... všetko o BMW ...
Moderátori: BlackMW, k33p, vilo
ONDRO318 napísal:Nazdar hosi ... no bol to moj prvy zraz ale bol uplne uzasny neskutocne som si to uzil bol som od zaciatku az po spanilu jazdu .. bolo to neskutocne! dufam ze sa s toho stane tradiciaorok by som siel opat a velmi rad stalo to fakt zato ..kopec zazitkov ... no ja osobne si neviem vynachvalit....narobil som aj nejake foto je to na mojej fb profile nevedel som to inam dat ..dal som toho vacsinu mam aj nejake videa a pod... keby mal niekto zaujem tak viem poslat na mail
https://www.facebook.com/tomas.ondrejka ... ploaded=88
dufam ze to pojde ked nie dajte vedet.....
e1H napísal:Ahojte, bol som vonku na zraze ako divák a zároveň spolujazdec a fanúšik BMW, a strávil som tam asi 1-1,5 hodinu. Pôvodne som nechcel reagovať, ale dosť ma prekvapilo že sa nedalo jazdiť na celom okruhu. K organizačným veciam sa vyjadrovať nebudem, už to tu bolo napísané veľa krát, ale rozhodol som sa napísať kvôli posledným príspevkom, kde sa písalo, že pustiť ľudí cez cieľovú rovinku by bolo nebezpečné. Nemyslím si, je to iba o ľuďoch.
Zúčastnil som sa minulý rok svojim autom na celodennom trackday na Slovakiaringu, kde jazdilo cca. 150 áut rozdelených do štyroch skupín. Každý kto chcel jazdiť, sa zaregistroval dopredu cez internet, poslal mailom údaje o aute/výkone/úpravách, a podľa toho boli týždeň pred akciou určené skupiny, a harmonogram jázd. Kto chcel jazdiť, povinne sa musel ráno zúčastniť na školení. Potom sa išlo na jazdy, každá skupina každé dve hodiny mala 25 minút na trati. Medzi tým hodina a pol na oddych, servis, atď. Autá boli od Polski Fiat 126, cez dodávku, bežné cestné autá, M-kové Barováky, AMG-čkové Medvede, až po upravené závodné BMW a Radical SR8 naozaj rôzne. Napriek tomu že autá boli takto rôznorodé, tak na trati nebol žiaden incident.
Áno, samozrejme sem-tam niekto skončil v štrku, dokonca jeden smoliar zrušil aj predok svojho Megane RS, keď sa dostal mimo trať a neubrzdil to pred múrikom, ale každý vedel do čoho ide, a každý tam išiel na vlastné riziko. Pravidlá boli jasné a dopredu definované, a samozrejme každý kto išiel sériovým autom, bol upozornený aj na riziká bŕzd a podobne. Ďalej si treba uvedomiť, že brzdy síce vadnú, ale ono to nie je tak, že v predposlednej zákrute je ešte všetko ok, v prvej zákrute po dlhej cieľovej rovinke (kde sa tie brzdy chvíľku chladia) sa zrazu nedá zabrzdiť. Tiež bolo podmienkou, že na trať mohli iba autá vo vyhovujúcom technickom stave. Nehovorím, aby sa robila pred každou jazdou TK, ale už na neviem akom aute som videl také dotrhané pneu, že tie boli na vyhodenie. O 10 minút neskôr to auto bolo na okruhu, a toto ste si mali odledovať. Resp. na tieto pravidlá mal byť každý dopredu upozornený, lebo aj keď je to pomerne bezpečný okruh, stále ide o život.
Takže ja osobne si myslím, že chýbala komunikácia s účastníkmi hlavne pred samotnou akciou a dopredu jasne definované pravidlá a informácie. Jednoducho aby účastník ktorý príde, už dopredu vedel že kde čo nájde, kedy kde má byť a podobne. Ďalej, ak by sa jazdilo na plnej dĺžke okruhu, tak by bola pre ľudí určite zaujímavá možnosť požičať si transpondre na meranie času, prípadne možnosť prenajať si boxové státie. Zhodou okolností teraz nebolo teplo, ale keby bolo vonku slnečno a 30°C, tak by v padocku nebolo tak príjemne a nikomu by sa tam nechcelo piecť celý deň. Takto sa to ale dalo vydržať.
Toto je všetko, prosím berte to ako pohľad niekoho kto nepatrí do BMW klubu a nejazdí ani na BMW, ale bol sa tam pozrieť a zároveň už na nejakom tom trackday bol, tak vie ako by sa tieto veci mali diať. Dúfam, že technické a organizačné veci ktoré tentokrát (pomenujme to ako nultým ročník) zlyhali, budú budúci rok fungovať bezproblémovo. Rád sa znovu prídem pozrieť. :-)
P.s.: Inak ľudia zo Slovakiaringu vedia porovnať rôzne akcie ktoré u nich boli. Ja by som pozisťoval hlavne od nich, že čo a ako sa oplatí robiť aby to išlo potom ako po masle, oni už s tým majú dostatočné skúsenosti.
e1H napísal:Ahojte, bol som vonku na zraze ako divák a zároveň spolujazdec a fanúšik BMW, a strávil som tam asi 1-1,5 hodinu. Pôvodne som nechcel reagovať, ale dosť ma prekvapilo že sa nedalo jazdiť na celom okruhu. K organizačným veciam sa vyjadrovať nebudem, už to tu bolo napísané veľa krát, ale rozhodol som sa napísať kvôli posledným príspevkom, kde sa písalo, že pustiť ľudí cez cieľovú rovinku by bolo nebezpečné. Nemyslím si, je to iba o ľuďoch.
Zúčastnil som sa minulý rok svojim autom na celodennom trackday na Slovakiaringu, kde jazdilo cca. 150 áut rozdelených do štyroch skupín. Každý kto chcel jazdiť, sa zaregistroval dopredu cez internet, poslal mailom údaje o aute/výkone/úpravách, a podľa toho boli týždeň pred akciou určené skupiny, a harmonogram jázd. Kto chcel jazdiť, povinne sa musel ráno zúčastniť na školení. Potom sa išlo na jazdy, každá skupina každé dve hodiny mala 25 minút na trati. Medzi tým hodina a pol na oddych, servis, atď. Autá boli od Polski Fiat 126, cez dodávku, bežné cestné autá, M-kové Barováky, AMG-čkové Medvede, až po upravené závodné BMW a Radical SR8 naozaj rôzne. Napriek tomu že autá boli takto rôznorodé, tak na trati nebol žiaden incident.
Áno, samozrejme sem-tam niekto skončil v štrku, dokonca jeden smoliar zrušil aj predok svojho Megane RS, keď sa dostal mimo trať a neubrzdil to pred múrikom, ale každý vedel do čoho ide, a každý tam išiel na vlastné riziko. Pravidlá boli jasné a dopredu definované, a samozrejme každý kto išiel sériovým autom, bol upozornený aj na riziká bŕzd a podobne. Ďalej si treba uvedomiť, že brzdy síce vadnú, ale ono to nie je tak, že v predposlednej zákrute je ešte všetko ok, v prvej zákrute po dlhej cieľovej rovinke (kde sa tie brzdy chvíľku chladia) sa zrazu nedá zabrzdiť. Tiež bolo podmienkou, že na trať mohli iba autá vo vyhovujúcom technickom stave. Nehovorím, aby sa robila pred každou jazdou TK, ale už na neviem akom aute som videl také dotrhané pneu, že tie boli na vyhodenie. O 10 minút neskôr to auto bolo na okruhu, a toto ste si mali odledovať. Resp. na tieto pravidlá mal byť každý dopredu upozornený, lebo aj keď je to pomerne bezpečný okruh, stále ide o život.
Takže ja osobne si myslím, že chýbala komunikácia s účastníkmi hlavne pred samotnou akciou a dopredu jasne definované pravidlá a informácie. Jednoducho aby účastník ktorý príde, už dopredu vedel že kde čo nájde, kedy kde má byť a podobne. Ďalej, ak by sa jazdilo na plnej dĺžke okruhu, tak by bola pre ľudí určite zaujímavá možnosť požičať si transpondre na meranie času, prípadne možnosť prenajať si boxové státie. Zhodou okolností teraz nebolo teplo, ale keby bolo vonku slnečno a 30°C, tak by v padocku nebolo tak príjemne a nikomu by sa tam nechcelo piecť celý deň. Takto sa to ale dalo vydržať.
Toto je všetko, prosím berte to ako pohľad niekoho kto nepatrí do BMW klubu a nejazdí ani na BMW, ale bol sa tam pozrieť a zároveň už na nejakom tom trackday bol, tak vie ako by sa tieto veci mali diať. Dúfam, že technické a organizačné veci ktoré tentokrát (pomenujme to ako nultým ročník) zlyhali, budú budúci rok fungovať bezproblémovo. Rád sa znovu prídem pozrieť. :-)
P.s.: Inak ľudia zo Slovakiaringu vedia porovnať rôzne akcie ktoré u nich boli. Ja by som pozisťoval hlavne od nich, že čo a ako sa oplatí robiť aby to išlo potom ako po masle, oni už s tým majú dostatočné skúsenosti.
Skypco napísal:Mne je úplne jasné, že trackday je trochu iná akcia, ale keď vieš o ktorom trackday hovorím (podľa toho Megane RS), tak vieš aj to, že to bol trackday určený pre verejnosť, tj. mohol sa tam registrovať kto chcel. Inak ak ma pamäť neklame platilo sa nejakých 60 € na deň, a túto sumu platil každý, bez ohľadu na to či išiel na trať iba na 10 minút, alebo si to odjazdil celé. Áno, pre niekoho kto si chce zajazdiť iba pol hodinku to je veľa, ale dá sa spraviť vstupné za jazdu na celý deň zvlášť, s registráciou vopred, a tiež aj zopár voľných termínov kde sa bude môcť záujemca registrovať na pol hodinovú jazdu vopred, za trochu menšiu sumu. To len taký môj návrh nabudúce.Dakujem ze si prispel.., takze v prvom rade porovnavas neporovnatelne a to doslovne.., myslis ze na Trackday pride niekto so zjazdenymi pneumatikami alebo vozidlom v nevyhovujucom tech. stave a je uplne jedno ci je to Fiat alebo Mercedes.., myslis ze ak si niekto zaplati 90€ tak si chce odjazdit 2 kola?! Vidim ze absolutne netusis o com pises na tuto akciu prisli ludia absolutne nepripraveni, lebo to bol zraz na ktorom sa malo bezpecne jazdit.., ty si myslis ze na Trackday si niekto zabudol prilbu a riskne to ze si pozicia na ringu nejaku co mu nebude sediet.., s tym Meganom RS si treskol presne klinec po hlavicke.., totiz on urobil presne tu jazdecku chybu, ktorej sme sa obavali ze urobi velke percento nadsene premotivovanych ucastnikov.., na tom aute nerozbil len predok, bolo to tak poposuvane ze z toho bola totalka a to mal nove auto! Trackday organizuje clovek, ktory s nami organizoval tento zraz, lebo je tiez velkym fanusikom BMW a je to aj ten, ktory musel jedneho neumravnitelneho ucastnika vytiahnut cez okno von z auta.., myslis ze taketo veci sa bezne deju na Trackday, tak si uz uvedom o com pises!.., Ty si myslis ze medzi vrtulovymi autami nie je roznorodost ved uz len podla tried 1-8, ale tu bolo potrebne riesit skor roznorodost v technickom stave ved niektorym jednotlivcom sa to podarilo aj na volnych jazdach rozpalit na 180 km/h a potom mali co robit..., prosim ta to pocasie nejdem ani komentovat my sme boli vobec radi ze sme tuto akciu mohli pre Vas zorganizovat, lebo keby prisla ta smrst o par hodin neskor tak Vas mozeme poslat rovno domov.., co sa tyka boxov tak nebud smiesny ved uz som dostal vytknute ze preco na sprinty na cely den az 20€! Dalej to nebudem komentovat..
P.S.: Clovek, ktoreho som vyssie spominal to naozaj porovnal a zalezi len od Vas ci bude tato akcia aj nadalej pokracovat..