... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

BioNafa -MERO

Utorok, 10. Apríla 2012, 17:37

Mate s tym niekto skusenosti?

Zacal som sa o bionaftu - MERO viac zaujimat.
Podarilo sa mi dokopi vyrobit cca 20L bionafty a auto na to pekne slapalo, ani nebolo poznat ze jazdim na prepaleny olej. Akurat z vyfuku isliel smrad po "hranolkach" :mrgreen:

Vyrabate MERO aj vy? Co si myslite, prospieva alebo neprospieva to autu?
 
MajkoKNM
Príspevky: 136
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: ukradnuta e36
Kraj: Žilinský

Re: BioNafa -MERO

Utorok, 10. Apríla 2012, 20:30

Do akeho auta to davas?
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BioNafa -MERO

Utorok, 10. Apríla 2012, 20:48

MajkoKNM napísal:
Do akeho auta to davas?

e46 320D, 100kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Tibiss
Príspevky: 99
Registrovaný: 25.3.2012
Auto: seat leon II ...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: BioNafa -MERO

Utorok, 10. Apríla 2012, 21:41

čo tam po diesly, kúp benzín s plynom, na ničom inom zatiaľ spotreba nevychádza tak lacno, je to aj ekologické, no akurát si budeš musieť voziť tú prekliatu nádrž v kufri..
Tú bionaftu, tej vyrobíš pár litrov, kopec práce, ... Neušetríš na tom dokopy nič, ..

Ale ta vôňa po hranolkách z výfuku by ma zaujímala :mrgreen:
Skoda - Simply Never
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 06:12

Tibiss napísal:
čo tam po diesly, kúp benzín s plynom, na ničom inom zatiaľ spotreba nevychádza tak lacno, je to aj ekologické, no akurát si budeš musieť voziť tú prekliatu nádrž v kufri..
Tú bionaftu, tej vyrobíš pár litrov, kopec práce, ... Neušetríš na tom dokopy nič, ..

Ale ta vôňa po hranolkách z výfuku by ma zaujímala :mrgreen:


vyroba bionafty ma stoji par centov 1L cca 35 centov a viem vyrobit 25 litrov/den max 1 - 1,5 hod prace :wink: takze opatit sa to urcite oplati, len ma zaujima vplyv toho na motor..
Myslim, ze sa tu niekto najde, kto na to jazdi alebo vsetci podporuju rafinerky ?
 
antonvrabel
Príspevky: 496
Registrovaný: 25.11.2009
Auto: E30ix,E39,
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PUCHov Nemšova Dca

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 06:20

ako to vyrabaš?
 
Užívateľov profilový obrázok
Tibiss
Príspevky: 99
Registrovaný: 25.3.2012
Auto: seat leon II ...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 06:25

tak to máš pravdu, potom nieje čo riešiť,..
Akurát tie vplyvy na motor
Skoda - Simply Never
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 08:18

Weblink napísal:
Mate s tym niekto skusenosti?

Zacal som sa o bionaftu - MERO viac zaujimat.
Podarilo sa mi dokopi vyrobit cca 20L bionafty a auto na to pekne slapalo, ani nebolo poznat ze jazdim na prepaleny olej. Akurat z vyfuku isliel smrad po "hranolkach" :mrgreen:

Vyrabate MERO aj vy? Co si myslite, prospieva alebo neprospieva to autu?


si si isty, ze vyrabas MERO? ake mas vstupne suroviny: metanol a repkovy olej?
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 12:13

Kallon napísal:

si si isty, ze vyrabas MERO? ake mas vstupne suroviny: metanol a repkovy olej?


asi ano, ked na tom jazdim :) metanol, rastlinny olej, hydroxid sodny


antonvrabel napísal:
ako to vyrabaš?

Jednoducho v skratke po amatersky:

1. Prefiltrujem olej od "bordelu" prezle a vseliake kusky masa a podobne
2. zohrejem olej na 60 stupnov
3. zmiesam metanol + hydroxid sodny (na 1L oleja cca 150 - 200dcl metanolu a 6mg hydroxidu zalezi na kvalite oleja)
4. do zohriateho oleja nalejem roztok metanolu s hydroxidom
5. necham to postat par hodin a oddeli sa glycerin a daaky sajrajd od oleja ...
6. olej (MERO) pomiesam v teplej vode, zase necham chvilu postat aby sa voda od MERA oddelila vodu vylejem a na zbytok co ostane jazdim :)

Dakedy sem dohodim fotky... :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 12:24

Weblink napísal:

asi ano, ked na tom jazdim :) metanol, rastlinny olej, hydroxid sodny



Jednoducho v skratke po amatersky:

1. Prefiltrujem olej od "bordelu" prezle a vseliake kusky masa a podobne
2. zohrejem olej na 60 stupnov
3. zmiesam metanol + hydroxid sodny (na 1L oleja cca 150 - 200dcl metanolu a 6mg hydroxidu zalezi na kvalite oleja)
4. do zohriateho oleja nalejem roztok metanolu s hydroxidom
5. necham to postat par hodin a oddeli sa glycerin a daaky sajrajd od oleja ...
6. olej (MERO) pomiesam v teplej vode, zase necham chvilu postat aby sa voda od MERA oddelila vodu vylejem a na zbytok co ostane jazdim :)

Dakedy sem dohodim fotky... :thumbup:


:roll: #-o prave preto som sa pytal, ty jazdis na niecom ale MERO to nie je :!: :shock: jazdis na klasicky poly-ester repky olejovej + ciastocne metylovany poly-ester repky olejovej

po lopate povedane jazdis na zmesi prepaleneho oleja (vacsi podiel) a ciastocne metylovany repkovy olej (moj odhad je cca 10% pri tom tlaku a teplote a technologii ako to robis).

MERO = MEtylester Repkoveho Oleja. Technologicky je to metyl-esterifikacia repkoveho oleja. Na to aby si mal MERO z repkoveho oleja potrebujes bezvody metanol a proces prebieha ucinne pri teplote nad 60-70°C (slnecnicovy olej teplotu nad 110°C), v prebytku metanolu a pri normalnom alebo mierne zvysenom tlaku. Glycerin sa oddeluje destilaciou vodnou parou. Pokial nemas taketo zariadenie tak jazdis na prepaleny repkovy olej s malou prisadou MERO (ovsem ak pouzivas slnecnicovy olej tak MERO ani zdaleka nemas). Nehovoriac o tom, ze do motora lejes surove "MERO"
znecistene alkalickymi latkami, mydlami, metanolom a vodou (v priemysle sa docistuje vo vakuvom odparovaci).

byt na tvojom mieste a vybaveni by som miesal prepaleny olej s normalnou naftou.
Naposledy upravil/-a Kallon v Streda, 11. Apríla 2012, 12:53, upravené celkom 2 krát.
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 13:00

Kallon napísal:

:roll: #-o prave preto som sa pytal, ty jazdis na niecom ale MERO to nie je :!: :shock: jazdis na klasicky poly-ester repky olejovej + ciastocne metylovany poly-ester repky olejovej

po lopate povedane jazdis na zmesi prepaleneho oleja (vacsi podiel) a ciastocne metylovany repkovy olej (moj odhad je cca 10% pri tom tlaku a teplote a technologii ako to robis).

MERO = MEtylester Repkoveho Oleja. Technologicky je to metyl-esterifikacia repkoveho oleja. Na to aby si mal MERO z repkoveho oleja potrebujes bezvody metanol a proces prebieha ucinne pri teplote nad 60-70°C (slnecnicovy olej teplotu nad 110°C), v prebytku metanolu a pri normalnom alebo mierne zvysenom tlaku. Glycerin sa oddeluje destilaciou vodnou parou. Pokial nemas taketo zariadenie tak jazdis na prepaleny repkovy olej s malou prisadou MERO (ovsem ak pouzivas slnecnicovy olej tak MERO ani zdaleka nemas). Nehovoriac o tom, ze do motora lejes surove "MERO"
znecistene alkalickymi latkami, mydlami, metanolom a vodou (v priemysle sa docistuje vo vakuvom odparovaci).

byt na tvojom mieste a vybaveni by som miesal prepaleny olej s normalnou naftou.


Je to skodlive pre motor? riedim to s naftou 3:1 (3olej) + pridavam VIF

ty na co jazdis? :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 13:01

do naftakov s rokom vyroby do 1990 by som to lial v pohode, ale do modernych a hlavne common rail by som to lial ak by motor bol pred klaknutim.

prakticky lejes tam repkovy olej, s obsahom vody, nezreagovaneho metanolu, hydroxidom, so slizovitymi reakcnymi mydlami. to su vsetko latky korozivne a na zanasanie transportnych ciest a trysiek. a navyse od dokonaleho horenia to ma velmi daleko. tak si odpovedaj co robis. :-k
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 13:02

Weblink napísal:

Je to skodlive pre motor? riedim to s naftou 3:1 (3olej) + pridavam VIF

ty na co jazdis? :)


na ropnu naftu + VIF :bmwball:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 14:00

Kallon napísal:
do naftakov s rokom vyroby do 1990 by som to lial v pohode, ale do modernych a hlavne common rail by som to lial ak by motor bol pred klaknutim.

prakticky lejes tam repkovy olej, s obsahom vody, nezreagovaneho metanolu, hydroxidom, so slizovitymi reakcnymi mydlami. to su vsetko latky korozivne a na zanasanie transportnych ciest a trysiek. a navyse od dokonaleho horenia to ma velmi daleko. tak si odpovedaj co robis. :-k


Dovolim si s tebou len ciastocne suhlasit.
myslim, ze 24 hod je dostatocna doba, aby zreagoval zmes etanol/hydroxid s vyfritom (urcite to nieje 100% nech je to 95%)
slyzovite reakcne mydla a podobne veci zostanu na dne nadoby v ktorej to robim (ak je to tam moc dlh tak to stvrdne ako podrazka)
zanesenie trisiek je otazne, poznam ludi, ktory na tom jazdia denodenne prejazdili s tym 10 000-ce km a ziadny problem
Voda v tom urcite nieje, kedze to pred koncom este chvilu zohrievam aby sa voda vyparila,
vznikne mi z toho cira zmes. bez akychkolvek usadenin...

To co si napisal je uplne v minimalnom zanedbatelnom mnozstve... Sice som amater v tomto ale mam to prestudovane :)
To mas to iste ked si palis doma slivovicu alebo ju kupis v tesku ... domaca v amaterskych podmienkach je niekedy lepsia ako kupovana v obchode O:)

neverim tomu, ze tu nikto nejazdi na olej ...! piste svoje poznatky!

Kallon napísal:

na ropnu naftu + VIF :bmwball:

drahe jazdenie :-k
do skody 105 co som si kupil na zabavu lejem etanol + male mnozstvo benzinu a uz som na tom presiel par 100km bez akychkolvek problemov :idea:
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BioNafa -MERO

Streda, 11. Apríla 2012, 14:21

Weblink napísal:

Dovolim si s tebou len ciastocne suhlasit.
myslim, ze 24 hod je dostatocna doba, aby zreagoval zmes etanol/hydroxid s vyfritom (urcite to nieje 100% nech je to 95%)
slyzovite reakcne mydla a podobne veci zostanu na dne nadoby v ktorej to robim (ak je to tam moc dlh tak to stvrdne ako podrazka)
zanesenie trisiek je otazne, poznam ludi, ktory na tom jazdia denodenne prejazdili s tym 10 000-ce km a ziadny problem
Voda v tom urcite nieje, kedze to pred koncom este chvilu zohrievam aby sa voda vyparila,
vznikne mi z toho cira zmes. bez akychkolvek usadenin...

To co si napisal je uplne v minimalnom zanedbatelnom mnozstve... Sice som amater v tomto ale mam to prestudovane :)
To mas to iste ked si palis doma slivovicu alebo ju kupis v tesku ... domaca v amaterskych podmienkach je niekedy lepsia ako kupovana v obchode O:)

neverim tomu, ze tu nikto nejazdi na olej ...! piste svoje poznatky!


drahe jazdenie :-k
do skody 105 co som si kupil na zabavu lejem etanol + male mnozstvo benzinu a uz som na tom presiel par 100km bez akychkolvek problemov :idea:


OK, ja sa s tebou nehadam, rob ako uznas za vhodne. ja som to studoval a videl som prevadzky MERO :roll: Co sa tyka chemickej reakcie a konverzie vstupnych surovin, tam cas nepomaha. Urychlovacom (alebo vytazok) reakcii je zvysenie teploty, tlaku a pouzitie katalyzatorov.

Co sa tyka benzinoveho motoru: priliate etanolu/metanolu ma pozitivny vplyv. neporovnavaj to s naftou resp. bionaftou je to neporovnatelne.

A co sa taky palenia v domacich podmienkach: je to sepracny proces (destilacia), kym vyroba MERO je chemicky proces + separacia produktov.

Samozrejme, ze dost ludi jazdi na fritovaci olej alebo mierne premenene MERO, ale su to stare disele a nie nove common raily. :roll:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných