... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 11:26

vie 98 oktan spracovat aj m52 motor?
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Rimi
Príspevky: 314
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: Citroen C4 WRC
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 11:39

jararak napísal:
vie 98 oktan spracovat aj m52 motor?


Starsie motory tie oktany nevyuziju,skor tam ide o aditiva
ex 316i Compact Arktissilber
Citroen C4

Everyday is like a bullet in your brain.
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 17:03

jararak napísal:
vie 98 oktan spracovat aj m52 motor?



M52 su stavane na 95. inak povedane postacujuce minimum
na ich fungovanie a dosiahnutie udavanych vykonov je 95.
s 98 idu lepsie a maju mensiu spotrebu - dlhodobo odskusane.
Je to logicke lebo okt. c. priamo suvisi s regulaciou klopania, cim
vyssie, tym menej musi regulovat - tomu prisposobi aj vstrek.
Ale prinos 100 oproti 98 u M52 sa nepodarilo prakticky preukazat.

Aj vseobecne bol facit z testov 100vjek: marketingovy tah.
Mate auto "Premium"?, musite predsa chciet aj palivo "Premium"!!

Skoda je len, ze pri tej cene napr. 100 Racing neobsahuje aditiva,
ktore su schopne rozpustat usadeniny, ako je tomu u VPower-u.

Dalsi fakt je ze pokial clovek zoberie hocijaku SK 95 bude rozdiel oproti
dobrej 98 velmi citelny - SKUSENOST!
V tejto suvislost by ma zaujimal zdroj odkial bola tu spominana informacia,
ze do akej miery sa SK paliva "podobaju" na nemecke? THX.

nieco na tom bude, lebo: (zase osobna, dlhodoba skusenost)
95 nemecka, resp. aj z (A) = min. nasa 98, ak nie aj viac!!
Nebudem sa dalej rozsirovat o cene a pod, to by bola uz volebna agitacia! ;)
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Užívateľov profilový obrázok
Duffy
Príspevky: 997
Registrovaný: 11.2.2007

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 18:15

Rimi napísal:
A ziadne aditiva ktore su na pumpe napr. od znacky STP nepomozu motoru,dokonca niektoi vyrobcovia zakazuju pouzivanie pridavnych aditiv.


no kamarat , nemozem s tebou suhlasit .. osobna skusenost zo zlou naftou , po pridani aditiva ovela ovela lepsie vysledky.. neni bohvieco ked rano ides nastartovat a nejde , vytiahnes hadicku a tam sulocek ladu.. z aditivami ovela lepsi start , aj motor tichsie chodi. rec je o zetore , ale to je jedno , ked to uz citis na zetore , tak zbohom novy motor :(
 
Užívateľov profilový obrázok
Rimi
Príspevky: 314
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: Citroen C4 WRC
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 18:43

ja som mal na mysli pouzivanie aditiv pri tychto benzinoch,tieto benziny uz su totiz obohatene o tie aditiva. Ak tam das naftu od Jurkiho tak ti to pomoze urcite,kedze ta voda ktora je v tom diesly aspon dostane farbu..Po natankovani na Jurki odisiel motor na Mercedese..
ex 316i Compact Arktissilber
Citroen C4

Everyday is like a bullet in your brain.
 
Rudkoo
Príspevky: 336
Registrovaný: 2.2.2007
Kraj: Zahraničie

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 20:01

Neviem ako E90
ale pokiaľ sa nemýlim motory v E46 od 320i Do 330i majú predpísaný 98 oktanový bezolovnatý benzín.... #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
Duffy
Príspevky: 997
Registrovaný: 11.2.2007

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 21:41

Rimi napísal:
ja som mal na mysli pouzivanie aditiv pri tychto benzinoch,tieto benziny uz su totiz obohatene o tie aditiva. Ak tam das naftu od Jurkiho tak ti to pomoze urcite,kedze ta voda ktora je v tom diesly aspon dostane farbu..Po natankovani na Jurki odisiel motor na Mercedese..


trafil si presne do cierneho :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: problematika kvality benzinu

Nedeľa, 15. Marca 2009, 22:02

To by som rad vedel ze kde to mam predpisane, v tech je 95. Tam mam ale napisane aj ze mam predny nahon tak to beriem s rezervou
 
Rudkoo
Príspevky: 336
Registrovaný: 2.2.2007
Kraj: Zahraničie

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 08:43

Martin46 napísal:
To by som rad vedel ze kde to mam predpisane, v tech je 95. Tam mam ale napisane aj ze mam predny nahon tak to beriem s rezervou



Na techničák by som sa nedržal. Mám to v DE manuale.
Tam je to podla motorov 316 a318i - 95OKT
320i-330i 98OKT

Našiel som to aj v českom...
Prílohy
Untitled.jpg
Untitled.jpg (72.74 KiB) 1598 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 10:39

v tej tabulke mas aj super 95.
 
Rudkoo
Príspevky: 336
Registrovaný: 2.2.2007
Kraj: Zahraničie

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 10:50

ja nehovorím že sa nesmie dávať 95
ale že odporučaná je 98...

95 a 91 sa tankovať može ale zníži sa výkon motora.
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 12:26

Rudkoo napísal:
Neviem ako E90
ale pokiaľ sa nemýlim motory v E46 od 320i Do 330i majú predpísaný 98 oktanový bezolovnatý benzín.... #-o



len Valvetronic-y maju min. okt cislo 98, ostatne E46 min 95.
ale debata je irelevantna, pokial clovek aj tak newie co tam
v skutocnosti na slovenskej pumpe leje. Pamatam sa na test
paliv na slovenskych pumpach asi pred 4mi? rokmi a ten dopadol
katastrofalne....! a to robili rozbor len podla STN.... :(

najlepsie je tankovat tam, kde ma clovek dobru skusenost!
(aj ked uz som zazil, ze sa aj dobra pumpa "zopsula")
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 18:19

no uz som tam dokupil nejake aditivum na precistenie a v power 95 shell.... a dalej tankujem Agip 98


no a je to citit, auto uplne ozilo
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 21:01

Martin46 napísal:
Cim viac elektroniky v motore a cim viac vyladeny motor, tym lepsie mu viac oktanov chuti


No nieje to o elektornike ved aj stare karburatorove upravene motory pre rally jazdili na 100 oct. benzin.

Je to skor o kompresnom pomere a casovani ventilov. V podstate o kompresnych tlakoch. Mylne si ludia myslia ze viac oktanovy bezin je vybusnejsi. Je to kravina. Jedna sa o rychlost horenia zmesi pri urcitom tlaku. Zmes ma byt spalovana postupne ako ide piest dolu. Ak tato zmes zhori skoro je pocut detonacne klepanie motora a je sposobene nizkooktanovym benzinom. Takze cim vyssi tlak tym je potreba pomalsie horenie ale len toklo aby to nehorelo zbytocne vo vyfuku lebo tam sa vykon neprejavy. Ak sa bude dlhodobo tankovat 100 oct benzin do motora ktory je vyvinuty na 91-95 oct. tak sa ryskuje podpalenie vyfukovych ventilov. Ale kto ma 95 oktanovy motor a uz frezoval hlavu tak mu 100vka chuti velmi dobre.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
PiraTMB
Príspevky: 303
Registrovaný: 28.12.2008
Auto: MB
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: problematika kvality benzinu

Pondelok, 16. Marca 2009, 21:04

Mireck
predpokladam ze si uz skusil PHM z UA
a aj nase (v MI ich je pozehnane tych pump) citil si nejaky rozdiel?
Ci tankujes stale na tej istej a nemozes porovnavat? zaujimalo by mato. dik
ObrázokObrázok

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných