... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 10:41

germancars napísal:
lokalne teploty na dotykom namahanych miestach su neskutocne vysoke a ked sa to hned chcipne tak teplota este vyskoci...


teplota vyskoci, ked sa to vypne? :thumbup: a co to miesto ohrieva?
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 10:44

dostuduj fyziku verim, ze na to prides ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 10:51

germancars napísal:
dostuduj fyziku verim, ze na to prides ;)


skor si ju pozri ty :mrgreen:
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 11:02

okej tak si zober zeleznu platnu a zospodu ju ohrievaj ohnom na nejakych 500stupnov celzia..
zvrchu na nu lej vodu (to bude dajme tomu chladenie)..odmeraj teplotu kovu..

potom prestan zahrievat a zaroven ihned prestan chladit...co myslis aka bude teplota toho kovu?

podla tvojej teorie by sa aj turbo mohlo hned zahasit, lebo ked sa netoci tak tam uz nie je teplo.. :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 11:27

germancars napísal:
okej tak si zober zeleznu platnu a zospodu ju ohrievaj ohnom na nejakych 500stupnov celzia..
zvrchu na nu lej vodu (to bude dajme tomu chladenie)..odmeraj teplotu kovu..

potom prestan zahrievat a zaroven ihned prestan chladit...co myslis aka bude teplota toho kovu?

podla tvojej teorie by sa aj turbo mohlo hned zahasit, lebo ked sa netoci tak tam uz nie je teplo.. :smile:


napisal si, ze ked vypnes motor tak teplota vyskoci, platnu daj do zberu a vrat sa k motoru, teplo v tych castiach co prichadzaju do kontaktu moze vznikat trenim, ale to je zanedbatelna cast a dalsie teplo je prijimane od spalovanej zmesy, kedze vypnes motor, prestane prebiehat spalovanie zanikne tento zdroj tepla a tiez sa prestanu hybat casti a nedochadza k treniu,tak mi povedz ako je mozne ze teplota este bude podla tvojej teorie rast?
kedze udajne to vyskoci na najteplejsom mieste, tak si prave prepisal druhy termodynamicky zakon (nie je mozne aby teplejsie teleso prijimalo teplo od studensieho)
a ked budes liat vodu na platnu s teplotou 500 stupnov celzia, tak sa ti ta voda bude odparovat... ale to zalezi tiez od jej mnozstva vody a velkosti tepelnej kapacity
a chladiaci ukruh nie je otvoreny, ale uzavrety a ked ho zohrejes tak je pod tlakom a voda sa ti neodparuje...

turbo sa nehasi... a to je mozno tvoja teoria... nie moja, netusim kdesi to cital, lebo ja som nikde nic take nenapisal... :mrgreen:
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 11:40

ani trochu si sa nezamyslel a nepochopil to co som pisal ale nechajme to tak , nemam potrebu ta presviedcat o mojej pravde..v tom poslednom prispevku mas minimalne dve chyby, podla ktorych viem ze si vobec nepochopil to co som pisal vrat sa k tej fyzike zatial :)
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 12:02

neviem preco to potom nevysvetlis ked vidis ze tomu "nerozumie" ked uz si zacal takuto debatu...
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Užívateľov profilový obrázok
grizly
Príspevky: 301
Registrovaný: 12.12.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 12:21

ja napisem spat k teme.

minuly rok som kupoval m3 tak dam moje skusenosti. kym som vybral tu spravnu tak to trochu trvalo, ale mal som iste poziadavky tak som sa ich drzal. presiel som nemecko aj svajciarsko v podstate aj slovensko (Bleskovu m3). a nikde ma nic nezaujalo. tahalo ma to k bleskovej m3 ale stvalo ma ze ma valcovane blatniky a trochu aj celolak. ale zasa technicky bola v perfektnom stave. proste som chcel uplny original. nakoniec som kupil v CZ aj to uplnou nahodou ale cena bola daleko za tvojim rozpoctom a to som kupil 3.0 z 93 roku. takze asi tak.
e36 ///M3 dakar gelb ----> P993

ex:e36 coupe M packet
 
Užívateľov profilový obrázok
El Heic
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 3.7.2011
Auto: BMW E46
Kraj: Košický

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 14:05

Veď ja chápem, že výstavný kúsok si svoju cenu opýta. A nehádam sa. Písal som, že ochotne počkám. Mne zase nejde o 99% stav karosérie a interiéru. Mňa skôr láka dobrý stav motora a technická stránka auta. A skôr či neskôr natrafím aj na niečo podľa mojich predstáv a možno aj niečo došporím.
grizly napísal:
ja napisem spat k teme.

minuly rok som kupoval m3 tak dam moje skusenosti. kym som vybral tu spravnu tak to trochu trvalo, ale mal som iste poziadavky tak som sa ich drzal. presiel som nemecko aj svajciarsko v podstate aj slovensko (Bleskovu m3). a nikde ma nic nezaujalo. tahalo ma to k bleskovej m3 ale stvalo ma ze ma valcovane blatniky a trochu aj celolak. ale zasa technicky bola v perfektnom stave. proste som chcel uplny original. nakoniec som kupil v CZ aj to uplnou nahodou ale cena bola daleko za tvojim rozpoctom a to som kupil 3.0 z 93 roku. takze asi tak.
 
Užívateľov profilový obrázok
El Heic
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 3.7.2011
Auto: BMW E46
Kraj: Košický

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 14:10

mys_iak napísal:
sice 3,0 ale predsa pekne... na poslednej strane ma 219000kc
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0

Yeahh . už som ju videl, má ju tam dosť dlho. Tiež by stála za hriech aj cena sa mi páči.
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 16:14

El Heic napísal:
Chlapci. Je realna moznost zadovazit si ju do 7000€ ?


To je viac ako 9000 co zato pyta nie ? :)

Prihlasenie,dovoz.. 9700.
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 17:10

700e? je dovoz M3 s CR ?
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Užívateľov profilový obrázok
cretino
Príspevky: 1903
Registrovaný: 13.7.2009
Auto: ..kombik :)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: DS, BA

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 17:33

mys_iak napísal:
700e? je dovoz M3 s CR ?


myslim si, ze s cestovnymi nakladmi z KE a nakladmi na prihlasenie aj ano.. ked je to pri Prahe kdesi, tak by som povedal ze aj viac :roll:
F11 525d
E70 35d
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 17:43

ano lebo s BA do KE to je ovela lacnejsie a netreba ratat benzin ;)

ak by mal ist do prahy pre M3ku tak by ju nalozil na vlak a ma to za 50e a je zahojeny... ale citam tam ze pise revir bolka polivku takze je to kusok od ziliny ;) cize s benzinom nespekulovat lebo je to rovnako ako po svk...

a jedine co ho to bude viac stat ako keby bral s CR tak o K.O ... stk, ek, znacky by musel davat aj na svk auto ;)
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Užívateľov profilový obrázok
Solty
Príspevky: 466
Registrovaný: 20.12.2011
Auto: mhd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 18:21

Mimo má pravdu ohľadom toho zákona termodynamiky, vždy odovzdáva teleso teplejšie svoju energiu telesu studenšiemu nie naopak. Jediná anomália, ktorá nastáva, ale dá sa logicky vysvetliť je to, že keď to auto ide rýchlo a jazdí napr. okruh a dávaš tomu plný kotol preradíš rýchlosť a dávaš tomu o život a fuká/prúdi pod kapotu studený vzduch tak napr. blok alebo hlava motora, ktoré bývajú poriadne horúce odvzdávajú svoju teplotu tomu prúdiacemu studenému vzduchu a ostanú napr. na telote 120 stupňov prudko zabrzdíš a potom vypneš motor, stane sa to, že zbytok neodvedeného tepla so spaľovacieho priestoru, začne prenikať vedením von a začne dohrievať schladený povrch bloku motora, ktorý odovzdal povrchové teplo svojemu okoliu (vzduchu) a teraz sa znova doohreje napr. na 135 a potom začne znova ochladzovať.

Jednoducho: Skús naštartovať nechaj ho v kľude nahriať na 70 stupňov a potom na neutráli mu dávaj plný kotol a ujebávaj mu rob to takto 10 minút na mieste a uvidíš, že v tomto zlomku nameriaš teplotu nie 120, ale tiež okolo 140 stupňov aj keď viem, že to bude viac, ale to každý človek s kuchynským zdravím rozumom pochopí.

Toto som nevymyslel ja, ale musel som to takto pochopiť, nato aby som spravil strojarinu. Vymyslel to niekto múdry predomnou začo mu aj ďakujem inak by som sa nevozil na BMW a nerástol by my kapitalistický pupek. :-({|=
Naposledy upravil/-a Solty v Utorok, 17. Apríla 2012, 18:40, upravené celkom 1 krát.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných