... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco594
Príspevky: 441
Registrovaný: 26.11.2007
Auto: E91, E30
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: BioNafa -MERO

Piatok, 22. Februára 2013, 18:03

mňa by zaujímalo odkial riešite metanol, dá sa to normálne kupiť?
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 24. Februára 2013, 21:40

ja mam 525tds a skusenosti zatial iba s jazdenim na akykolvek olej.
predtym som mal 524td a opel cadett 1,7d.
kym som mal dostatok stareho oleja, mal som auta upravene na 2 nadrze s predohrevom a s kazdym som spravil asi 50.000km.
teraz ked obcas zozeniem olej, pustim ho cez filter a ide do nafty.

na commonrailoch maju ludia pri spalovani oleja casto problem so "zalepenim" vstrekovacov.
a vo vseobecnosti sa obcas stava ze olej rozlepta dajake tesnenie na palivovej sustave.
osobne som mal viackrat problem s hadickami na prepade.

a ked sa spaluje olej v studenom, alebo aj vo velmi vybehnutom motore, vela nespalenych castic pada do motoroveho oleja a ten dokaze casom zhustnut ako vazelina a olejove cerpadlo ho uz potom nedokaze tlacit.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
hektor1234
Príspevky: 1
Registrovaný: 4.1.2014
Kraj: Nitriansky

Re: BioNafa -MERO

Sobota, 4. Januára 2014, 22:37

zdravim všetkych

chcelsom sa spytať ohladom tej bionafty lebo všetci na forach hovoriao tom že ju moc nemusia že upchava vstrekovace a cerpadla maju taky isty problem aj nakladne auta a traktory ?

vopred vam dakujem za odpovede
 
msakac33

Re: BioNafa -MERO

Sobota, 4. Januára 2014, 22:43

lutujem toho co kupi to auto od teba a obzvlast do 2.0d 100kw by som to nelial, mozno tak do Fiat UNO, Peugeot 205 1.9, Felicia 1,9D a pod.
zajebe ti to vstreky tak ze sa z toho poseres, o cerpadle nehovoriac, kym jazdis je to OK, akonahle auto postoji tak ti to zalepi cely palivovy system ](*,) ](*,) ](*,)
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: BioNafa -MERO

Sobota, 4. Januára 2014, 23:00

hektor1234 napísal:
zdravim všetkych

chcelsom sa spytať ohladom tej bionafty lebo všetci na forach hovoriao tom že ju moc nemusia že upchava vstrekovace a cerpadla maju taky isty problem aj nakladne auta a traktory ?

vopred vam dakujem za odpovede

najviac asi zalezi na tom do akeho stareho stroja to chces davat.
ak mas nieco stare so systemom cerpadlo-tryska (dajaka stara avia ci zetor) tak ti to moze byt jedno. nepocitis rozdiel.
ak mas daco velmi moderne (so systemom common rail) tak tam mozno pocitis pokles vykonu respektive narast spotreby o par percent. ale tvrdenie o upchatych vstrekovacoch ci cerpadlach sa mi zdaju byt prehnane. mam dojem ze bionaftu predavaju prevazne "neznackove" cerpacky a tam moze byt problem s necistotou v palive. (s tym mam zopar osobnych skusenosti)
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: BioNafa -MERO

Sobota, 4. Januára 2014, 23:08

msakac33 napísal:
.... kym jazdis je to OK, akonahle auto postoji tak ti to zalepi cely palivovy system ](*,) ](*,) ](*,)

ako dlho by auto malo stat aby sa mohlo prejavit to zalepenie ktore opisujes?
lebo ja cez leto pouzivam takmer cisty jedly olej a auto stoji bezne 1-2 tyzdne, no zatial sa ziadny problem neprejavil.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
msakac33

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 5. Januára 2014, 10:37

modriblesk napísal:
lebo ja cez leto pouzivam takmer cisty jedly olej a auto stoji bezne 1-2 tyzdne, no zatial sa ziadny problem neprejavil.


neverim #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 5. Januára 2014, 12:43

mozno vdaka tomu, ze mam TDS? neviem, ale pokial su teploty nad 20 stupnov tak nemavam problem nastartovat, iba trochu dlhsie toci.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
msakac33

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 5. Januára 2014, 13:09

modriblesk napísal:
mozno vdaka tomu, ze mam TDS? neviem, ale pokial su teploty nad 20 stupnov tak nemavam problem nastartovat, iba trochu dlhsie toci.


Opravdu biosložky poškozují motor?
Odpověď je prostá: Ano. Anebo také ne. Oleje rostlinného původu vytvářejí na pracovních plochách motoru povlak, zahušťují olej a rychle oxidují. Zkoušky odborného evropského sdružení CEC prokázaly, že obsah biosložky v nekvalitní naftě způsobuje zanášení subtilních vstřikovacích trysek úsadami, zvyšuje opotřebení vstřikovací soustavy a v delším horizontu vede ke snižování účinnosti motoru (pokles výkonu, nárůst spotřeby).

V nádrži se nafta s biosložkou kazí
Z krátkodobého pohledu je největší hrozbou směsných paliv rychlá oxidace biosložky a přítomnost sloučenin, které na sebe vážou vodu. Na naftu s příměsí MEŘO se podle obchodního zákoníku vztahuje stejná dvouletá záruka jako na kterékoli jiné zboží, ale jen při dodržení skladovacích podmínek. A ty nařizují skladování v uzavřené nádobě bez přístupu vzduchu a světla při teplotě 15 až 20 stupňů Celsia. Což nádrž auta ani kanystr v garáži rozhodně nesplňují.

Příliš dlouho skladovaná nafta tak může vést ke vzniku koroze a tvorbě usazenin v nádrži či naopak rozpuštění starých usazenin, popřípadě k ucpání a znehodnocení palivového vedení. Odborníci proto doporučují vyjezdit nádrž nejdéle do tří měsíců, ideálně za měsíc.
Při plánovaném dlouhodobém odstavení auta je zcela nezbytné vyprázdnit nádrž a načerpat naftu bez biosložky.


zdroj: http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 5. Januára 2014, 20:07

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 14:11, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: BioNafa -MERO

Pondelok, 6. Januára 2014, 00:35

Ak mozem realnu skusenost, daval som do tds cisty hydraulicky olej riedeny s naftou 1:1, vyjazdil som 400L toho oleja, a skurvilo to trysky, ano neznicitelne capove trysky boli v riti, prejavovalo sa to tak, ze ked sa prudko presliapol plyn na mieste bol to zvuk ako hodit hrst srobov do hrnca, proste boli pridrete alebo co, po vymene za nove spicky to uplne zmizlo, tak som dal znovu olej, a po par sto km sa to znovu objavovalo postupne, tak som olej vypustil do riti, dal intenzivne cistenie plechovkou VIFu na cerpadlo, a je pokoj. Motor som mal rozobraty, a spalovaky boli pekne ciste, takze horiet to hori, ale tie trysky to nepobrali. Podotykam ze to bol krasny priesvitny olej, filtrovany, bez necistot, nie ziadna mrdka.
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: BioNafa -MERO

Pondelok, 6. Januára 2014, 19:01

tak ja neviem co si o tom mam mysliet,
motor mi trochu hrkotal aj ked som ho kupil, a trochu hrkoce aj teraz, ved je to traktor.
a nebudem sa hadat, mozno sa to trochu aj zhorsilo kvoli tomu ze pouzivam olej.

no za 3 roky som spravil cca 70.tis. km. a na nafte som usetril asi 3.000 eur. tak ak je to na ukor zivotnosti vstrekovacov, mozno si o rok/dva kupim nove za 200e :mrgreen: zatial som pokojny, ved cez emisnu som cez leto presiel v pohode.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: BioNafa -MERO

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:15

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 14:12, upravené celkom 1 krát.
 
Weblink
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 30.4.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 25. Mája 2014, 10:51

Niekto kto jazdi na bionaftu pripadne cisty olej? :D ...

Po novom sa mi uz nechcelo vyrabat bionaftu, tak tankujem cisty olej, par 1000km uz mam zasebou na cisty olej btw e46 320D 99rv Kto bol vcera na zraze mohli ste ma zacitit :D
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: BioNafa -MERO

Nedeľa, 25. Mája 2014, 12:19

Weblink napísal:
Niekto kto jazdi na bionaftu pripadne cisty olej? :D ...

Po novom sa mi uz nechcelo vyrabat bionaftu, tak tankujem cisty olej, par 1000km uz mam zasebou na cisty olej btw e46 320D 99rv Kto bol vcera na zraze mohli ste ma zacitit :D

ja jazdim na cokolvek co pride za dobru cenu (uz 8 rokov).
chces sa spytat na nieco konkretne?
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných