... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
Adrian_B napísal:vymeň hlavný napinák reťaze... 40eur a 10min roboty
hyde21 napísal:Ohladom problemoveho chladiaceho systemu na M62/M62TU - za vacsinou problemov stoji ich kennfeld termostat, ktory mechanicky otvara az pri 110°C -
to je zaroven +/- 3°C aj teplota, na ktorej sa tieto motory pohybuju pri ciastocnej zatazi (tj. vacsina casu). Pri plnej zatazi sa vdaka vyhrevnemu teliesku, ktore sa v termostate nachadza a je regulovane priamo cez DME, termostat plne otvori a ostava otvoreny az po 85°C.
Po prechode do ciastocnej zataze sa termostat znova zatvori a opatovne otvara az pri 110°C.
Silne sa odporuca kennfeld termostat nahradit klasickym 85°C mechanickym termostatom (BMW PN 11 53 1 742 964) z E31 840Ci, co je jediny model od BMW s M62 motorom, kam sa kennfeld termostat nedaval.
Pri 540i/740i M62bezvanos je tento swap plug and play, kedze 840Ci ma identicku vodnu pumpu.
Pri modeloch s M62TU motormi to uz zial plug and play nie je - koli odlisnej vodnej pumpe je potrebne vymenit vnutro M62TU termostatu za vnutro
z 840Ci termostatu - z vlastnej skusenosti je to ale bezproblemova zalezitost.
Bezne sa potom teplota motora s 840Ci 85°C termostatom pohybuje medzi 90-96°C, co je znacna ulava pre chladiaci system a jeho plastove a gumene casti. Okrem toho ma motor aj mierne ostrejsie reakcie. Rozdiel v spotrebe nie je pozorovatelny ziaden.
Ak to chce mat clovek korektne spravene, treba na zostavajuci volny kabel, ktory viedol z DME do kennfeld termostatu, pripojit odpor (12ohm 25W) - tym sa odstrani staticka chybova hlaska KENNFELD KUEHLUNG z pamati zavad v INPE, ktora ale nema na motor ziaden vplyv - to plati pre M62 aj M62TU.
hanynko napísal:Tak doteraz neviem poriadne ci za blbost, strka mi to ako solidny dieselik .... rano pri nastartovani, taktiez ten motor zarapoce, takze uz aj retaz alebo sponovak na tom nie je bohvieako, vodiaca lista menena pred cca rokom .... takze asi by som to dal komplet urobit, vanos, rozvody a vsetko okolo toho lebo ma fakt ten vanos nebavi, na druhej strane neviem ci sa mi chce pustit nieco okolo litra za to, ze sa mi nepaci zvuk resp. Strkot na volnobehu