Piatok, 28. Novembra 2008, 15:44
V pneuservise postup nasledovný:
- dole koleso
- so strojom sa stalačí pneu, aby sa odlepila od disku
- ak máš kovový ventil tak ti buď vymenia tesnenie alebo celý ventil
- pri gumennom ventile ti ho zo spodu odrežú, vyberú ho a do prázdnej diery po ventile nastoknú nový gumenný
- pneu sa nahustí, ak máš nalepovacie závažie (alu disk) tak sa vyvaživať nemusí, keď máš klasické "nabúchané" na obvode kolesa (na plecháčoch) treba to vyvážiť, lebo tie sa dávajú dole pred tým ako sa ide pneu stlačiť na stroj. Niekedy sa nechávajú, ale to je zriedkavý prípad, skôr nie ako áno...
S tým kovovým ventilom je to rôzne, lebo niektoré typy alu diskov majú otvor na ventil menší ako je typizované, vtedy sme dávali do disku spomínaný kovový ventil, ten má menší priemer. Inak 90% alu diskov a 99,9% plecháčov má typizovaný rozmer otvoru na ventil, t.j. rovnaký ako priemer gumenného ventilu...
BMW E46 320d/100 kW ( 04/2000 )