INFORMÁCIA PRE ZÁKAZNÍKOV, OBCHODNÝCH PARTNEROV, ZAMESTNANCOV, MÉDIÁ, ŠTÁTNE ORGÁNY, OSTATNÝCH DEALEROV BMW AKO AJ INÝCH ZNAČIEK.
Téma:
Spor Tempus Bavaria s.r.o. a Tempus AWT Bavaria s.r.o. s BMW organizačnou zložkou v SR
Pozastavenie činnosti prevádzok na 4 predajných a servisných centrách BMW v Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici a Poprade
Situácia v obchodných vzťahoch v automobilovom priemysle medzi dílermi a importérmi jednotlivých značiek, výrobcami
Oznam:
Spoločnosť Tempus Bavaria s.r.o. a Tempus AWT Bavaria s.r.o. s platnosťou od 1.10.2013 zastavuje prevádzku svojich štyroch predajných a servisných stredísk BMW v Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici a Poprade (v nedávnej dobe už bola ukončená prevádzka BMW inej spoločnosti Auto Bavarija Lamač Bratislava)
Dôvody:
neúnosná situácia v dodávkach náhradných dielov za posledných 5 mesiacov a teda nemožnosť poskytovania adekvátnych služieb našim zákazníkom, hrozba súdnych sporov (garancie do 30dní)
nedodržiavanie legislatívy SR zo strany BMW organizačná zložka v SR nerešpektovaním predbežného opatrenia vydaného slovenským súdom (dodávky dielov a vozidiel)
nedodržiavanie európskej legislatívy nerešpektovaním nároku na autorizované servisy v zmysle platnej legislatívy a aktuálnych blokových výnimiek /dodnes nepridelené autorizácie servisom/
vynútenie podpisovania nereálnych plánov a následného stratového obchodu pri realizácií predaja vozidiel
následne rozhodnutie BMW neobnoviť s našimi spoločnosťami obchodné zmluvy po 1.10.2013, kde jediným možným dôvodom môže byť nami komunikovaná nespokojnosť (v predošlých bodoch), v prvom rade komunikovaná s BMW a až následné vymáhanie našich práv cez slovenské súdy a aktuálnou komunikáciou cez médiá
Možný dopad:
prerušenie prác na aktuálne rozpracovaných zákazkach (nemáme náhradne diely a avizované zamedzenie prístupu k informačným systémom)
všeobecné predĺženie doby opráv pre zákazníkov BMW (po ukončení činnosti Auto Bavarija BMW Lamač, končia činnosť ďalšie štyri naše prevádzky, čo činí polovicu prevádzok čo do počtu a asi 70% prevádzok čo do objemu realizácie servisných služieb)
prepustenie z pracovného pomeru 221 zamestnancov skupiny Tempus Group (nedávno ukončilo činnosť asi 50 zamestnancov Auto Bavarija Lamač Bratislava)
Ospravedlnenie:
Ospravedlňujeme sa v prvom rade našim zákazníkom za vzniknuté problémy súvisiace s týmto vynúteným rozhodnutím, našim obchodným partnerom ako aj našim zamestnancom za nariadenú vynútenú dovolenku a spôsobenie stavu neistoty.
Touto informáciou nemienime v žiadnom prípade poškodzovať na slovenskom trhu značku BMW ako takú. 15 rokov sme ju budovali a investovali do jej rozvoja necelých 30 mil EUR a ani si budovať vlastnú popularitu. Nemienime však už naďalej trpieť rozhodnutia predstaviteľov BMW na slovenskom trhu prameniace neraz z urazenej ješitnosti (kvôli súdom a médiám), nízkej kompetentnosti a nadmerného sebavedomia a arogancie. Odmietanie komunikácie zo strany zamestnancov BMW so slovenskými investormi, zamestnávateľmi, majiteľmi, konateľmi a akcionármi BMW A.G. by nemalo byť samozrejmosťou, ktorú by sme mali tolerovať.
Zodpovední zamestnanci BMW organizačná zložka Slovensko:
Michael Kordys, tel: 0903 426 317, vedúci organizačnej zložky BMW na Slovensku
Karol Hudec, tel: 0902 900 727, vedúci predaja
Peter Petrovic, tel: 0902 900 725, vedúci popredajných služieb
Otvorené otázky na zamestnancov BMW:
Koľko investícii ste na slovenskom trhu osobne zrealizovali, že si dovoľujete ničiť našu 30 mil EUR investíciu v prospech rozvoja tejto značky (bez jediného eura podpory zo strany BMW)?
Koľko pracovných miest ste na slov trhu vytvorili, ak si dovoľujete priamo zničiť 221 prac miest v našich spoločnostiach a ďalších 50 miest v spoločnosti Autobavarija Lamač Bratislava?
Akým spôsobom sme sa ako značka dostali v posledných rokoch na prvé miesto predaja v prémiovom segmente (,,fleetové“ predaje, reexporty)?
Aké formy fleetového predaja ste realizovali a ktorí díleri k nim kvôli plneniu plánov a vyplácania bonusov mali prístup a ktorí díleri k nim prístup nemali?
Ktoré firmy s fleetovými zmluvami vami podpisovanými realizovali predaje na slovenskom trhu s možnosťou vytvárania lepších obchodných podmienok ako mali autorizovaní díleri?
Na základe akej legislatívy ste sa nám neustále vyhrážali rozviazaním zmlúv za reexporty, keď ste ich sami vo veľkých množstvách, po registrácii a neraz najatými študentami odjazdenými po 4000km vyvážali a odpredávali?
Na základe akej legislatívy ste udeľovali pokuty spoločnostiam Tempus Bavaria, Tempus AWT Bavaria a Auto Bavarija Lamač za vývozy realizované mimo trhu EU, ktoré realizovali vami podpísane spoločnosti?
Na základe akej legislatívy ste si vynucovali stratové predaje s patričnými účtovnými aj daňovými dopadmi?
Na základe akej legislatívy si vynucujete platby parkovného vami vyrobených vozidiel na vašich skladoch ešte pred fakturáciou vozidiel s patričným účtovným a daňovým dopadom?
Na základe akej legislatívy ste si vynútili hromadné vrátenie vozidiel s patričným daňovým dopadom pre našu spoločnosť?
Na základe akej legislatívy ste organizovali po dílerských konferenciách stretnutia so snahou o vytvorenie kartelových dohôd v predaji a to napriek nášmu upozorneniu, že je to nelegálne a že sa toho nechceme zúčastňovať? Ja osobne som odmietol účasť v dílerskej komisii ktorá to mala pripravovať, čo sa stretlo s nespokojnosťou.
Ako chcete zrealizovať veľké množstvo rozpracovaných servisných zákazok pre vašich aj našich zákazníkov odstavených (neraz aj tri mesiace) v našich strediskách?
Z akých dôvodov 5 mesiacov nie ste schopní dodávať náhradne diely (dodávky na 40 až 60%) a neboli ste ochotní túto skutočnosť s patričným ospravedlnením komunikovať na zákazníkov?
Ako nám, autorizovaným servisom, vykompenzujete niekoľko mesačné (až 50%) výpadky v realizovaných službách?
Na základe akej dohody ste nám pozastavili v minulosti dodávky náhradných dielov, čím ste našim aj vašim zákazníkom predĺžili opravy, s požiadavkou realizácie dodávok iba v prípade platieb vopred?
Na základe čoho ste si dávali platiť vopred za náhradné diely, ktoré ste ani po tejto z našej strany splnenej požiadavke, nevedeli a dodnes neviete dodávať?
Na základe akej legislatívy nerešpektujete nariadenie slovenského súdu o predbežnom opatrení na dodávky náhradných dielov a vozidiel?
Na základe čoho ste nám neuhradili 350 000 EUR za garancie z obdobia pilotného vami nanúteného zavádzania nového softvéru v našej spoločnosti, pri realizácii ktorého garancie neprechádzali a následne sa stali spornými?
Na základe čoho ste nám v nedávnej dobe na toto obdobie naplánovali a zrealizovali kontrolu realizácie garančných opráv a na základe zistených nedostatkov, prepočtom na 5 ročný obrat vypočítali, vyfakturovali a započítali pokutu 74 000 EUR?
Na základe akej legislatívy ste nám po našej žiadosti a oficiálnom písomnom prísľube pokračovania autorizovaných servisov, tento prísľub po vami spomínaných ,,udalostiach z poslednej doby“ (rozumej predbežné opatrenie súdu a medializáciu v HN), zrušili a naviac zastavili aj prevádzku v Poprade, ktorá ma ešte jeden rok platnú zmluvu?
Na základe čoho teda nerešpektujete ani legislatívu EU, ktorá postupy v oblasti prideľovania servisu jasne stanovuje?
Všeobecná situácia na automobilovom trhu:
Keďže disponujem neoverenými informáciami o možných problémoch vo vzájomných vzťahoch medzi dílermi a dovozcami aj u iných značiek, budem riešenie tejto problematiky iniciovať ako člen výkonného výboru Cechu predajcov a autoservisov SR aj na tejto pôde. Zaoberá sa ňou už aj európska komisia v pripravovanom dokumente ,,Zelená kniha“, ako súčasťou projektu ,,Cars 2020“.
K tejto problematike pripravujeme v rámci Cechu predajcov a autoservisov SR v mesiaci október konferenciu, na ktorej radi privítame zástupcov predajcov a autorizovaných aj neautorizovaných servisov.
O svoje skúsenosti a návrhy sa s nami môžete podeliť aj na stránke Cechu predajcov a autoservisov SR:
http://www.cpasr.eu, email:
info@cpasr.eu, tel.: 0917 433 098
Ešte raz sa ospravedlňujeme za vzniknuté problémy.
Kontaktné čísla:
Bratislava: 0918 610 259
Banská Bystrica: 0903 276 106
Košice: 0915 911 508
Poprad: 0917 617 583
S pozdravom
Ing. Martin Sojka
Predseda predstavenstva Tempus Group a.s.
e-mail:
msojka@tempus.skpredstavenstvo@tempus.skMobil: 0905 900 634
http://www.tempus.sk
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex