Nazdar vsetci vospolok!
Konecne som sa dokopal k tomu a hlavne si nasiel cas zalozit pribeh prirastku nasej skromnej BMW rodiny. Uz v roku 2015 som avizoval ze sa obzeram po novom aute (zanovnom presnejsie) a az teraz sa dali zrealizovat moje sny a tuzby. Po stravenych hodinach, tyzdnoch a mesiacoch som konecne dospel k uzsiemu vyberu, ktory bol skor vyplodom racia ako mojho srdca. V podstate to uz je diagnoza pozerat a hladat auta ako to robim ja, ale liecit sa nemienim :)) Vyber bol fakt siroky, siahal niekde do mainstremu ale nakoniec uzsi vyber padol na BMW F31 320d alebo Skoda Superb 3 v podstate s identickym pohonom. L&K bola moja podmienka ako aj pohon na vsetky styri. Ked uz boli financie padli mi do oka 3 takmer identicke 3-ky v Autopalace BA. Vyrobene 6/2016 s roznym najazdom a v roznych farbach. Najviac som sa priklanal k ciernej alebo tmavej sivej, moja polovicka k bielej. Tak sme sa vybrali pozriet to nazivo a mal som v zalohe Superba liftback L&K 4x4 s dvojlitrom vo fakt slusnej vybave. Cena bola priblizne tam kde aj BMW. Dilema. Vyriesil som ju nakoniec volbou srdcom. Predsa som s BMW prezil nejake tie roky a stotisice kilometrov. Neskor sa dostanem aj k porovnanvaniu F31lci a E90lci z
cisto subjektivneho pohladu.Vratim sa k vyberu mojho noveho auta. Trosku to skratim nech nepisem dlhe romany aj tak to tu nikto necita :)) Tak ze prirodzena selekcia zastala pri bielej 3-ke, ked ze zvysne dve nesplnali moje predstavy o zanovnom aute. Inac su este stale v ponuke. Moje hladanie sa skoncilo pri bielej F31, ktora mala nabehane nejakych 4069km a bola v stave noveho auta, bez akehokolvek poskodenia a aj krasne vonala novotou. Tak ze vyber bol jasny a vobec som nevahal....aj ked....nebola to laska na prvy phlad...jedna vec bola ta novota a druha opticky vzhlad, ktory bol pre mna specialne u xDrive-u nie moc lakavy. Konkretne vyska auta bola pre mna hrozna. Ja viem, nie je to rozhodujuci parameter a preto som privrel oci s nadejou ze ved sa to snad bude dat trochu upravit....casom, hlavne po zaruke. Uz som aj resersoval a nasiel riesenie....K tomu ale neskor....v sekcii Upravy :))
Auto som si hned na druhy den zobral domov, bolo ale na letnych gumach tak ze som rychlo zhanal zimaky. Podarilo sa aj ked s komplikaciami.
Potom nasledovala prva cesta do DE a takmer celu cestu som sa zaoberal skumanim moznosti nastaveni a prvkov vybavy. Nie je to full ako je tu na klube uz zauzivana a dost nenavidena fraza ale mne poskytuje vsetko, tak ze pre mna je to hlavne v porovnani mojej socialnej E90 velmi slusne vybavene auto. Vybava bude vo vypise tak sa nebudem rozpisovat. Skor to zhrniem v akychsi plusoch a minusoch....
Tak ze najvcsie + je ten svetelny rok zdialena navigacia a cely iDrive a jeho grafika. Je to fakt pop.ci vec s tym velkym displayom. Hlavne navigacia oproti tym 2D mapam a sipkam z E90 je to proste ina liga. Sportove sedacky detto oproti default laviciam v starom aute. Komfort je tak isto uplne inde, tu som mal od zaciatku pocit ze nesedim v trojkovej motokare ale v skor v 5-ke. Aj vahovy rozdiel markantny. takmer 150kg plus co je citit hlavne pri brzdeni. Toto je pre mna dost sklamanie a hodnotim brdzy ako poddimenzovane vzhladom na vahu a vykon auta. 8st.automat bol pre mna tiez velka novinka, urcite pozitivna aj ked si musi clovek zvyknut ze si niekedy zije svoj vlastny zivot :)) Cierny interier je fakt cool aj ked so standardnym interierovym osvetlenim mam pocit oproti ledkam ze je tam doooost tma. Full LED svetla je tiez iny svet oproti bi-xenonu.Vseobecne 8 rokov vyvoja je fakt milovym krokom v progrese techniky vsetkeho co je v aute. Na to ze mam k dispozicii citelne mensi vykon oproti cca 240-250hp tak ten tah 190hp je velmi slusny. Hlavne 3ka ma pre mna asi najlepsi tah a je najviac vyuzivana v spektre 40 - 80km/h. Nastavenie tlmicov aka sport/comfort mod citit hlavne na servotronicu, lebo toto auto sa mi hned zdalo velmi preposilovane, take umele ale najeke zmeny ohladom tlmenia ja nepozorujem. Ku komfortu ale bod k plusu. Ked som potom presadol do E90 som mal pocit ze mi posilovac vypovedal :)) xDrive je dost kontroverzna vec aspon pre srdciarov BMW ale v mojom pripade to bola zelana a nutna sucast mojho noveho auta. Trochu som ho uz aj preveril a na mokrej ceste funguje bez vyhrad super. To bola aj pointa pre kupu xDrive-u aby aspon subjektivne bolo to auto bezpecnejsie (vozim v nom svoje najvacsie poklady predsa :))
Co sa tyka uprav uz sa mi podarilo nieco zrealizovat aspon z optickeho hladiska a aj vzhladom k funkcnosti, s tym ze sa tym neovplyvni zaruka.
Konkretne som vymenil chrom ladvinky za performance, dal som spravit tie najtmavsie folie Suntek a uz su na ceste black chrome koncovky vyfuku, tak ze idem cestou de-chrom...Dal som nakodovat start/stop co mi velmi prekazalo od zaciatku a par sikovnych veci, ktore mal uz klubak stanleyy otestovane na svojom.(aj takto mu dakujem za cas a ochotu) Pribudla digitalna rychlost, rychlejsie sklapanie zrkadiel, 4 blik smeroviek, teplota pneu + k tlaku, stahovanie okien aj pri otvoreni dveri, odkodovane bezp.pasy....a to je asi vsetko zatial.
Moje plany do blizkej buducnosti su 19"kolesa, najskor Style 403M v ciernej lesklej , ked ze som sa vybral cestou Black & White...
Vzdialenejsia buducnost po skonceni zaruky prinesie urcite upravu vysky auta pruzinami, najskor 30/15 mm aby sa aspon ten rozdiel vyssieho predku dorovnal s vyskou zadnej casti a vyzero to aj lepsie. Dalsia uprava sa dotkne vykonu, ktory si predstavujem tak priblizne ako som mal na predoslom, cize 240hp a do 500nm. To bude chciet urcite aj lepsie brzdy tak neviem ci pojdem cestou Performance alebo nejaky BBK. Uvidime....
Zatial tolko a mozno aj viac :))
Vypis vybavy:
8J11 |
320d Xdrive - EUR |
F31 (MUE) |
TOUR |
LL |
5 |
B47O |
2.00 |
140 |
ALLR |
AUT |
Alpinweiss 3 - 300 |
Stoff Hexagon Alcantara/anthrazit - HAAT |
MUNICH |
2016-06-15 |
Standard Equipment Speedometer With Kilometer Reading | Kilometertach |
Selection Cop Relevant Vehicles | Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge |
Locking Wheel Bolts | Radschraubensicherung |
18"m Lt/aly Wheels Star Sp. 400m/mt | 18"m Lm Raeder Sternsp.400 M/mb |
Tyre Pressure Indicator | Reifendruckanzeige |
Automatic Transmission | Automatic Getriebe |
Servotronic | Servotronic |
Eu Specific Additional Equipment | Eu Spezifische Zusatzumfaenge |
Runflat Tyres | Bereifung Mit Notlaufeigenschaften |
Roof Rails Black | Dachreling Schwarz |
Alarm System | Alarmanlage |
M Sport Package | M Sportpaket |
Armrest Front Retractable | Armauflage Vorne Verschiebbar |
Int. T. Fin. Alu.hex.w. H.t.f.bl.h- | Int.leist. Alu. Hex. M.akzent.schw. |
Floor Mats, Velour | Fussmatten In Velours |
Warning Triangle | Warndreieck |
Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle | Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend |
Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d | Innenspiegel,automatisch Abblendend |
Sport Seats F Driver/front Passenger | Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer |
Storage Compartment Package | Ablagenpaket |
Seat Heating F Driver/front Passenger | Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer |
Autom. High-beam Headlights Control | Fernlichtassistent |
Led-fog Lights | Led-nebelscheinwerfer |
Led Headlights | Led-scheinwerfer |
Passenger Airbag Deactivate | Beifahrerairbag-deaktivierung |
Folding Rear-seat Headrests | Fondkopfstuetzen Klappbar |
Headlight Washer System | Scheinwerfer-waschanlage |
Park Distance Control (pdc) | Park Distance Control (pdc) |
Rain Sensor | Regensensor |
Automatic Air Conditioning | Klimaautomatik |
Cruise Control With Braking Function | Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf. |
Lights Package | Lichtpaket |
Additional 12v Power Socket | Zusaetzliche 12-v-steckdose |
Intelligent Emergency Call | Intelligenter Notruf |
Teleservices | Teleservices |
Connecteddrive Services | Connecteddrive Services |
Enhanced Telephony With Extended Sm | Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon |
Instrument Cluster W. Extended Cont | Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. |
Navigation System Professional | Navigationssystem Professional |
Hifi Loudspeaker System | Hifi Lautsprechersystem |
Area-code 2 | Area-code 2 |
Model M Sport | Modell M Sport |
Service Inclusive 5/100 | Service Inclusive 5/100 |
M Leather Steering Wheel | M Lederlenkrad |
M Aerodynamics Package | M Aerodynamikpaket |
Individual High-gloss Satin Chrome | Individual Hochglanz Shadow Line |
Individual Roof-lining Anthracite | Individual Dachhimmel Anthrazit |
Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months | Oelwartungsint. 30.000km/24monate |
Language Version English | Sprachversion Englisch |
English / On-board Documentation | Englisch / Bordliteratur |
External Skin Protection | Aussenhautschutz |
A nakoniec veeela fotiek. Sorac za dost spinave auto....
Posledna foto je akasi moja inspiracia ako by mohlo/malo moje auto vyzerat...skutocnost sa moze trochu odlisovat...