... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: Tempus

Utorok, 1. Októbra 2013, 19:55

samozrejme, nemam z toho strach. vzdy boli korektne vztahy. nechcem robit paniku.
snad to vsetko dobre dopadne.
 
///M.Roberto
Príspevky: 58
Registrovaný: 15.10.2012
Auto: BMW 325i Coupe e36
Kraj: Bratislavský

Re: Tempus

Utorok, 1. Októbra 2013, 19:57

Kiezby boli vsetci zakaznici takyto, vyhol by som sa napr dnesnemu doprovodu SBS sluzby k auto, ked som odchadzal z firmy
 
IGLA003
Príspevky: 256
Registrovaný: 7.9.2010
Auto: e90lci
Kraj: Bratislavský

Re: Tempus

Utorok, 1. Októbra 2013, 20:58

prisiel novy hrac autopalace tam je pes zakopany
 
Užívateľov profilový obrázok
DesertFox
Príspevky: 250
Registrovaný: 16.6.2012
Auto: BMW 525d E60
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 08:22

Mne osobne nieje ľúto Bystrického Tempusu. S takou kľavosťou servisákou a neochotou ako som sa stretával tam, som musel presedlať na Bayern Partnera.
Neviem aké servisné skúsenosti máte inde, ale BB stojí za prdel. Odsúdiť človeka len za to, že si auto zadovážil z AAAčka, je mladý, a cítime s neho prachy je pre mňa vrchol drzosti.
Here's the Rule Breaker ... It appears to be a normal BMW 5 series, until you start it up. Yeees, Lucifer has come to our little world with milk and petrol ! (Jeremy Clarkson).

Madonna vs. BMW M5
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 08:54

Uprimne, s opravami v Tempuse ci Bavarii mohol byt spokojny len ten, kto si tu opravu detailne nepreveril, alebo tomu nerozumie. Pripustam ze sa mohli stat aj vynimky, ale tych bude asi ako safranu.

Ostatny priklad za vsetky, v pondelok sme davali dole zadny naraznik na mojej E91. Menili mi ho v Lamaci pred cca rokom. Co na tom ze z 13 skrutiek tam bolo len 10, no hlavne vynechali tie najdolezitejsie co drzia podbeh/naraznik hned za kolesom. O dolamanych plieskoch nehovoriac.... a to je len detail z toho aku anabazu som si s nimi zazil. (zle nasadene tesnenia, zle nastavene kufrove okno, dolamanie klipov a uchtov, nakrivo stresny spojler, uspineny umasteny interier...)
Ani servisak sa nedivil. Ved pozna ludi co robili a robia v "autorizakoch" a vdaka vydrbavacskym platom tam ziaden schopny mechanik nikdy robit nebude. Za 400-600EUR sa Vam na to v BA vydrbe kazdy jeden. V malom ale poctivom servise si zarobia raz tolko. Aka je potom asi motivacia v autorizaku robit poctivo na autach u ktorych by nezarobili ani na nove disky?

To ze AutoPalace zacal ako predajca nie je nahoda ako si tu niekto mysli, importer vedel uz dost dlho dopredu co sa stane a musel v BA udrzat nejaky servis/predaj. Ale ja na tom celom nic nelutujem, len tych par ludi co tam poctivo pracovalo, alebo maju vdaka tomu teraz problem. Toto je prirodzeny kolobeh biznisu, zly a chory biznis zakape a nahradi ho novy... dufajme ze s dlhsou zivotnostou a lepsim pristupom/pracou.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
martin09
Príspevky: 8
Registrovaný: 9.4.2013
Kraj: Košický

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 09:17

Tempus je v dosť veľkých problémoch, za ktoré si asi môže sám. Jeho predajne sú zatvorené a ktovie ako dlho ešte ostanú.

http://www.topspeed.sk/najvacsi-predajc ... adzky/5929
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Príspevky: 630
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 09:33

///M.Roberto napísal:
Kiezby boli vsetci zakaznici takyto, vyhol by som sa napr dnesnemu doprovodu SBS sluzby k auto, ked som odchadzal z firmy


uff tak to je huste... dufam, ze to nepotvrdzuje vseobecne platny nazor o charaktere slovenskych vodicov BMW.
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 09:33

INFORMÁCIA PRE ZÁKAZNÍKOV, OBCHODNÝCH PARTNEROV, ZAMESTNANCOV, MÉDIÁ, ŠTÁTNE ORGÁNY, OSTATNÝCH DEALEROV BMW AKO AJ INÝCH ZNAČIEK.

Téma:

Spor Tempus Bavaria s.r.o. a Tempus AWT Bavaria s.r.o. s BMW organizačnou zložkou v SR

Pozastavenie činnosti prevádzok na 4 predajných a servisných centrách BMW v Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici a Poprade

Situácia v obchodných vzťahoch v automobilovom priemysle medzi dílermi a importérmi jednotlivých značiek, výrobcami

Oznam:

Spoločnosť Tempus Bavaria s.r.o. a Tempus AWT Bavaria s.r.o. s platnosťou od 1.10.2013 zastavuje prevádzku svojich štyroch predajných a servisných stredísk BMW v Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici a Poprade (v nedávnej dobe už bola ukončená prevádzka BMW inej spoločnosti Auto Bavarija Lamač Bratislava)


Dôvody:
neúnosná situácia v dodávkach náhradných dielov za posledných 5 mesiacov a teda nemožnosť poskytovania adekvátnych služieb našim zákazníkom, hrozba súdnych sporov (garancie do 30dní)
nedodržiavanie legislatívy SR zo strany BMW organizačná zložka v SR nerešpektovaním predbežného opatrenia vydaného slovenským súdom (dodávky dielov a vozidiel)
nedodržiavanie európskej legislatívy nerešpektovaním nároku na autorizované servisy v zmysle platnej legislatívy a aktuálnych blokových výnimiek /dodnes nepridelené autorizácie servisom/
vynútenie podpisovania nereálnych plánov a následného stratového obchodu pri realizácií predaja vozidiel
následne rozhodnutie BMW neobnoviť s našimi spoločnosťami obchodné zmluvy po 1.10.2013, kde jediným možným dôvodom môže byť nami komunikovaná nespokojnosť (v predošlých bodoch), v prvom rade komunikovaná s BMW a až následné vymáhanie našich práv cez slovenské súdy a aktuálnou komunikáciou cez médiá

Možný dopad:
prerušenie prác na aktuálne rozpracovaných zákazkach (nemáme náhradne diely a avizované zamedzenie prístupu k informačným systémom)
všeobecné predĺženie doby opráv pre zákazníkov BMW (po ukončení činnosti Auto Bavarija BMW Lamač, končia činnosť ďalšie štyri naše prevádzky, čo činí polovicu prevádzok čo do počtu a asi 70% prevádzok čo do objemu realizácie servisných služieb)
prepustenie z pracovného pomeru 221 zamestnancov skupiny Tempus Group (nedávno ukončilo činnosť asi 50 zamestnancov Auto Bavarija Lamač Bratislava)

Ospravedlnenie:

Ospravedlňujeme sa v prvom rade našim zákazníkom za vzniknuté problémy súvisiace s týmto vynúteným rozhodnutím, našim obchodným partnerom ako aj našim zamestnancom za nariadenú vynútenú dovolenku a spôsobenie stavu neistoty.

Touto informáciou nemienime v žiadnom prípade poškodzovať na slovenskom trhu značku BMW ako takú. 15 rokov sme ju budovali a investovali do jej rozvoja necelých 30 mil EUR a ani si budovať vlastnú popularitu. Nemienime však už naďalej trpieť rozhodnutia predstaviteľov BMW na slovenskom trhu prameniace neraz z urazenej ješitnosti (kvôli súdom a médiám), nízkej kompetentnosti a nadmerného sebavedomia a arogancie. Odmietanie komunikácie zo strany zamestnancov BMW so slovenskými investormi, zamestnávateľmi, majiteľmi, konateľmi a akcionármi BMW A.G. by nemalo byť samozrejmosťou, ktorú by sme mali tolerovať.


Zodpovední zamestnanci BMW organizačná zložka Slovensko:

Michael Kordys, tel: 0903 426 317, vedúci organizačnej zložky BMW na Slovensku
Karol Hudec, tel: 0902 900 727, vedúci predaja
Peter Petrovic, tel: 0902 900 725, vedúci popredajných služieb


Otvorené otázky na zamestnancov BMW:

Koľko investícii ste na slovenskom trhu osobne zrealizovali, že si dovoľujete ničiť našu 30 mil EUR investíciu v prospech rozvoja tejto značky (bez jediného eura podpory zo strany BMW)?

Koľko pracovných miest ste na slov trhu vytvorili, ak si dovoľujete priamo zničiť 221 prac miest v našich spoločnostiach a ďalších 50 miest v spoločnosti Autobavarija Lamač Bratislava?

Akým spôsobom sme sa ako značka dostali v posledných rokoch na prvé miesto predaja v prémiovom segmente (,,fleetové“ predaje, reexporty)?

Aké formy fleetového predaja ste realizovali a ktorí díleri k nim kvôli plneniu plánov a vyplácania bonusov mali prístup a ktorí díleri k nim prístup nemali?

Ktoré firmy s fleetovými zmluvami vami podpisovanými realizovali predaje na slovenskom trhu s možnosťou vytvárania lepších obchodných podmienok ako mali autorizovaní díleri?

Na základe akej legislatívy ste sa nám neustále vyhrážali rozviazaním zmlúv za reexporty, keď ste ich sami vo veľkých množstvách, po registrácii a neraz najatými študentami odjazdenými po 4000km vyvážali a odpredávali?

Na základe akej legislatívy ste udeľovali pokuty spoločnostiam Tempus Bavaria, Tempus AWT Bavaria a Auto Bavarija Lamač za vývozy realizované mimo trhu EU, ktoré realizovali vami podpísane spoločnosti?

Na základe akej legislatívy ste si vynucovali stratové predaje s patričnými účtovnými aj daňovými dopadmi?

Na základe akej legislatívy si vynucujete platby parkovného vami vyrobených vozidiel na vašich skladoch ešte pred fakturáciou vozidiel s patričným účtovným a daňovým dopadom?

Na základe akej legislatívy ste si vynútili hromadné vrátenie vozidiel s patričným daňovým dopadom pre našu spoločnosť?

Na základe akej legislatívy ste organizovali po dílerských konferenciách stretnutia so snahou o vytvorenie kartelových dohôd v predaji a to napriek nášmu upozorneniu, že je to nelegálne a že sa toho nechceme zúčastňovať? Ja osobne som odmietol účasť v dílerskej komisii ktorá to mala pripravovať, čo sa stretlo s nespokojnosťou.

Ako chcete zrealizovať veľké množstvo rozpracovaných servisných zákazok pre vašich aj našich zákazníkov odstavených (neraz aj tri mesiace) v našich strediskách?

Z akých dôvodov 5 mesiacov nie ste schopní dodávať náhradne diely (dodávky na 40 až 60%) a neboli ste ochotní túto skutočnosť s patričným ospravedlnením komunikovať na zákazníkov?

Ako nám, autorizovaným servisom, vykompenzujete niekoľko mesačné (až 50%) výpadky v realizovaných službách?

Na základe akej dohody ste nám pozastavili v minulosti dodávky náhradných dielov, čím ste našim aj vašim zákazníkom predĺžili opravy, s požiadavkou realizácie dodávok iba v prípade platieb vopred?

Na základe čoho ste si dávali platiť vopred za náhradné diely, ktoré ste ani po tejto z našej strany splnenej požiadavke, nevedeli a dodnes neviete dodávať?

Na základe akej legislatívy nerešpektujete nariadenie slovenského súdu o predbežnom opatrení na dodávky náhradných dielov a vozidiel?

Na základe čoho ste nám neuhradili 350 000 EUR za garancie z obdobia pilotného vami nanúteného zavádzania nového softvéru v našej spoločnosti, pri realizácii ktorého garancie neprechádzali a následne sa stali spornými?

Na základe čoho ste nám v nedávnej dobe na toto obdobie naplánovali a zrealizovali kontrolu realizácie garančných opráv a na základe zistených nedostatkov, prepočtom na 5 ročný obrat vypočítali, vyfakturovali a započítali pokutu 74 000 EUR?

Na základe akej legislatívy ste nám po našej žiadosti a oficiálnom písomnom prísľube pokračovania autorizovaných servisov, tento prísľub po vami spomínaných ,,udalostiach z poslednej doby“ (rozumej predbežné opatrenie súdu a medializáciu v HN), zrušili a naviac zastavili aj prevádzku v Poprade, ktorá ma ešte jeden rok platnú zmluvu?

Na základe čoho teda nerešpektujete ani legislatívu EU, ktorá postupy v oblasti prideľovania servisu jasne stanovuje?


Všeobecná situácia na automobilovom trhu:

Keďže disponujem neoverenými informáciami o možných problémoch vo vzájomných vzťahoch medzi dílermi a dovozcami aj u iných značiek, budem riešenie tejto problematiky iniciovať ako člen výkonného výboru Cechu predajcov a autoservisov SR aj na tejto pôde. Zaoberá sa ňou už aj európska komisia v pripravovanom dokumente ,,Zelená kniha“, ako súčasťou projektu ,,Cars 2020“.

K tejto problematike pripravujeme v rámci Cechu predajcov a autoservisov SR v mesiaci október konferenciu, na ktorej radi privítame zástupcov predajcov a autorizovaných aj neautorizovaných servisov.
O svoje skúsenosti a návrhy sa s nami môžete podeliť aj na stránke Cechu predajcov a autoservisov SR:
http://www.cpasr.eu, email: info@cpasr.eu, tel.: 0917 433 098


Ešte raz sa ospravedlňujeme za vzniknuté problémy.
Kontaktné čísla:
Bratislava: 0918 610 259
Banská Bystrica: 0903 276 106
Košice: 0915 911 508
Poprad: 0917 617 583


S pozdravom
Ing. Martin Sojka
Predseda predstavenstva Tempus Group a.s.
e-mail: msojka@tempus.sk
predstavenstvo@tempus.sk
Mobil: 0905 900 634
http://www.tempus.sk
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex
 
reebo
Príspevky: 17
Registrovaný: 15.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 13:19

jasneee BMW iba tempusu ublizuje, ale ja som v nevedomosti, ze koncia si bol v AWT na Roznavskej 30.09.2013 objednat nahradne diely a zaplatil som aj zalohu faktury...nikto mi nepovedal, ze uz maju par dni odstavene nahradne diely a ze uz o "par" hodin si s tou fakturou mozem iba ... ...... ten cech co bol za prepazkou sa tvaril, ze objedname, dajte kontakt a ozveme sa. pekna politika len co je pravda. neverim, ze zamestnanci posledny den o tom nevedeli. bol tam som mnou este jeden chalan co si nieco objednaval, tak dufam ze aspon on mal stastie a siel prec odtial...

ale na druhej strane mozno im krivdim, skocia cez ulicu to objednat do auto palace a zavolaju z tesca, ze uz to je na sklade, mozete si pre to prist :lol:
Prílohy
tempus_del_name.jpg
 
XavierX
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Tempus

Streda, 2. Októbra 2013, 21:18

Takže už nefunguje ani objednávanie dielov?
S kade teraz objednávate diely, ktoré sa dali zohnať u mňa v BB jedine v Tempuse.
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
milos
Príspevky: 72
Registrovaný: 2.10.2007
Kraj: Žilinský

Re: Tempus - POPRAD

Streda, 2. Októbra 2013, 21:47

Tento príspevok sa týka prístupu personálu popredajných služieb v BMW POPRAD.
Ak tam niekto nebol, tak nemusí ľutovať, ak áno, tak asi len náhodou bol niekto spokojný.
Bol som tam pár krát v tomto roku asi od júna do konca leta riešiť nd.
Hneď prvý dojem z celého komplexu bol zvláštny a tušil som, že tam niečo nie je v poriadku. Exteriér ok, až na rozbité sklo vchodových dverí, no po prejdení do interiéru tam všetko zívalo prázdnotou. Jedno auto na predajni, prázdny butik a pár zamestnancov, tváriacich sa, že majú niečo na práci, ktorí si Nás ledva všimli, až na nejakú usmievavú slečnu na recepcii. Vyzeralo to tam, ako tesne po výpredaji. Aj som sa na ten stav spýtal, ale pravdu nepovedali. Keď som sa konečne dopátral predajcu nd, tak ma hneď upozornil, že dodávka bežných nd môže dlhšie trvať. Plusom pre mňa bolo to, že chlapík nechcel zálohu. Veci sme objednali, dal som mu tel.kontakt a na počudovanie mi o 3 dni zavolal, že nd sú u nich na sklade. Prídem tam a nakoniec zistím, že neprišlo všetko, stáva sa aj všade inde si vravím. Predajca si všimol, že na niečo, čo si písomne značil pozabudol, Tak sa ponúkol, že mi zvyšok dovezie cestou cez moje bydlisko vo svojom voľnom čase, čo bolo dobré gesto a tak sa aj stalo.
Neskôr som opäť niečo riešil, predchádzala tomu mailová komunikácia, ktorú som musel viac krát opakovane zasielať, aby som sa požadované informácie dozvedel. Telefón väčšinou nedvíhali. Konečne po obdržaní info. o dodaných dieloch som tam poslal moju ženu na vopred dohodnutý termín pre vyzdvihnutie dielov a nastalo nemilé prekvapenie, keď mi zavolala, že stojí pred zatvorenou predajňou a to bolo 14:00 v pracovný deň. Skúšala volať na všetky uvedené tel. čísla, ale nikto nedvíhal. Okrem nej tam stálo aj pár ďalších chudákov, zákazníkov, ktorí márne čakali nevybavení, medzi nimi aj pán z väčšej diaľky, ktorý si prišiel po svoje opravené auto na vopred dohodnutý termín. Odišiel nahnevaný naspäť domov taxíkom.
Tento stav nahneval aj mňa a tak som sa snažil dovolať na všetky známe tel. kontakty no bez výsledku. Nakoniec som sa dovolal priamo operátorovi zákazníckeho centra, ktorý ma presviedčal, že to nemôže byť pravda a že moja žena stojí asi pred nejakou inou firmou. "Tak som jej informatívne zavolal, či nestojí náhodou pred zavretou maštaľou nejakého bývalého, miestneho JRD, no hneď ma uviedla na správnu mieru, že či som k...t, lebo ona vie, aké logo má BMW dealer". Opäť som zavolal operátorovi a on sľúbil, že sa to zmení, to už bolo 16:30. Na situáciu som dealera upozornil aj mailom, ale totálna ignorácia bez ich reakcie a vysvetlenia.
Po pár dňoch som sa tam vybral sám a keď som sa s nimi podelil o moje "zážitky" tak pozerali po mne, ako po cuzincovi rozprávajúcom Japonsky. Vysvetlenie a ospravedlnenie nebolo žiadne.
Niekedy neskôr som ich zase kontaktoval ohľadom dopytu nd telefonicky aj mailom a to opakovane niekoľko krát no bez ich reakcie, bezvýsledne, len raz prišla strohá, nekompletná odpoveď typu neotravujte nás.
Musím spomenúť aj dve mená, prvého chválim a druhý bol nevhodný člen potápajúceho sa týmu: Ivan Reľovský :thumbup: , Marek Návojský [-X
Ja pracujem tiež v automobilovom priemysle NEprémiovej značky v oblasti popredajných služieb a vzhľadom na uvedené skúsenosti si dovolím tvrdiť, ze máme top služby a prístup k zákazníkom, ktorí nás živia!

To je moja malá, zlá skúsenosť s dealerom PRÉMIOVEJ značky!!!

Ešte by som na záver vyzdvihol MD Bavariu Žilina a v nej predajcu nd Miroslava Laščeka =D> . Tam vedia, že žijú z peňazí zákazníkov.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Tempus

Štvrtok, 3. Októbra 2013, 06:33

v košiciach som objednával asi 10 rôznych ND naraz, a to bolo asi pred 2rokmi, takže vtedy ešte "neboli" problémy s dodávkou, čakal som týždeň, nikto nezavolal (mali do 2dní), nikto nedvíhal, tak som šiel osobne k nim, z tých 10dielov mali len 7, tak OK zoberiem lebo som ich súrne potreboval, z tých 7dielov 5sedelo, 2 boli na úplne inú motorizáciu, pri objednávaní sme to 2x kontrolovali a kokot tam predsa zadal zlé číslo, tak miesto o krúžku prišlo tesnenie pod zvody na úplne iný motor a podobne, a mali ma potom za kokota že čo mám za problém a prečo si nechcem zobrať svoje diely ](*,)
a aj o ich servise som už počul všeličo . . .
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Tempus

Štvrtok, 3. Októbra 2013, 14:04

Milos ty si pripad :D
Preto vzdy diely objednavam cez Lasceka v Ziline
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
milos
Príspevky: 72
Registrovaný: 2.10.2007
Kraj: Žilinský

Re: Tempus

Štvrtok, 3. Októbra 2013, 17:36

Petko, ja som chodil do MD Bavaria, este ked ty si chodil do ZŠ :D
Preco sa vliect do ZA cez hodinu, ked do PP ides pol hodiny, ale bohuzial nastala zmena :cry:
Ale nie je to samozrejme len o ceste, ako som uz pisal.
 
IGLA003
Príspevky: 256
Registrovaný: 7.9.2010
Auto: e90lci
Kraj: Bratislavský

Re: Tempus

Štvrtok, 3. Októbra 2013, 20:58

aka bavarija lamac,ked uz bavaria...
1.lamac zrusili z dovodu ze nemali vlastne priestori,co vyzaduje bmw pre licenciu.Boli len v podnajme u malcharka ktory vypinal elektrinu a zvysoval najomne.
2.toto vsetko sa zacalo vdaka autopalace
3.sojka je pojebany curak, co zamestnaval este vacsich curakov(cest vynimkam) poslednych 5 rokov za 350e.Nic sa nezmenilo lebo aj tak 30% ludi preslo do autopalace z tempusu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 224 neregistrovaných