Zdravím všetkých pri mojom románe :) Už dlhší čas som tu na klube registrovaný, ale doteraz som nemal o čom napísať príbeh, začiatkom tohto roka sa to konečne zmenilo. Pôvodne som mal v pláne skočiť do generačne novšieho auta, ale situácia sa vyvinula inak, čo však vôbec neľutujem a nejaká zachovalá e60 ma snáď počká :)
Po skúsenostiach s bývalým autom som si povedal, že už nebudem kupovať vydojené auto, ale zohnať dnes zachovalú e39 je veľký problém, napriek tomu myslím že sa mi to podarilo. Pôvodne som hľadal niečo do 3k s dostatočným rozpočtom na nasledujúci servis. Požiadavky som nemal veľké vzhľadom na rozpočet, motor jedine 3.0d, chcel som manuál a kožený interiér, kľudne aj predface. Ale keď som po prvý krát zbadal túto bolo viac-menej rozhodnuté → facelift, kompletný m-paket, trošku raritná šedá metalíza,

repasovaný automat

a celkový stav.
Cena bola výrazne cez rozpočet, no napriek tomu som ju išiel pozrieť ako prvú a hneď aj zobral. Auto som bol pozerať s mechanikom a diagnostikou. Na moje zklamanie auto malo celkom dosť chýb, ako nefunkčné obehové čerpadlo webasta, prasknuté výfukové pletence, nefunkčný termostat, chýbajúce roletky na zadných oknách.... Vynahradilo mi to však výnimočne zachovalá karoséria, v podstate bez hrdze a repasovaný automat (aspoň podľa slov bývalého majiteľa (EDIT žiadny repas sa nekonal)). Za tieto nedostatky som ukecal celkom uspokojivú zľavu a frčal som domov vo svojom prvom báwe

Takže som skončil s modelom 530d 142kw, ročník 2002 (facelift), automat, fabrický m-paket, momentálne na zimných r16 styling 33.
Výbava nie je nejaká extra, no mám všetko čo potrebujem, chýba mi asi len CD menič a možno kožený interiér. VIN pre výpis výbavy: GX66007 Ak niekoho zaujíma počet km, je to asi 60km denne počas 17 rokov :)
Čo máme v pláne do budúcna:
- Výmena oleja a všetkých filtrov
✓- Termostat
✓- Zaslepiť EGR
✓- Skontrolovať/zaslepiť swirl klapky
✓ (zaslepené bývalým majiteľom)- Vymeniť výfukové pletence