... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 10:04

zdravim vas klubaci,

som tu novy tak neviem ci pisem do dobrej temy ale ide o to ze by som potreboval poradit ohladne kupi BMW E39 konkretne by som chcel 520i predfacelift singlevanos kedze aj poistky su nato normalne a vykon mi bude postacovat lebo niesom pretekar a 110kw si myslim ze je akurat na to auto.

chcem sa spytat niekoho takeho co sa mu kazilo to auto alebo ma neake skusenosti s nim ze opravuje E39tky a vie co odchadza hlavne kolo motora a naprav aby mi poradil co musel on menit a nato si dam pozor pri kupe

dakujem za odpovede.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 13:22

to ze ti bude tych 110kw stacit si vazne len myslis, ale dost sa mylis, poistka? no neviem, skus si troska zistit ohladom poistiek, som v max kategorii a platim 165 a to sa mi nechcelo vybavovat nic lepsie, 523 by si platil len 125e

ohladom naprav, skus zacat citat, je tu toho po prdel
ohladom motora - je toho 2 prdele

fakt si o nich co to precitaj, svojou zlozitostou naprav a motora je niekde na urovni oktavie 5g takze pokial kupis zle tak bud ta to zrujnuje, alebo sa toho zbavis za cenu srotu, lebo zjavne nebudes vediet utiahnut servis.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 14:00

ja mam tiež max. kategoriu a platím pod 150 poistku, takže nič hrozné
110kW sa v tej 1600-1700kg krave stratí, aj keď nie si pretekár, tak na pohodlné cestovanie je lepšie zobrať 523-528
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
RTG
Príspevky: 919
Registrovaný: 30.8.2012
Auto: BMW F900XR
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 15:52

Rozmyslas podobne ako ja pred asi rokom. Daj tomu rok a cas venovany citaniu a pod 530i nebudes chciet ist ;) Vozil som sa v 523i a tu by som bral ako minimum. 110 kW nie je tak vela ako sa zda a predsa len je to auto tazke. Okrem toho 190 Nm je podstatnejsi udaj ako kW. Nehovoriac, ze vykon clovek nepotrebuje na frajerinu, ale na tu vykonovu rezervu ked ho je treba.
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 18:43

najlepsie by asi bolo keby som sa previezol na 520i a mal by som predstavu o vykone

ja som poisteny v unione a na 520i by mi vychadzala poistka okolo 125€ co si myslim ze je velmi dobra cena

este co sa poruchovosti tyka keby ze kupim E39 a nieco na motore sa mi pokazi vie to niekto tu na fore aj opravit alebo odporucit niekoho co by to vedel? pripadne poradit ako si to mam opravit? lebo co mam skusenosti z forami tak kazdy len napise ze to mam zosrotovat alebo vymenit motor alebo podobne zbytocne komenty.

pripadne ak by niekto vedel dobru diagnostiku pre BMW cracknutu kabel by som si vedel zohnat alebo niekoho co by to vedel zdiagnostikovat kedze v BMW servisoch su len taky co vedia citat servisnu knizku a menit diely kus za kus a pritom to moze byt par centova zalezitost.

ide mi vlastne o to ze ked kupim BMW aby sa mi nestalo to ze sa nan budem len pozerat v garazi
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 19:45

Základ je kúpiť dobrý kus, ale každá bude mať za sebou minimálne 10 rokov, u pred FL samozrejme viac aktívneho jazdenia, takže odísť môže čokoľvek a kedykoľvek... je to ako každé staršie auto. Čo sa týka údržby a opráv, tu na fóre je kopa ľudí čo sa rozumejú a poradia, to by nemal byť problém. A motor je to relatívne jednoduchý a pri normálnom jazdení by mal vydržať veeeeľmi veľa :smile:
Údržba a servis tiež nie je taká drahá, iste nie je to škodovka, ale ani vesmírna loď
INSTAGRAM: korado_korado
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Utorok, 5. Februára 2013, 21:55

s tym som ratal ze nahradne diely budu draksie ale islo mi hlavne o to ze ak si nebudem vediet dat rady ja ci mi niekto bude ochotny poradit :smile:

a ked ho pojdem kupovat naco si mam davat pozor? co mam kontrolovat? co byva poruchove alebo na co konkretne sa zamerat pri kupe?
 
RTG
Príspevky: 919
Registrovaný: 30.8.2012
Auto: BMW F900XR
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 10:23

Odporucam si prejst sekciu E39 - tam budes mat vsetko zhrnute co potrebujes vediet a aj aktualne problemy majitelov. Auto bude mat viac ako 10 rokov prinajlepsom, takze tomu zodpovedat aj stav. A hlavne si dobre premysli tu 520i. Naklady na udrzbu budu rovnake spotreba o nieco nizsia sice, ale u 520i bude ta vybava poslabsia - zvecsa nikto nekupuje tieto "maloobjemy" do vybavy.

PS: a kazdopadne by som odporucal pri kupe si odlozit tak 2k na servis. Len podvozok vyjde na overenych dieloch, nie cinach a inych srajdach, na +/- 1000 + dalsie spotrebne veci.
 
rrevak
Príspevky: 109
Registrovaný: 15.1.2013
Auto: f11 530xD / e36 328i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 12:19

nic proti niektorym uzivatelom fora, ale klasicky kazdy presviedca, ze najlepsie je kupit 5liter V12 lebo to je raketa, no trochu by som bol empaticky a zamyslel sa nad tym, ze niekto chce bmw, nechce platit vysoku poistku a co najmenej darovat benzinke, ako je jasne ze asi sa viac oplati 523 ako 520. ale zasa ak niekto presedla z fabie 1,2 do e39 (akejkolvek!((ak si odmyslime 85kw))) tak je to raketa. A ak chce si kupit chlapec prve bmw, na zaciatok si myslim, ze to staci potom moze nasledovat nejaka 328ci...
popravde ja som mal escorta 66kw minule som sa viezol (soferoval) konecne tedeesu 105kw a mi to uplne dostacovalo, no niesom autickar.
8-[
robertrevak.sk

BMW F11 530xd
BMW e36 328i
BMW e36 318Ti ex
BMW e61 525d ex
BMW e39 525tds ex
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 18:40

ok dakujem popozream si celu sekciu a uvidim co museli ludia opravovat a ake maju problemy

rrevak presne toto som si myslel aj ja ze proste 110kw na 1600kg auto nemoze byt malo preboha ked si zoberem ze octavie maju aj 66kw aj 81kw a maju 1400kg dokonca nove maju 74kw a vahu skoro ako BMW E39 a idu ked im stupis na pedal preto aj ked som si cital clanky mi neslo do hlavy ako to moze byt malo ten 2,0i motor kazdopadne ked sa na tom sam povozim budem mat vasci prehlad o vykone ako ked budem o tom 100krat pocut a rozhodnem sa
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 19:45

110kw je tak akurat na e36tku v e39tke si ten motor nechcem predstavit... a ani tu spotrebu

a octavie sa tazko porovnavaju lebo porovnavas predpokladam dieslovu octaviu s benzinovym M52 motorom...

octaviu mozes tak porovnavat s e36tkou co sa vahy a rozmerov tyka...
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 19:59

minnoo napísal:
ok dakujem popozream si celu sekciu a uvidim co museli ludia opravovat a ake maju problemy

rrevak presne toto som si myslel aj ja ze proste 110kw na 1600kg auto nemoze byt malo preboha ked si zoberem ze octavie maju aj 66kw aj 81kw a maju 1400kg dokonca nove maju 74kw a vahu skoro ako BMW E39 a idu ked im stupis na pedal preto aj ked som si cital clanky mi neslo do hlavy ako to moze byt malo ten 2,0i motor kazdopadne ked sa na tom sam povozim budem mat vasci prehlad o vykone ako ked budem o tom 100krat pocut a rozhodnem sa

no lenze neporovnavaj tdi motory a atmosferu, motory ktore maju rozdielne polozeny vykon a krutak, netreba ani zabudnut na prevodovku a diff. E39 je kociar na hltanie km, prevody su dlhe a preto sa aj akceleracia zda byt slaba. Jazdim na 523i dal som do nej lpg, na jazdenie to staci, po zoslapnuti kick downu ma vykonu dost na predbiehanie a akceleraciu. S octaviou 1 tdi, netusim aky motor mala som mal na sprinte problem, bolo to vyrovnane. Moja E39na mi po kupe asi za mesiac zhltla cez 1000€ na opravy. Kupna cena bola sice mala kvôli nedostatkom, no tymi investovanimi peniazmi som sa dostal na cenu beznych 39 touring v automate. Akurat mam istotu ze napr brzdy nemusim menit najblizsich 50tis.km. ako aj ostatne veci ktore auticko dostalo.
Pri kupe sa zameraj na tuhost naprav, nesmie tam nic buchotat, ani triast, pri brzdeni vibrovat, vsetko co sa ti zda byt nekludne znamena naklady na opravu v desiatkach, niekedy stovkach eur. Vzduchovy podvozok v E39 je spolahlivy ako alfa romeo (nieje otazka ci sa pokazi, ale kedy) je komfortny, no problematicky, opravy su zdlhave. Po nastartovani a zohriati motora daj dole viecko na nalievanie oleja, otacky musia klesnut a motor sa pridusi, vtedy je to ok, ine spravanie znamena dieru niekde v sani, pripadne podtlaku. prides na to po prezreti hadic a gumenych casti, pozor, niektore nieje vidno a chyba sa ukaze az po demontazi. Single vanos sa da repasovat, jeho chybu je pocut pri volnobehu, prejavuje sa rapcanim, oprava vychadza na 50€ aj s tesnenim pod veko - bez prace. E39 do faceliftu, hlavne benzinove maju problem s chladicmi, zacnu tiect po bokoch ako je spoj plast/hlinik, novy cca 140€. netreba zabudat na vymenu kvapalin, motor 6,5l, prevodovka automat 10l, diff 1l, chladic 9l, pokial chces byt dosledny tak aj servo a brzdovka. Zameraj sa na kasnu, hrdzu, spary lak, ci je povodny, pri tomto veku auta maloktora nebola tuknuta. Pneu v rozmere ktory pozaduje TP su pekne drahe, normalna znacka gumy stoji od 90€ a viac.
V konecnom dôsledku kupa ojazdeneho auta je loteria, povodny majitel ti nepovie nikdy realny stav auta a bude cakat co si vsimnes sam - to nebude popierat, ale necakaj ze ti hned povie co nefunguje.
Drzim palce.
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
RTG
Príspevky: 919
Registrovaný: 30.8.2012
Auto: BMW F900XR
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 20:06

No keby sme to zhrnuli na cisty vykon, tak 525td boli 85 kW, ale zato 230 Nm, kdezto 520i je najslabsi z nich hoci so 110 kW, ale len 190 Nm. Co sa motorovo tyka radsej M54 ako M52 - ci uz pomer vykon/spotreba a spolahlivost. Mensi objem neznamena automaticky nizsiu spotrebu - aj Fabia 1.2 HTP moze mat rovnaku priemernu spotrebu ako 2.5iS na superbe.
Inak si ale treba uvedomit, ze ak to BMW vyrobilo, tak to nebude zase uplny slaboch, ale vela zavisi kde a ako sa bude jazdit a tym padom je ta spotreba sporna.
 
RTG
Príspevky: 919
Registrovaný: 30.8.2012
Auto: BMW F900XR
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 20:10

Dasto: vzduchovy podvozok pokial viem maju len touringy. Ale ak sa mylim, tak ma opravte.
 
minnoo
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 5.2.2013
Kraj: Žilinský

Re: kupa E39

Streda, 6. Februára 2013, 21:03

je mi jasne ze ked kupim slaby vykon na velke auto ze mu budem musiet slapat na krk aby som ho rozbehol a s tym bude aj spotreba vacsia a motor skor vydojim ako keby stacilo len hladkat pedal

je pravda ze nemozem porovnavat diesel a benzin to som zobral len pre priklad koli kilowatom co som si cital tak vraj sa 523i kazia a 528i je na mna uz vela aj ked budem jazdit dlhe trasy asi 90% tak si neviem predstavit kto by to nachoval :D dieselove BMW nechcem preto sa mi zdalo ze 520i bude najschodnejsia cesta kazdopadne sa skusim na tom previest a uvidim aj podla spotreby aj podla vykonu zase je pravda ze by som chcel auto s ktorym by som vedel aj obiehat ked bude treba a nie len sa cmrndat

ked budem kupovat bmw e39 tak si dam pozor na napravy ako vravite skusim si to pozret na zdvihaku ak bude moznost a prejdem po par jamach a uvidime co sa motora tyka vraj casto odchadza vanos a separator ako to identifikujem a nasledne opravim? je na to navod neaky alebo treba na to dakoho z pripravkami?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných