... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Sportovejsie struny na E46-ano ci nie???

Štvrtok, 6. Novembra 2008, 22:29

Oplati sa davat sportovejsie struny? Aky to ma vplyv na jazdne vlastnosti atd.. dakujem za kazdy postreh!!! Poradte aj na vacsie k**tiny sa tu diskutuje;)

hmm som rad za kazdu radu co dostanem, jedna sa mi hlavne o to aby auticko sedelo lepsie v zakrutach a ja mal srdce na mieste;)


rozmyslam o znizeni o 2 cm nizzsie... pomoct by mi mal eibach alebo HR. Tlmice mam seria Bilstein. Auto e46
Naposledy upravil/-a Martin46 v Piatok, 7. Novembra 2008, 21:04, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Piatok, 7. Novembra 2008, 13:05

odpoved cakam>
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Piatok, 7. Novembra 2008, 13:36

tento weekend idem menit na mojej E36

ked ti nevadi natrasanie na kazdom hrbe, tak vobla tvrdych tlmicov je OK
 
Užívateľov profilový obrázok
popo
Príspevky: 436
Registrovaný: 24.12.2007
Auto: šíp s krídlom
Kraj: Trnavský

Piatok, 7. Novembra 2008, 13:56

Ja tam mám na leto KW -60/-40 a 17 kolesá a jazdné vlastnosti uplné iné.Je to síce tvrdšie ako séria ale zakruty a jazdenie je veľmi uspokojivé.Je tam problém s parkovaním ale miesto sa vždy niekde najde.Nemám síce E-46 ale len E-36.Je to investícia ktorá sa oplatí
 
Užívateľov profilový obrázok
compact
Príspevky: 1319
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: E60 530i LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: okr. Skalica

Piatok, 7. Novembra 2008, 18:13

ja mam na mojej E36 original M struny a zatial by som nemenil, je to nieco medzi komfort a spotr. Auticko nadherne sedi (ak niesu vyjazdene kolaje!!) a taka normalna prehladna zatacka = 170 a uplna pohodicka, jednou rukou na volante :shock:
ale ked mu ukotlim na 1. 2. tak sa poriadne zadok polozi k zemi, takze ked to mas uz znizene, jednoznacne asi nieco tvrdsie....
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
k_michal
Príspevky: 359
Registrovaný: 18.7.2007
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: BB-LC

Piatok, 7. Novembra 2008, 20:30

znizene to nema, pise ze by chcel kratsie struny, a tlmice ma nove - seriova tvrdost aj vyska,
tak to popisal v prvom prispevku
k veci: ked das kratsie pruziny zmenis resp. posunies pracovny pohyb tlmica,
ci ti stvrdne auto je viacmenej otazne. A ktovie co na to povedia tie seriove tlmice.
Pre teba bola asi naj volba tie tvrdsie bilsteiny so seriovou vyskou, ale to je uz prec.
pripadne skus predat tie co mas /ludi s vymlatenymi tlmicmi je dost/ a kup tie tvrdsie. :wink:
Alebo cely kit.
Obrázok
E36-328i coupe-ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Piatok, 7. Novembra 2008, 21:30

no nazdar, asi risknem tie pruziny, najskor, ved ku nim sa daju dokupit uz vpohode tlmice ked sa vymlatia.

no a k-michal som rad, konecne kto ma pochopil, pre tych co nie, moja hlavna otazka je

"ako sa bude auto spravat so seriovymi tlmicmi a kratsimi pruzinami?''
 
Užívateľov profilový obrázok
k_michal
Príspevky: 359
Registrovaný: 18.7.2007
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: BB-LC

Piatok, 7. Novembra 2008, 22:12

moj pokus:
na mojej E36 som mal vymlatene zadne tlmice, mal som v garazi pouzite tlmice z nemenovanako auta s najazdom 160tis. km a celkovou hmotnostou 2200kg. Ked som vymontoval tie vymlatene z e36 a porovnal ich s tymi nemenovanymi, tak som sa okamzite rozhodol ze ich tam nejako napcham. Dlzka zhruba sedela, spodne ulozenie trochu väcsia diera a driek horneho ulozenia som patricne upravil bruskou. Vysledok stal zato.
Mam este v garazi komplet zanovny sportovy podvozok, najazd cca.20tis. km, z jeneho nemenovaneho vozidla, tak mozeme pokusovat dalej :lol: , teda minimalne zadnu napravu, s prednou to bude horsie.
Naposledy upravil/-a k_michal v Piatok, 7. Novembra 2008, 23:00, upravené celkom 1 krát.
Obrázok
E36-328i coupe-ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Piatok, 7. Novembra 2008, 22:34

no tak presne to chcem dvakrat merat a raz strihat. Ozvem sa ti.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Sobota, 8. Novembra 2008, 22:48

Na svojej E34 mam vpredu znizene Weitec struny -35mm a bilstein B4 tlmice a zda sa mi to celkom ok.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Sobota, 8. Novembra 2008, 23:18

Helldiver napísal:
Na svojej E34 mam vpredu znizene Weitec struny -35mm a bilstein B4 tlmice a zda sa mi to celkom ok.



dakujem, micmochodom aj ja mam B4;)
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Sobota, 8. Novembra 2008, 23:40

Martin46 napísal:
"ako sa bude auto spravat so seriovymi tlmicmi a kratsimi pruzinami?''


... všetko čo napíšem je môj názor a skúsenosti

- tlmič séria a pružina kratšia - to by som moc neriskoval -skrátiš pracovnú dĺžku tlmiča a bude väčšia pravdepodobnosť prerazenia tlmiča a ešte bk tom bude auto poskakovať, lebo prožina je tvrdšia a tlmič nebude schopný je udržať na "uzde" (spomaliť) - bude ti poskakovať koleso ako keď je vytečený tlmič

skôr by som menil opačne
- ladený tlmič a origo pružiny - nebude to úplne to pravé "orechové" no bude sa to podstatne lepšie správať hlavne v nerovnej zátačke (nebude toľko odskakovať) - len je ťažšie to celé zladiť

najlepšie je to meniť celé
- je to úplen super hlavne v zátačkach - nenakláňa sa to toľko, lepší priebeh stopy na nerovnej ceste, kúsok sa zníži ťažisko
- konfort je samozrejne nižší ale zatiaľ sa sťažovali len na zadných sedadlách
- priechodnosť v zime: tak na to sa teším aj ja :lol: už teraz som robil pluh a ešte to išlo -40/-20


- sám si moje videl a vozil si sa a nič si mi nepovedal že je to tvrdé
- pozri si hlavne foto :arrow: http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?p=94508#94508
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Nedeľa, 9. Novembra 2008, 10:11

diky slamec:

To ma sere;) ze som tlmice menil prednedavnom, no nabuduce by uz isli sportovejsie, ale vtedy to bola proste velka palka 20 tis iba za tlmice. Som bilsteny B6 chcel. Nakoniec som kupil B4, no proste seria.

Preto som rozmyslal hlavne nad malym znizenim -2 predok a -1 az 1.5 zadok. V podstate by som sa chcel dostat na uroven toho prveho M koveho podvozku co sa daval do E46. Nemam znalosti ze by tam sli ine tlmice a je to o 1 cm nizzsie.

Takze otazka je ci taketo male zizenie prinesie effect a zlepsi jazdne vlastnosti.
+planujem dat prednu rozperu
+tieto struny
+nove elektrony s ET o 10 menism, takze rozchod pojde o 2cm viac
+predne brzdy z 330d
Naposledy upravil/-a Martin46 v Nedeľa, 9. Novembra 2008, 10:13, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Nedeľa, 9. Novembra 2008, 10:11

to slamec: tvoje auto drzi aj pri 200ke ako pribite;)))
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Nedeľa, 9. Novembra 2008, 13:05

Martin46 napísal:
to slamec: tvoje auto drzi aj pri 200ke ako pribite;)))
:-$ :-$ :-$

a to zníženie o 1-2 cm sa my zdá bezpredmetné - zbytočne to stojí peniaze

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných