... všetko o BMW ...
jararak napísal:krásne zhrnutie, ďakujem, takto to možno zmysel dáva, keď sa na to pozriem z druhého uhla pohľadu...plusy ktore vnimam
- otocis sa na 2prudovke (to neda ani minik)
- sadnes, ides hned, necakas pokial sa auto nejak zahreje, nejake turbo, katy a tak, nic ta netrapi
- zrychlenie - niekto uvadza, ze do 70 je to rovnako rychle ako m5, nemeral som, nezistoval, som, je to rychle, o tom sa nemusime bavit, dokonca ma to uz niekolko krat sameho prekvapilo, ked som si zabudol zapnut eko rezim a pritlacil som
- posed, ako ano, niesu to komforty co mam v e61, ale niesu zle tie sedacky a tym, ze to je take vyssie, sa do toho super nastupuje, hlavne ked mam 5-10 zastavok po malackach
- jednoduchost systemu, niekedy koncom roka mam servisny interval na brzdovku, to je jedina vec co sa tu meni.
diskutabilne vyhody
- predhriatie auta, ano voyager ma dialkovy start, e61 webasto, ale toto je tiez parada, hlavne v spojeni my bmw, kedy odchadzas odniekial, tak si to pustats, nech mas proste komfortne v kabine
vyhlad z auta - vidim na Linde, ze v kombiku sa nudi, tu pozera vonku a reaguje na vonkajsie podnety
- suicide doors - zase prvu vec co skusala, ako sme posledne isli na kombiku, je otvarat dvere, v tomto to neda, pokial mam svoje zavrete, je to samozrejme uplne ine, ako ked prides pred borami k autu a tam nejaky kripel od teba 10cm, ze pozeras, ako sa vyplazil z auta on
ja viem, ze tebe by to bolo na rit, kedze si v tom aute od rana do vecera s tym, ze behas hoodne vela km, ale tak ako mam ja radius cca tych 70km kolo Ba, by som povedal, ze to je lepsie ako x5, alebo velmi porovnatelne, samozrejme za uplne ine naklady.
jararak napísal:Ale no, nemôžeš predsa pozerať najlacnejšie 60Ah i3ky, ktoré dnes v zime nedajú ani 100 km. veď to má využiteľnú kapacitu baterky menej ako 20 kWh a to nerátaš že to už tú kapacitu po tých rokoch ani nemá.samotne gumy su uz v pohode 125e kus, popripade sa sady na diskoch predavaju 700-900e, ale nie po zaciatku sezony, plus co je drahe? najdes kusy za 15 s odratatelnou dph a kusy ktore stoja 40klackov. raz darmo, robilo sa to skoro 10 rokov od 2013 do maja 22 a mas pri troch kapacitach baterky, hybrid a cisty BEV a este 2 rozne vykonove a podvozkove verzie a potom milion moznosti vybavy. Pozri si f30, 318d bez vybavy kludne kupis za 7 a vybavena 340 30+klackov
Milosss napísal:zo srandy pozeram f56 minasa coopra Se pre manzelku co je vlastne zmutovana i3 vs klasicky cooper. v nie zlej vybave som na mobile.de nasiel nadherneho cerveneho 8/21 so 7t km za 24t. akurat je to troska mensie ako i3, ale vecsie ako r52 co mame.Ale no, nemôžeš predsa pozerať najlacnejšie 60Ah i3ky, ktoré dnes v zime nedajú ani 100 km. veď to má využiteľnú kapacitu baterky menej ako 20 kWh a to nerátaš že to už tú kapacitu po tých rokoch ani nemá.
Mne sa dosť páči nová elektrická 208mička, je to na pomery triedy veľké auto, má to 46kWh baterku, LED svetlá, bezpečnostné prvky a vieš to zohnať od nejakých 23k. V zime to stále dá s tepelkom 300 km, v lete sa blížiš k 380 km. To s i3 nedáš ani s tou najväčšou baterkou.
fritolko napísal:ano, presne tak to ma fungovat, ono hlavne ten nabeh kedy ides z nejakych 0-20 stupnov je drasticky, potom uz len udrziavat. cize ak takto usetris dajme tomu 5kw z 28kw baterky tak to je dost z dojazdu.i3-ka sa da vykurit aj ked je napojene na zasuvku? V podstate ked si clovek vykuri auto pred planovanym startom ako na webaste tak by sa mu ten dojazdt az tak rapidne znizit nemal ci? Su to len dohady z mojej strany kedze osobne ziadny Evehikel nevlastnim.
TT-SIMIK napísal:ja stale tvrdim, ze idu nato zle, zakazmi, prikazmi a tak dalej. radsej keby to poziciavali na tyzden/mesiac ludom - oskusajte. kazdy pinda na dojazd a dlhe nabijanie, mam efektivny dojazd cca 180km a ruku na srdce, okrem korada, kto tolko denne nabeha. plus to nabijanie - este aj tato stara bucora ma sice papierovo slabe DC nabijanie - "len" 50kw, ale ono ide skoro stale tych 50 a teda 10-80% (teda 160km dojazdu) nacapujes za cca 28min na uz podpriemernej DC nabijacke. Ked este vezmes fakt, ze takychto nabijaciek je na kazdom McDonalde niekolko, plus samozrejme pred kazdym obchodakom tak je len na tebe, ako sikovne si naplanujes cestu.Presne v takychto ludoch vidim zmysel “nezmyselnych” elektromobilov. Ked vies na co to pouzivat,ked ti to vyhovuje presne na to co potrebujes,ked ho denne vyuzijes k svojim potrebam a mas s toho nadcenie,radost,tak to ma zmysel. Ako dalsie auto v rodine,ked nemusis zakurit v dieseli,alebo tankovat benzin….Ked si vybavis v radiuse svoje veci tak to je super.
A nie nam tu celosvetovo usa-eu tlacit len elektromobilitu jak tí kkti tam hore…..
Sam mam doma elektro masiny z inej sfery a som s nimi spokojny….
🤝🤝