Hallo, po kratkom vahani som sa rozhodol aj ja "autokonzument" pridat sem par zakladnych info o mojej est. 10 rocnej ceste k dobovej TOP ponuke z dielne M-Motorwerke, krasnej M5 e39 (1999).
Prve auto som si kupil tesne po skole, vtedy som sa zamiloval do jednej turbinky R5 GT Turbo, ktora casto stavala pri Charlise

, no mal som len na ...
R5 1,0 TL (1990). A tam to zacalo, najskor vymena vacky, potom motora za 1,4, nakoniec vymena auta za Renault GTL 1,4i + GT look plasty, az po...
Renault 5 GT Turbo (Phase 1). Parada. Motokara. Zrut. Kazisvet. :-) Vikendove auto, vikend za vozis, tyzden opravujes :-), no surove, silne, rychle, GT, no nie vytrvale. Po tom prisiela civilnejsia varianta v podobe ....
Fiat UNO Turbo, to bola paradicka. Nenapadne, s i-vstrekom, vykonne, lahke, spolahlive, radost sa vozit. Talianom raz nieco vyslo. Obiehat na dialnici v 200km/hod dieslovy B5 Passat, to chce zazit a vidiet, ako sa sofer B5 tvari

Vykonu bolo casom malo, tak som siel do ...
Peugeot 1,6 GTI, upraveny original Peugeot motorsport s rozsirenym body kitom, opat krasne a rychle vozenie. No stale maly objem, len 4 valce (a vysoke otacky), a trapit ho casto a dlho mi bolo trocha luto. Chcelo to opat zmenu.
E30 325 coupe, full, koza, borbet s limcami, custom vyfuk, super stav karoserie a motora, kraaaasa, .... Opat nieco rychle, surove, vykonne, no po case ma to, ako ine auta, prestalo bavit, a chcel som sa posunut dalej, do niecoho novsieho, silnejsieho, a vymenil som za ...
E36 M3 3,2 Hamman. Opat novy rozmer jazdenia, super zvuk, TOP stav ext a int (na skryte zavady, historicke buracky a ine veci som nastastie neprisiel :-). Tazko sa mi s nim lucilo, no ako ine auta, ktore som si chcel nechat "uz navzdy", aj M3 ma zacala nudit, a chcel som len skusit nieco ine.
FOCUS ST (2007; 30tis km). Opat vymena, super kara, ako nova, no predokolka, zakruty na hrane cez predok, velmi rychlo ma to prestalo bavit, navyse "hulvatsky/grobiansky motor", nic, potom brutalny zaber, potom zasa nic :-), a navyse zapisane v zozname zaloznych prav na lizingovku 2hym majitelom predo mnou. Skoncilo na dvore PZ. Pri predaji.
Opat to chcelo nieco nove, volba padla s5 do BMW radov, po dlhom hladani, vahani nad Z3(M), vyhrala
E39 M5. Cesta do Italy (Benatky), majitel servisu a show roomu, auto v TIP TOP stave, a bola na Slovensku.
Zatial som len s kamosmi vymenil olej, checkol ho pomocou diagnostiky, nastavil day light, TV operation pocas jazdy, a vozim sa. To auto je PAN. Komforne, relativne nenapadne, vykonne, vsestranne, krasne, nadcasove, len trocha tazke. Zasa ma svrbia ruky, a rozmyslam. Rozmyslam o alternative vhodnej na S-ring, no len dovtedy, kym sa cez vikend zasa nepreveziem. Hot hatch 2009 za 14tis EUR (povodne cenu okolo 30tis EUR) su sice super deal, no pridi niekam na Megane, alebo Civicu, a dojdi niekam na M5. Spoznas rozdiel. Pridaj na 5tke na civicu, a pridaj na M5. Spoznas rozdiel. :-) Chod na Megane Sport do Chorvatska, alebo vezmi rodinu na obed, a sprav to na M5. Spoznas rozdiel. Kazdym dnom davam za pravdu majitelom M5, ze toto auto STALE patri medzi NAJ SEDANY na svete ever built, a este aj DLHO BUDE.
Auto ma najazdenych 142tis KM, vanosy podla diagnostiky relativne stale v pohode, ext a int v TOP stave (az na cigansky dorobene ziabre zo E46 - asi kupim origo M5 E60, a dam tam radsej tie), magnum original M5 supersprint vyfuk, to auto JE PAN.
Neviem, co by som k tomu este napisal, snad casom, az sa na nom nieco zmeni, alebo sa najde kupec, co ho odceni cenou, ktora ma presvedci, aby som sa s nou rozlucil, a nastahoval si domov E46 M3

. Ak sa takyto nenajde, verim, ze este aj moj syn sa bude v triede pysit, ze doma ma nefalsovany V8 400HP wagen

Pripajam aj par fotos, okrem M5 aj co to z historie, niektore kusky naozaj neboli na zahodenie;-)
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)