... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
 
											

pelo napísal:Nechapem, na co tu riesis nejake nahrady. Ides experimentovat s viskozitami, alebo co? Ked ani nevies, co znamenaju tie cisla 80 a 90, co sa pytas v prvom prispevku, tak asi nie... Chod do BMW, povedz im, co mas za auto, aky stitok na prevodovke a oni Ti predaju ten, co tam ma ist. Budto vo flasiach alebo Ti odleju do tvojej flase, podla toho, aky tam pojde. Ako sorry, ale vymyslat tu s nahradami, ked liter toho oleja Ta vyjde priamo v BMW mozno 11 EUR (za 1 liter vo flasi DII, pocitam, ze tento nebude drahsi)...
A nejaky velky rozdiel asi nepocitis, mne po vymene jemne stichla a lahsie sa da zaradit 1-ka. Vymena oleja jej urcite neuskodi...
matizek napísal:Ked zozenes za 11eur liter berem aj ja.Pretoze v BMW chceli odmna 150 eur za 5 litrov a menej u nich nekupim mi povedali...
pelo napísal:Tak skus napisat priamo do Castrol-u. Tie "original" oleje su vo vacsine aj tak prezleceny Castrol, tak by mali vediet, co sa teraz pouziva namiesto LT-1. Tie cisla 80 a 90, co si sa pytal v prvom prispevku, suvisia s viskozitou oleja podla SAE, prve cislo s W je "zimna trieda" a to druhe je letna trieda. V kazdom pripade treba dodrzat typ (synteticky), viskozitu (80 a 90 nebude taky rozdiel) ale hlavne API GL cislo. To suvisi s vykonnostnou triedou a mierou a typom aditivacie. Pri pouziti ineho GL dost trpia synchrony a mozes sa dopracovat az k repasu prevodovky... Najistejsie bude napisat priamo do Castrolu, ale pre istotu bud do Ceskeho, prip. nemeckeho zastupenia, so Slovenskymi nemam moc dobre skusenosti...
 podstatna je specifikacia API nie viskozita ktora je aj tak az na letne cislo totozna..
  podstatna je specifikacia API nie viskozita ktora je aj tak az na letne cislo totozna..