... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
bohous.tds napísal:M3driver napísal:no neviem, turbodiera vznika kvoli neskorsiemu nabehu turba nie?! a ventil ti vypusta prebytocny tlak ktory by ti normalne spomalil, resp. zastavil lopatky turba.
ehm, takze vlastne mas Xader v podstate pravdu! nie?!![]()
akoze turbo pri chode motora aj stoji niekedy???a to len tebe robi alebo vsetkym
Kubo napísal:No proste mame benzinovy motor s turbom.Ked pustis plynovy pedal tak sa sktiaca klapka uzavre ale turbo sa stale kruti a v potrubi medzi turbom a sktiacou klapkou nastava pretlak ktory spomaluje turbo takze pri opetovnom zoslapnuti plynoveho pedalu nastava tzv. turbo diera a na eliminovanie tohto javu sluzi bloow off ventil, ktory vypusta prebitocny tla z potrubia. A ten zvuk je len doprovodny jav pretoze existuju aj ventili ktore tento vzduch (pretlak) vracaju spet pred turbo=ziadny zvukovy efekt. A na diesli je to na **** lebo plynovym pedalom regulujes privod nafty a nie vduchu ako na benzinaku.
M3Evo napísal:Kubo napísal:No proste mame benzinovy motor s turbom.Ked pustis plynovy pedal tak sa sktiaca klapka uzavre ale turbo sa stale kruti a v potrubi medzi turbom a sktiacou klapkou nastava pretlak ktory spomaluje turbo takze pri opetovnom zoslapnuti plynoveho pedalu nastava tzv. turbo diera a na eliminovanie tohto javu sluzi bloow off ventil, ktory vypusta prebitocny tla z potrubia. A ten zvuk je len doprovodny jav pretoze existuju aj ventili ktore tento vzduch (pretlak) vracaju spet pred turbo=ziadny zvukovy efekt. A na diesli je to na **** lebo plynovym pedalom regulujes privod nafty a nie vduchu ako na benzinaku.
...este si dovolim doplnit, ze ten tlak (pretlak ked pustis plyn) sa odraza od zatvorenej klapky naspat na lopatky turba, ktore su roztocene napr. pri ball-bearingovom (loziskovom) turbe na 160 000ot/min a turbina dostava riadne zabrat nakolko ju ten vzduch riadne pribrzdi. Auto vtedy vydava zvuky ako WRCko (urcite ste vsetci poculi take kratke pisknutie, je to lamanim vzduchu na lopatkach turba), ale pri opatovnom slapnuti na plyn opat turbo potrebuje nabrat tie otacky, aby zacalo fukat pozadovany tlak a to mu nejaky ten cas trva. To je ta nepriatelka turbomotorov - turbodiera. Na redukovanie tej turbodiery prave sluzi blowoff (dump valve, pop off), ktory odpusti do atmo mimo vrtulku turba ten tlak, ktory motor nespotreboval pred zatvorenim klapky. Tym padom turbo nie je az tak spomalene skor nafukne pozadovany tlak a dostane sa opat do otacok. Zmensi sa tym to kopnutie pri nabehu a nafuku. Seriove turboauta maju ako Kubo spominal blowoff, ktory opatovne odpusti prebitocny tlak spat do sania pred turbo. Preto ziadne extra super rally turbo WRC zvuky nevychadzaju so serivovky.Za klapkou vznika tiez podtlak (-0.5 az -0.8bar, podla typu turbiny), ktory tiez pomaha otvorit membranku na blowoffe, aby si ju nemusel otvarat len ten pretlak v potrubi, ktory sa ma dostat von.
Teoreticky skoro totalnym vymedzenim turbodiery sluzi ale ina vec a to ALS (antilag), ale to je zase o niecom inom a bavime sa o ostrom aute, velkej RJ atd...
M3Evo napísal:...este si dovolim doplnit, ze ten tlak (pretlak ked pustis plyn) sa odraza od zatvorenej klapky naspat na lopatky turba, ktore su roztocene napr. pri ball-bearingovom (loziskovom) turbe na 160 000ot/min a turbina dostava riadne zabrat nakolko ju ten vzduch riadne pribrzdi. Auto vtedy vydava zvuky ako WRCko (urcite ste vsetci poculi take kratke pisknutie, je to lamanim vzduchu na lopatkach turba), ale pri opatovnom slapnuti na plyn opat turbo potrebuje nabrat tie otacky, aby zacalo fukat pozadovany tlak a to mu nejaky ten cas trva. To je ta nepriatelka turbomotorov - turbodiera. Na redukovanie tej turbodiery prave sluzi blowoff (dump valve, pop off), ktory odpusti do atmo mimo vrtulku turba ten tlak, ktory motor nespotreboval pred zatvorenim klapky. Tym padom turbo nie je az tak spomalene skor nafukne pozadovany tlak a dostane sa opat do otacok. Zmensi sa tym to kopnutie pri nabehu a nafuku. Seriove turboauta maju ako Kubo spominal blowoff, ktory opatovne odpusti prebitocny tlak spat do sania pred turbo. Preto ziadne extra super rally turbo WRC zvuky nevychadzaju so serivovky.Za klapkou vznika tiez podtlak (-0.5 az -0.8bar, podla typu turbiny), ktory tiez pomaha otvorit membranku na blowoffe, aby si ju nemusel otvarat len ten pretlak v potrubi, ktory sa ma dostat von.
Teoreticky skoro totalnym vymedzenim turbodiery sluzi ale ina vec a to ALS (antilag), ale to je zase o niecom inom a bavime sa o ostrom aute, velkej RJ atd...
to fakt?
inac
M3Evo napísal:BlackMW: ...pravdepodobne ak nedostanes ten kompresor uz s predprogramovanym cipom budes musiet spravit zasah do RJ kde sa bude musiet upravit mapa paliva a mapa zapalovania. Inac dost pravdepodobne, ze sa bude musiet aj zosilit tlak paliva na rampe (reg. tlaku paliva) a tak isto zmenit vstreky. Vsetko zalezi ale od pozadovaneho vykonu a typu kompresora. Ten kto by ti predaval ten kompresor by ti mal dat nejaky zoznam odporucanych uprav atd. Ovsem ak to pride ako nejaky kit tak potom by si vsetko mal mat aj s navodom ako to spravit.