... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Autor témy
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Utorok, 19. Decembra 2023, 22:06

seriove 46m3 je polotovar
staci na to auto zatlacit a vserko zvadne
ci makka zmas silacov celeho podvozku, ci baby predne brzdy 328/28mm 1 piestik, ci zuvackovy podvozok naladeny zo seria akoze na dialy akoze na okresky
… M3 v roku 2001+ bola fajn raketa, ale zijeme skoro v 2024 a ta evolucia materialov je znacna… csl :) hm super labutia piesen z platformy e46 okrem karbon strechy a sania tam ozaj ziadny “trackotool nevidim”
skus pozret vahu oem csl diskov ;)
neviem ako jazdis ty na svojej M3, ale pokial rychlo a rovno, alebo do tesca po rozky tak seria bohato staci…
btw: vsetky oem seriove diely su k autu, ak by jednoho dna doslo k predaju a na dvere zaklope purista no problem :)
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 4113
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Utorok, 19. Decembra 2023, 22:10

pekne si to napísal....
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i
 
Užívateľov profilový obrázok
eddone
Príspevky: 267
Registrovaný: 6.4.2018
Kraj: Košický

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Utorok, 19. Decembra 2023, 22:56

110kg ušetrili na streche a saní? Alebo ako, keď na tom nevidíš "tracktool" z roku 2003? Nehovoriac o semislickoch, ktoré si mal od výroby.. Ale pokiaľ chceš zrobiť z 20 ročného auta "moderné", tak áno dnes je viacero možností ako ho prerobiť/vylepšiť. V každom prípade je to tvoja starosť/radosť.
BMW e46 330iA (303) Ahorn Hochglanz
BMW e46 ///M3 (A08) Alu Shadow

Staré BMW = radosť z jazdy
Nové BMW = radosť z výbavy
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4116
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 10:24

Hehe toto počúvam vždy keď auto zoberiem na slalom, alebo niekde von. Že keby som mal ja také auto, tak by bolo v garáži, úplná séria…

Kurnik lenže to auto mám ja. Ja si ho chcem trochu užiť. Tak to auto tomu prispôsobím. Ak použiješ kvalitne diely, tak ani nepôjde dole na cene oproti sérii.

Eddone tie autá stále dokážu zajazdiť konkurencieschopné časy, stačí pár menších úprav na podvozku, brzdách, váhe.

Môj pohľad je, že je škoda mať m3 a nevytiahnuť z nej ten potenciál, ktorý sa v nej skrýva.

Je to potom úplne iný zážitok sa stym voziť. Zrazu už to nieje také nedotáčavé a s troskou nadsázky ťažkopádne auto.


Ináč panák k tým pneu a časom musím dodať, že zlepšené časy na cup2 o tie 3-4sekundy sú aj napriek tomu, že oproti uhp pneu ich mám na zadnej náprave o 2cm užšie (225-45r17 - cup2 vs 245 -40r17 S1evo2). Predok ostal rovnaký (225-45r17).
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 825
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 10:41

E46 M3 je urcite polotovar (akoze snad kazde BMW M). Dobre auto na vikendove vylety, ale jazdne vlastnosti to ma slabe. Brzdi slabo, je to nedotacave a makke. Nutne potrebuje komplet podvozok, brzdy, lahke disky+square setup+geo atd. Ked sa do toho ale dost nasype, tak jazdi fakt dobre a sice nema velky vykon, dokaze potrapit ovela silnejsie a modernejsie auta. Nema zmysel podla mna to auto nechavat v serii a starat sa o to ako o "investicne auto", lebo investicne su len tie kusy, ktore maju pekny spec - dobra farba, dobry interier, manual a hlavne nizky najazd. Auta, co maju 150-200tkm sice tiez nieco naberu na cene za roky, ale na servise smelo pozeru vsetko tento zisk. Staci sa dostat do stavu, ze treba spravit GO motora (co je tu bezna vec) a 10k€+ vyleti hore kominom. Tie auta treba jazdit a uzivat si ich 8)

K pneu - Cup2 su velmi fajn, ale aj beznejsie PS4S ti posluzia velmi dobre, ak travi auto viac casu na okreske. Semislicky su sice fajn, ale ak robis aj vylety, tak pozor na to, ze casto maju bocnice strasne tvrde a su tazke - nic moc, ak chces aj komfort. Mal som semislicky na vikendovom aute na vylety a uz by som ich tam nedal. Presiel som na bezne PS4 a to auto extremne zmaklo a pritom malo dost gripu za sucha aj za mokra.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 13:26

Panak666 napísal:
jj je to ona. za mna je to jedna z mala neburanych M3 co ostali na cestach. to ze vyletela dakde na kamene a ma chybicky laku je nic. je to myslim auto v kondici ma super kompresie a slusny setup
4x stoptechy 355/32 st40
ten US vyfuk v kooperacii s turnerom
recaro poleposition
eventuri sanie
kw v3
csl kola
apexy ma pripravene
dostal kopec vitaminu €

skoda ze som vtedy mal este love v e24 ked bola na predaj, bol to lepsi kauf ako moja cierna
tak vidim ze nieco ostalo, nieco zmizlo a vratilo sa po case... :D
zda sa ze je v spravnych rukach (konecne?). niekedy sa zastavim kuk na obe ked pojdem "okolo"
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
eddone
Príspevky: 267
Registrovaný: 6.4.2018
Kraj: Košický

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 19:14

Pistacik11 čiže aj všetky novodobé oturbene autá sú polotovary, lebo nemajú využitý potenciál? Napr. taká m340i/M3 je tiež polotovar pokiaľ nemá aspoň 500/600k. Dobre tomu chápem?

Cayman jazdné vlastnosti to ma slabé v porovnaní s čím? S novodobými autami? Nedotačivosť vyrieši lepšia pneu a keď nie, tak aspoň vieš, čo bude nasledovať - pretačivosť.

Kupovať auto ako investíciu je hlúposť, pokiaľ to nezamkneš na dobu neurčitú. Ale s jednou vecou súhlasím autá majú jazdiť. Možno by nebolo na škodu pripomenúť si dobrú stránku M3jky.
BMW e46 330iA (303) Ahorn Hochglanz
BMW e46 ///M3 (A08) Alu Shadow

Staré BMW = radosť z jazdy
Nové BMW = radosť z výbavy
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Autor témy
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 19:29

eddone napísal:
Pistacik11 čiže aj všetky novodobé oturbene autá sú polotovary, lebo nemajú využitý potenciál? Napr. taká m340i/M3 je tiež polotovar pokiaľ nemá aspoň 500/600k. Dobre tomu chápem?

Cayman jazdné vlastnosti to ma slabé v porovnaní s čím? S novodobými autami? Nedotačivosť vyrieši lepšia pneu a keď nie, tak aspoň vieš, čo bude nasledovať - pretačivosť.

Kupovať auto ako investíciu je hlúposť, pokiaľ to nezamkneš na dobu neurčitú. Ale s jednou vecou súhlasím autá majú jazdiť. Možno by nebolo na škodu pripomenúť si dobrú stránku M3jky.
pleties tu hrusky z jablkami. raz ze na ring je dobre len csl, potom nove auta.
jasne som napisal stara 46m3 z 20r+ technologiou je polotovar a tym to konci.
keby ma mat ta M3 z vyroby v 2001 podvozok v ako ma moja dnes tak by stalo to auto o 1/3 viac, lebo ta technologia bola draha.

ked sa ti paci jazdit v serii tak si jazdi, vyuzivas tak 50% potencialu toho auta
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Autor témy
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 19:30

polotovar neni napr gt3/4rs :)
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Autor témy
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 20:03

pistacik11 napísal:
Hehe toto počúvam vždy keď auto zoberiem na slalom, alebo niekde von. Že keby som mal ja také auto, tak by bolo v garáži, úplná séria…

Kurnik lenže to auto mám ja. Ja si ho chcem trochu užiť. Tak to auto tomu prispôsobím. Ak použiješ kvalitne diely, tak ani nepôjde dole na cene oproti sérii.

Eddone tie autá stále dokážu zajazdiť konkurencieschopné časy, stačí pár menších úprav na podvozku, brzdách, váhe.

Môj pohľad je, že je škoda mať m3 a nevytiahnuť z nej ten potenciál, ktorý sa v nej skrýva.

Je to potom úplne iný zážitok sa stym voziť. Zrazu už to nieje také nedotáčavé a s troskou nadsázky ťažkopádne auto.


Ináč panák k tým pneu a časom musím dodať, že zlepšené časy na cup2 o tie 3-4sekundy sú aj napriek tomu, že oproti uhp pneu ich mám na zadnej náprave o 2cm užšie (225-45r17 - cup2 vs 245 -40r17 S1evo2). Predok ostal rovnaký (225-45r17).

presne si to trafil, ked sa tej s54 trosku povenujes a das to do rozumneho setupu M3 vie konkurat stale novsim autam vklude aj M2comp (berme to ako nastupcu M3 46 vzhladom na kompaktnost a vykonny motor )
ako ano vies potom upravovat zasa M2comp a ta bude zasa o krok dalej a takto dookola ale pri M3 \46 je to stale este relativne budget friendly a zivot s nou a upravy sa daju zaplatit. co pri napr inje znacke keby chces upravovat napr cayman alebo daco take je drahsie a o nie malo. 46 je extremne rozsirena platforma s mnoho budget,smart rieseniami...

co sa tyka pneu, pokial bude auto spravne nagripovane s rozumnymi odklonmi tak urcite vie benefitovat aj s uzsimi pneu. ja akt jazdim 245/40 a 275/35 r 18
po prechode z tazkych 19tiek to auto citele ozilo.. raz darmo rotacna vaha mimo os je dost dolezita- preto treba riesit aj vahu pneumatik a velkost brzd.

celkom mi pride usmevne ked ma dakto na 46M3 brzdovy setup z F8X 380mm predok + 4 piest a vzadu 370MM co je zbytocny prepal
pritom tu chlacpi z essexu co teda vedia maju vyladeny 325/32mm maly 4 piest vykonny nekoneco vhodny len na ringtool
cize neni vzdy viac miesto 18 kolesa 19 a z mensich brzd nutne co najvacsie.....
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Autor témy
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 20:12

cayman napísal:
E46 M3 je urcite polotovar (akoze snad kazde BMW M). Dobre auto na vikendove vylety, ale jazdne vlastnosti to ma slabe. Brzdi slabo, je to nedotacave a makke. Nutne potrebuje komplet podvozok, brzdy, lahke disky+square setup+geo atd. Ked sa do toho ale dost nasype, tak jazdi fakt dobre a sice nema velky vykon, dokaze potrapit ovela silnejsie a modernejsie auta. Nema zmysel podla mna to auto nechavat v serii a starat sa o to ako o "investicne auto", lebo investicne su len tie kusy, ktore maju pekny spec - dobra farba, dobry interier, manual a hlavne nizky najazd. Auta, co maju 150-200tkm sice tiez nieco naberu na cene za roky, ale na servise smelo pozeru vsetko tento zisk. Staci sa dostat do stavu, ze treba spravit GO motora (co je tu bezna vec) a 10k€+ vyleti hore kominom. Tie auta treba jazdit a uzivat si ich 8)

K pneu - Cup2 su velmi fajn, ale aj beznejsie PS4S ti posluzia velmi dobre, ak travi auto viac casu na okreske. Semislicky su sice fajn, ale ak robis aj vylety, tak pozor na to, ze casto maju bocnice strasne tvrde a su tazke - nic moc, ak chces aj komfort. Mal som semislicky na vikendovom aute na vylety a uz by som ich tam nedal. Presiel som na bezne PS4 a to auto extremne zmaklo a pritom malo dost gripu za sucha aj za mokra.


v zasade si tam spomenul skoro vsetko

podvozok mam na polyuretane , kamarat ide teraz do unibalu
kw v3 je myslim uz celkom ok podvozok + mam clubsport horne stavitelne ulozenie koli odklonom
zadne ramena irp koli odklonom tiez
predne brzdy som presiel na 345/28mm plavajuci csl kotuc ktory je relativne dost lahky a ma dostatocny priemer, ale neni to prepal + 4piest
zadne brzdy ostava 328mm seria + vykonnejsi 4piest,
square nutne mysim netreba, ale vie to byt praktickejsie ked menis kolesa predok zadok.. zvazoval som 4x 265/40
pneu budem volit prioritne na okresky, chcem skusit dajaky slalom.... ale nebude to len track auto...
chcem aby to stale posobilo ako pekna zachovala M3 s kompletnym interierom a peknymi kolesami...a ked sa dakto co vie poriadne zahladi na auto odhali tam daco naviac :)

nj a generalka s54 na tych 10k zacina to je tak maerial
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4116
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 21:33

eddone napísal:
Pistacik11 čiže aj všetky novodobé oturbene autá sú polotovary, lebo nemajú využitý potenciál? Napr. taká m340i/M3 je tiež polotovar pokiaľ nemá aspoň 500/600k. Dobre tomu chápem?

Cayman jazdné vlastnosti to ma slabé v porovnaní s čím? S novodobými autami? Nedotačivosť vyrieši lepšia pneu a keď nie, tak aspoň vieš, čo bude nasledovať - pretačivosť.

Kupovať auto ako investíciu je hlúposť, pokiaľ to nezamkneš na dobu neurčitú. Ale s jednou vecou súhlasím autá majú jazdiť. Možno by nebolo na škodu pripomenúť si dobrú stránku M3jky.
Nechápeš tomu dobre. Kone niesu všetko, a preto hej m340i/m2,3,4 sú polotovar. Lebo stále je to ladené auto na komfort. Respektíve nie je prioritne ladené ani na komfort, ani na okruh, ale je to veľmi dobre fungujúci kompromis. Ale stále bude zaostávať aj v jednej aj v druhej disciplíne. Lebo sa to ináč nedá.

Panák ja napr. brzdy na svojej nejak neriešim, myslím, že ak auto zhodí nejakých 100-150 kíl tak to stíhajú ubrzdiť aj sériové.
Plus za mňa najviac rozdielu oproti sérii robí váha. A ale k tomu už samozrejme treba doladiť aj tlmiče, pružiny, lebo tie sú tiež dimenzované na prácu s inou váhou.
Akurát som im doprial pancierové hadice. Plávajúce kotúče sú už v sérii nie?
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
eddone
Príspevky: 267
Registrovaný: 6.4.2018
Kraj: Košický

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 22:23

Panak666 napísal:
polotovar neni napr gt3/4rs :)

Bez úpravy MR len polotovar..
BMW e46 330iA (303) Ahorn Hochglanz
BMW e46 ///M3 (A08) Alu Shadow

Staré BMW = radosť z jazdy
Nové BMW = radosť z výbavy
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 825
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Streda, 20. Decembra 2023, 22:51

eddone napísal:
Cayman jazdné vlastnosti to ma slabé v porovnaní s čím? S novodobými autami? Nedotačivosť vyrieši lepšia pneu a keď nie, tak aspoň vieš, čo bude nasledovať - pretačivosť.

Aj s novodobými autami, ale aj celkovo ako auto. Nie je to bohuzial nicim extra vynimocne. Ma to super motor, ale chybaju tomu veci, ktore som uz pisal. A pneu nevyriesia nic. Ak das lepsie pneu na predok aj zadok, posunies hranice gripu, ale stale to bude nedotacave.
Dobre auta, ktore netreba dorabat su presne napr. Porsche GT3/4, +RS, ale aj beznejsie modely, potom napr. Toyoty - GT86, GR86, Yaris GR a pod. A MR pri Porsche fakt nie je potrebny, to uz je skor pre ludi, ktori naozaj tlacia desatinky na NB, alebo si to kupia, lebo je to to najviac, co je dostupne - aj ked to ani nevyuziju.

Panak - ten square je super. Ad1 vyriesis nedotacavost, ale aj ad2 presne - mozes menit pneu podla potreby. Tie disky co mas su vyborne, keby si nasiel este 2ks 10J na predok tak top.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Autor témy
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: e46 M3 pribeh na klube po 100rokoch

Piatok, 22. Decembra 2023, 13:21

cayman napísal:
Aj s novodobými autami, ale aj celkovo ako auto. Nie je to bohuzial nicim extra vynimocne. Ma to super motor, ale chybaju tomu veci, ktore som uz pisal. A pneu nevyriesia nic. Ak das lepsie pneu na predok aj zadok, posunies hranice gripu, ale stale to bude nedotacave.
Dobre auta, ktore netreba dorabat su presne napr. Porsche GT3/4, +RS, ale aj beznejsie modely, potom napr. Toyoty - GT86, GR86, Yaris GR a pod. A MR pri Porsche fakt nie je potrebny, to uz je skor pre ludi, ktori naozaj tlacia desatinky na NB, alebo si to kupia, lebo je to to najviac, co je dostupne - aj ked to ani nevyuziju.

Panak - ten square je super. Ad1 vyriesis nedotacavost, ale aj ad2 presne - mozes menit pneu podla potreby. Tie disky co mas su vyborne, keby si nasiel este 2ks 10J na predok tak top.

cayman ty mas este tu 330ti co mas v popise ?
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 50 neregistrovaných