... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

obchodna sekcia
 
Mentos
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 10.3.2013
Kraj: Banskobystrický

Z Octavie na BMW...

Nedeľa, 10. Marca 2013, 23:37

Zdravím páni. V súčasnosti sa ešte síce vyvážam na eMBéčke r.v.2008 1,6 B+LPG, ale verím, že sa to vo veľmi krátkom čase zmení (cca 2 týždne) a že sa stanem aj oprávneným členom tohto fóra... Akosi ma prestalo baviť vrážať strašné peniaze do leasingu a servisných prehliadok nového auta a po neustálych problémoch od novoty,som sa rozhodol vymeniť Octávku za niečo staršie, spoľahlivejšie, ale určite lacnejšie... Pretože za tých vyše 20tis. € čo som dal do leasingu, servisu a prehliadok od r.2008 by som napr. také BMW rad 5 (1998-2003) mohol asi aj pozlátiť. Po dlhom pátraní a všetkých možných radách som sa už začal zmierovať s tým, že v cene do 4000,- €, ktoré chcem investovať do kúpy, asi nenájdem nič typu "hatchback" s takým kufrom ako má Octávka, ale určite chcem niečo, v čom majú v zadu sediaci aspon trochu viac miesta ako v Octavii I. Ako som naznačil, veľmi sa mi zapáčilo BMW rad 5 od r. 1998 - 2003. Chcel som Vás preto poprosiť o pár rád. Napr. na čo si dať pri kúpe pozor, ktoré motory sú spoľahlivejšie, či kúpiť radšej kus pred FaceLiftom alebo po (viac sa mi páčia tie po...). A ešte pre vás možno blbá otázka, ale zatiaľ som "amatér": Zadné sedadlá sa dajú sklápať? Ako je to s veľkosťou kufra - pár ruksakov na víkendovku s priateľmi...?
Taká moja ideálna predstava: rad 5; DIESEL; cca 130-150 koní; jednoznačne manuál prevodovka; Angel Eyes; klíma môže byť aj 2-zónová :); šíber; tmavšia farba; čierna koža; 5xairbag; multifunkčný volant; vyhrievané sedadlá... neznášam parkovacie senzory.
Neviete o nejakom konkrétnom kuse? 3000-4000,-€? ĎAKUJEM za váš čas a trpezlivosť s "bažantom" :)
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Z Octavie na BMW...

Nedeľa, 10. Marca 2013, 23:45

toto patri skor do nakupnej poradne a nie pribehov..
btw za 3000-4000 by som volil asi len 528i, teda 200konovy benzin.
530d bude bud vydojena alebo dalsich 5000 do toho das.
ked tak, tak radsej 530d , cize tiez 200 konikov, od roku 2001 idealne posledne roky (2003)
no tam sa uz priplaca .. cca 6-7 tis.
diesel 130konovy sa ani nerobil do tychto aut.. minimum bol tusim 110kw 520d, pripadne starsi.. 525tds, ktory ti nik neodporuci.
za 3-4 tis by som skor do 5er nesiel, leda tak este starsi, cize e34
a neboj, servisovaniu auta sa nevyhnes :D
 
Mentos
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 10.3.2013
Kraj: Banskobystrický

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 00:13

Ospravedlňujem sa - neskôr som objavil, že je tu aj téma "poradňa pri kúpe..." :roll: :-#

No toho servisovania sa ani tak neobávam - s tým počítam, ale ak mám popri tom servisovaní platiť ešte 265,- evri mesačný leasing... tak radšej ich budem vrážať do niečoho čo bude už moje a za tie peniaze si z toho postupne porobím fakt vozítko podľa predstáv :) Možno snívam...
Ďakujem za radu. Takže 525ky sú nanič? Lebo tých som si pár vyhliadol r.v.1998- je ich plný net...
A ešte - tých 200 koníkov nepapá aj deti pri ceste?
 
Adam_BA
Príspevky: 939
Registrovaný: 20.2.2010
Auto: E39 530d Touring
Kraj: Bratislavský

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 01:03

Treba poprosit admina aby to presunul do nakupnej poradne ;)

Aby som nebol OT: 528i spapa pri normalnej jazde takych 9 - 10 litrov na 100 km a podobnu spotrebu ale nafty bude mat aj 530d...ale ver mi, ze trochu si priplatit za benzin, resp. naftu sa v tomto pripade oplati ;)
EX-BMW E36 323i coupe avusblau

BMW E39 530d Touring - Anthracite metallic
 
Užívateľov profilový obrázok
slacker
Príspevky: 92
Registrovaný: 13.12.2009
Auto: E39 530dA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA/TT

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 08:12

Mne teraz po zime ukazuje 530d priemernu spotrebu 7,4 litra (realne mozno trochu viac). Podotykam, ze automat. Samozrejme zalezi, co viac jazdis (ja mesto). Takze s manualom sa podla mna dostanes este nizsie. Urcite by som isiel do poFL modelu. Par ruksakov tam urcite zmestis, mozno aj cestovnych tasiek :). Akurat je kufor nizky - na prenasanie velkych veci urcite nie. Moje sedacky sa sklapat nedaju, neviem ci bola taka moznost. Snad doplni niekto iny. Ja som na svojom aute doplatil na klapky na sacom potrubi, ktore sa montovali do automatov, vobec som o tom netusil. Ak sa naozaj pustis do kupy, tak dnes by som si so sebou zobral niekoho kto sa vyzna a poradil by pri kupe idealne aj s diagnostikou (moze checknut vela veci, napr. vstreky). Mozno najdes aj tu na fore takeho ochotneho cloveka. S poFL modelmi byva problem s xenonmi - vypalenymi parabolami, obhliadni si auto a prevez sa aj po tme, aby si videl aka je svietivost na ceste (ona dokaze byt dost miziva). Zatial ma tolko napada.
 
Mentos
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 10.3.2013
Kraj: Banskobystrický

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 09:27

Waw, vďaka za cenné rady. Nechcelo sa mi spať, tak som strávil noc na rôznych recenziách a teraz sa fakt neviem rozhodnúť, či benzín alebo diesel. 530D commonrail je vraj dosť fin.náročný na servis - po 200-250tis. km investícia cca 2500,- €? Zase neviem ako je to so životnosťou benzínových (523i,528i) a krútiaci moment je zlomok z dieselu... :roll: čo môže odísť na benzíne, také finančne nákladnejšie?
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 989
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 09:36

preco by mala byt investicia 2500,- € po 250 000 km do 530 D?
moj ma 330 t km a menili sa iba take veci, ktore odchadzaju aj na benzine pri vela km - starter, alternator, cerpadlo CR (to na benzine neni)...
podla mna to nie je pravidlo, ze diesel MUSI mat danu investiciu, skor ide o zaobchadzanie a stav
 
Užívateľov profilový obrázok
LOKI
Príspevky: 2150
Registrovaný: 28.11.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 09:51

bude to rozhodne zmena k lepsiemu ale ci sa zbavis problemov so servisom...to asi nie :) prajem stastny vyber pri novom aute a radsej benzin ber, menej starosti do buducnosti a takmer kazda E39 dieslova do 200.000km bude stočenica po starom panovi lekarovi co mal doma 3 auta atd...
20” T3LR 441HP EX: 24” OIVFL, 16” GLC 250, 13” Touareg 245HP, 03” BMW Z4 192 HP, 05” E90 325i, 05" E91 325xi,10" BMW Z4 23i 205HP, 06" Porsche Carrera 911 4S 3.8L 355HP, 09" BMW X6 35i 306HP, 14" BMW M4 431HP, 09" BMW M3 420HP, 03" BMW E39 525i 192HP pribeh, 05" BMW E61 530D 260HP pribeh,05" BMW E90 330i 258HP pribeh
 
Mentos
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 10.3.2013
Kraj: Banskobystrický

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 10:08

Našiel som to :smile: :

Je to z porovnania 525tds a 525d:

"Vyhodou TDSka je to, ze pokud se koupi slusny kus a zachazi se s nim slusne, tak je predpoklad relativne nizkych udrzovacich nakladu. Oproti tomu Common Raily od BMW jsou sice vynikajici motory, ale jejich servisni naklady totalne zlikviduji jakykoliv business case na jejich koupi. Zivotnost CR vstrikovacu u techto motoru je nekde mezi 200 - 250.000km (coz odpovida najezdum u ojetin), pokud odejdou tak velice casto vsechny najednou a nasledna oprava vyjde na 70.000Kc!"
Naposledy upravil/-a Mentos v Pondelok, 11. Marca 2013, 10:14, upravené celkom 1 krát.
 
pyranes
Príspevky: 458
Registrovaný: 1.7.2010
Kraj: Trenčiansky

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 10:10

a benzin a plyn je zavrhnuty?
 
Mentos
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 10.3.2013
Kraj: Banskobystrický

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 10:21

Aj nad tým trochu uvažujem.. Aj teraz mám na Octavii LPG už takmer 2 roky. Je to lacné jazdenie, ale dosť výrazne cítiť na plyne úbytok výkonu a stále mi svieti kontrolka motora, čo ma irituje, aj keď servisák povedal, že to nevadí... A asi je to veľmi citlivé na kvalitu plynu, lebo napriek tomu, že tankujem nie na najlacnejších pumpách, niekedy to robí fakt hovadiny - ako keby som tam nalial vodu... :D Takže som myslel,že diesel by bol celkom dobré riešenie s porovnateľnými nákladmi na PHM ako LPG...
 
pyranes
Príspevky: 458
Registrovaný: 1.7.2010
Kraj: Trenčiansky

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 10:27

tak ale 1.6 a 2.8 je rozdiel. stefo taku ma on ti povie viac
 
Užívateľov profilový obrázok
slacker
Príspevky: 92
Registrovaný: 13.12.2009
Auto: E39 530dA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA/TT

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 10:35

Jasne, ze vstreky nevydrzia dozivotne. Ale to nie je problem iba tohto modelu alebo znacky auta. Daju sa repasovat v cene ~120 EUR/kus, co urcite nie je 70.000 Kc. Ak sa chces ale tomu uplne vyhnut, tak chod radsej do benzinu.
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 989
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 10:41

Mentos napísal:
Aj nad tým trochu uvažujem.. Aj teraz mám na Octavii LPG už takmer 2 roky. Je to lacné jazdenie, ale dosť výrazne cítiť na plyne úbytok výkonu a stále mi svieti kontrolka motora, čo ma irituje, aj keď servisák povedal, že to nevadí... A asi je to veľmi citlivé na kvalitu plynu, lebo napriek tomu, že tankujem nie na najlacnejších pumpách, niekedy to robí fakt hovadiny - ako keby som tam nalial vodu... :D Takže som myslel,že diesel by bol celkom dobré riešenie s porovnateľnými nákladmi na PHM ako LPG...


kontrolka motora svieti kvoli tomu, ze motor ma zlu zmes - bud prilis chudobnu alebo prilis bohatu. ze to nevadi, to by som teda netvrdil

cele ja to vec nastavenia - da sa to nastavit tak, ze svieti nebude a motor pojde tak, ako ma

osobne by som isiel radsej do 528/530i/540i + LPG ako do diesla. mal som diesel a teraz B+LPG :smile:

LPG funguje dobre, ked sa zvoli kvalitne zariadenie a da sa to spravit firme, ktora sa tomu rozumie a vie to spravne nastavit
 
Užívateľov profilový obrázok
LOKI
Príspevky: 2150
Registrovaný: 28.11.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg

Re: Z Octavie na BMW...

Pondelok, 11. Marca 2013, 11:19

len LPG do bmw co chces = cca 1500e :wink: a kedze budget na auto je 4000e tak neviem neviem ci tolko chces dat do toho
20” T3LR 441HP EX: 24” OIVFL, 16” GLC 250, 13” Touareg 245HP, 03” BMW Z4 192 HP, 05” E90 325i, 05" E91 325xi,10" BMW Z4 23i 205HP, 06" Porsche Carrera 911 4S 3.8L 355HP, 09" BMW X6 35i 306HP, 14" BMW M4 431HP, 09" BMW M3 420HP, 03" BMW E39 525i 192HP pribeh, 05" BMW E61 530D 260HP pribeh,05" BMW E90 330i 258HP pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných