Motor po 500 000 km ktorým prešlo cca 35 000 litrov nafty (31 000 eur a 437 nádrží) a cca 50x menený olej

tesnenie pod hlavou a rozvody pôvodné. Hlava neporušená, blok neporušený

takže pôjdu na policu. Steny valcov úplne bez škrabancov a jasne viditeľné "ryhy" po brúske valcov z výroby. Ojnice pri kľuke som zatiaľ nevidel.
Problémy boli: Do posledného valca už začala presakovať voda, ale na tesnení to není vidieť. Rozvody úplne zlé = niektoré sacie ventily zľahka otlačené na piestoch. Vymlátené vodítka ventilov a všetky výfukové ventily malinko ohnuté (klasika na TDS hlave po veľa km) Vôľa piestov vo valci od oka cca 1 mm

ale spotreba oleja bola stále veľmi dobrá = cca 0,5 litra na 10 000 km. Každý hlavový šrob šiel inak povoliť a celých 80 000 km čo som s autom najazdil v ňom niečo trochu rovnako klepalo, doteraz neviem čo (tryska ani zdvihátko to nebolo).