Nedeľa, 29. Decembra 2013, 19:59
Hmm nie, alternator vyraba napatie, a prud odoberaju spotrebice, budenim sa ovlada len vystupne napatie, ktore podla ohmovho zakona na zatazi vyvolava umerny prud, cize ak na volnobeh bez zataze dava 14.4V, a budenie je minimalne, po zatazeni napatie spadne, a regulator zdvihne budenie tak, aby tam znovu bolo 14.4V, alternator nieje prudovy zdroj. A ten prudovy rating zalezi od 3F usmernovaca, a jeho schopnosti sa chladit, taktiez vinutia sa musia chladit. Pozrel som si to predosle video so zadrzanym dychom, ze kde je ta prevodovka, ale ziadna tam nieje, a neviem co tym myslite, vazne, pretoze otacky alternatora urcuje pomer velkosti jeho remenice, k velkosti remenice na kluke, a kedze remenica altiku je vzdy mensia, toci sa rychlejsie nez motor, v skorovke je problem, ze je asi 1.5-2x vacsia nez tie dnesne, najskor to bolo dane max. otackami alternatora ktore musia byt zachovane nez sa znicia loziska, alebo nieco rozleti, takze ak moze alternator tocit 6500RPM, a motor v skodovke 5600, tak prevodovy pomer musi byt skoro 1:1, a potom to na volnobehu 750RPM nezvladne dobijat.