... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 02:37

Retaz sa nema ako vytahat, je tam sponovak. Retaze by som sa chytal iba ak by vydavala neznesitelny zvuk
 
belowzero
Autor témy
Príspevky: 1704
Registrovaný: 10.2.2008
Auto: e30 328i kupe
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: čakany-bratislava

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 03:08

Prto sem pisem bo chcem radu. Nevyznam sa moc do vnutra. Urcite budem nakupovat kvalitne vecii. Mam na diely odlozene 1000e tak ak ma chut mi dakto helfnut nech napise co mamm kupit a aku znacku a rad si necham poradit. Prebrusovat sa urcite bude. Chcem len poriadne vediet co mam kupit nech nevihodim zbytocne na smejdy alebo na nezmysli 1000e a zdvihatka je blbost kupovat??
http://m.youtube.com/watch?v=kp23Us2wSU ... out=mobile

BMW e30 320i sedan EX
BMW e36 328i sedan tobagoblau EX
BMW e30 328i mtechII
BMW e46 330d touring silwer
BMW e46 330d touring 265PS 630NM
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 11:01

Snazime sa Ti tu vysvetlit, ze ciastocnym zasahovanim do spodku motora si narobis viac problemov nez osohu. Pokial je motor KO, tak neni problem, ideme na to, ale komplet - nove piesty, vybrus valcov, nove saly, vybrus kluky atd atd... lenze to tu mi za pocitacom nevymyslime, ci je to skutocne KO a ci to robit treba. To uvidi kazdy poriadny mechanik po zhodeni hlavy (privelky odskok pri vrchnej hrane valcov, vole medzi piestami a valcami.....)
Ak to netreba robit tak spodok nerozoberat! Vytahovanie kluky a piestov je viac na skodu nez na osoh a vymena piestnych kruzkov je kravina(uz len kvoli tomu, ze valce cu vybehane do ovality spolu so starymi kruzkami a nove piestne kruzky su okruhle, takze kym to sadne bude to horsie nez so starymi a ver ze to bude sadat velmi dlho)

Cize sprav poriadne nakomplet hlavu, vsetko co sa da pretesni, zaloz to a tes sa so skvele odvedenej prace.
Menit retaz je takisto volovina, ta ten motor prezije, kupovat nove ventily nemozes pred rozobratim hlavy, pretoze to je takisto uplne zbytocne pokial nie su extremne podpalene alebo ohnute a ak su vybehane voditka ventilov tak sa predavaju ventily s hrubsim driekom a voditka sa musia znormalizovat vystruznikom daneho priemeru, pripadne nove voditka.......

Zaver je, ze ked budech chciet nakupit vsetko vopred kupis hromadu zbytocnosti a vyhodis uplne zbytocne kopu penazi. To sa takto nerobi...
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 13:58

Na generalku motora,ktru ches spravit je potrebnych vela veci.nemyslim si,ze sa Ti to uplne oplati,a ci to vobec ma zmysel to robit..nedavno si to auto este chcel predat silou mocou ak dobre viem..fakt,tak ako sme Ti tu napisali.. "Spodok neries" a ked tak,ani tu retaz,ja som si myslel,ze by nebolo naskodu vymenit aj retaz,ked uz mas dole hlavu,ale ok... ja viem,ze je kk..ina porovnavat napr. feldu s BMW,ale ked som ja z hodil dole hlavu,musela ist na prebrus,menilo sa tesnenie pod hlavou,zabrusil som vsetkych 8 :o ventilov,dal som nove guferka na ventily,prebrusila sa vacka,vymenily loziska,nove simeringy na vacku,novy olej,kedze som mal dole hlavu,isli aj nove rozvody (bavime sa o 1.6-ke).... poskladal som to,a auto slo jak nove,ventily som ani len nepocul,fakt sepot kvetin,a auto malo cez 240 tis.km! chcem tym povedat,ze ak bude hlava na 1* urobena,pretesnena,spravi to nenormalne vela!
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
belowzero
Autor témy
Príspevky: 1704
Registrovaný: 10.2.2008
Auto: e30 328i kupe
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: čakany-bratislava

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 14:46

a presne toto vsetko chcem spravit.. ako pises.. dole teda nebudem nic riesit..


len otazk ci mam kupit aj tie zdvihatka ci to je tiez zbytocna vec?
http://m.youtube.com/watch?v=kp23Us2wSU ... out=mobile

BMW e30 320i sedan EX
BMW e36 328i sedan tobagoblau EX
BMW e30 328i mtechII
BMW e46 330d touring silwer
BMW e46 330d touring 265PS 630NM
 
maniaczv

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 16:45

ja som menil na mojej ex 320i zdvihatka a bola to riadna palka okolo 700 eur neviem ci nie ale riesil som aj dake tie tesnenia na motore a tak ale bolo to drahe ja som ich daval menit lebo klepali sice malo ale predsa a ked ich vybral tak som mal zlych 5 s 24 cize tak ak stoji jedno 20 eur krat 24 mas hned 480 ecok bez roboty :D:D neviem ale kolko stali bolo to pred rokom
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 17:44

belowzero napísal:
a presne toto vsetko chcem spravit.. ako pises.. dole teda nebudem nic riesit..


len otazk ci mam kupit aj tie zdvihatka ci to je tiez zbytocna vec?


Počuješ klepať ventily po naštartovaní motora? Ale nie v totálne v zime, ale v lete napríklad, bolo to počuť? Nemusíš teraz meniť zdvihatka, ak sú OK, zbytočné vyhadzovanie peňazí.

Keď som ja dával dokopy svoju hlavu (bez vanosu) tak som robil tieto veci:
- zrovnanie hlavy
- nové výfukové ventily - z tých starých už boli zo 3 dosť všeliake z dôvodu že predošlý majiteľ mal zle nastavený plyn, tak som vymenil všetky
- zabrusovanie ventilov a sediel
- komplet vyčistenie hlavy a mazacích kanálikov
- nové tesnenie pod hlavu
- nové guferá ventilov
- nové semeringy na kľukovku
- nové tesnenia na kryty hlavy valcov
- nové tesnenia na sanie - sanie je dobré pretesniť, tam je kopec somariniek, tesnení, hadičiek, svoriek atď atď
- nové sviečky - ale ak si ich už menil a nepresiahli interval výmeny tak je zbytočné aby si ich menil predčasne

+ je dobré dať hlavu tlakovo preskúšať
+ myslím že by sa mali dať aj nové šruby hlavy

Neviem či som spomenul všetko, chalani doplnťe ma keby niečo
 
belowzero
Autor témy
Príspevky: 1704
Registrovaný: 10.2.2008
Auto: e30 328i kupe
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: čakany-bratislava

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 17:46

23e stoji jedna v elite. Cize cca 500e. No klepu trosken hlavne ked trosku nalozim tomu tak kasne vyhavaju. Pri tom nastartovani ich trosiucku je pocut
Naposledy upravil/-a belowzero v Nedeľa, 9. Januára 2011, 17:52, upravené celkom 1 krát.
http://m.youtube.com/watch?v=kp23Us2wSU ... out=mobile

BMW e30 320i sedan EX
BMW e36 328i sedan tobagoblau EX
BMW e30 328i mtechII
BMW e46 330d touring silwer
BMW e46 330d touring 265PS 630NM
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: E36/328i - Co vsetko na generalku motora

Nedeľa, 9. Januára 2011, 17:50

Kraken napísal:

Počuješ klepať ventily po naštartovaní motora? Ale nie v totálne v zime, ale v lete napríklad, bolo to počuť? Nemusíš teraz meniť zdvihatka, ak sú OK, zbytočné vyhadzovanie peňazí.

Keď som ja dával dokopy svoju hlavu (bez vanosu) tak som robil tieto veci:
- zrovnanie hlavy
- nové výfukové ventily - z tých starých už boli zo 3 dosť všeliake z dôvodu že predošlý majiteľ mal zle nastavený plyn, tak som vymenil všetky
- zabrusovanie ventilov a sediel
- komplet vyčistenie hlavy a mazacích kanálikov
- nové tesnenie pod hlavu
- nové guferá ventilov
- nové semeringy na kľukovku
- nové tesnenia na kryty hlavy valcov
- nové tesnenia na sanie - sanie je dobré pretesniť, tam je kopec somariniek, tesnení, hadičiek, svoriek atď atď
- nové sviečky - ale ak si ich už menil a nepresiahli interval výmeny tak je zbytočné aby si ich menil predčasne

+ je dobré dať hlavu tlakovo preskúšať
+ myslím že by sa mali dať aj nové šruby hlavy

Neviem či som spomenul všetko, chalani doplnťe ma keby niečo



nove sroby na hlavu... presne,tiez velmi dolezita vec,nebude to stat podla mna najmanej,ale odporuca sa aj to vymenit,ked uz sa robi "pologeneralka" motora. kazda stotina milimetra urobi svoje :) a tak ako pise Kraken,nezabudni vsetky tesnenia pomenit,sacie,vyfukove,co sa da,vsetko
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných