... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1500
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

[E39 525d] prve auto: Bi-xenony, telestart, eLight, BFD!!!

Sobota, 20. Júla 2013, 22:41

Zdravim vsetkych, som tu novy forum sledujem uz dlhsi cas a konecne som sa dostal aj k pribehu o mojom aute.
Je to moje prve auto, pre BMW som sa rozhodol hlavne koly motoru kedze stvorvalec mi pride ako prilis bezny a nema taku kulturu chodu ako viacvalcove motory takze som pozeral hlavne po Volvach s vemi dobrymi petvalcami D5 a BMW sestvalce, hlavne dieslove motory, este som pokukoval po japoncoch a Honda Accord bolo auto ktore by som ako stvorvalec prijal ale tam by som siel urcite do benzinu :D .
Auto je povodne z nemecka ktore doviezol druhy majitel takze ja som v poradi treti a kedze pracujem v nemecku tak sa v podstate vratilo "domov" :D akurat v inom regione.
Na aute je samozrejme po tolkych rokoch vidno znamky opotrebenia ci uz väscie alebo mensie ale nic co sa neda vyriesit :wink:.

Ma nejaku zakladnu vybavu:

VIN -- WBADL91030GW64373
Type code -- DL91
Type -- 525D (EUR)
E series -- E39 ()
Series -- 5
Type -- LIM
Steering -- LL
Doors -- 4
Engine -- M57
Displacement -- 2.50
Power -- 120
Drive -- HECK
Transmission -- MECH
Colour -- BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery -- STANDARDLEDER/LIGHTGELB (O7LG)
Prod.date -- 2002-02-06

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) -- Dynamic stability control
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD -- Multifunction f steering wheel
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL -- Deleted, model lettering
S339A SHADOW LINE -- Shadow-Line
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH -- Glass roof, electrical
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE -- Sun-blind, rear
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS -- Floor mats velours
S428A WARNDREIECK -- Warning triangle and first aid kit
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND -- Interior mirror with automatic-dip
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG -- Fine wood trim
S465A DURCHLADESYSTEM -- Through-loading system (sklapacie zadne sedacky)
S473A ARMAUFLAGE VORN -- Armrest front
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER -- Sports seat
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER -- Seat heating driver/passenger
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG -- Headl.washer system/intensive cleaning

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) -- Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT -- Xenon Light
S534A KLIMAAUTOMATIK -- Automatic air conditioning
S555A BORDCOMPUTER -- On-board computer V with remote control
S650A CD-LAUFWERK -- CD player
S661A RADIO BMW BUSINESS -- Radio BMW Business (C43)
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM -- HiFi speaker system
S704A M SPORTFAHRWERK -- M Sports suspension
S710A M LEDERLENKRAD -- M sports steering wheel, multifunction
S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG -- Individual sunshade glazing
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT -- Headlining anthracite
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN -- White direction indicator lights
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG -- NATIONAL VERSION GERMANY
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA -- Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR -- On-board literature, German

S945A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGK. -- Dummy-SALAPA

S520A NEBELSCHEINWERFER -- Fog lights
S548A KILOMETERTACHO -- Kilometre speedo
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH -- Language version German

S464A SKISACK -- Ski bag

Dorobena vybava a modifikacie:

- bluetooth handsfree system Parrot Mki 9200
- namontovane ostrekovace celneho skla z fabie
- shortshift paka z 545i E60 + kratka hlavica z E46
- vymena klasickych projektorov vo svetlach za Bi-xenonove
- vymenene klasicke kruzky vo svetlach za vysokosvietive LED V3 120
- Telestart pre nezavisle kurenie
- eLight modul pre denne svietenie a custom sekvenciu pre osvetlenie pri odomykani a zamykani auta
- eKmbi modul pre sledovanie teploty oleja, chladiacej kvapaliny, rychlosti, a napetia baterie
- namontovane upravene stierace z E60
- vymenene predne brzdy za vecsie z 3 litrov a V8 modelov
- odstraneny CDV valcek (nech spojka ide ako na normalnom aute)
- dokodovana BFD signalizacia pri prudsom brzdeni + uprava kabelaze
- vymena motora za M57D30 po tom co stary exitoval + remap
- modifikacia 12V konektora per zapalovac aby sa USB nabijacka dala zastrcit hlbsie koly kontaktu
- dorobeny ULF modul pre BT handsfree s voicecommand fuknciou
- zapojeny cinsky BT modul cez AUX do radia pre hudbu



Nejake drobnosti sa uz na aute spravili takze zacnem postupne.

1:
Radio neprehravalo vypalene CD.
Zozaciatku ma to trocha zarazilo ze nefunguje mechanika ale ked som vlozil original tak sa chytilo. Po prirovnani originalu a vypaleneho cd pozeram ze to vypalene je dost priehladne z toho logicky vypliva ze treba silnejsi luc aby bola mechanika schopna precitat odrazeny luc od samotneho CD. A kedze pracujem dost aj PC hardwarom tak ma napadlo ze asi bude zanesena cocka laseru v mechanike tak som vytiahol radio, rozobral ho, stacilo dat dole iba horny kryt a uz bol dostatocny pristup na precistenie sosovky precistil som ju vatovou tycinkou, poskladal a uz bez problemu prehrava aj vypalene CD :smile: .

Ak mate rovnaky problem a chcete to opakovat tak cistit vyhradne vatou alebo stlacenym vzduchom z plechovky. Sosovka je dost hakliva na poskriabanie, iny material ako vata ju moze lahko poskriabat.

2:
Ako dalsie nefungoval hlavny motorcek pre ostrekovace.
Bola pekna nedela tak som sa zastavil u kamosa (tu na fore djkakadu) a po dlhsom hladany nadobky :lol: ktora sa nachadza za pravym prednym podblatnikom a spekulovani ako vlastne funguje intenzivne ostrekovanie sme vymenili motorcek z intenzivky za ten dole v hlavnej nadobke. Po telefonate s miestnym "dilerom" :lol: BMW nahradnych dielov som mal uz aj nahradu za pokazeny motorcek.
Par drodnosti sa spravilo aj na jeho aute, proste dobre vyuzite nedelne poobedie :wink: .

3:
Dalej boli vymenene predne loziska kolies kedze predne lave bolo v uplne v prdeli a liezol z toho neskutocny hluk na rovinke, zmizol iba v lavotocivych zakrutach ked sa koleso odlahcilo.
Taktiez si auto vysluzilo nove stierace kedze tie stare uz mali hodne za sebou sudiac podla radostneho skackania po skle :lol:.
15645

4:
Taktiez bol meneny senzor zatazenia pre nastavenie svetiel. Kedze funkcny ktory som zohnal bol povodne z E46-ky ma jeden zavit pre srubku troska posunutu tak trebalo trocha spekulovat s uchytenim ale aj to bolo rychlo vyriesene, vecsi problem bola gulicka ktora je uchytena na ramene a ktora bola ulomena v tycke co sa spaja so snimacom. Takze som sa s tym babral kym som tu gulicku nevybral z povodneho ulozenia tycky. Po uspesnej operacii som ju vlozil do samodrziacich kliesti a sup za susedom profesionalnym zvaracom ktory to zazvaral argonom. Potom uz len poskladat a stelovanie vysky svetiel opät funguje.

5:
Dalsim na zozname oprav bola vymena stelovacich tyciek vo svetlach navod tu je takze ak ste citali alebo uz menili aj sami vo FL svetlach viete si predstavit :D.

6:
A teraz ked som zase v nemecku tak som menil flex kable v MID paneli a v budikoch.
15646
Opravny balik mam z tohto webu pixelfix.net je to vynikajuca sada, kable z praveho striebra a takisto pristup a navod je na spickovej urovni.
Pokial pri vymene poskodite kabel co sa stalo aj mne tak vam posle novy kabel ale najprv mu musite poslat ten poskodeny. Ano kable su relativne drahe ale ten servis za to stoji plus velmi dobry navod kde dostanete aj specificky kod s odkazom na video.
Spravil som aj video pre porovnanie pred a po zatial iba z MID panelu, pristrojovy panel nahodim neskor.
Foto pre porovnanie stareho kabla s novym:
15647

7:
Dalsou zmenou bola vymena diskov, tieto som mal povodne na aute su to repliky stilingu 166 rozmer 17" 8J s pneu 235/45
15648

Hlavnym dovodom na urychlenu vymenu bol jeden prasknuty disk ktory bol v predu a nerobilo to dobrotu pri jazde nad 100 km/h (pri nizsej rychlosti to tiez nebolo bohvie co) a taktiez jeden troska zplosteny disk v zadu (podobne ako predny akurat bez praskliny) oba boli na jednej strane takze druhy majitel musel chytit dobru dieru. A kedze disky som vymenil az v nemecku tak som najprv absolvoval trasu viac ako 1300 km do nemecka, prijemne to veru nebolo :lol:.
15649

Nove disky su stiling 122 a pridavaju autu trocha ten americky muscle car look :thumbup:, mal som to stastie ze som ich kupil od chlapika co ich mal tiez na E39-ke takze som sa nemusel dodatocne babrat so zvecsovanim priemeru stredovej diery.


Nakoniec fotky auta uz s novymi diskami:
15651 15652 15653 15654
15656 15657 15650

Treba na nom spravit este dost veci, na fotke je vidno hrzdu na kapote ktora je tiez na rohu vodicovych dveri a tiez pod zadnymi svetlami na oboch stranach je uz podfuknuta farba.
Najblizsie sa budu menit vsetky ramena a tycky vpredu aj vzadu.
U mna ma najprv prednost technicky stav a potom sa bude riesit a vylepsovat aj vyzor ale vsetko ma svoju postupnost :wink: .



Zoznam vykonanch oprav a uprav:

prve dva tyzdne od kupy auta, 23 a 24 tyzden 2013
- vymena motorceka ostrekovacov celneho skla v hlavnej nadobke (pouzivany, z donorskej E36t zadny)
- vymena prednych lozisk (FAG)
- vymena stieracov (BOSH)
- vymena stelovacich tyciek vo svetlometoch
- vymena zatazoveho senzora pre automaticku regulaciu sklonu svetlometov a oprava mechanizmu
- vymena "hokejok" a gulovych ulozeni na zadnej naprave (Meyle) + nasledna geometria
- vymena hardyspojky
- precistenie sosovky lasera v radiu kedze neprahravalo vypalene CD
- naprogramovanie DRL
- precistenie a odstavenie EGR ventilu

Jul 2013
- kupa druhych diskov, styling 122 kedze povodne repliky stylingu 166 boli poskodene
- vymena flex kablov v MID paneli a pristrojovom paneli

August 2013
31. tyzden
- vymena skiel spetnych zrkadiel (origo BMW)
- susenie auta v dosledku zatecenia cez zadne dvere

34. tyzden
- vymena vsetkych ramien a tyciek na oboch napravach (Lemforder), hokejky a gulove ulozenia od Meyle ostali + nasledna geometria
- vymena silentov na oboch stabilizatoroch (origo BMW)
- vymena silentov motora a prevodovky (Lemforder)
- vymena zadnych lozisk (FAG)
- vymena oleja s filtrom (Mobil1 Formula ESP 5w-30, MANN)
- zalepenie spodnej stelovacej tycky od motorceka v prednom pravom svetle + nastavenie svetiel
- vymena interierovych list za technical graphite
- vymena xenonovych vybojok (HELLA), ziaroviek v dialkovych svetlach (MTEC super white 4350K) a ziaroviek v smerovkach (Philips SilverVision)
- vymena palivoveho, kabinoveho a motoroveho filtra (vsetko MANN)
- nanovo pretesnene zadne dvere
- nastavena rucna brzda nakolko zaberala dost vysoko
- vymeneny flex kabel v budikoch ktory bol poskoedny pri prvej vymene + nahodene strieborne kruzky
- babranie sa opät s motorcekom ostrekovacov nakolko netesni

September 2013
36. tyzden
- vymena separatora oleja za bezudrzbovy (BMW)
- vymena motorceka v intenzivke za novy (HELLA)

December 2013
51. tyzden
- vymena tlmicov, pruzin, hornych ulozeni a prachoviek s dorazmi (Sachs, Lesjofors, Lemforder, Sachs)
- vymena termostatu (original BMW)

52. tyzden
- nastavenie ostrekovacov celneho skla (original schema pre e39)
- repas kulisy radenia (original BMW)
- nahodeny shortshift (original BMW)
- vymena interieroveho osvetlenia za LED (nejaka China)

1. tyzden, 31. december
- dokoncenie repasu kulisy radenia (original BMW)
- vymena semeringov na diferenciali a prevodovke na strane kardanu (Corteco, original BMW)
- vymena oleja v diferenciali a prevodovke (Castrol Syntranx, Syntrans)
- vymena silentblokov pre diferencial (original BMW)

Januar 2014
1. tyzden
- cistenie koze na zadnej sedacke, manzety radiacej paky a rucnej brzdy (Swisswax)
- instalacia aux in/handsfree sady (Parrot MKi9200)
- cistenie palubnej dosky popri instalacii Parrota (Swisswax)

2. tyzden
- oprava hrdze vzadu pod svetlami
- cistenie koze, dokoncenie a nahodenie sedaciek do auta

Februar 2014
7. tyzden
- vymena palivoveho cerpadla pod vodicom (BOSCH)

Marec 2014
13. tyzden
- vymena oleja a olejoveho filtra (Mobil1 Formula ESP 5w-30, MANN)
- pretesnene hrdlo pre mierku oleja
- vymenene silenty a uchytenia vyfuku (original BMW)

April 2014
17. tyzden
- precistenie sacieho potrubia od turba po sacie zvody a intercoolera
- oprava ventilatora pre klimachladic (nefungoval 1. stupen regulacie)
- vywapkovanie klimachladica a hlavneho chladica
- cistenie a "oprava" hmloviek
- oprava/zvaranie popraskanych plastov a naraznika

18. tyzden
- vymena tesneni na sacich zvodoch a precistenie zvodov
- odstranenie EGR/AGR ventilu za priechodny kus vyrobeny na mieru a zaslepenie otvoru na vyfukovych zvodoch pre EGR/AGR
- vymena teplomeru v podblatniku a oprava kabelaze k nemu (original BMW)
- vymena nefunkcneho nizkofrekvencneho klaksonu za funkcny (original BMW, pouzivany)
- vymena celneho skla a bausetu (tesnenia) (sklo Pilkington, tesnenie original BMW)
- vymena dvojhmoty a spojkovej sady (Sachs)
- vymena simeringov na vystupe motora, vstupe prevodovky a vstupe diferaku (original BMW)
- zase pretesnene hrdlo mierky oleja
- obute nove letne pneumatiky (Hankook K 117 Ventus S1 evo 2, 235/45 R17 XL 97 Y)

19. tyzden
- pretlakovanie klimachladica a naplnenie chladiacej zmesy
- vycistenie kufra a zaslepenie deravych odvetravacich klapiek
- vysavanie interieru a vypratie velurovych kobercekov
- dotiahnutie rucnej brzdy
- prehodenie ramceku s dekorom pre radio
- vymena bausetu na zadnom skle za novy (original BMW)
- aplikacia IsoKor Glass na vsetky okna
- vymena LED-iek naspet za sulfidky
- zistenie priciny nefunkcie klimavrtule
- prehodenie parrot displeja na vodicovu stranu

Maj 2014
20. tyzden
- vycistenie spolujazdcovej sedacky

21. tyzden
- vycistenie vodicovej sedacky

Jun 2014
25. tyzden
- vymena plastovych dielov: nasavace k brzdam a chladicu paliva,pevna cast vzduchoveho tunelu k lavemu kolesu, koleno ku chladicu paliva, cast prednych podblatnikov, kryt motora, pravy drziak svetlometu (original BMW)
- vymena relatkovej krabicky s riadiacou elektronikou pre el. vrtulu (original BMW)

Jul 2014
30. tyzden
- vymena oleja a filtra (Mobil1 Formula ESP 5w-30, MANN)
- oprava lavej ladvinky (lava pri pohlade spredu)
- TK a EK
- vyrovnanie zimnej sady diskov, styling 134 (2 kusy rovnane a 2 kusy v poriadku)
- kupa brzdicov a drziakov zo silnejsej motorizacie predne aj zadne (BMW)

Oktober 2014
42. tyzden
- vycistenie zimnej sady diskov
- obutie zimnych pneu na disky a vyvazenie (Continental ContiWinterContact TS830P XL - 225/55 R16 99H)
- vymena kolies za zimne, montaz zastierok, vymena velurovych kobercekov za gumenne
- vymena poskodeneho vyskoveho reproduktoru HiFi za funkcny obycajny, v soferovych dverach
- vymena rozpadnutych gumiciek na svetlometoch (tesnenie medzi kapotou a svetlom)
- aplikacia IsoKor Glass na vsetky okna

December 2014
52. tyzden
- vymontovanie RJ webasta a zaslana Simikovy na repas
- vycistenie lampiciek vo dverach pre aditional light package

Januar 2015
2. tyzden
- vymena kladiek, napinakov, napinacich kladiek, vodnej pumpy, hlavnej remenice a remenov (INA, pumpa SKF, remenica Corteco, remene Contitech)
- vymena chladiacej kvapaliny (zelenomodra G11)
- vymena simeringu kluky za hl. remenicou (original BMW)
- vymena podtlakovych hadiciek k turbu a silentom motora
- vymena tesnenia veka ventilov (Elring) ---> vytiahnutie vstrekov ---> nove kruzky pod vstrekmi
- vymena oleja a filtra (Mobil1 Formula ESP 5w-30, MANN)
- vymena filtrov: motorovy, palivovy, kabinovy (MANN)
- vymena zhaviaceho rele (original BMW)
- preventivny repas alternatora, vymena uhlikov (boli uz kratke)
- vymena ABS/DSC senzora na zadnom pravom kolese. (aftermarket)
- dokodovanie blikania smeroviek pri zamykani/odomykani auta, vypnutie delayu pre PDC senzory, vypnutie prerusenia automatickeho stahovania/vytahovania okien pri otvorenych dverach


3. tyzden
- vymena vodneho cerpadla na Webaste (original, ale pouzivane)
- vymena gumiciek na stieracoch
- vymena ziaroviek v dialkovych svetlach za normalne, H7 (Hella)
- doplnenie hladiny elektrolytu v autobaterii destilovanou vodou

4. tyzden
- montaz zrepasovanej RJ webasta
- nahodenie bezramienkovych stieracov

Februar 2015
8. tyzden
- vymena spalovacej komory a zhaviacej sviecky vo webaste (pouzivane)
- dokodovanie funkcie nezavisleho kurenia

Marec 2015
11. tyzden
- nastavenie rucnej brzdy
- kupa spetnych zrkadiel s automatickym stmavovanim a sklapanim (BMW)

12.tyzden
- kupa radia s podporou AUX (BMW)
- kupa osvetlenych vonkajsich a vnutornych kluciek a dverovej kabelaze z E38
- kupa stieracov z E60, ramena a stierace

April 2015
14. tyzden
- kupa pouzivaneho a plne osadeneho predneho narazniku v dobrom stave, bez vystuhy (BMW)

15. a 16. tyzden
- rozobratie zakupenych stmavovacich spetnych zrkadiel koli priprave na lakovanie
- opieskovane a zakladnou farbou natrete brzdove strmene a drziaky zo silnejsej motorizacie, predne aj zadne
- upravena kabelaz prednych dveri pre spetne zrkadla so stmavovanim a pre osvetlenie kluciek vnutornych a vonkajsich
- upgrade ostrekovacov celneho skla, pouzite ostrekovace su vyhrievane a originalne pre Fabiu, a s tym spojena uprava hadic pre ostrekovace
- vyroba plosaciku pre AUX vstup do radia, pouzity je 3,5 audio jack s kondenzatormi a rezistormi podla originalnej BMW schemy a na vstup je zapojeny Parrot MKI 9200
- lakovanie a vymena oboch prednych dveri, kapoty, praveho blatniku a predneho narazniku (pri vymene dveri boli pouzite veskere tesnenia nove)
- lakovanie lišt okolo okien (shadow line), kluciek dveri, oterovych lišt dveri a naraznika, PDC snimacov, krytov stmavovacich spetnych zrkadiel
- vymena skla v prednej pravej hmlovke
- vymena vysuchanych tlacitok v "novom" vodicovom panely pre ovladanie okien (urceny pre sklapacie spetaky)
- prezute na letne kolesa
- vymena gumiciek v stieracoch z E60

April/Maj 2015
18. tyzden
- kupa a vymena letnych diskov za Styling 66, koli zle vyfrezovanej stredovej diere na Styling 122
- nahodenie soferovho stieraca z E60

Jun 2015
23. tyzden
- vymena prepinaca hmloviek za predfacelifotvy model a prekodovanie v LCM
- nahodenie oterovych list prednych dveri
- nalepene reflexe trojuholnicky na prednych dverach
- zmena onboard jazyka z nemciny na anglictinu
- vymena Jacku pre AUX, jack-samcek od parrota (zly kontakt alebo skrat)

Jul 2015
29. tyzden
- vymena motoroveho oleja a olejoveho filtra (Mobil1 Formula ESP 5w-30, MANN)
- vymena cidla hladiny oleja s novym tesnenim (original BMW pouzivany z 528i)
- vymena termistoru pre teleso webasta, pouzita nahrada (NTC B57881-S123-F)
- nastriekany uvolnovac zavitov na zhavice
- kontrola podtlakoveho ventilu pre motorove silentbloky
- zistene zle cidlo vysky xenonov na prednej naprave (pochadza zo zadnej napravy, ma iny pracovny rozsah) nasleduje vymena za spravny typ
- zistena strata hlavice poistnych srobov
- vymena antenneho zosilovaca v C stlpiku za druhy s prijmom signalu pre telestart nezavysleho kurenia

30. tyzden
- objednana a vyzdvihnuta nova hlavica pre poistne sroby (original BMW)
- kupa noveho senzoru naklonu vozidla pre nastavnie vysky xenonov (original BMW)

Oktober 2015
41. tyzden
- objednany a vyzdvihnuty drziak na hasiaci pristroj
- montaz hasiaceho pristroja na soferovu sedacku (2Kg Gloria)

42. tyzden
- vymena troch zhaviacich sviecok na valcoch 1, 4 a 6, na valcoch 2 a 5 sa pretacaju (ulomeny sesthran od zakladne sviecky) a 3. nejde povolit
- repas prednych svetlometov, vymena xenonovej paraboly za bi-xenonovu Hella G4 Evo-Xr, zaciernenie chromovych casti svetlometu, vymena AE za LED verziu so 120 ledkami, vymena plexiskla za nove
- osadene nove xenonove vybojky Osram Xenarc 4300K
- dorobenie kabelaze pre bixenonovu clonku (vyvedena z konektorov pre ziarovky dialkovych svetliel)
- vymena senzoru naklonu vozidla pre regulaciu vysky svetlometov na prednej naprave
- nahodenie "winterpakeu" (zimne kolesa a gumenne koberce)
- vymena hmloviek za nove (original BMW)
- vymena ziaroviek v bocnych smerovkach za chromove (Osram) a znovuzalepenie sklicka (pri vyberani sa odlepilo od zakladne)
- spravena geometria kolies
- nastavnie sklonu sveltometov a hmloviek
- otestovanie klimy, zisteny unik chladiva v jari nasleduje vymena chladica a susica

43. tyzden
- prepinovanie redukcie k parrotovy tak aby sa zapinal pri zapnuti radia a nie az po otoceni kluca
- vycisteny a namazany ventilator v klimapaneli, taktiez vycisteny samotny klimapanel a oprava tlacitka ktore uz neklikalo
- nastavenie rucnej brzdy
- vymenene tesnenia dveri na karoserii
- vymena volantu za druhy, nanovo ocaluneny

December 2015

51. tyzden
- vymena Lcm3 ci19 za Lcm4 ci24 a prekodovanie u Jararaka (vymena koly LED AE aby bolo mozne vypnut cold a hot check)

53. tyzden
- vymena vstrekovacov
- dodatocne prekodovanie LCM podla vlastnych poziadaviek, teraz uz doma vlastnorucne

Januar 2016
53. a 1. tyzden
- uprava drziaku hasiaceho pristroja
- tahanie kabelaze pre telestart Webasta, eLight modul, eKombi modul, a vysokofrekvencneho plasica zveri (eLight a eKombi modul zapojeny, Telestart modul s antenou zapojeny ostava zapojit iba kabel do webasta, plasic zveri nezapojeny - iba pripravena kabelaz)
- vymena teplomeru vonkajsej teploty, ani nie 2 rocny chcipol tak bol opet osadeny stary
- natreta druha sada brzd do striebornej farby, 2 vrstvy (Foliatec)

2. tyzden
- zistene poskodenie kabelaze v priechodke do veka kufra
- vymena stredoveho loziska kardanu (original BMW)
- vymena motoroveho oleja + filtra (Mobil1 Formula ESP 5w-30, MANN)
- vymena vicka motoroveho oleja za druhe bez napisu Castrol (Original BMW)
- uz treti krat pretesnene hrdlo pre mierku oleja, zase tieklo (tentoraz pouzite originalne tesnenie 14x3 mm)
- dotiahnutie palivovych trubiek k vstrekovacom (jedna tiekla)
- zapojenie signaloveho kabla pre telestart Webasta
- doplnenie hladiny elektrolytu v autobaterii destilovanou vodou
- naneseny Isokor na celne sklo

3. tyzden
- oprava kabelaze v priechodke do veka kufra
- vymena gumovej manzety stretavacieho svetla na pravom svetlomete, koly prerezaniu pri jej uprave na nove xenonove paraboly (original BMW)

Februar 2016
6. tyzden
- zapojene a nakodovane BFD (zatial iba provizorne napojene namiesto zadnych hmloviek)
- vymene filtre kabinovy, motorovy, palivovy (MANN)

Marec 2016
9. tyzden
- BFD zapojene ako zadne smerovky (funkcia smeroviek zachovana a pri prudsom brzdeni sa smerovky rozsvietia natrvalo az pokial sa neuvolni brzdovy pedal)

April 2016
14. tyzden
- opravene disky styling 122, vyfrezovana nova vecsia stredova diera a pouzite plastove strediace kruzky
- nastriekane trojuholnikove drziaky smievacich/sklapatelnych spetakov
- nahodene letne kolesa + velurove koberceky
- upgrade brzd na velke, z trojlitrov a V8 modelov
- vymena vsetkych brzdovych kotucov, platniciek, ochrannych plechov, hadic (pancierovane), brzdovej kvapaliny (EBC, BMW, Black Diamond, Motul)
- vymena komplet rucnej brzdy: oblozenie, lanka, tiahla, pruzinky, nastavovaci srob (EBC, BMW)
- odstraneny CDV
- opet vymenene gufero na vystupe prevodovky + vymena srobov a matic na hardyspojke (BMW)
- vymenene silentbloky napravnice a lichobeznikovych ramien (Lemforder, Strongflex zlte)
- upraveny a osadeny stierac spolujazdca z E60
- zlicovane svetlomty s kapotou, kedze tesnenia na nich nedoliehali
- vymeneny chladic klimy + susic (Nissens, Hella/Behr)
- naplnena klima + geometria kolies
- vydezinfikovana klima
- osadene nove manzety riadiacej paky a rucnej brzdy a aj rukovet rucnej brzdy
- vymenena ABS/DSC jednotka, moja putovala uzivatelovy DJkakadu a ja mam druhu z darcovskeho auta a taktiez prekodovana kedze darcovske auto malo automat

17.tyzden
- vymena autobaterie, stara uz nedrzala kapacitu, vybila sa za dva dni ak sa s autom nejazdilo, nova bateria je Yuasa YBX9019 AGM 95Ah

Maj 2016
19. tyzden
- prefunknute odtokove kanaliky klimy a zase vydezinfikovana klima, tentoraz uz poriadne vdaka priechodnym kanalikom
- opravene dva konektory prednych parkovacich senzorov na spolujazdcovej strane a zisteny pokazeny jeden zadny senzor, zadny stredny na soferovej strane nasledne zameneny so strednym na spolujazdcovej strane

20. tyzden
- vymenena visco spojka za pouzivanu funkcnu

Jun 2016
22. tyzden
- vymena oleja + filtra, presiel som na iny olej s inou viskozitou (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)
- vymena a zmena natocenia nizkofrekvencneho klaksonu kedze predchadzajuci zase chcipol koli zateceniu
- opravene vedenie laniek pre rucnu brzdu, boli zle namontovane co sposobovalo ze odtlacali tepelny stit a ten suchal o kardan

November 2016
44. tyzden
- prvy defekt v zivote, schytalo to prave zadne koleso, pneumatika znicena na totalku bez moznosti opravy

45. tyzden
- vymenene obe zadne pneumatiky za druhe jazdene RFT
- 15" rezervu nahradila 16"

46. tyzden
- vymene gumicky stieracov za silikonove

December 2016
48. tyzden
- vymeneny motorvy olej + filter (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)

Februar 2017
7. tyzden
- vymenena vakuova pumpa (original BMW)

Marec 2017
9. tyzden
- vymeneny motorvy olej + filter (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)
- auto odstavene, motor definitivne umrel, nepali jeden valec (najazd podla tachometru cca 415 tkm)

11. tyzden
- kupeny druhy motor z havarovaneho auta v Nemecku z e39 s automatom, udajne 249 tkm, trojliter

12. tyzden
- vymena motora, prehodenie kablovacky z mojho a prehodenie lepsich dielov z mojho motora - nova vakuovka, nova vaha vzduchu, male kladky, napinak remena klimy + kladka, termostat, zaslepenie EGR, vodny okruh pre manual, vakuovy zasobnik pre regulaciu turba + ventil
- vymena vakuovych hadiciek za silikonove
- vycisteny a nanovo pretesneny vymennik voda/olej
- nova chladiaca
- novy olej + filter
- novy semering na vystupnej strane hriadela
- pri zostavovani motora som si vsimol velky radialny vykyv zotrvacnika ktory bol meneny pred troma rokmi, bude sa pozorovat...
- motor funguje na RJ z 2,5-ky

April 2017
13. tyzden
- rozborka stareho motora, zistena pricina boli znicene piestne kruzky na prvom valci (strata kompresie), na stene druheho valca boli tri skrabance a zakarbonovany siesty piest z dosledku znicenych/nefunkcnych hydrozdvyhatok na vyfukovych ventiloch
- do srotu zostal iba holomotor bez hlavy
- na "novom" motore merane prepady vstrekov, treti vstrek cika do prepadu co sposobuje dlhsie startovanie, nasleduje vymena vstrekov, zase...

15. tyzden
- cesta domov, obavy ohladom zotrvacnika potvrdene a pocas cesty citelne zhorsujuce sa spravanie
- zastavka u staronoveho, predaj hlavy z mrtveho motora, a prenechane vstreky z 2,5-ky na prerabku na 3 liter

16. tyzden
- naplnena klima
- vymena kolies za letne

Maj 2017
19. tyzden
- vymena zotrvacnika za novy (LUK)

20. tyzden
- vymena vstrekov
- zistena nefunkcnost klimy, niekde je netesnost

Jul 2017
30. tyzden
- oprava druheho kluca, nefungovalo dialkove ovladanie (ulomeny kontakt od baterie)
- nastavenie dialkoveho svetlometu na pravom svetle, zle nastavene od zastavby bixenonu, rozlepovane na dvkrat koly ulomeniu drziakov, celkovo uz 5x ...
- vymena zvysnych troch zhavicov, ulomeny na druhom valci sa po zahriati podarilo vytiahnut v celku bez komplikacii
- zistena nefukcnost vodnej pumpy webasta

August 2017
31. tyzden
- vymena klimakompresora za repasovany, kompresor naplneny olejom a naplnena klima
- vymeneny motorvy olej + filter (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)
- vymeneny tapacir zakryvajuci audiozosilnovac v kufri
- vymeneny pravy box kabinoveho filtra za nepolamany
- premapovanie RJ motora u STN-Customs part 1


Oktober 2017
40. tyzden
- vymena silenblokov motora a prevodovky (OEM BMW)
- vymena motoroveho oleja druhykrat po 5000 km, po vymene motora, nasleduju uz 10k intervaly (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)
- vymeneny olej v prevodovke a diferencialy (Castrol Syntranx, Syntrans)
- geometria
- vyvazene zimne kolesa a prehodene
- vymenene vodne cerpadlo na webaste (OEM Webasto)
- zistene znacne prehrdzavenie palivovych trubiek, nasleduje vymena
- vymenene prave nasavacie koleno od kabinoveho filtra (z auta na diely)
- kupa druhej nehrdzavej kapoty a veka kufra (z auta na diely)
- zaobstarane vodne ventily z vraku, bohuzial tesnenia uz neplnia ucel, ventily rozobrane a pripravene na repas, objednana sada tesneni z ebay
- opet navsteva STN-Customs, dokonceny remap RJ motora, osadeny 180 mPa snimac na raily z Mercedesa s rovnym konektorom + snimac tlaku v sani 314 kPa z M57N (seria 240kPa) z x5 E53

42. tyzden
- zrepasovanie vodnych ventilov, osadene tesnenia zakupene cez ebay

November 2017
44. tyzden
- vymena vodnych ventilov za zrepasovane
- vymena zadnych troch palivovych trubiek koly znacnej korozii

Januar 2018
2. tyzden
- vymena hlavnej remenice, vodneho cerpadla, kladky + napinak, alternator, vsetko zo stareho motora kedze su to novsie diely a repasovany alternator
- vymena tesnenia veka ventilov (Viktor Reinz)
- vymena prednych palivovych trubiek
- vymena filtrov: kabinovy, motorovy, palivovy (BOSCH, MANN)
- zistena pricina neustaleho kurenia, primarna pricina bol zly kontakt na minus v konektore a po vymene ventilov za repasovane sa zabudovala dalsia chyba, repasovane ventily nedovierali, namontovali sa opet povodne ventily a kurenie funguje ako ma
- skontrolovana geometria, dostelovana predna naprava

April 2018
14. tyzden
- vymena tesnenia olejovej vane (OEM BMW)
- vymena oleja + filtra (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)
- nastavena rucna brzda
- nahodene nove letne pneu na repasovanych Styling 66 diskoch (Hankook K 117 Ventus S1 evo 2, 235/45 R17 XL 97 Y)

Jul 2018
27. tyzden
- preventivna vymena laniek pre otvaranie kapoty + premazanie zamkov kapoty (koly demontazi zamkov bol rozobraty predok auta), vymenene su iba lanka pod kapotou, interierove menene nebolo

Oktober 2018
41. tyzden.
- prezute na zimne kolesa
- trocha dostelovana rucna brzda
- osetrenie laveho zadneho lemu od hrdze

42. tyzden
- vymena pletencov na vyfuku (original BMW)
- spravena geometria
- fixnuty unik oleja cez trubku rysky oleja, spoj na vani

44. tyzden
- preventivne vymenena el. cast spinacky (original BMW)

Marec 2019
10. tyzden
- vymenena filtrov: kabinovy, motorovy, palivovy (BOSCH, MANN)

April 2019
16. tyzden
- modifikacia 12V konektora pre zapalovac, USB nabijacka sa nedala zasunut do konca - zly kontakt/vypadky pri nabijani
- oprava predneho drziaku na pohare, jeden drziak sa neotvaral automaticky - vyskocena pruzinka
- vymena kolies za letne
- dostelovana rucna brzda a ocistene zadne brzdove kotuce od hrdze na hlavnej trecej ploche a zvnutra pre rucnu brzdu

17. tyzden
- vymena spojkovej sady koly presmykovaniu po remape - lamela, pritlacak, lozisko (LUK)
- vymena klimoveho chladica - deravy, unik chladiva (Nissens)
- tlakova skuska a naplnenie klimatizacie
- vymena motoroveho oleja a olejoveho filtra (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)

Maj 2019
21. tyzden
- meranie kompresii motora:
1 - 35.16 bar
2 - 35.16 bar
3 - 35.85 bar
4 - 35.85 bar
5 - 35.16 bar
6 - 34.47 bar

Jun 2019
26. tyzden
- dokoncena modifikacia laveho svetlometu, zastavba hybridneho projektoru, originalna novo pokovena G2 parabola + bi-xenon clonka z G4 + cira sosovka
- zaroven namontovane original AE kruzky odzadu podsvietene PCB so 120 Led

Jul 2019
27. tyzden
- prerabka praveho svetla rovnako ako lave

Oktober 2019
44. tyzden
- obute nove zimne pneumatiky Continental WinterContact TS 850 P 99H XL 225/55/R16

November 2019
47. tyzden
- oprava lavej packy, BC tlacitko nefungovalo, zlomene kable, vymenene za flexibilnejsie (BN > YE; BU > WH)

Februar 2020
7. tyzden, 470060 km
- vymena motoroveho oleja a olejoveho filtra (Motul 8100 X-cess 5w-40, Mann)

April 2020
15. tyzden
- priprava auta na odhrdzavenie zadnej casti a vyvarenie zadnej casti praveho prahu

16. tyzden
- vyvarenie prahu vzadu vpravo a odhrdzavenie + nastrek 2K zakladu
- oprava konektora pre PDC snimac, odtrhnuty kabel a opadana izolacia - zadny pravy bocny
- zistena nefunkcnost snimaca - zadny pravy stredny
- znovuposkladanie auta
- ocistene brzdove kotuce + nastavena rucna brzda
- vmena kolies za letne
- oprava praveho zadneho mechanizmu okna, bezec bol onuty/zdeformovany rokmi pouzivania, bezec ohnuty naspet + premazane lozisk motorceka a snekoveho prevodu

17. tyzden
- vymena brzdovych trubiek pre zadne brzdy (trubky 4,7mm CuNi, brzdova kvapalina Motul 660)

18. tyzden
- geometria oboch naprav

Jun 2020
25. tyzden
- vyvarenie prahu vpredu vlavo a odhrdzavenie + nanesena PU ochrna spodku + nastrek 2K zakladu
- instalacia Android radia

August 2020
35. tyzden
- vymena podtlakoveho ventilu pre silentbloky motora, pouzivany

Oktober 2020
42. tyzden
- vymena kolies za zimne

November 2020
45. tyzden
- instalacia kablaze pre ULF v kufri
- priprava retrofit kabelaze pre ULF mikrofon, vonkajsich stmievatelnych spetakov, DWA LED v stredovom spetaku a dazdoveho/svetelneho senzora

46. tyzden
- instalacia kabelaze pre ULF mikrofon, vonkajsich stmievatelnych spetakov, DWA LED v stredovom spetaku a dazdoveho/svetelneho senzora
- vyroba a instalacia kabelaze pre ULF Bluetooth parovacie tlacitko
- vymena motoroveho oleja + filtra (Motul 8100 X-cess 5w-40, Bosch) 479000 Km
- rozchodenie napinaku klimoveho remena

48. tyzden
- vyrezanie otvoru vedla OBD konektora pre parovacie tlacitko pre ULF modul
- skrateny antenny kabel pre ULF antenu

December 2020
51. tyzden
- vymena filtrov kabinovy, motorovy, palivovy, filter separatora (BOSCH, MANN, Hengst, Febi)

52. tyzden
- vymena drziaka klimakompresora s novymi klznymi vlozkami, zistene poskodenie osky na kladke, zatuhnuty napinak a popraskany remen, nutna vymena kladky, napinaku a remena (drziak pochadza z vymeny motora, nove vlozky su original BMW)
- vymena podtlakoveho ventilu pre silentbloky motora z podozrenia nefunkcnsti pouzivaneho ktory bol meneny v lete, pouzivany stale funguje, novy bol osadeny aj napriek tomu (Pierburg)
- vymena termostatu a chladiacej kvapaliny (Mahle/Behr, chladiaca G11 zelena)
- pri vymene chladiacej bol vybraty chladic a prefukany od bordelu + povysaavany bordel medzi chladicmi
- kontola zhavicov, vsetky isli bez problemu povolit

Februar 2021
5. tyzden
- vyrezanie otvoru pre mikrofon v krytke motorna stresneho okna + osadenie a zapojenie mikrofonu tymto je finalne ukonceny retrofit ULF systemu

7. tyzden
- dokodovanie voicecommand funkcie v ULF module

8. tyzden
- zapojenie napajacieho kablu pre DWA LED-ku
- zapojenie kablov pre prave smievacie sklicko v spetaku
- vymena povodneho EC spetaku za spetak s EC/LED/GTO
- instalacia cinskeho BT modulu pre hudbu, zapojeny cez AUX vstup do radia + dorobeny AUX obvod podla OEM schemy
Naposledy upravil/-a ALAS v Sobota, 27. Februára 2021, 18:57, upravené celkom 92 krát.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0
 
seky_2611
Príspevky: 166
Registrovaný: 5.11.2009
Auto: BMW E36 2.5tdA
Kraj: Žilinský

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 00:23

Ahoj pekne auto, nech robi radost hlavne.Pocuj si z Humenneho? A kde v Nemecku pracujes?
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1353
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 00:24

Vitaj v ciganskej bande. Gratulujem ku kupe a prajem vela stastnych km bez nehod. Pekna kara. =D>
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2855
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: F30 330d
Kraj: Žilinský

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 07:30

Pekny interier, dobry motor, sam ho mam, auto cierne, proste vsetko ako ma byt :P. S vymenou naprav, hlavne vpredu si nerob starosti, ide to celkom v pohode. Jedine, co sa mi nepaci su disky, nejak mi tam nesedia, ale je to lepsie nez repliky, tie na takomto tazkom aute nemaju co hladat.
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 1807
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 08:45

vitaj! krásna E39
nebola náhodou na predaj niekde v Galante a okolí? Alebo Nových Zámkoch? neviem teraz presne...

mám foto interiéru z jednej a vyzerá presne tak isto ako tvoja :mrgreen:
Prílohy
3422136_8.jpg
3422136_8.jpg (92.36 KiB) 6549 zobrazení
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1500
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 09:38

To seky_2611:

Niesom priamo z humenneho ale z okresu z dedinky Ptičie.
V nemecku pracujem pri Stuttgarte, v meste Bietigheim Bissingen vo firme DURR kde sa vyrabaju lakovacie linky takze masiny ktore lakovali/lakuju nase auticka pochadzaju odtial :wink: .


To serwo:

Diky za uvitanie auto zatial robi radost a tych par veci sa porobi a kupil som ho taktiez aby som sa nenudil :lol: .


To ROKI49:

S napravou si starosti nerobim kedze to dam robit do servisu v Kochanovciach kto je z okolia musi poznat velmi kompetentny personal a skvely pristup.
Najradsej by som to robil sam ale kedze v nemecku nemam kde a domov pridem iba na tyzden tak neostava vela casu na to.
Disky som povodne aj chcel stiling 122 ale po nahodeni som bol zozaciatku troska sklamany ze to nieje ono no medzicasom som si zvykol a uz mi tam sedia :lol: a ako som pisal pridava to autu trocha tren americky muscle car look.


To korado:

Tak toto je presne ta moja, bola na predaj dost dlho bolo pri Leviciach, Zemberovce.
Tato fotka je este z bazaru kde ju kupoval druhy majitel takze vazera podstatne lepsie ako teraz :lol: .



A este som zabudol napisat ze som sa znazil vyhodit klapky sania no po rozobrati na moje pocudovanie klapiek nikde tak som aspon vycistil a odstavil EGR.
Potom po lepsom nastudovani v ETK som zistil ze klapky sa davali k automatom a manual mal zo serie priechodne sanie, takze ak niekto chce zaslepky moze sa ozvat.
15666 15667


Tiez bola menena hardy spojka kedze povodna bola uplne na srot a najviac bolo citit tupe kopanie z jednotky do dvojky a spolu s tym aj "hokejky" so silentami vzadu.
Nudzovo boli puzite diely Meyle a hardyna mne neznamej znacky nepametam si nazov.
Nove ramena a vsetko kolo toho budu znacky Lemforder takze myslim ze tu na nemeckych cestach to vydrzi hodne dlho :D.
Naposledy upravil/-a ALAS v Pondelok, 23. Decembra 2013, 00:56, upravené celkom 1 krát.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1353
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 10:50

Ja som pred mesiacom menil napravy komplet - vsetko Lemforder. Uvidim, kolko to vydrzi na tych rozjebanych cestach, ale zatial auto ide, ako keby prave zislo z vyrobnej linky. :thumbup:
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1500
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto

Nedeľa, 21. Júla 2013, 11:18

Tak nech to drzi co najdlhsie a myslim ze Lemforder aj musi podla toho co som sa docital tak je to vlastne OEM diel cize pouzity v prvovyrobe.
A z tych svojich mam pocit ze su to este uplne prve a je ich dost pocut po prejazde nerovnostami ale na druhu stranu auto ma skoro 340 tisic takze si uz svoje odzili.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0
 
Užívateľov profilový obrázok
Foxi318ti
Príspevky: 457
Registrovaný: 9.7.2011
Auto: E39
Kraj: Zahraničie

Re: [E39 525d] prve auto

Streda, 24. Júla 2013, 18:06

velmi pekná ... hlavne interier žeriem :) ... veľa šťastia... a keď pojdeš domov tak sa cestou zastav v západných čechách tu zasa žijem ja :)
BMW E46 320Ci
BMW E39 525dA Touring /EX/
BMW E36 318ti /EX/
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1500
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto

Streda, 24. Júla 2013, 20:49

Interier chvali vela ludi :D, aj mne sa velmi zapacil ked som to auto prvykrat videl.

A kde v cechach byvas? koncom augusta sa chystam domov tak ked nezabudnem rad zajdem :thumbup:, dufam ze to nieje velmi mimo moju trasu :lol: .

Inac cakam na zopar dielov priamo z BMW, silenty pre stabilizator v predu aj vzadu a aj nove housingy pre ne a tiez aj nove zrkadla do spetakov kedze moje sa odlupuju z druhej strany.

A v interieri chcem vymenit ten drevenny (valnut) obklad za cierny (asi piano black) a ked budem robit shortshift tak tuto hlavicu na paku 82 23 9 405 688 myslim ze by to malo pasovat :-k co vy na to?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0
 
heroe
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E39 525d] prve auto

Streda, 24. Júla 2013, 21:00

Klapky neboli? Tak to muselo byť z klubu :-k :thumbup:

Ale zamakal si riadne, interiér sa mi páči farebne je super :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1500
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E39 525d] prve auto

Streda, 24. Júla 2013, 21:15

Praveze z klubu nebol, sanie tam je original bez klapiek a ako som pisal z ETK som to pochopil tak ze klapky sa davali iba k automatom a manualy mali priechodne sanie bez klapiek,
pre porovnanie manual a automat.
Taktiez si pozri este raz fotky mojho sania je tam vidno ze klapky tam ani nikdy neboli.

Na com som zamakal? ved som na nom este skoro nic nespravil :lol: :lol: .
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0
 
heroe
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: [E39 525d] prve auto

Streda, 24. Júla 2013, 21:49

Aha už to vidím teraz, tak zasa som sa niečo nové naučil.

No už teraz si urobil viac ako niektorí za celý život auta 8-[
 
Užívateľov profilový obrázok
hellrider
Príspevky: 1083
Registrovaný: 2.3.2012
Auto: e39 530d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA-VT

Re: [E39 525d] prve auto

Štvrtok, 25. Júla 2013, 08:41

Krasne auticko.... vitaj v rodine e39... sa nam rozrasta kazdym dnom mam taky pocit :)

nech robi len radost :thumbup:
e39 530d 06/2000 - BledoModreWozitko |

bmwcoding.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
djkakadu
Príspevky: 382
Registrovaný: 2.1.2010
Auto: 2xM54 M50T M44T
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenné

Re: [E39 525d] prve auto

Štvrtok, 25. Júla 2013, 11:47

Vitaj, som rád že si konečne spravil príbeh.
Len takto v rýchlosti disky sú parádne. :thumbup:
A k tým produktívnym nedeľiam poznamenám len, že viac takýchto nediel a naše autá budu cukríky :D
=D>
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Hopez, PetoK, Pinky1, Proper a 34 neregistrovaných