... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
csiko1
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 3.6.2012
Kraj: Bratislavský

Radenie z automatiky do M/S

Nedeľa, 3. Júna 2012, 20:19

Zdravim,

som zaciatocnik v uzivani BMW X3 - sem tam si ho poziciavam.
Chcem sa spytat, ci je mozne pocas jazdy preradit z automatiickeho
riadenia do M/S jazdy.
Cize preradenie z "D" do "M/S" pocas jazdy.
Ak sa to da, tak aky je spravny postup?

Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6635
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Radenie z automatiky do M/S

Pondelok, 4. Júna 2012, 00:58

csiko1 napísal:
Zdravim,

som zaciatocnik v uzivani BMW X3 - sem tam si ho poziciavam.
Chcem sa spytat, ci je mozne pocas jazdy preradit z automatiickeho
riadenia do M/S jazdy.
Cize preradenie z "D" do "M/S" pocas jazdy.
Ak sa to da, tak aky je spravny postup?

Dakujem


Ovsem ze je mozne to spravit pocas jazdy, inac by to asi bolo zbytocne.......
Postup znie:
chyt paku do ruky a z rezimu D ju prerad do rezimu M/S
teraz je nastaveny SPORT rezim. Na displeji budikov by malo byt MS. Pakou pohnes dopredu - podradis, pohnes nou dozadu, preradis na vyssi stupen. Aktualney stupen sa ti bude zobrazovat na displeji v budikoch.
Toto je spravny postup a iny si ani neviem predstavit zeby mohol existovat. CI ako si myslel zeby sa to inac dalo spravit????

:mrgreen: :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
naftaman
Príspevky: 366
Registrovaný: 9.12.2011
Auto: BMW E46 330d 135kw
Kraj: Trnavský

Re: Radenie z automatiky do M/S

Pondelok, 4. Júna 2012, 17:42

airbone napísal:

Ovsem ze je mozne to spravit pocas jazdy, inac by to asi bolo zbytocne.......
Postup znie:
chyt paku do ruky a z rezimu D ju prerad do rezimu M/S
teraz je nastaveny SPORT rezim. Na displeji budikov by malo byt MS. Pakou pohnes dopredu - podradis, pohnes nou dozadu, preradis na vyssi stupen. Aktualney stupen sa ti bude zobrazovat na displeji v budikoch.
Toto je spravny postup a iny si ani neviem predstavit zeby mohol existovat. CI ako si myslel zeby sa to inac dalo spravit????

:mrgreen: :mrgreen:

On myslel tak že či to može spraviť za jazdy, či nemusí kvoli tomu stáť na mieste aby to preradil do MS ako pri každom inom preradení ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Radenie z automatiky do M/S

Utorok, 5. Júna 2012, 08:21

csiko dnesne automaty su riadene elektronicky cez riadiacu jednotku, takze vsetko, co spravis s pakou, si najprv premyslia a nedovolia ti spravit nic zle. Myslim, ze aj spiatocku pocas jazdy (nad urcitu rychlost) odignoruju. Dokonca aj to P-cko, aj ked je mechanicke, je trochu chranene proti zaradeniu za jazdy.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Radenie z automatiky do M/S

Štvrtok, 7. Júna 2012, 10:01

Ešte by som upresnil, že pri preradení z D do M/S sa na palubke rozsvieti DS a pokiaľ sa neurobí nič iné prevodovka je v športovom móde, t.j. radí pri vyšších otáčkach a celkovo sa chová viac športovo, až keď siahneš na páku / prehodíš pádlami pod volantom prejdeš do manuál módu a radíš rýchlosti ako na sekvenčnej prevodovke. Na to, aby sa to robilo za jazdy je to priamo stavané :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 09:57

Ja mam zasa otazku ohladom vyuzivania steptronicu v E38. Neskodi prevodovke pouzivanie manualneho rezimu? Zvyknem jazdit na Mku v meste 2,3,4. Ked chcem obcas podradit, tak tak ze so stlacenym plynovym pedalom (koli plynulosti), alebo ked dobrzdujem a podradujem tak ked su otacky pod 1000. Moze sa to tak robit? Do Nka to samozrejme za jazdy ani na semafore nikdy nedavam. Dalsia vec, ked parkujem a la Austin Powers s tym malym vozikom - da sa aj tak ze D posun - N - vytocit volant - R posun- N - vytocit volant - D.... lebo vadi mi to skripanie brzd ked na nich stojim a tocim kolesami. Da sa takymto sposobom pouzivat N?
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12581
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 10:00

čím menej radenia tym lepšie,ale ked musiš tak musiš.......manualne radenie je plno elektronicke,takže smelo radiť možeš, prevodovka urobí len to čo je otačky motora a prevodovky dovolia......ja si tiež občas zaradím,ale malo to využívam....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 10:33

No ved to ze niekedy fakt musim R-D-R-D-R-D neznasam tu sitaciu. To ma zaujimalo ci neskodi ked medzi tymi RDckami tam hodim to Nko pri otacani kolies. Automat ako som si vsimol bezne nepodraduje ako som to robil na manuali ze zo 4 medziplynom do 3, pustit plyn a dobrzdit motorom pred krizovatkou. Jazdim na automate len 3 tyzdne, ale velmi mi chyba manual, ked som na Dcku mam pocit ze sa len veziem, auto nesoferujem :?
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 11:49

Bezny automat pri preradovani synchronizuje otacky pomocou malych spojok, ktore funguju podobne ako pri manuali (ako synchrony - tru sa o seba az kym sa rychlosti ozubeni nevyrovnaju). Pri manuali mas stlacenu spojku, takze hriadel je uvolnena a jej rychlost sa prisposobi lahko. Pri automate je hriadel stale pripojena na motor, takze to suchanie spojky moze byt vyraznejsie. Hydrodynamicky menic vsak pri nizkych otackach vela sily neprenasa, takze hriadel je takmer volny (ako pri manuali). Pri vysokych otackach vsak tie spojky trpia ovela viac, pretoze musia zbrzdit (alebo zrychlit) rotaciu celeho motora.

Vysledok - ked stojis na mieste, motor je na volnobehu, mozes kyvat pakou ako chces, radit spiatocku, neutral a jednotku takmer bez opotrebovania (cast energie zhltne menic). Ale ak pocas jazdy zaradis do N (tu sa este nic nederie) a potom do D, prevodovka musi roztocit cely motor na potrebne otacky a vtedy dotycna spojka trpi a opotrebuva sa.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 13:36

Cize za jazdy sa moze dat N, ale naspat D uz nie (jedine ak auto zastavi) ak to chapem dobre. Dakujem za vysvetlenie, akurat studujem aj na nete ako to funguje. Co sa tyka tych spojok, ja ich dokonca pocujem ako sa tru pri preradovani (hlavne z 2 do 3) kym sa olej v prevodovke nezohreje na prevadzkovu teplotu. Viem, idem trocha od temy, ale nechcem koli tomu zakladat novu a sem sa to z casti hodi. Je to vazny problem? Dufam ze ma necaka daky repas. Ale zasa radi hladko ako med. Tak mozno len vymenit filer+tesnenie alebo rovno aj olej.
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Pežot

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 13:55

Kedy si menil olej naposledy? :-s
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 14:00

Auto ma cca 230tis ale skutocnych, olej este nebol meneny. Mozno tam teda koluje bahno. Predosly majitel chcel menit olej, ale povedali mu ze nech sa do prevodovky zbytocne neserie ked funguje tak ako ma. Ja som zasa nazoru ze prevencia je lepsia ako oprava. Ale aj ked vymenim 5,5L, vo wandleri ostane aj tak skoro 7,6L bahna.
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Pežot

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 14:02

:shock:

No tak to je ten super mega bomba názor, že je to doživotný olej, aj je, prevodovka dožije čoskoro so starým olejom.

Treba vymeniť a čím skôr, tým lepšie ;)

E65ky už majú aj interval na výmenu oleja v prevodovke, E38 určite má tiež, len to asi auto nehlási.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 14:11

Len je otazne pre mna ci doliat 5,5L oleja, alebo rovno kupit ten modry 20L sud a doliat 5, pretocit, dalsich 5, pretocit, dalsich 5 pretocit...nech je vymeneny komplet, alebo staci len tych klasickych 5,5. Neviem mozno je to tym je je to 5HP30, keby to bola 5HP24ka, uz by bola mozno v tahu, tie starsie modely vraj boli robustnejsie (ale pomalsie radili).
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Pežot

Re: Radenie z automatiky do M/S

Streda, 13. Júna 2012, 14:12

To už neviem :-k

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných