F25 so sestvalcom 3.0d je pomerne zriedkave, da sa povedat, ze to auto v tomto pripade ma uz motor ako ma byt, lenze mne ten motor do toho vozidla ani nepasuje....... Totizto zvysok toho vozu okrem toho 3.0d motora nekoresponduje...

To auto je oproti inym drahsim bmw suv ako taka plastova hracka z dracika..... Ovsem diely na neho za posledne 3-4 roky v bmw zdrazeli v urcitych pripadoch az 4-nasobne.....
Ja sam mam f25 uz vyse styroch rokov, takze viem o com hovorim. V podstate by sa uz davnejsie vymenilo za nieco suce, akurat je problem ze teraz staviam dom, takze auta idu bokom a vozim sa na tom co prave funguje a neriesim. Inac F25 ma este nikdy nesklamala a ani nenechala, ale zacina mi nejako zrat nervy.... :)))
Mam sice len stvorvalec, legendarny motor N47 a 8st. AUTOMAT, vyrobene 2011, takze ziadne extra problemy neboli, len par malych detailov, skusim zhrnut:
- vozidlo kupene zanovne s najazdom 46.000km
- ihned po kupe - vadne elektricke servoriadenie - vymena v bmw v ramci predplateneho 5r servisu zadarmo - riesil predajca vozidla
- druhy den rano po nastartovani v chladnom pocasi - strasne zavyja turbo. Zistena axialna vola na turbe, vymena turba za repasovane v cene cca 600eur. Po vymene vsetko v poriadku
- pri 55.000km som zacal registrovat cudzie suchtave zvuky od motora, ktore tam nepatria. Vymena komplet rozvodov so vsetkym co k tomu patri - 1500eur. Problem suchtaveho zvuku vyrieseny.
- pri 60.000km auto rano nevie nastartovat, motor bucha zo strany na stranu, obrovsky kudol dymu a smradu, po nastartovani 3 sekundy trasie s celym vozidlom zdochne. Pricina zaseknuty EGR ventil. Nutne tresnut po motore kladivom, aby problem zmizol a auto nastartovalo. Vymena EGR ventilu, demontaz sania a jeho cistenie (bolo v nom viac bordelu, nez na luniku 9 v kosiciach) - 500eur
- pri 70.000km znovu umrelo turbo. Znovu zavyjanie za studena, axialna vola v ulozeni turbiny. Auto jazdi bez problemov, ale turbo za studena ako sirena policajneho vozidla. Vymena za original z BMW, tentokrat po znamostiach len 700eur (v sucastnosti stoji trikrat tolko)
- po vymene turba za nove od bmw motor po ubrati plynu vydava divny zvuk, akoby splachnutie zachodu. Auto pristavene do BMW v Nitre. Po dvoch dnoch skumania v bmw servise na nom nikto nevidi ziadnu chybu, diagnostika nic nepise, vsetko v poriadku. Motor bezi ako divy... Odporucane skusit vymenit DPF filter (ten vsak podla diagnostiky ma este hodne km do konca zivotnosti, protitlaky daleko do hranicnych hodnot). Vychadza odnekial maly kudol dymu - vymenena nejaka rura ktoru asi sami zlomili a nejaka hadicka. Tentokrat len 60eur administrativny poplatok za komplet robotu. K vozidlu asi 30 stran papierov z diagnostiky, ktore hovoria o tom, ze vsetko je v najlepsom poriadku.
- Mnou zistene, ze nove turbo ma asi nespravne nastavenu regulaciu, ktora prilis rychlo uzatvara po uvolneni plynu, co sposobuje extremny podtlak v sani a ten sa prejavi horeuvedenym zvukom. Podla ostatnych odbornikov to nie je nic strasne, mam sa nato "vysrat".
- Po potulkach bmw serverom som nasiel PuMA dokument, ktory hovori o dannom zvuku u F25 N47. Riesenie - preprogramovanie DDE novsim softwarom. Spravene. Zvuk oslabol, ale stale sa da pocut.
- Pri 110.000km sa z motora za studena po pridani plynu pod zatazou ozyva zvlastny kovovy klepajuci zvuk, dost pocutelny aj do kabiny vozidla. Auto pristavene do servisu, kde si nevedia rady prist nato co to sposobuje. Vybrane vsetky vstreky, poslane na testovaciu stolicu. Vstredky su v poriadku avsak v jednom vstreku sa nasla mala kovova pilina. Zvysok systemu bez pilin, nadrz cista. Preventivna vymena vysokotlakoveho cerpadla - 1100eur
- Zvuk neprestava, auto pristavene do servisu. Kedze je velmi tazko diagnostikovat odkial vychadza (pocutelne len pri jazde pod plynom, na volnobeh nie), podozrenie na opotrebovanie drazkoveho hriadela nahonu prednej napravy do VTG, z dovodu mierneho ohlodania drazok. Vymena drazkoveho nahonu, 490eur za diel, plus nieco malo za pracu.
- 125.000km - auto jazdi ako dive bez problemu, avsak zvuk stale pritomny za studena. Podozrenie na prasknutu vlozku valca. Motor komplet rozobrany, vlozky v poriadku, vymenene vsetky hydrostely v hlave, vsetky piesty prekruzkovane, skontrolovany spodok motora okolo kluky - vsetko bez zavad, krasne, ciste, nove..... 1500eur
- 128.000km auto jazdi ako dive bez problemu, no zvuk stale pritomny. Podozrenie ze tento zvuk moze vydavat vadny hydromenic, alebo prasknuty zotrvacnik. Kvoli vymene naplne oleja komplet, prevodovka demontovana. Zotrvacnik bez zavad. Menic poslany na generalku do ciech, vymenene lamely, zosuradeny tlak. Pri kontrole rozvodov nenajdeny ziadny problem, okrem malej vole vyvazovacich hriadelov, co sa nakoniec ukazalo, ze je pritomna na kazdom takom motore, takze je ok. 850eur
- 129.000km - auto a motor jazdi jak dive, ziadny problem, ziadna chyba na diagnostike, avsak zvuk za studena stale pritomny bez zmeny. Mechanik je bezradny, netusi co by to mohlo este sposobovat. Male podorzrenie ze to ide od prevodovky bolo ihned zavrhnute, z dvoch dovodov. Prvy je ze vypusteny olej vyzeral ako novy a druhy dovod je, ze nova prevodovka komplet pre toto vozidlo stoji 9500eur... :))) Konzultovate s inymi mechanikmi - vsetci hovoria v vstrekoch. Dalsi krok - vymena vsetkych vstrekov za nove, tentokrat s moznostou ich vratenia ak to nepomoze..... To este neprebehlo, takze dam vediet hned po vymene, ci sa problem odstranil.
Okrem toho vsetkeho mam to auto dost rad, kazdy den jazdi a sluzi. Samozrejme okrem tych dni co stalo v servse, avsak pouzil som manzelkin mercedes. Takze bez nejakej ujmy na zdravi....
Ozaj a ked raz vyrastiem, chcel by som si kupit E38.... :)))))