trochu ozivim tuto temu, mam tdso e39 rv 1997 a v lete ked boli tie horucavy a zapol som klimu, tak sa rucicka teploty po case zacala zdvihat, ked je chladnejsie (pod 20 stupnov) nerobilo to nikdy, sem tam sa teplota zdvihla aj bez zapnutej klimy (asi tak 3x)... kazdy narast teploty som vyriesil tak ze som pustil topenie na max a rucicka klesla (ze vraj sa tam otvori nejaky "termostat" pre topenie a preto klesne), inac povedane podobne priznaky ako hore spomenute, pri vacsej zatazi motora (klima v meste, kopec) spolu s 25+ stupnovymi teplotami sa to nahrievalo (aj teraz ked je teple pocasie)... auto ma nabehane 300tis km podla tachometra (bol to dovoz pri 140tis. ale cim dalej tym menej im verim), preventivne som menil viscospojku (stara stala za ...), samozrejme som skontroloval hladinu chladiacej kvapaliny, kontroloval som hadice pri beziacom aute (zohriatom) vsetko meke a horuce...
na to aby sa auto odstavilo do servisu na tyzden a viac nebol cas, az teraz... pri normalnej jazde (teplota presne v strede) mi odtrhlo vrchny privod vody do chladica, hadica je OK, len ta plastova priruba na ktoru sa hadica pritaca sa zlomila chladic davam novy, uz je na ceste (stary vyzeral zvonku aj zvnutra dost zle)... skor mi ide o to ci to nespravi znova... tzn. moja otazka znie cim to moze byt?? zmerane tlaky v chladiacej sustave nemam... mohlo to byt tym ze chladic bol zasraty a nestacil chladit (preto to prehrievanie a nasledne stupanie tlaku mozno) alebo hladat chybu inde... este doplnim ze na aute bola tak 2-3 roky dozadu robena komplet hlava, tesnenie, vymenena vodna pumpa aj termostat (robil to mechanik BMW, ale fakt mechanik, nie vymienac)... mno a posledna otazka ak sa teplota nevysplhala ani raz cez bielu ciarku ktora je blizsie pri cervenej hranici na teplomery, mohol sa motor "prehriat", resp. inac poskodit??
na fore som novy, ale bmw mam cca 6 rokov... nieco som s tdsom uz prezil a asi ma este co to caka...
