dimensionone napísal:Ahojte,
chcem sa poradiť. V posledných dňoch sa mi zdá, že sa môj ekonomer správa čudne. Keď naštartujem ukazuje 0, čo je ok, keď sa pohnem, tak ukazuje v poriadku, no keď napr. brzdím, neklesne na 0 l/100 ale drží sa od 2 l - 4 l/100 km v závislosti od toho, či je motor studený alebo zohriaty. Keď zastanem, tak to z tých 2 l vyskočí asi na 28 l a potom to klesne na nulu.
Takto mi to doteraz vôbec nerobilo. Stále to pri brzdení alebo zastavení kleslo pekne na nulu. Dnes som išiel na inej e60 a tam to fungovalo presne takto.
Mne to začalo takto blbnúť po výmene váhy vzduchu, pretesnení turba a výmene zvodov. Všimol som si tiež, že mi vyskočila spotreba - teraz to vyzerá tak na 9,2 l, môj odhad je tak 0,5 l nad obvyklú spotrebu (časť spotreby však môže ísť aj na vrub oleja, mám 700 km do výmeny)
Nestretli ste sa s tým, čo by mohlo byť príčinou?
V prvom rade si musis uvedomti, ze ekonomer je velmi orientacny pristroj. Nemeria naozaj spotrebovane palivo (to by musel mat prietokovy snimac paliva, ako napriklad lietadla :) ) ale len "zhruba" kalkulovanu spotrebu (udaj je z RJ motora). Najviac vierohodny udaj dava pri konstantnej rychlosti. Skus pozriet v servisnom menu budkikov digitalny udaj o spotrebe a porovnaj, ta sa meni ovela rychlejsie ako ukazuje ekonomer, lebo ten ma dost velku "zotrvacnost".
Ked si menil vahu, musi sa zmazat jej adaptacia (cez diagnostiku). A navyse mozes mat nespravny nastaveny KVBR koeficient. Musis zmerat realnu spotrebu podla tankovania, a indikovanu spotrebu co ti pise auto s tym porovnat a ak sa nezhoduju "cca" , tak je mozne upravit koeficient podla spotreby. Mne teraz tiez 530d papka 9.2L, ale vozim sa 80% mesto...
Inac ten ekonomer ma vzdy len rozculoval, pre mna je to zbytocny budik ktory "rozptyluje".. Na E60ke benzinaku si ho idem prerobit na ukazovatel teploty oleja ako ma M5, to bude pre mna dolezitejsi udaj....
