... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
SPARROW
Príspevky: 292
Registrovaný: 20.12.2006
Auto: E21 318is E36 318is
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Ruzomberok

Streda, 20. Júna 2007, 18:07

No proste mame benzinovy motor s turbom.Ked pustis plynovy pedal tak sa sktiaca klapka uzavre ale turbo sa stale kruti a v potrubi medzi turbom a sktiacou klapkou nastava pretlak ktory spomaluje turbo takze pri opetovnom zoslapnuti plynoveho pedalu nastava tzv. turbo diera a na eliminovanie tohto javu sluzi bloow off ventil, ktory vypusta prebitocny tla z potrubia. A ten zvuk je len doprovodny jav pretoze existuju aj ventili ktore tento vzduch (pretlak) vracaju spet pred turbo=ziadny zvukovy efekt. A na diesli je to na **** lebo plynovym pedalom regulujes privod nafty a nie vduchu ako na benzinaku.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2117
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 21. Júna 2007, 07:20

diky za prvu "serioznu" odpoved... :wink:
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2117
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: blow off ventil

Štvrtok, 21. Júna 2007, 07:23

bohous.tds napísal:
M3driver napísal:
no neviem, turbodiera vznika kvoli neskorsiemu nabehu turba nie?! a ventil ti vypusta prebytocny tlak ktory by ti normalne spomalil, resp. zastavil lopatky turba.
ehm, takze vlastne mas Xader v podstate pravdu! nie?! :oops: :lol:


akoze turbo pri chode motora aj stoji niekedy??? :shock: a to len tebe robi alebo vsetkym :lol:


jj, to len mne robi. ale ja mam specialsamozastavovacieturboM3, to je taka upravena M3 vies?! #-o
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
M3Evo
Príspevky: 41
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Košice

Štvrtok, 21. Júna 2007, 14:28

Kubo napísal:
No proste mame benzinovy motor s turbom.Ked pustis plynovy pedal tak sa sktiaca klapka uzavre ale turbo sa stale kruti a v potrubi medzi turbom a sktiacou klapkou nastava pretlak ktory spomaluje turbo takze pri opetovnom zoslapnuti plynoveho pedalu nastava tzv. turbo diera a na eliminovanie tohto javu sluzi bloow off ventil, ktory vypusta prebitocny tla z potrubia. A ten zvuk je len doprovodny jav pretoze existuju aj ventili ktore tento vzduch (pretlak) vracaju spet pred turbo=ziadny zvukovy efekt. A na diesli je to na **** lebo plynovym pedalom regulujes privod nafty a nie vduchu ako na benzinaku.


...este si dovolim doplnit, ze ten tlak (pretlak ked pustis plyn) sa odraza od zatvorenej klapky naspat na lopatky turba, ktore su roztocene napr. pri ball-bearingovom (loziskovom) turbe na 160 000ot/min a turbina dostava riadne zabrat nakolko ju ten vzduch riadne pribrzdi. Auto vtedy vydava zvuky ako WRCko (urcite ste vsetci poculi take kratke pisknutie, je to lamanim vzduchu na lopatkach turba), ale pri opatovnom slapnuti na plyn opat turbo potrebuje nabrat tie otacky, aby zacalo fukat pozadovany tlak a to mu nejaky ten cas trva. To je ta nepriatelka turbomotorov - turbodiera. Na redukovanie tej turbodiery prave sluzi blowoff (dump valve, pop off), ktory odpusti do atmo mimo vrtulku turba ten tlak, ktory motor nespotreboval pred zatvorenim klapky. Tym padom turbo nie je az tak spomalene skor nafukne pozadovany tlak a dostane sa opat do otacok. Zmensi sa tym to kopnutie pri nabehu a nafuku. Seriove turboauta maju ako Kubo spominal blowoff, ktory opatovne odpusti prebitocny tlak spat do sania pred turbo. Preto ziadne extra super rally turbo WRC zvuky nevychadzaju so serivovky. :D Za klapkou vznika tiez podtlak (-0.5 az -0.8bar, podla typu turbiny), ktory tiez pomaha otvorit membranku na blowoffe, aby si ju nemusel otvarat len ten pretlak v potrubi, ktory sa ma dostat von.
Teoreticky skoro totalnym vymedzenim turbodiery sluzi ale ina vec a to ALS (antilag), ale to je zase o niecom inom a bavime sa o ostrom aute, velkej RJ atd... :wink:
exE36 M3 3.2 Evolution
www.per4mance.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
SPARROW
Príspevky: 292
Registrovaný: 20.12.2006
Auto: E21 318is E36 318is
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Ruzomberok

Štvrtok, 21. Júna 2007, 14:33

M3Evo napísal:
Kubo napísal:
No proste mame benzinovy motor s turbom.Ked pustis plynovy pedal tak sa sktiaca klapka uzavre ale turbo sa stale kruti a v potrubi medzi turbom a sktiacou klapkou nastava pretlak ktory spomaluje turbo takze pri opetovnom zoslapnuti plynoveho pedalu nastava tzv. turbo diera a na eliminovanie tohto javu sluzi bloow off ventil, ktory vypusta prebitocny tla z potrubia. A ten zvuk je len doprovodny jav pretoze existuju aj ventili ktore tento vzduch (pretlak) vracaju spet pred turbo=ziadny zvukovy efekt. A na diesli je to na **** lebo plynovym pedalom regulujes privod nafty a nie vduchu ako na benzinaku.


...este si dovolim doplnit, ze ten tlak (pretlak ked pustis plyn) sa odraza od zatvorenej klapky naspat na lopatky turba, ktore su roztocene napr. pri ball-bearingovom (loziskovom) turbe na 160 000ot/min a turbina dostava riadne zabrat nakolko ju ten vzduch riadne pribrzdi. Auto vtedy vydava zvuky ako WRCko (urcite ste vsetci poculi take kratke pisknutie, je to lamanim vzduchu na lopatkach turba), ale pri opatovnom slapnuti na plyn opat turbo potrebuje nabrat tie otacky, aby zacalo fukat pozadovany tlak a to mu nejaky ten cas trva. To je ta nepriatelka turbomotorov - turbodiera. Na redukovanie tej turbodiery prave sluzi blowoff (dump valve, pop off), ktory odpusti do atmo mimo vrtulku turba ten tlak, ktory motor nespotreboval pred zatvorenim klapky. Tym padom turbo nie je az tak spomalene skor nafukne pozadovany tlak a dostane sa opat do otacok. Zmensi sa tym to kopnutie pri nabehu a nafuku. Seriove turboauta maju ako Kubo spominal blowoff, ktory opatovne odpusti prebitocny tlak spat do sania pred turbo. Preto ziadne extra super rally turbo WRC zvuky nevychadzaju so serivovky. :D Za klapkou vznika tiez podtlak (-0.5 az -0.8bar, podla typu turbiny), ktory tiez pomaha otvorit membranku na blowoffe, aby si ju nemusel otvarat len ten pretlak v potrubi, ktory sa ma dostat von.
Teoreticky skoro totalnym vymedzenim turbodiery sluzi ale ina vec a to ALS (antilag), ale to je zase o niecom inom a bavime sa o ostrom aute, velkej RJ atd... :wink:

JJ sväta pravda. :D
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2117
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 21. Júna 2007, 14:50

M3Evo napísal:
...este si dovolim doplnit, ze ten tlak (pretlak ked pustis plyn) sa odraza od zatvorenej klapky naspat na lopatky turba, ktore su roztocene napr. pri ball-bearingovom (loziskovom) turbe na 160 000ot/min a turbina dostava riadne zabrat nakolko ju ten vzduch riadne pribrzdi. Auto vtedy vydava zvuky ako WRCko (urcite ste vsetci poculi take kratke pisknutie, je to lamanim vzduchu na lopatkach turba), ale pri opatovnom slapnuti na plyn opat turbo potrebuje nabrat tie otacky, aby zacalo fukat pozadovany tlak a to mu nejaky ten cas trva. To je ta nepriatelka turbomotorov - turbodiera. Na redukovanie tej turbodiery prave sluzi blowoff (dump valve, pop off), ktory odpusti do atmo mimo vrtulku turba ten tlak, ktory motor nespotreboval pred zatvorenim klapky. Tym padom turbo nie je az tak spomalene skor nafukne pozadovany tlak a dostane sa opat do otacok. Zmensi sa tym to kopnutie pri nabehu a nafuku. Seriove turboauta maju ako Kubo spominal blowoff, ktory opatovne odpusti prebitocny tlak spat do sania pred turbo. Preto ziadne extra super rally turbo WRC zvuky nevychadzaju so serivovky. :D Za klapkou vznika tiez podtlak (-0.5 az -0.8bar, podla typu turbiny), ktory tiez pomaha otvorit membranku na blowoffe, aby si ju nemusel otvarat len ten pretlak v potrubi, ktory sa ma dostat von.
Teoreticky skoro totalnym vymedzenim turbodiery sluzi ale ina vec a to ALS (antilag), ale to je zase o niecom inom a bavime sa o ostrom aute, velkej RJ atd... :wink:


to fakt?
inac =D>
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

Štvrtok, 21. Júna 2007, 15:04

som to presunul :D
ALS super palba z výfuku :D
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
M3Evo
Príspevky: 41
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Košice

Štvrtok, 21. Júna 2007, 21:32


to fakt?
inac =D>


Diiik. Inac turba moja srdcovka a diagnoza takze som neodolal a prispel som k teme... :oops: \:D/

Mozno, ked raz mi opat prepne tak aj M3 vyfasuje nejake preplnanie... ale skor komresorove, lebo turbo je strasne narocna vec co sa tyka prerabky a samozrejme aj $$$$. Postudoval som nejake tie stranky co sa zaoberali turbinami a motormi M3 ale najnormalnejsie a najefektivnejsie mi vychadzal kompresor ASA Turbomex17 kde pri 0.8-1.0bar ma auto cca. 550Hp co asi potesi nie?? dosiahnut tento vykon turbom ufff... slimak ako zo Scanie pod kapotu by musel ist... alebo sa preda Mko a prejdem opat na nejaku preplnovacku od serie, ktora neostane v dlho v serii... :wink: Evolution stale pokracuje....

Diablo: uff veru.. ale aj super skratenie zivotnosti ventilov a turbiny atd... ale koho to vtedy zaujima nie??? :D:D:D Mat teraz turbinu v aute tak jednoznacne to tam uz davno je. RJ s ALS, race blow off, EGT elektronika a digit zapalovanie MSD je doma len nemam to kde teraz namontovat. Do Mazdy som uz nestihol nakolko sa predala. Mozno raz niekde inde... ;)
exE36 M3 3.2 Evolution

www.per4mance.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

kompressor

Piatok, 22. Júna 2007, 09:16

Vyzerate ze par ludi by sa tu mohlo vyznat..
Mam taku blbu otazku tak ma nebite hned, nevyznam sa v tom:

Ked by som kcel na 328 nahodit kompresor,
napr. 0.4 bar, je potrebna zmena softu v riadiacej jednotke ?
T.j. bude vaha vzduchu stihat ten vacsi objem
a bude sa motorsteuergeret vediet tomu prisposobit alebo nehrozi
a bude to bezat v nudzovom rezime ?
Alebo to pojde este horsie jak bez kompresora lebo bude plny motor vzduchu ? :-k
Resp. do akeho tlaku by nebolo potrebne preprogramovat RJ a aky vykon by to prinieslo ?
Nepotrebujem drasticky velky narast ale par koni navyse by sa zislo..
Naposledy upravil/-a BlackMW v Piatok, 22. Júna 2007, 09:45, upravené celkom 1 krát.
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

Piatok, 22. Júna 2007, 09:42

M3EVO: kolko vychádzal ten kompresor? bol to kit alebo len holý kompresor?
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
M3Evo
Príspevky: 41
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Košice

Re: kompressor

Piatok, 22. Júna 2007, 14:27

BlackMW: ...pravdepodobne ak nedostanes ten kompresor uz s predprogramovanym cipom budes musiet spravit zasah do RJ kde sa bude musiet upravit mapa paliva a mapa zapalovania. Inac dost pravdepodobne, ze sa bude musiet aj zosilit tlak paliva na rampe (reg. tlaku paliva) a tak isto zmenit vstreky. Vsetko zalezi ale od pozadovaneho vykonu a typu kompresora. Ten kto by ti predaval ten kompresor by ti mal dat nejaky zoznam odporucanych uprav atd. Ovsem ak to pride ako nejaky kit tak potom by si vsetko mal mat aj s navodom ako to spravit.

Diablo: vies co pozeral som po nete a po roznych forach tak ceny sa pohybuju od 2000-4500Eur. Tazko povedast neviem o co sa jednalo ale najskro za tu nizsiu cenu asi len kompressor. Chystam sa napisat email do ASA tak budeme mudrejsi ake su ceny atd. :wink:

Zopar foto tych kompressorov (supercharger):
Obrázok Obrázok
Komporessor kit pre BMW:
Obrázok

Typy kompresorov:
Lysholm TWIN SCREW , Sprintex twin screw , Paxton a ASA kompressor:
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

A tu je kompressor kit na M3 a 328i. Len cena ma rozbila: :roll:
http://www.eurosporthighperformance.com ... arger.html
http://www.da-motorsport.com/projeler/mz3/mz3_en.htm

Asi netreba komentar, len dobre pocuvat: =D>
http://www.youtube.com/watch?v=lymHiR21 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=gnNUESDg ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=OHOsqUsw ... ed&search=
Tak studujte a ladte... potom sa pochvalte s dielom ak sa niekto z vas do niecoho takeho to pusti. Drzim palce. #-o
exE36 M3 3.2 Evolution

www.per4mance.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: kompressor

Piatok, 22. Júna 2007, 15:14

M3Evo napísal:
BlackMW: ...pravdepodobne ak nedostanes ten kompresor uz s predprogramovanym cipom budes musiet spravit zasah do RJ kde sa bude musiet upravit mapa paliva a mapa zapalovania. Inac dost pravdepodobne, ze sa bude musiet aj zosilit tlak paliva na rampe (reg. tlaku paliva) a tak isto zmenit vstreky. Vsetko zalezi ale od pozadovaneho vykonu a typu kompresora. Ten kto by ti predaval ten kompresor by ti mal dat nejaky zoznam odporucanych uprav atd. Ovsem ak to pride ako nejaky kit tak potom by si vsetko mal mat aj s navodom ako to spravit.

No je to nejaky kit vyrobeny na kolene.. mechanicky kompresor z mercedesu..
Tipek aj ked som mu pisal sa tvari ze nic nedal preprogramovat.
Aby som bol konkretny:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1

Tlak paliva neni problem zvysit z 3.5 na 3.8 bar, k tomu 2.5 l sanie..
Ale o tom on nic nepise, pride mi to ako pekny ojeb,
myslim si ze to nemoze fungovat a vraj mu to robi +80 koni..
(prave kukam Infinitas - +55 koni a kit stoji 4000 eur takze asi nehrozi..)
uz len blow-off ventil ma za vahou vzduchu takze RJ bude fpazi z toho..
Co si o tom myslis ? D~ za odpoved..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
M3Evo
Príspevky: 41
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Košice

Re: kompressor

Piatok, 22. Júna 2007, 15:33

...pozrel som link. No je to Eaton z Medaka ako pises. Nepocul som vela dobreho na tie kompresory. Kamos to chcel dat tiez do Corrada G60 no pocital rozne fora v Nemecku a neodporucali tento kompressor. Prerobil to potom na turbo. Ale k veci.
Pise ze fuka 0.4 co nie je nejaky extra tlak a asi by to aj nepreprogramovana RJ vedela zhltnut. Jedno sa nesmie stat ze fuknes vela vzduchu a budes mat malo paliva (chudobna zmes), lebo vtedy poprepalujes piesty a riadnu sarapatu porobis v motore. z 3.5 na 3.8 nieje podla mna zaujimave. Nahadzuju sa vacsinou Walbro 255 pumpy ktore funguju niekde okolo 5bar. Ale pocul som vraj BMW pumpy su dost silne a tiez dokazu skoro taky tlak natlacit, cize keby som pridaval tlak paliva dal by som radsej okolo 4 min. (inac da sa to presne prepocitat pri akom tlaku paliva, turba (kompresoru) ake vstreky ti treba atd.) Vidim ze to ma nahodene aj v aute cize aj nieco na tom pojazdil. Otazka je preco to predava a potesil by aj nejaky ten graf z brzdy... Cena je zaujimava no veeelmi by som porozmyslal ci sa na to dat. Fakt neviem. Nechcem ti zle poradit, aby som nebol potom ja zly ze som ti to odporucil ak by ti nedaj boze nieco klaklo... Mozno by si sa ho mal popytat veci, ktore ta zaujimaju a ked je to solidne a funkcne tak ti odpise a povie co a ako. Drzim palce.
exE36 M3 3.2 Evolution

www.per4mance.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 22. Júna 2007, 16:00

no mal by som sa na to vykaslat, objem je objem a ten kompresorom nespravim..
okrem toho nekcem sa zapalit ako minule ked som prerabal svoje jedine afto a dopadlo tak ze stalo 9 mesiacov..
kazdopadne dik za radu a vysvetlenje..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
M3Evo
Príspevky: 41
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Košice

Nedeľa, 24. Júna 2007, 11:01

nie je zac rado sa stalo. ;)
Nasiel som nieco na SK nete... http://www.autoskloalfa.szm.sk/turbo/turbo.htm Neviem co je to za turbokit ale vyzera ze to je ta lacna sada akoze T3/T4 Garrett z Ebay.com. Tie turba su po repase a su na 1/4milu. Jednym slovom po pouziti zahodit. Preto ta cena aj vydrz, funkcnost turba. Ked nahodi len to co tam na obr. ma tak to nemoze byt funkcne. A ak tak mozno 0.3-0.4bar na tom fukne a to neviem ci stoji za to nahadzovat to do auta. Nejaky super vykon s tym nedosiahne. Ale uvidime. Dufam, ze to tam nahodia a popisu ako sa to sprava atd.
exE36 M3 3.2 Evolution

www.per4mance.sk

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných