... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
sineDko
Autor témy
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

tds - hlavy - prečo

Streda, 8. Januára 2014, 23:43

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 14:13, upravené celkom 1 krát.
 
csuka530d
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: tds - hlavy - prečo

Štvrtok, 9. Januára 2014, 07:30

Tds bol uz len maly odvar oproti 524TD
Tam praskali aj pri predpisovom zaobchadzani s motorom. ](*,)

Preco preco.
Po 1. Poddimenzovane
Po 2. Zaobchazdanie sa s motorom.
Motor sa hreje pomalsie ako bars aky benal . Ludia si to neuvedomuju a sup ho do mestskej premavky.
Casom unava matrosa a prask.laicky vysvetlene.

Napriklad e30 324d malo hlavy aj po 20 rokoch ako lusk bez prasklin narozdiel od 524td ci 324td

U tds to uz bolo omnoho krat lepsie uplne ina konstrukcia hlavy.
ale po tych xy kilakoch co maju nabehane Tds po 10 tich majiteloch sa ani niet co cudovat.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: tds - hlavy - prečo

Piatok, 10. Januára 2014, 14:55

Podla mna ten motor problem nema, problem je v tom ze 98% dostupnych aut s tym motorom uz zazilo veci ktore nemalo, potom to kupi clovek co caka spolahlivost diesla, a ono sa to sere, prekvapivo. Keby si to auto kupil nove, tak nez by si nieco s motorom vobec robil, okrem oleja, preslo by min 300-400 tis. km. Tesnenie na seriovom motore odide nedbalym zaobchadzanim za studena. Prasknut hlavu na M51, to uz chce celkom slusnu davku kokotnosti, kedze je topologicky rovnaka ako vela inych z tej doby, takze je pravdepodobne, ze s takym zaobchadzanim by praskla aj na 1.9TD, alebo mercedese.

Na M21 je zle navrhnuta hlava, takze to by som sem netahal, tam praska vsetko.. iked su vynimky. 63kW z 2.4L, a este aby praskala, to by uz bolo kapanek moc. :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Patricius
Príspevky: 1176
Registrovaný: 11.9.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: mám

Re: tds - hlavy - prečo

Piatok, 10. Januára 2014, 16:29

Problem je v chladeni motora, kde po otvoreni termostatu vbehne studena voda do uz horuceho motora. Preto treba pockat dlhsie a nevypalovat hned ako sa rucicka teplomeru dostane na spravnu teplotu. Uz sa o tom popisalo tony materialu.
[E61 525dA] ex
[E39 530dA] ex
 
sineDko
Autor témy
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: tds - hlavy - prečo

Piatok, 10. Januára 2014, 17:25

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 14:14, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: tds - hlavy - prečo

Piatok, 10. Januára 2014, 19:23

??? ja som bol v tom, ze voda v motore koluje stale cez maly okruh, a teda sa ohrieva spolu s motorom a ked dosiahne motor hranicu otvorenia termostatu, otvori sa velky okruh aby motor chladilo o par stupnov, kedze voda ma velku teplotnu kapacitu...ci som zase zil v omyle?
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
sineDko
Autor témy
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: tds - hlavy - prečo

Piatok, 10. Januára 2014, 19:57

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 14:14, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: tds - hlavy - prečo

Piatok, 10. Januára 2014, 20:06

Nezil si v omyle, ziadna studena voda do motora netecie. Problem je len v tom davani za studena, kedy pusti tesnenie hlavy ako prve, blok a hlava maju inu tepelnu roztaznost, vznikne velky pohyb medzi plochami, a tesnenie prestane tesnit. Aby ta hlava praskla to by si musel sposobovat velke teplene namahanie hned po starte, plny plyn, do tiahleho kopca na plny vykon, a tak. Ked je zohriaty, tak sa stym seriovym motorom mozes aj posrat, a nepraskne.
 
hessy

Re: tds - hlavy - prečo

Sobota, 11. Januára 2014, 11:33

Podla mna zalezi len na tom na aky kus natrafis... ja som mal 524td dovoz svajc a ten motorcek je genialny tah ma podobny ako akekolvek tds v ktorom dom isiel a dovolim si tvrdim ze ide tihsie ako moja 530d.. problem z motorom absolutne ziadny doteraz a to uz najebalo 50000km od kedy ho mame.. ak sa ktym motorom clovek sprava dobre nevidim problem, problem vidim v tych hajtrach co sa predavaju u nas...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných