... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
steve20
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 12.1.2009
Auto: 330xi,318i,fabia
Kraj: Bratislavský

[E46 BMW 330xi] – cesta za snom

Piatok, 2. Mája 2014, 11:33

[E46 BMW 330xi] – cesta za snom

Už od malička som obdivoval autá BMW. Izbu som mal polepenú plagátmi od trojkovej rady až po osmičkovú krásnu červenú e31-tku, ktorá predstavovala pre mňa absolútnu dokonalosť. Čím som bol starší, tým som sa viac zaujímal nielen o dizajn, ale aj o techniku áut a postupne sa môj sen vlastniť bmw stával čoraz viac reálnejší.
Vodičský preukaz som síce mal už v osemnástich, ale vôbec som nešoféroval. Otec mal škodu 105 a o tú sa neskutočne bál, tak mi nezostávalo nič iné, len si na auto postupne nasporiť, aby som vôbec zistil, či ma to šoférovanie bude baviť. Na strednej sa toho moc cez letne prázdniny zarobiť nedalo, no po nástupe na Fiitku (vysoká škola) sa dal čas rozvrhnúť užitočnejšie a v polovici druhého ročníka som začal reálne uvažovať o kúpe môjho prvého auta. Rozpočet som mal cca 3500 Eur, takže samozrejme ako mladého chalana ma to ťahalo ku e36-tke kupé. Mal som vyhliadnutú krásnu 318is tu z klubu, no bolo to trochu nad môj rozpočet a aj keď by som to v tej dobe riskol, všetci známi a rodina ma od toho odhovárali. Spotreba, drahé diely, načo mi je ten výkon, zabijem sa na tom a podobné reči. Takže som si ako vždy nechal poradiť a s jedným známym, ktorý neustále kupoval a predával autá sme išli vyberať. Po mojich zamietnutiach áut ako felicia s LPG a mazda demio, ktorá síce bola v dobrom stave a výbavou, no tá krabicová karoséria ma neskutočne odpudzovala, som sa nechal nakoniec presvedčiť pre škodu fabia junior 1.4 za 2770 Eur. Pre začiatočníka to bolo celkom vhodné auto a počas 4 rokov, čo som na fabke aktívne jazdil som s ňou nemal žiadny vážnejší problém. Lacná na servis, nehrdzavela, bezpečná. Dodnes to auto mám, síce už s tým jazdí väčšinou otec alebo občas brat. Nebolo to síce moje vysnívané báwo, ale svoju službu splnilo.

Postupom času, keď sa môj rozpočet začal zvyšovať, tak som samozrejme začal znovu aktívnejšie sledovať ponuky. Tento krát už rozhodnutý pre BMW. Chcel som si splniť sen, aby som mohol v poslednom ročníku parkovať pred školou v bavoráku :D Nároky stúpli, takže som poskočil o generáciu vyššie na E46. Táto trojka ma uchvátila asi ako veľa ľudí počas sledovania kobry 11 :D, takže už bolo treba len dáku schopnú nájsť. Hľadal som takú, aby bola v čo najlepšom stave za cca 3500 Eur. Mal som obavy, aby som nekúpil dáky kýbeľ, ktorý bude pýtať stále peniaze a ostatní mi potom budú škodoradostne prízvukovať, že dobre mi radili, aby som nevymýšľal. Takže nakoniec som kúpil krásnu striebornú 318-tku sedan, ktorá sa predávala tu na klube. Podľa tachometra, seky a iných databáz mala mať 94 000 km. Po obhliadke u staršieho pána v Piešťanoch, ktorý bol druhý majiteľ som ju zobral, pretože tak zachovaný interiér a celkový stav som na 14 ročnom aute nevidel. Počas jazdy som bol ohromený tichom, ktoré bolo vo vnútri. 118 koní oproti 60 vo fábií dávalo konečne pocit rýchlosti.

Samozrejme ako to väčšinou býva, človek chce mať stále viac a viac a tým pádom som hneď po škole začal pokukávať po niečom silnejšom a s lepšou výbavou. Rozpočet som si stanovil do 5000 Euro. Chcel som zostať u e46-tky, pretože jej dizajn je nadčasový, veľkostne mi do mesta vyhovuje a má športový look. I keď rozmýšľal som aj nad Audi A4 kvôli quatru a aj nad Mercedesom clk (2002 a vyššie), ktorý ma dizajnom neskutočne ohromil a jeho výzor pôsobí naozaj luxusne za tú cenu akú sa dá kúpiť. Je to síce nepraktické auto, ale možno raz... No nakoniec rozhodla skúsenosť s bmw a to, že už teraz musím konečne mať ten trojliter a štvorkolku ako som vždy chcel. Preto, keď som zbadal ponuku tu na klube na Bmw 330xi a ešte aj s LPGčkom, tak som neváhal.

Moje vysnívané bmw 330xi je čiernej metalízy, ktorá pôsobí veľmi elegantne, no oproti striebornej je samozrejme menej praktická. Auto by malo mať najazdených 147 000 km, čo sedí aj podľa seky a aj podľa údajov z kľúča. Výbava auta je taká štandardná. Akurát mi tam chýba strešné okno, na ktoré som si u 318-tky neskutočne zvykol a bolo to dosť štýlové. Veľmi ma potešili športové polokožené sedačky. Som rád, že nie sú celé v koži, pretože na látke sa mi sedí oveľa príjemnejšie. Som vďačný za automatickú klimatizáciu, pretože v 318-tke žiadna nebola a to bol jeden z vážnych dôvodov prečo kúpiť niečo s klímou. Najprv chcem na aute postupne odstrániť nedostatky, ktoré má a neskôr možno pribudnú aj nejaké iné úpravy, ktoré zvýšia potešenie z jazdy. Rozmýšľam, že dám zrenovovať zimné aj letné 17 palcové disky, pretože sú na nich viditeľné škrabance.
Predchádzajúci majiteľ menil pred rokom spojku, predné poloosi, zadné tlmiče a dal namontovať plyn, tak dúfam, že nejaké veľké investície ma v blízkej dobe nečakajú – to ukáže až čas. Prístup predávajúceho bol férový a týmto sa mu chcem poďakovať za korektné a bezproblémové jednanie.

Kebyže mam porovnať 330xi a 318i tak rozdiel v akcelerácií a trakcii je neskutočný. 330xi je síce o dákych 250 kg ťažšia no kompenzuje to mohutným výkonom, väčšími kolesami a pneumatikami, silnejšími brzdami a pohonom 4x4, ktorý podrží auto oveľa stabilnejšie. V čom zase 318i vynikne nad 330xi tak to je komfort, aj keď mam na 318 originál športový podvozok, tak 15“ kolesá lepšie odfiltrujú nerovnosti na ceste ako 17“-tky. Tiež hlučnosť v interiéri je u 318i nižšia. Motor v 330xi má odspodu taký dunivý hlboký zvuk, ktorý preniká mierne do interiéru. Tým, ale výhody pre 318i končia. Aj napriek vyššej spotrebe, tú mám zatiaľ po 1653 km podľa tankovania 11,71 litra plynu (8,32 Eura / 100km), čo je výhodnejšie ako u 318i tam za 20380 km mám spotrebu 7,86 litra benzínu (10,93 Eura / 100km) a to jazdím 90 % po Bratislave.
Najviac ma baví to, že bežní ľudia nemajú predstavu koľko rokov má to auto a akú ma hodnotu a myslia si, že auto ma stálo omnoho viac a to si užívam :) Vždy keď k nemu idem, tak sa zastavím a pozerám na tie nádherné línie. Po dlhých rokoch čakania a obzerania áut len v časopisoch a na ulici, mám taký dobrý pocit, že auto, po ktorom som vždy túžil, mám zaparkované pred domom a je iba pre mňa a to mi robí veľkú radosť. Som šťastný, že tento detský sen sa mi splnil a verím, že autíčko mi bude robiť radosť dlhé roky. Dúfam, že nezačnem čoskoro zas vymýšľať nad niečím iným :-)

Popis výbavy:

S210A Dynamic stability control
S411A Window lifts,electric,front/rear
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S832A Battery in luggage compartment
S851A Language version German
S169A EU3 exhaust emissions standard
S203A 4-wheel drive
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44
S302A Alarm system
S423A Floor mats, velours
S426A Interior trim finishers, aluminium
S428A Warning triangle and first aid kit
S441A Smoker package
S481A Sports seat
S502A Headlight cleaning system
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S650A CD player
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785A White direction indicator lights
S861A Data record without EOBD
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S926A Spare wheel


Zoznam servisov a plánov


Hotovo:

04/2014 – Montáž Zederu (147 000 km)
04/2014 – Výmena tyčiek stabilizátorov Lemforder na prednej náprave
04/2014 – Namontovaná záslepka na ťažné oko v prednom nárazníku
04/2014 – Zalepenie odlepujúceho sa povrchu madla u spolujazdca
04/2014 – Spravený duplikát kľúča (ďakujem Mio 46)
04/2014 – Zapojenie Angel Eyes ako denné svietenie + diagnostika (ďakujem jkk)
04/2014 – Oprava nezatvárajúcich sa dvierok na priečinok zapaľovača
04/2014 - Vyváženie letných diskov
05/2014 – Kúpa 2ks parkovačiek T 10
06/2014 – Výmena peľového filtra MANN CUK6724
06/2014 – Dezinfekcia klimatizácie ozónom
06/2014 – Výmena horného uloženia MEYLE zadného tlmiča
06/2014 - Výmena dorazov FEBI na zadné tlmiče
06/2014 - Výmena vzduchového filtra MANN C25114
06/2014 - Výmena oleja Millers Oils EE longlife C3 5W30 + olejového filtra MANN HU9254X (152 000 km)
07/2014 - Výmena plynových filtrov + nastavenie LPG (152 500 km)
07/2014 - Tepovanie interiéru
08/2014 - Výmena manžety homokinetického kĺbu
08/2014 - Geometria
08/2014 - Oprava záťažovej dečky spolujazdca + diagnostika
08/2014 - Kúpa lepiaci sprej na defekt Slime Quick spair 600 ml

Plány - servis:

- Výmena sviečok
- Výmena mechanizmu sťahovania vodičového okna
- Nefungujúce ostrekovače okna
- Výmena prasknutého čelného skla
- Nefungujúce otváranie kufra spínačom v lište
- Nefungujúce osvetlenie ŠPZ – hotovo na 50 %, druhá patica na sulfidku je hrdzavá
- Zlý prechod prevodovky z 5. stupňa na neutrál pri studenej prevodovke( neutrál visí pod 5-kou)
- Renovácia letných a zimných 17” diskov

Plány – upgrade:

- Rozpera na predné tlmiče
- Výmena rádia prípadne reproduktorov
- Montáž elektrickej slnečnej roletky
- Montáž vyhrievania sedadiel
Prílohy
1.JPG
BMW 330xi - nová láska
2.JPG
3.JPG
Môj vozový park :D
5.JPG
4.JPG
6.JPG
7.JPG
Škoda Fabia junior - moje prvé auto
9.JPG
BMW 318i - prvé BMW
8.JPG
BMW 318i
Naposledy upravil/-a steve20 v Utorok, 16. Septembra 2014, 09:20, upravené celkom 9 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
boris_diesel
Príspevky: 323
Registrovaný: 4.8.2011
Auto: E91 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E46 BMW 330xi] – cesta za snom

Piatok, 2. Mája 2014, 15:50

Pekný vozový park :mrgreen: ale nedá mi to nespýtat sa ... nemohol si si za cenu tých dvoch E46tiek a fabie kupit nejaku nadopovanu E39 alebo pomaly už aj E60tku? prípadne ak máš rád trojky tak slabú E90tku alebo naopak nadopovanu E46 vo fullke nejaký individual?
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 4160
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: [E46 BMW 330xi] – cesta za snom

Piatok, 2. Mája 2014, 18:43

vitaj a užívaj si 4-kolku
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i
 
steve20
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 12.1.2009
Auto: 330xi,318i,fabia
Kraj: Bratislavský

Re: [E46 BMW 330xi] – cesta za snom

Piatok, 9. Mája 2014, 07:39

Polpy napísal:
Pekný vozový park :mrgreen: ale nedá mi to nespýtat sa ... nemohol si si za cenu tých dvoch E46tiek a fabie kupit nejaku nadopovanu E39 alebo pomaly už aj E60tku? prípadne ak máš rád trojky tak slabú E90tku alebo naopak nadopovanu E46 vo fullke nejaký individual?


Ako trochu som nad tym rozmyslal, ze ci vsetko to nepredat a kupit nieco novsie, ta e60 ma lakala, pretoze vyzera o dost modernejsie, ale nechcel som drahe auto s vyssimi servisnymi nakladmi. A zase uz som sa konecne nechcel obmedzovat tym, ze kupim sice novsie napr ta e90 alebo e60, ale so slabym motorom. Chcel som mat najvykonejsi benzin (teda okrem M, ale to je ina liga) a 4x4 a to by e90 alebo e60 bola cenovo niekde uplne inde s takymi poziadavkami. A e39 sa mi sice po fl velmi paci, ale nevyrabala sa 4x4 a ceny zachovalych su tiez nie najlacnejsie a predsa posobi to auto starsie ako fl e46.
Strieborna 318i zostava v rodine k vseobecnemu uzivaniu a Fabiu pravdepodobne predam, lebo uz na nej fakt nema kto jazdit.
 
steve20
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 12.1.2009
Auto: 330xi,318i,fabia
Kraj: Bratislavský

Re: [E46 BMW 330xi] – cesta za snom

Utorok, 24. Júna 2014, 14:52

Včera konečne vymenené horné uloženie zadného tlmiča (Meyle), aj keď mesiac som tam mal pridanú gumu z duše, aby to nebúchalo :D. Ďalej sa menili zadné dorazy Febi, výmena oleja Millers Oils EE longlife C3 5W30, olejový, peľový, vzduchový filter Mann a dezinfekcia klimatizácie. Ďalej, konečne som zistil, čo mi rachotí, keď pridám plyn - uvoľnená skrutka na držanie výfuku. Čo ma hnevá, tak sa pokazilo ostrekovanie čelného skla a zistil som, že 2 zadné pneumatiky sú z vnútornej strany viac zjazdené, tak som sa objednal na geometriu.
Prílohy
bmw330xi_foto.jpg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných