Aktualne po velkom servise .... N42 mi dal slusnu lekciu
Z nicoho nic zacali slusne kolisat otacky volnobehu a vyhodzovat chyby na diagnostike raz sacich a raz vyfukovych ventilov a kedze povodny majitel bol tak trocha .... jednoducho snimac tlaku oleja odpojeny a tlak v skutocnosti nizky
Kolisanie otacok sposobovala skrtiaca klapka - po vymene uplne bez problemov
No a co sa tyka klepania pri starte, volnobehu a vlastne az do 4000ot/min. :
Moj mechanik povedal ze je to 1:1 bud olejove cerpadlo (po vyrzanej zlave sa da zohnat za 600€) alebo Klukovka ktora nedrzi tlak oleja (dost krute na cas a opravu ) .... takze ako najschodnejsia cesta nam prislo vymenit agregat. Teda zohnat este dalsi a urobit z dvoch jeden
Motor som zohnal, za co patri velka vdaka klubakovi Rommy-mu

a pridavam ho na zoznam vybornych a serioznych predajcov
No a samotna transplantacia sa podarila.. nakolko vela veci som mal na mojom dobrych tak sa vlastne menil blok s hlavou a ostatne vsetko islo z mojho.. a kedze motor bol dole tak rovno nova spojkova sada LUK
Auto teraz ide ako kvet

a ma zas lepsiu spotrebu, ide tichucko, hladko, lahko, vyborne reaguje.
Este som menil riadiacu jednotku valvetronicu co vyrazne zlepsilo reakciu na plyn. pedal ...
Chybu sacich a vyfukovach ventilov sposoboval jeden vadny selenoid ...
A len keby to niekoho zaujimalo - Valvetronic a vsetko co obsahuje, t.j. premenlivy zdvich sacich ventilov a variabilne casovanie ventilov sacich aj vyfukovych je zavisly na tlaku oleja a ten sa ma pohybovat v rozmedzi od 4-6 barov . Na volnobehu musi byt aspon 4 bary - dalsi priebeh tlaku oleja sa nam nepodarilo zistit..
Ja som mal tlak 2,5 baru pri zohriatom motore a az pri 4000ot/min som mal ledva 4 bary co je pritom minimum..
Je to system komplikovany a narocny na udrzbu ale zato sa vie odvdacit - spotrebu mam aktual 6,6l/100km a vykon postacujuci na 2,0 TDI .. no a hlavne tichucky chod oproti diesel-u
