Pondelok, 16. Januára 2012, 16:19
číslo pred W je čerpatelnosť oleja za studena, čiže 10W bude v mrazoch mazať skôr ako 15W, a 5W ešte skôr
číslo za W zas označuje aké tepelné namáhanie ten olej vydrží, napr. do Mkových motorov W50 alebo W60 lebo tam je to namáhanie vyššie, pre bežné autá W40 a pre moderné diesle W30
inak raz sme niečo vyskúšali na mojom starom opli, ale robiť to len na vlastnú zodpovednosť, hydroštely dosť cvakali, aj po zohriatí motora, tak pred výmenou oleja sme naliali pol litra brzdovky do oleja (našiel som to na nete že by mohlo pomôcť tak sme to vyskúšali na aute s hodnotou 400€ to bolo jedno), nechali pár minút pobežať na voľnobehu a olej sme potom vymenili, a hydroštely stíchli a nabehal som s tým ešte ďalších 30tis. bez problémov, potom som kúpil bmw
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."