... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Štvrtok, 18. Júla 2013, 11:47

Prečo sa báť vanosu na tomto motore? Teda myslím to aj všeobecne na iných VANOS motoroch.
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Štvrtok, 18. Júla 2013, 12:33

Johnny_R6 napísal:
Prečo sa báť vanosu na tomto motore? Teda myslím to aj všeobecne na iných VANOS motoroch.


mam tento motor, a neviem coho sa mam bat... jedine co som menil boli hadice a gumenne prvky, ktore odisli casom
 
Užívateľov profilový obrázok
Adrian_B
Príspevky: 503
Registrovaný: 22.12.2011
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Štvrtok, 18. Júla 2013, 13:53

pre cenu opravy :smile:
ale inak kým to nerachoce ako diesel tak pohode...

obecne bezvanosy M62 sú väčšie držiaky :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Štvrtok, 18. Júla 2013, 14:29

aj pokial rachoce, stale ide, je to len neprijemne (podobne ako ked je niekto jebnuty)

dnes uz su sady na repas vanosu pomaly na kazdu motorizaciu vratane Mkovych motorov.

problem je v cene a zlozitosti ako sa dostat ku samotnemu tesneniu a tie tesnenicka okolo toho.

zbezny vypocet je 75e u singelvanosu r6, 90e u doublevanosu, 400e u v8 + musis zhanat pripravky ktore u r6 nepotrebujes. ved kebyze niekomu zaspievam ze chcem 5stovku na ruku za pretesnenie tak ma rovno ukrizuje




ono je problem ten ze musia ist dole rozvody a ked ich uz mas vonku, tak ich rovno vymenis, taktiez je tam vcelku dost tesneni, rozpajas vodnu sustavu, proste drbacky a drbacky asi tak na 10-5h roboty.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Štvrtok, 18. Júla 2013, 15:02

hmm takže som bol dobre v tom že stačí výmena tesnení ? Akurát ako píše Jararak je to cenovo rozdielne a dosť náročné. Bál som sa že to je niečo, čo ked sa dojebe tak môžem predať ladvinu
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
maniaczv

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 06:16

no v podstate vymena tesneni je tiez na vymenu ladvinky .. tiez aj separator nieje drahy ale jeho vymena ja tiez dost draha ...
V8 dobre motory ale su to olejnicky casta zavada furt niekde tecie olej aj na zahranicnych forach to udavaju ako castu zavadu .. tiez chladenie je fajn ale zvykne to blbnut pri kazdej drobnosti.. su tam aj membrany na sani ktore zvyknut tiez prdnut no a potom z vyfuku to ide ako parna lokomotiva ..
tiez nie mozno ako suciatka draha pan valley ked ti prdne musis davat dole sanie tiez spojene s chladenym a unikom chladiacej kvapaliny ... praca na hovno a v servise to moze byt tiez celkom slusna cena ..
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 06:29

garancia ze ked s tym prides do servisu tak ta poslu kade lahsie

zatial som robil len tu vodnu pumpu a chystam sa na tesnenia vika ventilov

ale fakt stoji zato robit nieco na tom motore - miesto nikde, ziadne sruby, stale len jedna pred tebou (niekedy aj tu jednu musis hladat) a ides, ako ked rozoberies ten motor bez navodu, mozes ist za detektiva ;D
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 07:38

ono je to tak že keď sa už robí tak poriadne, a potom je do konca života kľud
takže rozobrať celý predok motora, vymeniť komplet rozvody (lišta budú určite mierne ohlodané u M62tu), vymeniť tesnenia okolo chladenia, všetky tesnenia na predku motora, viečka ventilov, olejová vaňa, a pretesniť tie vanosy, oprava 500-1000€ podľa toho kde kupujete diely a kto vám to robí
ale aby dali ľudia toľko peňazí do toho pričom to ani nevidno, tak si radšej na ten zvuk zvyknú
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 12:15

Ohladom problemoveho chladiaceho systemu na M62/M62TU - za vacsinou problemov stoji ich kennfeld termostat, ktory mechanicky otvara az pri 110°C -
to je zaroven +/- 3°C aj teplota, na ktorej sa tieto motory pohybuju pri ciastocnej zatazi (tj. vacsina casu). Pri plnej zatazi sa vdaka vyhrevnemu teliesku, ktore sa v termostate nachadza a je regulovane priamo cez DME, termostat plne otvori a ostava otvoreny az po 85°C.
Po prechode do ciastocnej zataze sa termostat znova zatvori a opatovne otvara az pri 110°C.

Obrázok

Silne sa odporuca kennfeld termostat nahradit klasickym 85°C mechanickym termostatom (BMW PN 11 53 1 742 964) z E31 840Ci, co je jediny model od BMW s M62 motorom, kam sa kennfeld termostat nedaval.
Pri 540i/740i M62bezvanos je tento swap plug and play, kedze 840Ci ma identicku vodnu pumpu.
Pri modeloch s M62TU motormi to uz zial plug and play nie je - koli odlisnej vodnej pumpe je potrebne vymenit vnutro M62TU termostatu za vnutro
z 840Ci termostatu - z vlastnej skusenosti je to ale bezproblemova zalezitost.

Bezne sa potom teplota motora s 840Ci 85°C termostatom pohybuje medzi 90-96°C, co je znacna ulava pre chladiaci system a jeho plastove a gumene casti. Okrem toho ma motor aj mierne ostrejsie reakcie. Rozdiel v spotrebe nie je pozorovatelny ziaden.

Ak to chce mat clovek korektne spravene, treba na zostavajuci volny kabel, ktory viedol z DME do kennfeld termostatu, pripojit odpor (12ohm 25W) - tym sa odstrani staticka chybova hlaska KENNFELD KUEHLUNG z pamati zavad v INPE, ktora ale nema na motor ziaden vplyv - to plati pre M62 aj M62TU.
 
Užívateľov profilový obrázok
Adrian_B
Príspevky: 503
Registrovaný: 22.12.2011
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 12:36

jararak napísal:
garancia ze ked s tym prides do servisu tak ta poslu kade lahsie

zatial som robil len tu vodnu pumpu a chystam sa na tesnenia vika ventilov

ale fakt stoji zato robit nieco na tom motore - miesto nikde, ziadne sruby, stale len jedna pred tebou (niekedy aj tu jednu musis hladat) a ides, ako ked rozoberies ten motor bez navodu, mozes ist za detektiva ;D

:-s
nevidím žiadny problém pri oprave týchto motorov.
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 13:54

jararak napísal:
aj pokial rachoce, stale ide, je to len neprijemne (podobne ako ked je niekto jebnuty)

dnes uz su sady na repas vanosu pomaly na kazdu motorizaciu vratane Mkovych motorov.

problem je v cene a zlozitosti ako sa dostat ku samotnemu tesneniu a tie tesnenicka okolo toho.

zbezny vypocet je 75e u singelvanosu r6, 90e u doublevanosu, 400e u v8 + musis zhanat pripravky ktore u r6 nepotrebujes. ved kebyze niekomu zaspievam ze chcem 5stovku na ruku za pretesnenie tak ma rovno ukrizuje




ono je problem ten ze musia ist dole rozvody a ked ich uz mas vonku, tak ich rovno vymenis, taktiez je tam vcelku dost tesneni, rozpajas vodnu sustavu, proste drbacky a drbacky asi tak na 10-5h roboty.


cize, ked nastartujem, a zarachoti to ako ked vysypes bednu so zelezom po schodoch, tak to znaci, ze treba pretesnit Vanos (prve 1-3 sekundy ako klesa na volnobeh)? som si myslel, ze to bude sponovak ako u audin...
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 14:02

Ked rachoti po studenom starte, treba skusit vymenit sponovak. Ak nepomoze, tak sa treba pomaly chystat na vymenu rozvodov, bude to vytahana retaz.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 14:14

keď zarachotí pri studenom štarte tak pri nasledujúcej výmene výmene oleja zhoď vaňu, ak tam nájdeš malé kúsky plastu hnedej farby tak sa blížiš k výmene rozvodov,
vanos - keď sa motor zahreje na prevádzkovú teplotu tak tam je hlavne na voľnobehu taký klepot nie ako kov o kov, ale skôr ako dobre utlmený moderný diesel, vtedy to sú vanosy
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 15:16

hyde21 napísal:
Ked rachoti po studenom starte, treba skusit vymenit sponovak. Ak nepomoze, tak sa treba pomaly chystat na vymenu rozvodov, bude to vytahana retaz.


on zarachoti, ked stoji viac ako 3-4 hodiny. ako keby stiekol olej...
 
Užívateľov profilový obrázok
Adrian_B
Príspevky: 503
Registrovaný: 22.12.2011
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Prečo sa báť vanosu? M62TUB44

Piatok, 19. Júla 2013, 15:24

vymeň hlavný napinák reťaze... 40eur a 10min roboty :thumbup:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných