Abyssko napísal:Naco sa zamerat pri kupe? Co si mam popozerat aky servis mi musi vydokladovat ze robil?
No takto ... ono strasne zalezi na tom co od toho auta ocakavas ... fakt je to na dlhu debatu ale mozem tu napisat o tom jak som sa rozhodoval ja ... ja som odzaciatku vedel ze nechcem mat z M3 DailyRide ani Racetool takze premna bola volba jednoznacna co najoriginalnejsi stav. Ale vo vseobecnosti plati ze cim lacnejsi kusok tym viac donho nasypes penazi (to plati asi vzdy). Na internete najdes M3 asi od 15t ktore su take ze ok ak chces z toho bud daily ktorej ti nebude luto alebo Racetool ktorej ti vobec nebude luto a aj tak z nej vacsinu veci vyhazdes. Take dobre kusky ktore uz stoja za to idu od tych 25hore. Prvorade je vediet co bolo vsetko robene na aute. Najpodstatnejsie su podla mojho 3veci: vanosy, ojnicne loziska, zadna naprava (moja nema robene ani jedno ale k tomu sa dostanem). Ak boli niektore z tychto 3 veci robene je o tom potrebne mat fakt dokumentaciu faktury atd lebo inak by som tomu neveril teda okrem tej zadnej napravy pri ktorej to je zjavne ked sa pozries pod auto. V podstate vanosi su investicia asi tak 800e, ojnicne loziska nieco okolo 1000e a zadna naprava taktiez okolo 1000e. Vacsinou pokial nemas jasnu historiu auta tak tieto veci hned po kupe ides robit. No a teraz ak chces mat fakt krasnu M3 u ktorej si mozes byt isty ze na hodnote bude len stupat a neni to auto ktore vytiahnes denno denne ani vikendovo ba dokonca niekedy ani nie mesacne ale fakt ze len ked si chces vychutnat jazdu tak tam uz musis pozerat na niekolko dalsich veci. V akom stave je lak ci je original alebo uz bolo nieco striekane, ci su niektore diely nahradene za aftermarket nakolko casto sa stretnes pri pokukovani po M3 s tym ze maju "CSL" kufre alebo predne narazniky ktore sice niesu najlacnejsie ale ako sa vravi nur original ist legal, takze predat taketo auto nejakemu zberatelovi alebo vobec kupit taketo auto nema moc zmyysel ak uz bolo napadnute takymito upravami, i ked samozrejme je to vec vkusu. Dalej samozrejme treba pozerat na vybavu kde plati cim viac tym lepsie. Ked sem pridam fotky a opis mojej tak ta je fakt nafullovana ani neviem ci sa dalo este nieco doobjednat v normalnych M3 ak sa nebavime o individualoch alebo CS packete. Za dalsie treba pozerat na kilometre nakolko na internete je dost takych co maju nad 200-250 dokonca aj 300t KM a to uz je zase nic moc ak z toho chces mat ulozenku. Dalsim dolezitym faktorom je servisna historia nakolko nestaci ze mi to servisuje ivan z kerestura ktory je fakt naslovo vzaty odbornik, treba mat vazne celu knizku na to aby to auto malo hodnotu. No a v poslednej rade je velmi dolezity rok vyroby. Ked som zacal pozerat po M3 toto dolezite cislo som velmi prehliadal ale po radach kamaratov som sa rozhodol ze stoj co stoj chcem facelift. Jedna sa o to ze od 5/2003 bol urobeny update tychto aut na facelift aj ked zvonka vyzeraju rovnako tak v zaklade sa im popridavala nejaka vybava ale hlavne odstranili sa vacsina neduhov tohto motora ktore zacinali uz tesne po najazdeni 100tkm kde uz spominane ojnicne loziska alebo vanosy dosluhovali. Niektore roky vyroby u predFL dokonca boli zvolavane z BMW na vymenu ojnicnych lozisk. Faclifotve M3 uz mali tieto neduhy odstranene aj ked nie natrvalo no vanosy sa da vo vseobecnosti povedat ze vydrzia cca tych 240t km a ojnicne loziska 200 napriklad (vsetko su to len orientacne cisla ale na interntet a forach vacsinou uvadzaju takto samozrejme je to kus od kusu). Snad ti to postaci ako odpoved viac o mojom kusku napisem coskoro :)