... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: E36/323i prehrievanie motora

Štvrtok, 23. Júla 2009, 15:55

ta vrtula sa zopina teplom od motora. cize ked je vrely motor, je tepla ta visco spojka, vrtula sa toci podla otacok motora. ked je motor chladny, spojka je rozpojena, a vrtulou potocis volnou rukou.

P.S. mozno predosli majitel urbil tuning a tu spojku dal natvrdo, ze sa bude tocit stale... ked je motor chladny a nastartujes, tak tu vrtulu musis udrzat rukou, ale najprv skus radsi srobovak, nech neprides k urazu
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Autor témy
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: E36/323i prehrievanie motora

Štvrtok, 23. Júla 2009, 16:08

Aha, ale najvyssi bod plati ze?
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E36/323i prehrievanie motora

Štvrtok, 23. Júla 2009, 16:22

elektricka vrtula za ladvinkami sa ma volne tocit. ak je napevno tak je mechanicky v cudu.

ak si nemenil termostat posledny rok, tak ho urcite vymen,
to cidlo v chladici moze byt ok, ale ked cez neho neprudi voda (vadny termostat) tak nezopne.
vyskusaj pri rucicke teploty v strede, ci mas horucu aj lavu cast chladica, ak je len vlazna, termostat je v cudu..
este moze byt vadne aj vodne cerpadlo..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Autor témy
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: E36/323i prehrievanie motora

Štvrtok, 23. Júla 2009, 16:35

Oki, necham vychladit motor, naplnim destilkou a potom sa pojdem previest. Vyskusam co to spravi tak uvidim. Termostat som este nemenil, auto mam od novembra. Skusim hodit dolu aj kryt a pohnut s tou vrtulou, uvidim ci sa bude dat. Dam potom info. Kazdopadne diky.
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Autor témy
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: E36/323i prehrievanie motora

Piatok, 24. Júla 2009, 09:23

Mam este otazku, ako zistim ze je vadna vodna pumpa, visco spojka?

Ak je vadna visco spojka tak by som mal vrtulu udrzat rukou pri jej toceni?

A na ETK mi dalo 2 typy termostatu, jeden ma teplotu 88 a druhy 92 stupnov. Ktory si mam objednat?
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: E36/323i prehrievanie motora

Piatok, 24. Júla 2009, 11:02

vodnu pumpu zistis tak, ze ju vymontujes, chytis osku, a ked dokazes tocit lopatkami, tak je zla

visco zistis takto:

ked je motor studeny tak ju otocis rukou
ked je motor teply tak ta spojka musi mat vacsi odpor, cize ju neotocis, resp otocis len minimalne.

ja som kupoval termostat na 92° a je to v pohode, stiha sa voda chladit v chladici
 
Užívateľov profilový obrázok
Miro528
Príspevky: 778
Registrovaný: 21.3.2007
Auto: E38 740i ´00
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: GA-SA

Re: E36/323i prehrievanie motora

Piatok, 24. Júla 2009, 11:28

MuadDeeb napísal:
Mam este otazku, ako zistim ze je vadna vodna pumpa, visco spojka?

Ak je vadna visco spojka tak by som mal vrtulu udrzat rukou pri jej toceni?

A na ETK mi dalo 2 typy termostatu, jeden ma teplotu 88 a druhy 92 stupnov. Ktory si mam objednat?

viewtopic.php?f=4&t=19870&start=15 :wink:
Ex BMW 740i ´00
Ex BMW 528i Touring ´97
Ex BMW 525i 24V ´91
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Autor témy
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: E36/323i prehrievanie motora

Piatok, 24. Júla 2009, 16:03

Takze pani, nove zistenia. Siel som z prace domov, auticko stalo von na teplucku. Prisiel som domov, teplota pri cervenej.

Pri zapnutom motore som srtulu zastavil novinami, cize zla viscospojka.
Chladic studeny, spodna hadica chladica na lavej strane (ak stojim pred autom a kukam dnu) studena, vrchna prava hadica horuca jak hovado. Vzduch v aute fukalo len teply, ziadny horuci.

Samozrejme nefunguje ani pridavny ventilator, ten skripe a tazko sa nicm toci.

Cize poradte mi pls kde moze byt chyba a aj ci sa da motor tohto ventilatora opravit (niekde som postrahol ze sa da).

Dakujem vsetkym za napady.
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: E36/323i prehrievanie motora

Piatok, 24. Júla 2009, 17:06

takze viscu mas zlu, to sa meni kus za kus. pozor je tam opacny zavit, ked ju budes davat dole z osky

Dalej kedze si bol v cervenom a chladic bol studeny, tak bud mas malo vody, alebo mas zlu pumpu, alebo termostat. Ako odvsdusnit uz vies, ako odskusat pumpu to uz vies tiez a termostat hod do vriacej vody a pozeraj ci sa otvori.

ta predna vrtula ti nesla preto, lebo si mal studeny chladic. ked ju chces odskusat, odpoj konektor a daj ju napriamo na 12V, alebo ako pisal BlackMW, vyber relatka a prepoj to dratom
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Autor témy
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: E36/323i prehrievanie motora

Piatok, 31. Júla 2009, 20:05

Takze dakujem vsetkym za info a pomoc, bola to vadna pumpa, rozpadnuta na kusky. Uz je tam druha. A bude mi potrebna aj predna vrtula a samozrejme viscospojka. Dakujem este raz.
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
jozomrkva1
Príspevky: 47
Registrovaný: 22.3.2011
Kraj: Košický

Re: E36/323i prehrievanie motora

Utorok, 27. Marca 2012, 08:01

visco zistis takto:

ked je motor studeny tak ju otocis rukou
ked je motor teply tak ta spojka musi mat vacsi odpor, cize ju neotocis, resp otocis len minimalne.

chcem sa opytat- mne to robi takto- ked je studeny motor tak sa vrtula otoci na cca 1/4 otacky, a ked je teply motor tak sa da viac roztocit. a pri zohriatom a zapnutom motori ju zastavim rukou a ked ju pustim tak sa rozkruti dalej.
cize mam zlu visco spojku??

p. s. toto som zistil ked som mal teplotu asi 1-2mm za stredom. diki za odpoved.
 
Užívateľov profilový obrázok
MiňoZA
Príspevky: 67
Registrovaný: 14.5.2009
Auto: e36 325i qp
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Zilina

Re: E36/323i prehrievanie motora

Štvrtok, 21. Júna 2012, 09:50

Napisem to sem i ked to priamo nesuvisi - stava sa mi ze po dlhsej suvislej jazde (viac ako 100km) sa mi nadmerne zohrieva predny panel v oblasti autoradia pod ovladacom klimy. Mal som tam naposledy v priehradke polozeny mobil a uz na dotyk bol velmi horuci. Vzduch z ventilatorov fuka normalne studeny, teplomer byva tiez vzdy v strede, motor sa neprehrieva, len z celeho toho panela sala neprirodzene teplo. Klima je z auta vybrata a ostal len ovladaci panel. Nepride mi to normalne, ci?
Auto v popise.
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: E36/323i prehrievanie motora

Pondelok, 25. Júna 2012, 13:49

Mne zas ide teplo z pod radiacej ale tak to môže byť aj tým,že mi chýba časť krycieho plechu :wink:
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: E36/323i prehrievanie motora

Utorok, 26. Júna 2012, 15:18

@ visco:
post547858.html#p547858

v skratke ked je funkcna:
aj ked je visko zovreta (vyssia teplota motora) tak sa da vrtula zastavit, ale je dost citit ze sa vrtula chce tocit..
ak je visko pokazena, tak pri "prehriatom" stave sa da zastavit, a roztocit na opacnu stranu (normalne ju ide roztocit naopak, casom sa zastavi a rozbehne v smere)
takuto visku treba cim skor vymenit.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných