Tak som bol v Jihlave vymeniť olej v prevodovke.
Super firma fakt. Veľmi odporúčam pri akomkoľvek probléme s automatom. Veľmi ochotní pomôcť a poradiť.
Technik súhlasil, že môžem byť bez problémov pri samotnej výmene a tak som bol radšej pri ňom ako ísť do mesta na pár hodín.
Súhlasil, že si to môžem aj fotiť, a ja blbec som nechal foťák doma. Pár fotiek urobil syn svojim mobilom a tu sú:






Keď technik vypustil starý olej, povedal, že prevodovka je vynikajúcom stave. Že olej vyzeral akoby malo auto najazdené nie 110 000 ale iba 50 000km. Takže Nemec sa o to staral a nejazdil ako Fittipaldi
Prebral som s ním aj problém "plachtenia". Povedal, že prevodovka by sa mala trafiť do otáčok pri zaradení D pri aktuálnej rýchlosti plachtenia, ale že on by to radšej nerobil.
Hoci nové modely to majú nakódované ale je to ešte príliš krátka doba, aby sa dali urobiť nejaké závery z praxe či to funguje a neničí sa pritom prevodovka.
Dal mi aj pár dobrých rád ako odľahčiť prevodovke v každodennej praxi, aby dlhšie vydržala.
1. Pri dlhšom státí na semaforoch je lepšie zaradiť N ako stáť celý čas na brzde.
Pritom neplatí, ako vraj mnohí tvrdia, že pri Neutrále sa prevodovka nemaže. Je to blbosť. Maže sa!
2. Pri odstavení auta v akomkoľvek svahu treba urobiť nasledovné:
- nechať zaradené D
- pri stlačenej brzde aktivovať elektronickú ručnú brzdu aby si auto sadlo na brzdy
- až potom stlačiť P na rýchlostnej páke - tým sa zabráni aby ťažké auto nezostalo visieť na 2cm pastorku,
ktorý blokuje hriadeľ - kolesá.
3. Pri prvej rannej jazde (najmä v zime) treba jazdiť čo najmiernejšie, aby sa olej zahrial a svojou zimnou hustotou nedával prevodovke "zabrať". Pretože prevodovka sa zahrieva 2x dlhšie ako motor.