Najlepsie je kupit kompresiometer s co najdlhsou tlakovou hadicou, pretoze ja mam tento
http://www.bgs-obchod.sk/bgs/eshop/13-1 ... v-0-21-bar a ked som meral kompresiu na cliu tak tam bol blby pristup a aj 300mm bolo malo a musel som davat nadstavec (zapalovacia cievka mala vyse 20cm + nad tym bolo este nasavanie vzduchu). Na bmw som meral ked som si ho kupoval a pristup tam bol perfektny.
A postup (pre benzínový motor):
1. Musí byť zohriaty motor a dobre nabitá batéria
2. Odpoja sa kable k svieckam / vyberu sa cievky (novsie motory bez rozdelovaca) potom je dobre vyfuknut spinu a tak vybrat vsetky sviečky potom odpojt rele vstrekovania a rele pal.cerpadla.
3. motor pretocit len tak naprazdno aby vyfukol spinu a nasal studeny vzduch a potom nakrutit kompresiometer do 1. valca plyn na podlahu a tocit dokym tlak neprestane narastat a takto premerat na vsetkych valcoch.
Tlak by mal byť min. 10 barov podla bmw. Ak je nizsí tak treba vliat trochu oleja do valca a zmerat este raz - ak aj potom bude stale maly tak netesnia ventily / hlava (lepsi pripad) ak sa tlak zlepsil tak netesnia kruzky na pieste. Este mozu byt tlaky na dvoch susednych valcoch malé - vtedy je prasknute tesnenie medzi valcami.
4. Je dobre nechat motor vychladnut a tak nakrutit sviecky a dotiahnut momentovym klucom na 25 Nm.
A ja som na kompakte 318ti m42b18 nameral tlaky 15bar, 14.9bar ,15.1bar ,15bar nabehané 246000

. A zavit bol M14x1,25