jurasek napísal:no zas taky amater niesom, napriklad na fiate punte som si menil, ale to je asi ine, a mam strasne zrucneho brata, ten ma audinu 1,8 T aa robi si vsetko sam, od rozvodou az po brzdy , tak sa nebojim, a ja som prosil o navod a nie o krityzovanie !!! Keby som si to chcel dat do servisu uz to tam je davno!!! Tak dakujem za ohlasi,, ja tu skor cakam pomoc od niekoho kto si to robil sam a nie kto ide s kazdou blbostou do servisu !!
Ked niekto povie, ze je amater, tak sa necuduj, ze ho posielame do servisu
Principialne je to podobne ako na fiate, akurat je prevodovka 2x vacsia, tazsia a je knej na kkt pristup... a bol som pritom ked mi spojku menili na normalnom servisovom zdvihaku.... neviem si predstavit ako by sme sa stou prevodovkou navlacovali v jame napriklad
Navod je jednoduchy - odstrobujes kryty pod motorom, odpojis vyfukove potrubie, odpojis kardan, odsrobujes drziak prevodovky ktora tym padom klesne a bude ju drzat len motor... pritom sa ti zrejme dojebu silentbloky motora tak ako mne...
Nezabudni vysrobovat spojkovy valcek z prevodovky..
Ked uz bude prevodovka vysiet, tak je celkom nahovno pristup k srobom ktore su na hornej casti prevodovky - dostanes sa knim len s niekolkymi predlzovacimi gola nastavcami a aj tak ti to chvilu potrva... okrem toho treba rozobrat nejake drziaky okolo turba a kadeco ine.. uz si nepamatam...
Ked to budes mat odsrobovane tak treba tu prevodovku stiahnut dolu z motora, pricom ti mozno jebne na hlavu tak ako mojmu mechanikovi

.. a to sme ju drzali dvaja...
Netreba stratit centrovacie piny medzi motorom a prevodovkou ktore ju pri nasadeni vycentruju.... su to take koliky... a tiez su aj centrovacie kruzky okolo srobov co drzia prevodovku...
Potom uz len klasicky odsrobujes pritlacak a vymenis tanier+lamelu + lozisko... skontrolujes zotrvacnik a ked zistis, ze to este nema za sebou, tak budes cely stastny a mozes sa pustit do skladania...
Vsetko v opacnom poradi poskladas naspat, pricom nasadenie prevodovky je zazrak sam o sebe hodny oslavy...
Ked uz vsetko nasrobujes, tak nastartujes a mozno zistis, ze ti motor trasie a klepe ako traktor - mne sa utrhol silentblok...
Potom zaradis a budes pustat spojku - auto sa bude triast jak svina, lebo spojka neni zabehnuta... ak budes mat stastie tak po cca 10 preradeniach sa to postupne ukludni a bude to OK

Po 5 hodinach prace budes cely zadrbany a spokojny s novou spojkou
