... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: DSG prevodovka

Nedeľa, 11. Mája 2014, 21:44

Mozme si o tom popisat a snad sa nieco naucis. Historiu, teoriu aj prax. Kludne sa pytaj :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: DSG prevodovka

Nedeľa, 11. Mája 2014, 22:07

:D co to tu dlhsiu chvilu sledujem, myslim ze Rottwu poucovat o prevodovkach netreba, kedze je tu podla mna na klube z najvacsich odbornikov, kedze sa do toho nielen asi najviac vyzna ale aj sa tym zivi :wink: Ked sme ale pri tych prevodovkach, trochu OT otazka, ale aky automat je teraz podla teba top? :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: DSG prevodovka

Pondelok, 12. Mája 2014, 05:51

ja nikoho nepoucujem, len si myslim, ze DSG nie je ako klasicky manual. To ze sa dsg konstrukcne viac podoba manualu ako hdm automatu je jasne, ale ze by to bolo to iste, asi nie. Ale ked sa tym rottwa zivy, asi by to mal vedet lepsie :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: DSG prevodovka

Pondelok, 12. Mája 2014, 08:31

Delit sa to da podla vselicoho. Najzakladnejsie podla coho sa delia komodity prevodoviek v automobilkach je:
podla druhu prenasania krutiaceho momentu:

1. Prenos hydrodynamickym menicom
2. Pritlacnou silou cez treciu spojku
3. Prenos trecimi silami cez variator (CVT)

Alebo podla rozlozenia hriadelov/sukolesia:

1. 2 a 3hriadelove
2. 4 hriadelove (dvojspojky)
3. planetove

atd., potom podla maximalneho prenosu krutiaceho momentu, podla usporiadania stupnov, podla druhu radenia, sekvencne, s priamymi zubami, atd...

A co sa tyka DSG, ako prveho zatupcu dvojspojkovej prevodovke na trhu, vznikol asi takto. Zobrali si ich manualnu prevodovku, kde sa klasicky radia rychlosti cez vidlice, ktorych pohyb ovladame bezne my rukou cez pakovy mechanizmus. Vybrali to cele von a namiesto toho tam dali mechatroniku. Teda elektronicku cast (riadiacu jednotku) napojenu na hydraulicku cast (ventilky, solenoidy, pruzinky v hlinikovom labyritne). Sukolesie nechali povodne. Potom vybrali jeden vstupny hriadel a nahradili ho 2-ma, pricom jeden je duty a druhy je ulozeny pozdlzne v nom cez axialne lozisko. Jeden je pohanany jednou spojkou a na vystupnom je v protikuse s neparnymi stupnami a spiatockou a druhy zasa druhou spojkou a v protikuse s parnymi stupnami. Dalsi rozdiel je v tom, ze automat je v "mrtvom stave" s rozopnutymi spojkami a zopina ich piest, pricom vzdy je zopnuta iba jedna.

Priklad ako to funguje: Zaradim D, prva vidlica zaradi na neparnom hriadeli 1tku, na druhom zaradi vidlica 2ku, ale prenos krutiaceho momentu ide iba cez prvu spojku, cize cez zaradenu dvojku. Pri preradeni sa spojka nemusi odpojit-zaradit-spojit-ale tym ze sa odopne prva sa zopne durha a uz sa ide na druhom stupni. Zaroven sa na prvej zaradi trojka, atd...


A co sa tyka podla mna naj prevodovky tak to je tiez tazsie. Moja oblubena je stare ZF-ko v MAN kamionoch. To je predimenzovane jak svina. Co a tyka kvality, urcite japonske Aisin prevodovky. Co sa tyka precizneho radenia, maloco sa chyta na nase PowerShifty (ci uz high performance v 458 Italia, alebo SLS, alebo M3, M5 alebo low cost vo Fordoch, Volvach, Mitsubishi, atd...). Kvalita je uz tiez velmi dobra a o rok to bude este lepsie. Sucasne ale najlepsia prevodovka je podla mna 8 stupnova od ZF. To je uplny top.
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: DSG prevodovka

Pondelok, 12. Mája 2014, 08:43

ja mam tiez stary 4-stupnovy aisin AW-4 v jeepe a stale funguje bez problemov :thumbup:

co sa tyka komfortu, ja by som povedal, ze hdm automaty su najlepsie. v 545i som mal ZF GA6HP26Z a velmi pekne radil aj pri 260 000 km a vyzeral, ze este vela km tak radit bude.

keby som chcel auto na komfortne vozenie, urcite hdm automat, ked auto na vytesovanie, manual.

rottwa - u nas getrag vyraba iba prevodovky pre ford?
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: DSG prevodovka

Pondelok, 12. Mája 2014, 08:58

Ja mam tiez rad s hdm, su pohodlne a jemne ale maju velke straty. A nevyrovnaju sa robotizovanym co sa tyka sportovej jazdy. Dvojspojkam uz vobec nie. A ak uz dvojspojku dnesnu, tak hladajte taku, kde sa radi pomocou servomotorov a nie s mechatronikou. Je to menej nachylne na poskodenia a urcite spolahlivejsie. DCT250 alias maly PowerShift alebo 7DCT300 zachvilu budu mat Renaulty. Suchu spojku tiez neodporucam, radsej mokre. Viac to znesie.

V Kechneci robime pre Ford, Volvo, Mitsubishi (okrem ineho aj EVO X) a od buduceho roka Renault a Great Wall. Konkretne MPS6 PowerShift 6DCT450.
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: DSG prevodovka

Pondelok, 12. Mája 2014, 09:39

Ked sme pri tom Volve, do akych modelov davate vasu prevodovku? lebo mal som tu cest s xc60 D5 (asi rocnik 2011, alebo 2012) so 6 stupnovym geartronicom (to predpokladam, ze neni vasa prevodovka) a bola to jedna velka katastrofa :) strasne spomalene reakcie, dole kopcom niekedy po rozbehu, kym to vyssie preradilo aj pri jemnom plyne to vytocilo motor poriadne, no proste nedobre sa mi na tom slo...ked to porovnam so starym touaregom (2007) so 6 stupnovym automatom (neviem presne aky to je) tak to aj napriek tomu, ze bolo 4 roky novsie, bolo pocitovo horsie...
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: DSG prevodovka

Pondelok, 12. Mája 2014, 11:40

Volvo XC60 iba 240 konovz EcoBoost 9neviem ako ten motor vola Volvo. A poto mdo modelovzch rocnikov 2010, 2011 a 2012 do vsetkeho s motorom 1.6 TDCi a 2012, 2013 a 2014 aj 1.6 Turbo benzin. Vzdy je to oznacene PowerShift. Ten automat na D5 je klasicky s hydromenicom od Aisin-Warneru. Kvalitny, malo poruchovy ale nie pre narocneho zakaznika.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných