dethXtreme napísal:v prvom rade gratulujem, a v druhom by som sa ta chcel opytat...vzdy som bral volvo ako zaujimave a okrem sabu a BMW je to jedno z mala aut co by mi smelo do domu, ale nemam moznot porovnat a ty si mal 2, tak vedel by si to nejak zhrnut? + a - oboch? v com je co lepsie? :)
dakujem :)
teda BMW vs Volvo:
nie je jedno ktory konkrétny model porovnévas s ktorym.
sú tu v prvom rade (po youngtimeroch) oldschool Volvá - klasické hranaté (940/960/S/V/90). Sú to zadokolky (zaujimavé motory: 2,4TDIC (6valec, nie je to CR, ale Intercooler 125koni), 2,0 Turbo a 2,3Turbo (4valec, prezyvany Redblock - najlepsia volba) potom 2,5 20V - patvalec 170 koni, a 3,0 sestvalec rozne vykonové varianty do 200koni) - tieto sú pohodlné lode (doba e34, ale sú to vacsia autá - interiérovo), minimum sportového duchu, stvorené na betonové cesty :).
potom sú tu prvé lastovicky novej éry: predokolky 850/S/V/70. S/V70 je vlastne druhá generácia 850. Motory uz napriec, predohraby alebo awd. zaujimavé motory: 2,5tdi (od audi), z benzinovych je nezmarom 2,5 20V so 170 koni, ale kto chce naozaj svizné auto tomu odporúcam velmi osvedcené T5 (2,0T5: 211 a 2,3T5 223 koni) patvalcové turbo. Avsak kto chce maximum tomu treba hladat uz 850R, t.j. 2,3 - 250 koni, sportovy podvozok exterier a interier. U tychto sa vyskytujú chyby lambda sondy, skrtiacej klapky. treba byt ohladom aj na turbo, ale pri slusnom zaobchádzani vydrzia hravo 300-350t km - také exepláre uz nenajdes, aspon nie na predaj! Vseobecné tie autá majú priemerny podvozok, ktory sa dá upravovat...
je tu este krátka ére pred fordom: S80 a S60V70II - s80 má ohromojúci podvozok co sa tyka luxusu, so 17tkami kolesami celkom dobre bere aj zákruty. motoricky neni na tom dobre je tam 2,5tdi (zo starej éry), D5 rozne vykonové varianty (ale tu sa tacina klasika CR: vstriky, cerpadlo turbo), 2,5 20 je slabe na to auto so 170 konmi, 3,0 biturbo by bolo zaujimavé má skoro 300 koni, ale nevyrábalo sa len so 4stupnovym automatom od GM (asi tu netreba vysvetlovat nic!), takze najlepsia volba zostáva T5 s 250 konmi - raz za rok sa vyskytne v predaji...
zo série s60 - V70II by som navrhoval modely R s 300 konmi a manuálom. majú sériovo stavitelny podvozok: normál-sport-advanced(brutál) - je to porovnatelné s M5.
Pri poslednych dvoch érach, ako aj pri nasledujúcom je moznost aj pohonu AWD, ktoré vobec neodporúcam, pokial funguje neni to zlé, ale je to daleko aj od bmw x pohonu, ani nehovorim o quattro. Je to velmi kazivé... a nárocné na opravu.
Potom je tu Ford éra: no comment: nájdu sa zaujimavé modely, kvalitné exepláre, ale Fordu sa jednalo o nasledovné: kúpilo si Volvo v recesii, Volvo to zaplatilo tym, ze vyvíjal a vyrábal motory a podvozky pre Ford. Ked uz Ford vycycal vsetko, zahodil Volvo a predal Cinanom.
Éra cinanov - Geeley: fanusikovia Volva boli na hranici harakiri, ked sa dozvedeli, za cina kupila Volvo - mysleli si, ze od Forda sa horsie nemoze stat. Sme vsak prekvapeny: cina to mysli vázne. Vyroba sa rozsiruje, Volvo zostáva osobnostou v automobilizme, zostáva priekopnikom... uvidime.
nakoniec by som Ti porovnal dve konkrétne modely: S80 tdi a 525DT
Volvo:
+ pohodlie a pri tom dobre drzi podvozok
+ vnútorny priestor
+ motor - na údrzbu - motor nepozná problémy ako vstriky, cerpadlo, turbo, len menis olej a niekde nad 500t km ta caká repas vstrikov a cerpadla. Kompresia bude vzdy, a turbo prezije auto.
+ neprekonatelné sedacky
+ velmi dobré hifi v základnej vybave
+ neutrálne správanie sa v zákrutách (na predokolku velmi dobrá rozdelenie váhy)
- motor: kultivovanost - vo svojej dobe ok, ale teraz v dobe CR... na hlucnost tazko obstoji (zvonka)
- kvalita plastov v interiéry
- málo originálnej diagnostiky (málokto robi)
- brzdy nepodporujú sportovú jazdu (nie sú slabé, ale nepodporuju)
- treba si zvyknut, ze riadis lod - menej priame riadenie
BMW:
+ sportovo ladeny podvozok
+ motor - kultivovanost
+ motor - sila
+ zadokolka - dobré rozdelenie váhy, na suchu fantasticky vyskoci z nuly :)
+ auto citis velmi dobre...
- motor - údrzba a poruchovost
- sofistikovaná eletronika
- nepohodlné sedacky (neprestupovat z Volva do základnych sedaciek BMW!)
- velmi slabé hifi
- zadokolka - zapadol som na dvore doma

takze asi tolko z iného sveta. Ked más otázky - nach sa páci.