V8 si treba zažiť. Žiadny diesel ti nevyčaruje ten priblblý úsmev na tvári ako silná V8...
540i je hlavne o priebehu kruťáku a výkonu. Hocičo tam zakvaltíš, furt ide a nikdy neprestáva, o tom to je, že nemusíš špekulovať či tam máš správnu rýchlosť alebo otáčky. Ten motor pozná len dva stavy v rozsahu svojho otáčkomeru, ide riadne alebo ide jak jebnutý.
Diesel má oveľa nižší rozsah otáčok, tým pádom aj oveľa dlhšie sprevodovanie a teda porovnávanie kruťáku s benzínom je mimo misu, nakoľko sa uvádza vždy kruťák na kľuke motora, ale na kolesách sú úplne iné čísla Nm.-1, v podstate pri zhodnom výkone +- rovnaké pri benzíne aj diesli. Diesel má ostrejší nábeh na špičku kruťáku, preto ten pocit tlačenia do sedačky. So zrýchlením to ale nemá takmer nič spoločné. Ako píše Depressman, na hladkom benzíne Ti výkon a kruťák nabieha plynulejšie, preto to necítiť tak ostro ako na diesli.
Suma sumárum, vyskúšaj 530i, 540i a 535d, pochopíš a rozhodneš sa sám
U mňa by srdce vyberalo 540i, rozum a peňaženka 530i.