Streda, 1. Augusta 2012, 14:15
40km tam a nazad v pracovne dni, nejake dalsie vozenie sa, povedzme rocny najazd do 25000km. To je tak na hrane ohladne rozhodovania diesel/benzin.
Iste ze, ak najdes ponuku z krajiny rozpravok: diesel s malo (realnymi!) km, jasnou historiou, prvym majitelom starsim panom bez sportovych ambicii, slusnou vybavou a najlepsie s efficient dynamics pofacelift motorom, skoc po tom a ber ho. Ale realne asi vsetci vieme kolko je takych ponuk a aka je ich cena ak sa najdu...
Jasne ze podla toho ktory, ale povedzme ze ten diesel bude jazdit za 6l/100km a benzin by isiel za 8/100. Rocna spotreba dieslu 1500 l a benzin 2000 l . Pri cene (zhruba) €1,4 za naftu a €1,5 benzin to robi rocny rozdiel (2100 vs. 3000) 900EUR v prospech naftozruta.
Jo, vyzera to super, ale realisticky, vsetci vieme aky disel sa podari zohnat. Ak aj bude mat auto realnych 100-150tis km, turbo a vstreky budu coskoro na vymenu (prip. repas). pridaj rok-dva uzivania a DPF detto. Ako skoro ti spotrebou usetrene peniaze nahradia jeho vyssiu nadobudaciu cenu, to je dalsia otazka.
Benzin bude atmosfera, pokludne si tahajuca a bez vacsich nakladov na opravu zijuca roky... treba si uvazit aka bude buducnost toho auta. Ci ho chces drzat este roky, alebo je to na 2-3 a potom ho strelit dalej... ak na dlho, ber diesla a usetri ti na spotrebe. Ak ale do jeho oprav vrazis dalsie tisice, nikto ti ich nebude pri skorom predaji ochotny priplacat a budu to stratene prachy. Ak si ho nechas, opravy sa ti vynahradia.
BMW 320d E91Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II
"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"