Opat po nejakej odmlke tu nieco pridam...konkretne 2 temy tu nacnem:
1) co vsetko bolo robene od minulej jesene...auto mam asi rok a pol a ma nejakych 186 000 km
nejak extra toho nebolo...zacalo to krytkou ostrekovaca svetlometov co mi odletela na dialnici a kupou novej gumy- v zime defekt a skrutky s kratkym zavitom na spodny kryt motora (plastova podloza cez 20 centov a treba ich 6

)

Ked mam ratat veci co bolo treba porobit...termostat spolu s hadicou chladiaceho okruhu,silent bloky zadnej napravy, zvarit vyfuk- kedze bol chyteny stredny tlmic a dost vyrazne nepodarilo sa mechanikovi ho zavarit. Poriseili sme to odstranenim tlmicu a navarenim rur. Mozno je to iba moj subjektivny pocit, ale sa mi zda, ze auto ma len vyrazne dravsi zvuk, pritom nie otravny. Cakal som, ze to bude robit vacsi ramus, coho som sa trochu obaval. Ale je to uplny ideal. Dalej boli prerusene kontakty klapky na konci vyfukoveho potrubia od podtlakovej komory, co bolo taktiez opravene. Inak je vyfuk v celkom dobrom stave (na to ze ma 11 rokov a jazdi kazdy den). Pokracovalo to vymenou separatora oleja...bol zaneseny jak hovado...a jednou jeho hadicou (o tomto vid tema 2) a nakoniec bola mala diera v hadici sania....velmi mala nenapadna- tym sa konecne odstranil problem piskania pri akceleracii...auto je jak nove
Inak este pravidelny servis (jemne pred intervalom), filtre, olej...dal som tam 5W-40, brzdova kvapalina, chladiaca kvapalina, servo olej a prevodovy olej (radenie je citelne lepsie ale este by to chcelo vymenit O-kruzky na tiahlach nech je to uplne ako nove

)
BTW...po prezuvani gum na leto sa panom prezuvacom podarilo utiahnut skrutky tak, ze nesli dole ani 2 metrovou pakou. Bolo ich treba nahrievat, poistne skrutky (pasujuce z E36) sa vyhodili, kedze sa uplne opotreboval orech. Pol dna roboty v prdely a dalsie zbytocne naklady na skrutky.
2)
Touto cestou chcem oficialne zdrbat BMW oddelenie nahradnych dielov
Na spominane hadice od separatora a sania som cakal 2 tyzdne...a to dosla iba od sania. Po tyzdni, co nedosli diely sa moj mechanik nasral a zdrbal kompetentnych, az potom sme sa dozvedeli, ze sa niekto nabural do BMW databazy, miznu zo systemu objednavky, VIN, kody na kluce atd (dovtedy nam sväto-sväte hovorili, ze diely su na ceste). Po dalsom tyzdni dosiel diel- iba hadica od sania. Po oficialnom zdrbe cez telefon kompetentneho s nami odmieta komunikovat a ozve sa az ked dojde druha hadica. Zatial je to riesene technichnickou paskou- je tam nastastie tiez velmi mala diera. Diel dosiel len s papierom od zalohovej platby (kedze im poriadne nefunguje ani fakturacne oddelenie) a faktura dojde dodatocne. Tie svine si ani len nedali namahu si zachovat dobre meno za tieto kiksy (pripadna mala zlava) a diel bol "nafakturovany" aj s cenou prace (asi 15 minut roboty). Davajte si preto pozor ked auto budete potrebovat..ja som mal to stastie, ze mame doma 2, popripade firemne.
Touto cestou chcem aj pochvalit mechanika- nesnazi sa stoj-co stoj diely vymenit, ale opravit ak sa to da. Peniaz pyta dobry. Okolie BA.
Nemozem si odpustit pridat dajake foto cerstvo umyteho- navoskovaneho a vylesteneho bavariatka
