... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
duri-sk
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 21.2.2012
Auto: BMW e91, 325d
Kraj: Bratislavský

otazka na majitelov BMW s motormi N52 (R6 2.5-3.0)

Štvrtok, 2. Augusta 2012, 22:27

Ahoj, chcem sa spytat majitelov BMW s radovymi benzinovymi 6 valcami typu N52, ktore sa montovali to e9x, e6x nejakych X a tiez Z4 ci nahodou nemaju problem s cinkavym zvukom na volnobeznych otackach. Tento motor ma problem s mazanim ventiloveho ustrojenstva v hlave valcov a prejavuje sa takmer na vsetkych N52jkach. Je tu prosim Vas niekto kto ma s tymito motormi skusenosti? dakujem za rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
NiktO
Príspevky: 380
Registrovaný: 27.8.2008
Auto: F11 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: otazka na majitelov BMW s motormi N52 (R6 2.5-3.0)

Piatok, 3. Augusta 2012, 06:52

Zatiaľ som nič podobné nezaznamenal, ak by sa náhodou "pritrafilo" aj mňa by zaujímalo viac k tomuto. :-k
4ever BMW
EX E36 316i, r.v.97...
EX E90 325i, r.v.05... http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/krasavec-e90-325i-t64804.html?hilit=E90" onclick="window.open(this.href);return false; 325i
F11 530D, r.v.12... https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/bmw-f11-530d-novy-pribeh-zacina-t110086.html
Chrysler 300C 5,7 Hemi, r.v. 09...
 
duri-sk
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 21.2.2012
Auto: BMW e91, 325d
Kraj: Bratislavský

Re: otazka na majitelov BMW s motormi N52 (R6 2.5-3.0)

Piatok, 3. Augusta 2012, 07:28

Nechcem vytvarat dojem, ze ide o nejaky velky problem, tieto motory su podla mna nozaj perfektne, rozmyslam o e90 prave s tymto motorom len este riesim LPG ci ano ci nie. No ale k veci, pri lustrovani webu a zhanani info o tomto motore som narazil naozaj len na jediny problem, ktory je masivne rieseny hlavne na americkych forach. Staci dat do googlu "N52 ticking".
Tento problem je v podstate vyrieseny a v kocke ide o nasledovne:

N52 ma cas od casu problem so suchym chodom systemu ventilov (valve lifters) a prejavuje sa takto:
http://www.youtube.com/watch?v=EhLP-RkFGXM

Pricina je udajne nedostatocne mazanie mechanizmu ventilov v pripade, ze motor jazdi kratke vzdialenosti a hlavne dlhodobo nizke otacky.
BMW o tomto vie a ma na to proceduru kde neha motor na volnobeh bezat par minut na 3000rpm a toto opakuje. Ak toto nezaberie a zakaznik sa nadalej stazuje tak BMW vymeni hlavu valcov za verziu s lepsie navrhnutymi kanalikmi mazania.

Tento problem sa vraj neobjavuje ak sa motor nepodtaca a raz od casu poriadne prezenie, kedze je stavany na vysoku zataz.

Cinkanie vraj nema vplyv na chod a spolahlivost motora aj ked si myslim, ze suchy chod a mlatenie kov na kov zamedzeniu opotrebenia moc neprospeje.
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: otazka na majitelov BMW s motormi N52 (R6 2.5-3.0)

Piatok, 3. Augusta 2012, 08:48

duri-sk napísal:
Tento problem sa vraj neobjavuje ak sa motor nepodtaca a raz od casu poriadne prezenie, kedze je stavany na vysoku zataz.
Tymto sa vysvetluje, preco sa to u mna neprejavilo (mam 180 tisic km). My, co sme k BMW presli z vysokootackovych japoncov, vieme, co benzinaky potrebuju.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných