Nedeľa, 18. Mája 2014, 12:09
isty cas som pracoval v pneuservise. Taky garazovy, momentak tam nepoznali. Kolega tie skrutky utahoval, akoby uz nikdy nemali byt povolene. Ja zasa s citom. Svoje auto si prezuvam vzdy sam, odvtedy ziadny problem. Inac ten moment na skrutky je dost individualny od znacky, napr Touareg ma 180Nm a Q7 190Nm (fabricke hodnoty priamo z linky) Co sa mi zda dost vela, ale budis, konstrukter to tak navrhol.
Vsetky skrutky co mam na aute utahujem momentakom, samozrejme okrem M6, tam byva moment okolo 8-9 Nm a taky maly momentak nemam. M8 23Nm (univerzal, niektore sa dotahuju na 20, ine na 25, v zasade M8 znesie az do 30Nm) M10 50Nm (zalezi do akeho materialu ide, ak hlinik, tak aj 45, ak ocel, kludne 65) M12 a pod, tu zalezi od stupania zavitu, cim jemnejsi tak vydrzi vacsi moment. Samozrejme pokial ide o nejaku special pracu ako napr Napravnica, diely motora a pod. sa treba vzdy drzat prirucky.
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je
jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i