... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
obchodna sekcia
 
xlukas.cz
Príspevky: 123
Registrovaný: 23.2.2013
Auto: BMW 320D touring 07
Kraj: Zahraničie

Re: realna spotreba

Pondelok, 4. Marca 2013, 17:55

tak sem dostal z autorizovaneho servisu info, ze ve vetsine pripadu odchazi egr termostat.
320D OL E91, touring, 07, 2,0 (120kW), automat
multif. sport volant, alu LM 160, zatm. zrcatko, sport. vyhr. el. sedacky, delena loket. operka, PDC zadní, destovy/svetelny senzor, xenony, klima, tempomat, navi prof., paket licht + advantage + comfort
 
xlukas.cz
Príspevky: 123
Registrovaný: 23.2.2013
Auto: BMW 320D touring 07
Kraj: Zahraničie

Re: realna spotreba

Sobota, 9. Marca 2013, 20:46

tak mam na bmw prvni servisni zasah za sebou - vymena termostatu na egr ventilu. na to, jak je krasne na rane, tak vymena na prvni pokus 30 minut. priste bych to zvladl maximalne za polovinu casu. pekne na prd, ze ten jeden sroubek dali tak, aby se k nemu nikdo jednoduse nedostal :evil:

zitra uvidim, jestli to pomohlo. musi to pomoct.

jinak sem si asi radne rozhodil palubni pocitac. realna spotreba 6 a na pc to ukazuje tak minimalne o litr vic :-( . sem totiz v hidden menu za jizdy omylem pustil test. resp ja sem to menu prolezl cele a krom resetu sem se opatrne dival. asi se nekde stala chyba :-(
320D OL E91, touring, 07, 2,0 (120kW), automat
multif. sport volant, alu LM 160, zatm. zrcatko, sport. vyhr. el. sedacky, delena loket. operka, PDC zadní, destovy/svetelny senzor, xenony, klima, tempomat, navi prof., paket licht + advantage + comfort
 
jefrey
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.7.2012
Auto: F34 320d xDrive
Kraj: Bratislavský

Re: realna spotreba

Nedeľa, 10. Marca 2013, 22:33

Tiez som menil termostaty. Oba preistotu, ale myslim, ze chybny bol EG. Na dialnici pri 130 kmph som mal teplotu iba cca 72. V meste pri 50 kmph dokonca 64. Spotrebu priemerku, asi 70% mesto a 30% dialnica AZ 10,4 l/100km. Celu nadrz som raz odjazdil iba v meste, spotreba 12,6 l/100km..

Teraz po vymene termostatov, obdobna spotreba iba mesto isla na 8,2 a aj s dialnicou 30% isla na 6,2. Teplota motora krasnych 90 az 92 celsia :)
 
xlukas.cz
Príspevky: 123
Registrovaný: 23.2.2013
Auto: BMW 320D touring 07
Kraj: Zahraničie

Re: realna spotreba

Pondelok, 11. Marca 2013, 13:57

tak je to potvrzeno. vcera teplota od cca 87 do 91. vetsinou 88-90.
ted jeste v patek po tankovani uvidim, co to udela se spotrebou. na pocitaci to ukazalo na dalnici o 1,1 l nizsi nez minuly tyden. ve meste je to nesmerodatne, tam to ovlivnuje hodne faktoru. dokazal sem uz projet cestu pouze se 6 zastavenima na cervenou a to je skrz prahu 22 km. semaforu mam cestou 34.

stary termostat egr sel profouknout naprosto hrave. novy uz kladl nemaly odpor. samozrejme musi byt pruchozi, aby vedel, kdy se ma otevrit az se zahreje.
320D OL E91, touring, 07, 2,0 (120kW), automat
multif. sport volant, alu LM 160, zatm. zrcatko, sport. vyhr. el. sedacky, delena loket. operka, PDC zadní, destovy/svetelny senzor, xenony, klima, tempomat, navi prof., paket licht + advantage + comfort
 
xlukas.cz
Príspevky: 123
Registrovaný: 23.2.2013
Auto: BMW 320D touring 07
Kraj: Zahraničie

Re: realna spotreba

Utorok, 19. Marca 2013, 12:03

aktualni spotreby po 2,5 mesici. najeto 6401 km.
6,738853503
6,582629674
6,313513514
6,258362168
6,07008761
6,02960969
5,993710692 (vymena termostatu egr ventilu)
5,844233056
320D OL E91, touring, 07, 2,0 (120kW), automat
multif. sport volant, alu LM 160, zatm. zrcatko, sport. vyhr. el. sedacky, delena loket. operka, PDC zadní, destovy/svetelny senzor, xenony, klima, tempomat, navi prof., paket licht + advantage + comfort
 
lisiak
Príspevky: 99
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW 3
Kraj: Nitriansky

Re: realna spotreba

Utorok, 26. Marca 2013, 16:28

.
Naposledy upravil/-a lisiak v Pondelok, 15. Júla 2013, 08:28, upravené celkom 2 krát.
 
jefrey
Príspevky: 68
Registrovaný: 4.7.2012
Auto: F34 320d xDrive
Kraj: Bratislavský

Re: realna spotreba

Piatok, 29. Marca 2013, 11:05

Ako by som to pisal ja :) presne rovnake auto a rovnaky problem :( len ja som este nekontroloval vstreky
 
xlukas.cz
Príspevky: 123
Registrovaný: 23.2.2013
Auto: BMW 320D touring 07
Kraj: Zahraničie

Re: realna spotreba

Pondelok, 17. Júna 2013, 08:46

asi bohuzel nikdo nevedel.

ja naopak zacinam byt trosku spokojenejsi - spotreba mimo mesto 5,22. naprosto stejna. mereno 2x na stejne trase dlouhe cca 560 - 590 km
a tyden po praze neco malo pres 230 km najete za 7,33. to uz se mne nelibi, takze do mesta musim zprovoznit zlateho smartika. s tim sem najel za 6 roku pres 250 tis. km a naprosta spokojenost. spotreba 3,5 - 4l, bez vaznejsich zavad. az ted. sem si ho sam pokazil, kdyz sem zacal menit spojky ... :roll:
320D OL E91, touring, 07, 2,0 (120kW), automat
multif. sport volant, alu LM 160, zatm. zrcatko, sport. vyhr. el. sedacky, delena loket. operka, PDC zadní, destovy/svetelny senzor, xenony, klima, tempomat, navi prof., paket licht + advantage + comfort
 
Užívateľov profilový obrázok
chicago
Príspevky: 69
Registrovaný: 17.12.2009
Auto: BMW 530xD G30
Kraj: Prešovský

Re: realna spotreba

Streda, 10. Júla 2013, 20:01

Obrázok
 
brixi
Príspevky: 61
Registrovaný: 8.8.2011
Auto: BMW 320d
Kraj: Bratislavský

Re: realna spotreba

Piatok, 2. Augusta 2013, 16:25

Nerozumiem tomu, že zvyšovanie počtu zapnutých elektrospotrebičov zvyšuje spotrebu
pohonných hmôt. Ak Je to pravda tak prečo ?
 
Užívateľov profilový obrázok
erik_1
Príspevky: 292
Registrovaný: 30.4.2013
Auto: E90 316 LCI
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice, SR

Re: realna spotreba

Sobota, 3. Augusta 2013, 05:55

Je to kvoli elektrickemu zatazeniu alternatora! Na starsich autach bolo pekne vidno ako na volnobehu az stiahlo otacky ked si zapol napriklad stretavacie svetla. Alternator je sice stale pripojeny a sa toci, ale bez elektrickej zataze sa to vola ze beh na prazdno. Akonahle zapnes elktrospotrebic ako svetla alebo ventilaciu tak je to priamo umerne prenesene na motor= vyssia spotreba
BMW E90, 316i (90kW) LCI, r.v. 2009
VW Polo 6R 1.2 TSI, r.v. 2016
VW Golf V 1.6, r.v. 2005 EX
Skoda Felicia 1.3 MPi, r.v. 1996 EX
 
Užívateľov profilový obrázok
petkonarcis
Príspevky: 139
Registrovaný: 28.8.2011
Auto: BMW e92 335d Dracing
Kraj: Nitriansky

Re: realna spotreba

Sobota, 3. Augusta 2013, 07:32

Presne tak, okrem toho to cucia viac šťavy z batérie a tá si ju potrebuje dopĺňať, ako inak výkonom s motora, veď preto niektoré superšporty nemajú rádio, alebo dokonca ani klimatizáciu, nie len kôli váhe, ale kôli tomu že to odoberá koníky a teda aj spotreba je vyššia. Napr. Ferrari Enzo nemá el. sťahovanie okien, je tam len kľuka s ktorou točíš jak v škodofke...:)
BMW e92 335d D-racing ex
BMW e90 330i ex
 
brixi
Príspevky: 61
Registrovaný: 8.8.2011
Auto: BMW 320d
Kraj: Bratislavský

Re: realna spotreba

Sobota, 3. Augusta 2013, 13:07

erik_1 napísal:
Je to kvoli elektrickemu zatazeniu alternatora! Na starsich autach bolo pekne vidno ako na volnobehu az stiahlo otacky ked si zapol napriklad stretavacie svetla. Alternator je sice stale pripojeny a sa toci, ale bez elektrickej zataze sa to vola ze beh na prazdno. Akonahle zapnes elktrospotrebic ako svetla alebo ventilaciu tak je to priamo umerne prenesene na motor= vyssia spotreba



Znamená to, že zvýšenie spotreby elektriky predstavuje zyššenie námahy motora pri poháňaní alternátora ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: realna spotreba

Nedeľa, 4. Augusta 2013, 20:08

Jasne, zakon zachovania energie.
Cim viac elektriny spotrebuvas (a z alternatora ide vecsi prud), tym vecsiu silu kladu cievky v alternatore proti rotacii (vid Lentzov zakon a podobne).
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: realna spotreba

Pondelok, 5. Augusta 2013, 15:19

s tym zvysenim spotreby od zatazenia alternatora mate samozrejme pravdu, ale treba si uvedomit aj o akej urovni sa bavime. Vynechajme klimu, ta odobera aj mechanicku energiu priamo, takze to je samostatna kategoria.
Ale napriklad stretavacie svetla. Ak si dobre pamatam, tak kazda D1S ma nejakych 35W. To je 70W dohromady, k tomu nejake straty a sme na 80W a minus ucinnost alternatora tak nech nezerem, 100W. Ak teda zapneme stretavacky, zobereme z motora 100W. Pri akom vykone? napr 135 000W (320d a 135kW) Teda sa bavime o zatazi mensej ako 0,1% maximalneho vykonu. Ked ide motor na nizke otacky a dava povedzme len 50kW, aj tak je to cca 0,2% jeho vykonu.

Jasne, ak takychto zrutov zapojime 10, (fukare, vyhrievanie zrkadiel, vyhrievanie skla, sedaciek ci podobne) tak sa dostaneme na cca 2-3% vykonu (pri rozjazde), ale to je stale uroven ktoru takmer nespozorujes a pocas jazdy ti zle nafukane pneu ci protivietor spravia vacsiu skodu na spotrebe ako toto.

BTW: 3er maju v novsich motoroch "efficient dynamics" system, ktory zapina alternator len pocas spomalovania auta a pri rozjazde ked potrebujes vykon ho vypina uplne. Pri brzdeni zas naopak zapoji alternator s velkou zatazou a odobere z motora vykon, ktory by si uz pri jazde pocitil. (ale pri brzdeni ta to netrapi) Preto aj v manuale odporucaju nejazdit stale brzda-plyn ale obcas nechat "dobehnut" so zaradenou rychlostou, aby sa auto pri spomalovani malo cas nabijat.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných