Strana 1 z 2
DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 12:39
od Pr.danco
Caute chalani,
viem ze dsg prevodovka nema s bmw nic ale zvazujeme do rodiny vw ma nabehane cez 200tis o auto starane. V prevodovke meneny olej kazdych 60tis km ale o prevodovku mam obavu..lebo som cital take reci ze cca pri 150tis je pred smrtou:DD
Nevidite aj do sveta dsg prevodoviek niekto?:)))
Dakujem za kazdu radu.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 17:30
od ptz
aj bmw montuje dsg prevodovky do svojich aut.
co sa tyka zivotnosti, je to ako so vsetkym - ked sa o to clovek normalne stara, vydrzi aj dsg dost. kamos ma passat r36 s dsg cez 200 000 km a radi uplne krasne.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 18:56
od Pr.danco
Hej hej uz som si nieco pozistoval vraj ak sa tam meni olej a filter vydrzi ako hociktora ina (600tis a pod) len ze zotrvacnik ci coto sa tam lubi odpalit na zaklade nizkych otacok ci coto...takze nemusel by to byt az taky strasiak
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 20:10
od ptz
... a spojky
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 20:22
od msakac33
Koncern Volkswagen už pred desaťročím prišiel s riešením ako urobť automatickú prevodovku, ktorá spojí výhody automatického preraďovania a zároveň neoberie vodiča o dobrý pocit z jazdy.
Na jeden hriadeľ prevodovky dal párne rýchlostné stupne a na druhý nepárne. Rovnako pridal dve spojky, a preto nazval prevodovku dvojspojkovou DSG. Keď sa auto rozbieha napríklad na dvojke, mechanizmus pripraví na druhom hriadeli trojku a v momente preradenia jedna spojka sa rozopne a druhá zopne.
To však trvá iba pár milisekúnd, a tak sú preradenia rýchle. Asi najhlavnejšou výhodou je to, že pri zaradenom stupni je spojenie medzi motorom a kolesami pevné a odozva na pohyby plynovým pedálom taká ako v manuálnej prevodovke.
Automatická prevodovka má byť taká, že vodič o nej ani nevie. Len pridáva plyn alebo brzdí a vždy má prevod pripravený tak, aby jazdil úsporne, ale neprišiel o dynamiku.
Pri pohýnaní z miesta a zmene parkovacieho režimu prevodovky na jazdný treba byť chvíľku tolerantný a počkať, kým si prevodovka prehodí režim. Je lepšie pustiť brzdu a vytrvať, kým spojka sama zopne.
Zvlášť DSG je na to trochu citlivá.
DSG podradí v manuálnom režime, ak dáte plyn na podlahu a tiež nepodrží na jednom stupni maximálne otáčky.
Áno, existujú situácie, v ktorých má jasnú výhodu manuálne radenie a narábanie šikovného vodiča so spojkou. Akurát, že v dnešnej prehustenej premávke je podstatne viac situácií, v ktorých bude automtická prevodovka lepšia.
Najmä teda dvojspojková, ktorá reakciami najvernejšie pripomína manuál.
Dnes idú do popredia dvojspojkové prevodovky a automaty so zamykateľným meničom na vyšších stupňoch. Vrchol v klasických automatoch predstavujú osemstupňové prevodovky Lexus a BMW a samozrejme sedemstupňový 7G Tronic od Mercedesu.
Koncern Volkswagen spolu s divíziou Audi im urobili dôstojnú odpoveď v podobe dvojspojkových prevodoviek rôznej konfigurácie a tiež mena. Až na pár výnimiek dnes sa automatickej prevodovky naozaj nemusíte báť.
Pokiaľ ide o porovnávací test, je nám jasné, že predajom bude vládnuť vždy perfektná DSG, bez ktorej by sme mnohé koncernové naftové verzie ani nechceli. Časom sa jej softvér zlepšil a podstatne ľahšie sa s ňou parkuje.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 21:02
od Rottwa
DSG je Direct Shift Gearbox - nazov dvojspojkovej prevodovky od VW. Obdoba PowerShiftu od Fordu a Volva alebo TCT od Alfa Romeo...v zasade ide o jedno, je to klasicky manual, kde namiesto mechanickej paky za vas radi mechatronika/servomotory. Rozlisuju sa na prevodovky s mokrou a suchou spojkou a s mechatronikou alebo servomotormi. Princip je ale vsade rovnaky. Priklad ako funguje nasa, vyrabana na SVK:
Zivotnost tychto prevodoviek je udavana od 240-300 000 km.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 21:34
od ptz
rottwa, s tymto by som nesuhlasil:..".v zasade ide o jedno, je to klasicky manual, kde namiesto mechanickej paky za vas radi mechatronika/servomotory..."
dsg prevodovka = dojspojkova prevodovka - nie je ako klasicky manual. je to iny typ konstrukcie. robotizovany klasicky manual je napriklad SMG prevodovka od BMW (aj to len tie starsie typy. novsie SMG, napr. v M5 uz su zase ine..)
DSG (DKG, DCT, PDK, atd..) proste 2spojka:
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelkupplungsgetriebev bmw volaju 'svoju' dvojspojku M DKG Drivelogic
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 21:42
od dethXtreme
uz len obycajna manualna prevodovka mi pride ako zlozite zariadenie...ale toto je ako technologia z vesmiru!...podla mna najzlozitejsia vec v aute...nechapem ako to niekto vymysli...toto a hodinove mechanizmy

Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 21:56
od Pr.danco
Ta zivotnost 240tis-300tis ma moc nepotesila:))
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 21:59
od sineDko
dethXtreme napísal:uz len obycajna manualna prevodovka mi pride ako zlozite zariadenie...ale toto je ako technologia z vesmiru!...podla mna najzlozitejsia vec v aute...nechapem ako to niekto vymysli...toto a hodinove mechanizmy

no tak to klasicky automat musi byt z ineho vesmiru potom

ale tiez som podobneho nazoru ako ty

Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 22:24
od Rottwa
ptz napísal:rottwa, s tymto by som nesuhlasil:..".v zasade ide o jedno, je to klasicky manual, kde namiesto mechanickej paky za vas radi mechatronika/servomotory..."
dsg prevodovka = dojspojkova prevodovka - nie je ako klasicky manual. je to iny typ konstrukcie. robotizovany klasicky manual je napriklad SMG prevodovka od BMW (aj to len tie starsie typy. novsie SMG, napr. v M5 uz su zase ine..)
DSG (DKG, DCT, PDK, atd..) proste 2spojka:
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelkupplungsgetriebev bmw volaju 'svoju' dvojspojku M DKG Drivelogic
Comu nerozumies ? Je to klasicke usporiadanie sukolesia ako v manualnej prevodovke, akurat ze so 4-mi hriadelmi, kde namiesto jedneho vstupneho su dva (jeden je duty). Akurat ze radiacimi vidlicami nehybe paka pohanana rukou, ale mechanika. Cize klasicky manual, ale robotizovany. Uz len to ze ma spojku, ti moze napovedat ze je to odvodene od manualnej prevodovky. Iny typ konstrukcie je automaticka prevodovka s hydrodynamickym menicom, kde je sukolesie v planetovom zlozeni, kvoli uspore miesta.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 22:29
od dethXtreme
sakra, preco sa tu rozprava svahilsky?

Re: DSG prevodovka
Napísané: Piatok, 9. Mája 2014, 23:50
od mexican
Tie planétové súkolia v HDM automate sú asi dané historickým vývojom.
Jedný planetovým súkolím sa dajú urobiť tri rôzne prevody a preto v prvých automatoch boli práve tri prevodové stupne. S narastajúcim počtom prevodov bolo treba naskladať niekoľko takých súkolí (8HP ich má 4) a jednotlivé prevody sa potom určujú kombináciou prevodov jednotlivých súkolí.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Sobota, 10. Mája 2014, 06:28
od Rottwa
ptz napísal:rottwa, s tymto by som nesuhlasil:..".v zasade ide o jedno, je to klasicky manual, kde namiesto mechanickej paky za vas radi mechatronika/servomotory..."
dsg prevodovka = dojspojkova prevodovka - nie je ako klasicky manual. je to iny typ konstrukcie. robotizovany klasicky manual je napriklad SMG prevodovka od BMW (aj to len tie starsie typy. novsie SMG, napr. v M5 uz su zase ine..)
DSG (DKG, DCT, PDK, atd..) proste 2spojka:
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelkupplungsgetriebev bmw volaju 'svoju' dvojspojku M DKG Drivelogic
Inak SMG je tiez to iste, ale iba s jednou spojkou. Novsie maju uz dvojspojku, ale rovnake pozdlzne ulozenie.
Re: DSG prevodovka
Napísané: Sobota, 10. Mája 2014, 07:07
od ptz
rottwa skusim este raz: DSG nie je klasicky manual, ako pises ty... dsg ma dve spojky a ine usporiadanie rychlosti na hriadeloch. proste konstrukcne je to uplne nieco ine ako klasicky manual. nic viac, nic menej.
SMG prvej generacie je naozaj iba klasicky manual ku ktoremu pripojili hydromechanicke ovladanie. dalsie generacie (SMG3 v E60 M5) uz su specialne vyvijane ako robotizovane prevodovky.
citat:"The SMG 3 is the first sequential M gearbox that has been specifically
developed for automated operation. Previous sequential
gearboxes were conventional manual transmissions with an adapted
hydraulic gearshift unit attached."
vysvetlenie BMW prevodoviek SMG3 a M DCT (DSG):
inak teraz sa vozim na najnovsej bavorackej 7-gang dvojspojke a veru niet nad klasicky manual. dct radi sice rychlejsie ako normalny automat, pekne striela do vyfuku ale manualne radenie s rukou a spojkou je pre mne ovela zabavnejsie povozenie ako dvojspojkova 'videohra'
