... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Nedeľa, 30. Mája 2010, 07:39

Ahojte. Potreboval by som poradiť ohľadom nastavenia reduktora. Mam E30 316i, je tam namontovaný podtlakový LPG systém Landi Renzo, origoš montované v Taliansku. O čo sa jedná? V poslednej dobe sa mi zvýšila spotreba plynu. Na plnú nádrž som dokázal prejsť aj 400km, (podarilo sa mi aj cez 420)....no teraz je to len cca 320-350max. Na reduktore je jeden šrob (na obr, na pravej strane), o ktorom som si pôvodne myslel, že je na nastavenie voľnobehu. No zistil som, že nie je. Je to na nastavenie citlivosti. Kedže som s tým krútil ](*,) , je možné, že som to rozladil.
Nemôže byť toto dôvod zvýšenej spotreby?

Chcel by som to nastaviť ako to správne má byť. V papieroch (ak som to správne preložil) je napísaný nasledovný postup pre nastavenie citlivosti:
1. odpojiť hadicu, ktorá vedie od vývodu plynu do mixeru sacieho potrubia
2. Šrob citlivosti dotiahnuť
3. odpojiť modrý kábel od reduktora (modrý je plus pol 12V)
4. pripojiť modrý (ten odpojený) na plus pol baterky, za učelom naplnenia reduktora plynom
5. zo saponátovej (jarovej) vody spraviť bublinu na výstupe plnu z reduktora
6. povolovať šrob citlivosti, kým sa nezačne bublina nafukovať
7. keď sa začne nafukovať, dotiahnuť, dotiahnuť šrob, až kým neprestane unikať plyn z reduktora a pre istotu, dotiahnuť ešte o pol otáčky, aby sme mali istotu, že už neuniká plyn z reduktora

....to je asi všetko. Budem rád keď sa k tomu vyjadrí nejaký odborník, kto s tým má skúsenosti. Prípadne iné návrhy prečo sa zvýšila spotreba plynu???

Foto:
Obrázok

Ešte jedna vec. Medzi hadicou výstupu plynu z reduktora a mixerom je nasledujúci prvok:
Obrázok
V jednom servise mi povedali, že je to na nastavenie hustoty zmesi. No neviem :smile: , tu je originál popis od landi renzo:
This device positioned between the regulator gas outlet and the mixer cuts off the flow of LPG during starting and petrol operation. Available in normal and oversize version, both equipped with a carburation adjustment register.
Takže by to malo slúžiť na nejaké izolovanie prietok plynu počas štartovania a benzínovým operácií. Ako vidno na vrchu je šrob s pružinou, ktorého otáčaním sa tiež menia otáčky, takže neviem aký účel to presne spĺňa, zrejme sa stým reguluje aj nejaká priepustnosť.
Ako vravím, chcelo by to slovo odborníka, možno niekoho, kto už taký systém montoval.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Nedeľa, 30. Mája 2010, 09:27

daj si to radšej všetko zoštelovať v servise, mňa to čaká tiež
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Nedeľa, 30. Mája 2010, 11:16

no to je jasné....ale chcel som s tým sám niečo spraviť, zároveň sa zas niečo nové priučiť a samozrejme ušetriť evri. V servise budú chcieť určite zarobiť a vymeniť nádrž, lebo mala platnosť len do 2009 :smile:

Mal som napr. raz problém, že mi prerušovalo dodávku plynu do systému, no nemal som auto k dispozícii, tak som sa chodil pýtať, každý bol veľmi "múdri", že to musí vidieť a bla bla. som si to nakoniec opravil sám. Preto by som aj s týmto chcel spraviť, čo sa dá v domácich podmienkach a keď nič, tak potom servis.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Nedeľa, 30. Mája 2010, 12:23

To co mas namontovane v aute je pomerne zastaraly system s manualnym nastavovanim bohatosti zmesi aj volnobehu - v podstate ako na starom karburatore. Ta "vec", ktoru mas na hadici je prave regulator bohatosti zmesi a to na reduktore je volnobeh.
Nastavovanie nie je az take jednoduche a nejde to len tak opisat, no pokusim sa o to.
Najpr musis nastavit bohatost zmesi, tym sroubom. Idealne je ho predtym precistit moze byt zaneseny usadeninami. Nastavuje sa pri zvysenych otackach, dajme tomu okolo 3000 a to tak ze ho vykrucas, kym otacky zretelne stupaju, pricom plynovy pedal drzis v stabilnej polohe. Ked otacky prestanu stupat, zatocis ho kusok spat. Proste najst kompromis, pretoze takyto plyn nenastavis na idealnu zmes v celom rozsahu otacok. Nasledne sroubom na reduktore treba nastavit volnobeh ako sa najvyssie da - na jednu aj na druhu stranu by mali otacky padat.
Mimochodom, menil si niekedy LPG filter? je prisroubovany naspodu ventila ktory uzatvara privod LPG, niekde na vysokotlakovej trubke pri motore.

Ale problem nemusi byt len v samotnom LPG systeme, pokial mas takyto LPG system zle nastaveny, moze to znicit katalyzator.
Nezabudaj, ze LPG je narocne aj na taku vec ako su zapalovacie sviecky. Ak uz maju co to za sebou na benzin to pojde normalne ale na plyn to bude mat nizsi vykon a vyssiu spotrebu.
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Nedeľa, 30. Mája 2010, 15:07

V prvom rade diky za reakciu. Ďalej, to na reduktore, neviem čo presne si tým myslel nie je na nastavovanie voľnobehu. Na voľnobeh je tá skrutka v strede reduktora. Inak tá vec sa na hadici pre mixerom sa volá "peak speed regulator". Ja som myslel šrob (pozri obrazok) a ten je podľa papierov šrob citlivosti (Sensitivity screw), konkrétne je tam napísané toto:
The setting screw si not used for setting idle speed, but simply to adjust the regulator sensitivity. By unscrewing it you reduce the spring load on the 2nd stage lever while by tightening it you increase the spring load on the 2nd stage lever towards closing.

Neviem čo je myslené tým "spring load on the 2nd stage lever". Teraz pozerám, že je v tej príručke písané čo ako nastaviť pre motor s lambda sondou, teda pre katalyzátory a pre motory bez kata. Ja nemám kat, takže pre moj prípad je tam písané toto:
Vytočiť motor na cca 3500 otáčok. Ten regulátor na hadici točiť v smere hodinových ručičiek, kým nezaznamenám zníženie rýchlosti otáčok v dôsledku ochudobneniu zmesi. Potom točiť tým istým regulátorom veľmi pomaly v protismere hodinových ručičiek kým sa otáčky nezvýšia. Netreba ďalej odkrúcať šrob na regulátore, lebo to bude mať len vyššiu spotrebu a žiadne zvýšenie účinnosti.

Teda presne to čo si mi aj písal :smile: . Čo sa týka sviečok, boli menené, majú necelé 2 roky. Ten ventil viem ktorý myslíš, ale LPG filter som ja zatiaľ nemenil a dovtedy netuším, kedže je to dovezené z Talianska.
Aký je postup pri výmene toho filtra? (Predpokladám, že určite bude treba to vysokotlaké potrubie ventilom na nádrži).
Prílohy
riduttore SE81.jpg
riduttore SE81.jpg (55.11 KiB) 6111 zobrazení
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Pondelok, 31. Mája 2010, 08:28

Landi Renzo nie je zrovna v nasich koncinach rozsireny a taky reduktor ako mas Ty, som este nevidel, kazdopadne jedine co neviem co je som vyznacil na prilozenom obrazku.
Tym na nastavenie volnobehu myslis ten sroub v strede reduktora, teda tam kde je ten elektromagneticky ventil, co k nemu idu dva kable? Lebo to je len "plynovy sytic" to davkuje plyn vypinacom na pristrojovke a ten "sroub" ma byt nastaveny tak aby to nedavalo plyn bez privedenia + a - na konektory toho ventilu. Pokial si tym tocil a fuka to tam plyn nonstop tak to prave preto ma vysoku spotrebu!!! To musis vytocit tak aby pri zapnutom zapalovani a vypnutom motore nebolo pocut fucanie plynu, niekedy sa otaca celym tym ventilom....

To co si zakruzkoval je prave ten sroub o ktorom som pisal, ze sa s nim steluje volnobeh. Nezalezi na nazve, ci uz je to citlivost alebo cokolvek, proste ho musis nastavit aby otacky boli co najvyssie a do oboch stran padali.(Pod tym sroubom je pruzinka, ktora pritlaca na mechanizmus, ktory sa opiera o membranu) Za to nic nedas, ked si zapamatas jeho polohu a skusis s nim tocit do jednej i druhej strany - otacky by mali klesat. Pokial sa tak nedeje tak mas bud prilis zatoceny ten sroub na sytici alebo mas prilis zostarnutu membranu v reduktore. Ta sa ma menit kazdych 50tkm - minimalne. Na Tvojom mieste by som ju urcite dal vymenit, kedze historiu nepoznas. Nebude to stat vela a vysledok bude znatelny.....

Edit: Este som zabudol, ten filter sa meni tak, ze uzavries ventil na nadrzi/pokial mas starsi system tak rucne, pokial novy, tak ventil na nadrzi bude elektricky, kazdopadne manualne zavretie neuskodi. V motorovom priestore najdes ventil, na ktoreho spodnej strane sa nachadza filter(prikladam obrazok, aby si vedel o co ide) Potom vytocis sroub, ktory drzi spodnu cast a rozdelis to na dve casti. Vnutri je papierovy filter(zozenies vsade kde montuju LPG) a vymenis ho(mal by tam byt aj magnet, ten treba ocistit od pilin).... Niekedy byva aj ine prevedenie, ze naspodu neni srouba ktora to drzi ale sroubuje sa cely spodok a vtedy treba odpojit privodnu trubku......
Pozor, ked cokolvek povolis bude fucat zbytkovy plyn z trubiek, tak opatrne hlavne s ocami!
Obrázok
Prílohy
redukt.jpg
redukt.jpg (68.48 KiB) 6088 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Utorok, 1. Júna 2010, 01:10

To čo si označil, že nevieš je prívod plynu z elektromagnetického ventilu. Ano, keď som tým šrobom krútil tak na oboch krajných polohách otáčky padali. S tým plynovým sitičom som nič nerobil, iba s tým voľnobehom a s tým na hadici pre mixerom. Plyn nepočuť sičať.
Čo sa týka toho filtra, tak je tam ventil, kde sa odmontuváva celý spodok. Takže okrem toho, že to zastavím na nádrži, mám odmontovať aj prívodnú trubku vstupujúcu do ventilu? Dobre tomu rozumiem. Nie je to zbytočné?
Takže najbližšie skúsim vyčistiť nastaviť ventil na hadici podľa spomenutého postupu a potom vymeniť ten filter. Uvidíme čo to spraví. Ešte prípadne skúsim pozrieť váhu vzduchu, niekto mi písal, že kedže plyn vysušuje a môže byť zaseknutá či čo.

Ešte prikladám pár foto celého systému.
Prílohy
DSCF4001.JPG
DSCF4002.JPG
DSCF4003.JPG
DSCF4004.JPG
DSCF4006.JPG
DSCF4008.JPG
DSCF4009.JPG
DSCF4010.JPG
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Utorok, 1. Júna 2010, 07:24

Tak pri tomto Tvojom zazraku staci zastavit privod plynu/na nadrzi ten spodny kohutik by to mal byt, pre istotu zavri oba/ a vykrutit ten spodok bez cohokolvek dalsieho. Trubka sa odpaja iba ked mas taky sprosty system(ako ja), ze jedna trubka vchadza do tej spodnej casti, ktorou musis tocit.....
A s tou vahou vzduchu - na nu LPG nebude mat vplyv, kedze ti co LPG montovali neboli tak blbi aby mixer vlozili pred nu :wink: Edit: A teraz kukam na fotku a ze by boli?? :shock: No to by chcelo diagnostiku, ci je vaha OK, ovsem pri tomto systeme to spotrebu na LPG neovplyvni aj keby bola hned KO. Ty tam bohatost stelujes mechanicky, podla vahy vzduchu sa doladuje iba bohatost na benzin....
Ani to "vysusovanie" by som nebral tak drasticky, to sa tyka maximalne starych skodoviek, co vyzadovali olovnaty benzin, pretoze mali sedla ventilov z hovna :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Utorok, 1. Júna 2010, 09:35

nj, dali to pred váhu...ťažko povedať z akého dôvodu....ale celkovo to nie je zle spravené, teda vidno, že to nerobil niekto doma v garáži z toho čo práve našiel.
No zatiaľ veľmi pekne ďakujem za info.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Utorok, 1. Júna 2010, 11:27

zrejme firma robi mixer priamo pred vahu... no oni nerozmyslali aky to bude mat vplyv na samotnu vahu, asi neratali ze by este niekto chcel jazdit ja na benal :mrgreen:

a nevyzera to zle, len ja osobne by som na "i"cko daval iny system, toto je dobre na karburatoroveho, len to by bolo nakladnejsie na montaz...

nemas zac, snad to pomoze :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Piatok, 15. Júla 2011, 15:05

čaute, mám zas nejaké otázky, tak nebudem zakladať novú tému.
Snažil som sa nájsť nejaké informácie o podtlakovom systéme LPG, ako ho najlepšie zoštelovať (na menšiu spotrebu), ale moc som toho nenašiel. Niekde som čítal, že reduktor pracuje podľa toho aký silný je podtlak, neviem či sa to týka aj môjho prípadu. No skúšal som to zoštelovať podľa toho čo je písané vyššie, vyzerá že sa mi to aj nejak podarilo, ale mám pár otázok.

Aký vplyv (čo mení) má veľkosť (priemer) otvoru nasávaného vzduchu do airboxu na nastavenie systému? Lebo keď bol veľký, tak motor šlo vytočiť len do nejakých 4000otáčok, dusil sa, vôbec nemal ťah a výkon. Tak som ten vstup zúžil a a začalo sa to správať lepšie. Predpokladám, že tým že som zo zúžil som som zrýchlil prietok vzduchu a zvýšil tým podtlak (možno :) ).
IMG_20110715_155340.jpg

Najprv som pôvodný otvor zúžil na asi 4 cm a potom som tam nakrútil ešte tú hadicu čím sa priemer ešte zúžil. S tou hadicou ide motor citelne živšie, rýchlejšie akceleruje, len neviem čo to robí so spotrebou.

Aký vplyv na spotrebu, výkon majú otáčky pri ktorých sa systém nastavuje? Aký je rozdiel, keď sa motor pri nastavovaní systému vytočí na 3000 alebo na 3500 otáčok?

Inak ako to LPG behá no problem, len sa snažím to nastaviť na naj výkon pri nejakej normálne spotrebe.

Tak múdre hlavy, dajte čo vás napadne :).
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: LPG help (niekto kto sa tomu fakt rozumie)

Streda, 20. Júla 2011, 08:32

:?: nikto nič? tak ešte počkám :)
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných