... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Pokino
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 25.2.2012
Kraj: Bratislavský

Kupa BMW uzitocne rady

Sobota, 25. Februára 2012, 16:35

Ahojte!

Po dlhom premyslani a radeni ma ludia nasmerovali na znacku BMW, moja hlavna poziadavka bola spolahlivost a benzin resp LPG.

Chcel by som sa Vas popytat na spolahlivost starsich motorov.
Konkretne sa rozhodujem medzi E39 2,5 liter na LPG a 540i ale taktiez na LPG.
Bolo mi povedane ze tieto auta vydrzia takmer vsetko a nemaju problem prekonat hranicu 400tis km. Je to pravda? je nieco specificke co odchadza?
540i je automat...je spolahlivy ak ma povedzme 250tis za sebou?
Ako je to u nas s prestavbou na LPG? Da sa dodatocne dorobit alebo to u nas nieje schvalene? BMW planujem doviezt z nemecka, predsalen maju lepsie cesty ako my.
2,5 liter je uz prerobeny na LPG, takze zapis by mal byt bezproblemovy no 540i nema LPG....
cenovo je to tak ze 2,5 by stala 4600 + dovoz a prepisy a kontroly (prejde?) rv2000, no a 540i stoji cca 4400 taktiez s LPG rv1999. kilometrovo su natom skoro tak isto.
Kolko platite poistku? Nieje 540i lakavejsia pre zlodejov?

Na co si mam davat pozor pri kupe? Je 8 valec lepsi ako 6? Spolahlivostou. (na spotrebu nepozeram lebo bude plyn a verim ze kludnou jazdou sa da ist aj na nizku spotrebu a hlavne v pohodli).
Ospravedlnujem sa za TONU otazok a vopred dakujem za Vase rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Nedeľa, 26. Februára 2012, 05:35

Pokino napísal:
Ahojte!

Po dlhom premyslani a radeni ma ludia nasmerovali na znacku BMW, moja hlavna poziadavka bola spolahlivost a benzin resp LPG.

Chcel by som sa Vas popytat na spolahlivost starsich motorov.
Konkretne sa rozhodujem medzi E39 2,5 liter na LPG a 540i ale taktiez na LPG.
Bolo mi povedane ze tieto auta vydrzia takmer vsetko a nemaju problem prekonat hranicu 400tis km. Je to pravda? je nieco specificke co odchadza?
540i je automat...je spolahlivy ak ma povedzme 250tis za sebou?
Ako je to u nas s prestavbou na LPG? Da sa dodatocne dorobit alebo to u nas nieje schvalene? BMW planujem doviezt z nemecka, predsalen maju lepsie cesty ako my.
2,5 liter je uz prerobeny na LPG, takze zapis by mal byt bezproblemovy no 540i nema LPG....
cenovo je to tak ze 2,5 by stala 4600 + dovoz a prepisy a kontroly (prejde?) rv2000, no a 540i stoji cca 4400 taktiez s LPG rv1999. kilometrovo su natom skoro tak isto.
Kolko platite poistku? Nieje 540i lakavejsia pre zlodejov?

Na co si mam davat pozor pri kupe? Je 8 valec lepsi ako 6? Spolahlivostou. (na spotrebu nepozeram lebo bude plyn a verim ze kludnou jazdou sa da ist aj na nizku spotrebu a hlavne v pohodli).
Ospravedlnujem sa za TONU otazok a vopred dakujem za Vase rady.


:thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Nedeľa, 26. Februára 2012, 09:21

ak to chces do mesta, pozeral by som skor po 6 valcovh, motor je rozhodne lahsi a je tam rozdiel v riadeni, dialnica je jedno. je ti jasne ze 6 valec bude mat nizsie nizsie naklady, menej sviecok, menej vstrekovacov a tak dalej. ani jeden z benzinovych motorov co sa montoval do e39 netrpi nejakym vaznym nedostatkom. radsej by som pozeral po vyssom objeme, minimalne 523 co je 2,5 liter. po repase vanosu, vyemene odlucovaca oleja ten motor nema iny zasah. akurat treba davat bacha na podvozok lebo je hlinikovi a vaha auta hraje proti nemu.
u v8 by som siel skor do starsieho modelu, vanos mu sice dodal ine spektrum otacok, avsak vecsina vanosov to ma uz za sebou a repas vyjde vela, bez toho ma motor dizlovy zvuk
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Pokino
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 25.2.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Nedeľa, 26. Februára 2012, 16:17

Jazdit budem prevazne mesto - obchvat, vikendy mimo mesto + par krat rocne dlhe trasy. o spotrebu mi nejde kedze to bude LPG a to je dnes zatial lacne.
Mam rad sviznu jazdu preto sa skor priklanam k 540i. co sa servisu tyka, mam mechanika ktory sa venuje dlho BMW a opravi / zozenie vsetko. Len som chcel vediet ci su spolahlive. Vanos zevraj nieje problem a da sa lacno opravit. dufam ze prevodovka bude zit dlho.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 08:10

na v8 vanos lacno neopravis, je to nieco uplne ine ako na r6

prevodovky, manual by nemal mat ziadnu zavadu, akurat ze sa moze riadiaca paka za tepla posunut pod 5. rychlost v neturali, v tom pripade su tam poblazenene nejake nastavovacie ticky

automat to ma troska horsie, ale pokial bol v nom meneny olej pravidelne, majitel nebol prasa, nevidim problem.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 09:08

jararak napísal:
na v8 vanos lacno neopravis, je to nieco uplne ine ako na r6


Mechanik asi ten Vanos este nevidel. Mozno menil tesnenia na M54, alebo menil len selenoid tak ma pocit, ze spravi kazdy Vanos jednoducho a lacno...

Bol som nedavno pozriet e39 523i touring u jedneho "mechanika" vo Vrakuni. Je v tej oblasti dost znamy, vraj si u neho "kazdy" dava robit auto, chlapec sa "vraj" vyzna. Ked som to auto videl, poviem vam, nech ma akukolvek povest, nekupil by som od neho ani pneumatiku a o tom, ze by som mu zveril moje auto uz ani nehovorim...ked som sa ho nieco spytal, ani nevedel, o com rozpravam...

Nemam rad ludi, co namotavaju, ako vsetko urobia a ked pride na na lamanie chleba, zrazu zistia, ze to nie je az take jednoduche, ako si povodne mysleli. Narozpravaju ludom, ako im na pockanie vymenia rozvody, ale o nastaveni Vanos pri takomto ukone nevedia vobec nic a potom to tak aj dopadne...ked sa ma niekto opyta na nieco, co som este nerobil, alebo si nie som isty, tak rovno poviem, ze som to este nerobil, ale skusim zistit, co to obnasa. A nie ze "jasne, to bude brnkacka, bez problemov spravim" a potom zistis, ze Tvoja 540i je prva, ktoru v zivote videl...niektorym "mechanikom" by sa zislo trocha skromnosti...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
UKPoistky
Príspevky: 81
Registrovaný: 28.2.2011
Auto: E39 528i AT
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 09:36

kup 6V nizsie naklady ako na udrzbu tak aj prev. naklady

LPG je ok len musi byt dobre urobene / zivotnost vstrekov LPG sa deklaruje cca 100tis potom vymena .
osobne ti odporucam automat predsa len na E39 je to komfortnejsie...

Lpg sa da dorobit ak chces bez zapisu do TP tak v PL je seriozna firma co ti namontuje na 6V skvenciu s 65l nadrzov namiesto rezervy
za 660eur

odchadzaju bezne veci ako capy, stab, popripade tesnenia, sviecky a podobne



pokial bolo auto pravidelne a dobre servisovane tak 250tis je ok
sused mal 523i kupovanu z DE 260tis ked predaval mala 480tis teraz ma asi 550tis a stale jazdi v pohode
na 528i platim rocnu poistku aj z poistenim posadky a asist. sluzbami 4200kc/rok mam 50% bonus za bezskodovy priebeh...
Tibor...
 
Pokino
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 25.2.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 10:00

bez zapisu do TP budem mat len problemy, a cestujem aj do zahranicia, ale dakujem.

co konkretne je drahsie co sa udrzby tyka v porovnani s 6V? ak to maju byt 2 sviecky ci vstrekovace navyse a troska oleja tak to je jedno.
vstreky treba vymenit ci staci vycistit? kolko cca stoja po znamosti? sviecky na LPG su asi drahsie ale raz za dlhy cas snad nezabije.

spotreba mi bude asi jedno ked bude LPG. predsalen sa to potom rada /2 co sa ceny tyka.
dakujem za rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
UKPoistky
Príspevky: 81
Registrovaný: 28.2.2011
Auto: E39 528i AT
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 11:01

sviecky pouzivam povodne /NGK/ a ziaden problem

presne viac oleja vysia hmotnost, spotreba , poistka
mne berie 528i AT po meste a kratke trasy /jazdim svizne :D / 13l LPG
ta 540i ti bude papat tak 17l

tie vtreky maju taku zivotnost no niekomu vydrzia 60tis a niekomu 140tis potom sa menia za nove
cenu neviem...

servis LPG je cca 10-15tis km 3filtre ktore stoja max 10e a vymenis si ich aj sam...

k tej montazi dostanes tieto dokumenty a pokial si sikovny tak ten zapis do SK TP pojde urcite urobit
zapisuje to obvodny urad/urad dopravy a potrebujes neaky papier z certif skusobne ze tvoje LPG je plne funkcne atd...


Obrázok

Obrázok

Obrázok


Obrázok[/quote]
Tibor...
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 11:11

musis ratat ze v8 je vecsi, sam o sebe je o 20kilo tahsi od r6, co nieje vela, ale ide do neho asi o liter a pol viac oleja, 2 sviecky, stale to nieje prakticky nic, ale ber to ze v8 ma uz 2 vyfuky, cize je tam hned viac potrubia ktore ti moze hrdzaviet, nedajboze ze zozenes manual v8 co je super na jazdenei, ale v pripade ze ho poseres tak dalsi 6qvalt zohnat bude porod.


dalej 540i ma inu hardyspojku, ine silenty na napravach a tak dalej, proste vsetko je dimenzovane pre iny vykon a hlavne krutak

dalej na 528i obujes aj 15" disky, na 540i len 16", cize zima bude drahsia, u brzd je to zhodne, proste je to korunka ku korunke ale vo vysledku je to celkom slusny balik :) (btw 530d po facelifte je zhodna ako 540i, takze viem co to stoji :D)
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Pokino
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 25.2.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 13:33

no spotreba aj keby bola 18 plynu tak je to stale menej....teraz jazdim na 10 -12l benzinu.
nakladat tomu pravidelne neplanujem aj ked mam tazsiu nohu.
vyfukove potrbie je v pohode, rura sa zozenie hockde.
riesi sa problem so spojkou aj na automate? ked pises ze to ma inu.
ja hladam len automat, celkom ma nebavi radit odkedy som skusil automat (nikdy som necakal ze to poviem).
pneu dako snad prezijem. 16 by nemali byt drahe na zimu. ale ano je to korunka po korunke co je pravda.
silentbloky su predrazene? na taketo bmw ale cakam ze bude z coho vyberat...ci?
najviac sa bojim asi automatu, budem ho muset dobre preskumat ci neodchadza. dufam ze tam nebude vela skrytych zavad.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 16:08

ak nekupis tour, tak tam niesu nejak extra drahe silenty ak si vyberies nieco poriadne ako meyle hd alebo lemforder, problem by tiez nemal nastat

pisal som hardyspojka - taky gumeny medziclen na kardani

ono takto, zrataj si sadu zimakov na 15 a na 16, potom letne budu uz na tebe ake nato obujes, cize 16 az 18, pokial si psycho tak 19

rataj ze daco do napravy to bude chciet, ale to maju motorizacie zhodne, rozdiel je tusim v kostiach stabilizatorov, tam ma 540i zhodne s m5 tusim

ale ako vidim, ty si uz rozhodnuty pre 540i ;)

inac mozes sa skusit opytat chefina, mal aj 540i aj 530i, ako vnimal rozdiely, teraz ma 530i kombi
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Pokino
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 25.2.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 17:20

Hehe no prave ja kukam combi:-D co je teda drahy silent? 30, 50, 100, 150 eciek? A ta gumenna spojovacka je cenovo....? pozeral som elit. Vela dielov lacnych, vela drahych no ja neviem posudit ci ich bude treba a ci nie. Spolieham na kvalitu a dufam ze opravam typu alternator, starter sa vyhnem:-) velmi pekne dakujem chalani.
 
Užívateľov profilový obrázok
UKPoistky
Príspevky: 81
Registrovaný: 28.2.2011
Auto: E39 528i AT
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Pondelok, 27. Februára 2012, 23:56

ake auto si mal predtym?
lebo aspon moja 528i je dost ziva a na bezne jazdenie aj santenie vpohode postacuje,
skus sa najskor previest...
automat nema vo zvyku sa sam od seba poojebkat
takze pokial aj za studena ci tepla radi potichu bez skubania ci neprijemnych zvukov neboj sa ho
servis automatu olej+filter a vymena /cca 100tis/ 180eur

myslim ze na 4,0i skor zoderies gumy :mrgreen:
Tibor...
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Kupa BMW uzitocne rady

Utorok, 28. Februára 2012, 00:39

Pokino napísal:
vstreky treba vymenit ci staci vycistit? kolko cca stoja po znamosti?


LOL

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných