... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pysta
Príspevky: 150
Registrovaný: 12.8.2006

Sobota, 27. Decembra 2008, 12:09

Hlupost, otacky turbiny zalezia od jej velkosti a druhu. Su turbinyk ktore tocia 300k, a napriklad velke cummins turba ktore netocia ani 40k a napriek tomu su schopne tlacit permanentne 3 bary.
Loziska vo vacsine lacnych beznych turb su samozrejme klzne lebo preco - lebo je to lacne. Inac sa pouzivaju aj valive loziska ako fioro spominal.
Prietok oleja cez turbinu je znacny, vela starych motorov sa pridrelo behom par malo km len preto lebo sa predrala odpadova hadicka z turba do vane.
No a aby som sa vratil k povodnej otazke, zavady turbin mozu byt vselijake, od pridretych lozisiek cez ohlodane lopatky turbiny ci na sacej alebo tlacnej strane, az po totalnu destrukciu housingu pri velkej voli/hadzani osky.
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Autor témy
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

Utorok, 6. Januára 2009, 23:54

chcel by som sa ešte spýtať, že kedy je asi správny čas na výmenu turba? keď už moc píska? alebo začína žrať olej? alebo podľa čoho to najlepšie usúdim? a v čom spočíva repas turba ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Streda, 7. Januára 2009, 15:20

no mne to zacalo pistat v priebehu mozno 1000km, co ma velmi prekvapilo, proste nahle.... novu turbinu vobec nepocut, mozno iba taky mechanicky zvuk, ale piskot vobec nie
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Streda, 7. Januára 2009, 16:32

R0nnIe napísal:
Chcem sa opytat ako sa prejavuje poskodene, nefunkcne turbo. Stalo sa mi ze motor mi dost huci, ale nedym nejako vyrazne. Predtym ked som pridal, pri vysokych otackach som pocul ako tlak sici z vyfuku a nie motor. Teraz je to opacne. V nedelu chcem ist dat auto pozriet, ale je to cesta cez 100km z Martina do Popradu. Bojim sa aby sa mi nieco nepokazilo este viacej. Prvy krat sa mi to stalo presne pred tyzdnom potom islo relativne normalne, a dnes zase blblo :cry: :cry: .


Neboj, ked ti odide turbo, tak sa to dozvies velmi rychlo a bude to evidentne. Bude za tebou obrovsky kudol mraku a ked pridas trosku motoru, tak bude zavijat ako hukacka zo sanitky. Zazil som to na vlastnej kozi a je to sranda. Neboj sa, turbo je spotrebny matros, raz sa poberie tak ci tak do dochodku.
Moje vydrzalo 135tkm a dalo zbohom zo sekundy na sekundu. Dufam ze to nove vydrzi minimalne tolko isto.
 
Užívateľov profilový obrázok
T0MAiR
Príspevky: 39
Registrovaný: 5.1.2009
Auto: E46 - 318d FL(sedan)
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Presov

Štvrtok, 8. Januára 2009, 22:24

airbone napísal:
Bude za tebou obrovsky kudol mraku a ked pridas trosku motoru, tak bude zavijat ako hukacka zo sanitky.


Predpokladam ze to ma byt cierny ropny dym.. alebo nie?
Ja mam pocit ze moje trosku niekedy viac dymi obzvalst pri volnobehu. dymova clona ale biela ako sneh. tak neviem ci to je teplom (resp zimov -17 ked idem do prace) alebo je to moja paranoia
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Autor témy
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 8. Januára 2009, 22:34

dymiť to dymí aj mne teraz v zime..inak v lete vobec nevidno (akurát to trošku viac smrdí)myslím že je to normálne a hlavne u dieslov..teda ak to nie je čierny dym
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Štvrtok, 8. Januára 2009, 22:35

T0MAiR napísal:
Predpokladam ze to ma byt cierny ropny dym.. alebo nie?
Ja mam pocit ze moje trosku niekedy viac dymi obzvalst pri volnobehu. dymova clona ale biela ako sneh. tak neviem ci to je teplom (resp zimov -17 ked idem do prace) alebo je to moja paranoia


Pri -17 to ani nebude dym ale skor para. Teple vyfukove plyny sa v studenom este neprehriatom vyfuku ochladia a zacne sa zrazat vlhkost ktora vyde ako pra z vyfuku von. Proste aj ked dychnes tak ti z ust vyde para a verim ze turbom to nieje :wink:

Inac naopak turbo dymy nie na cierno ale sivo modro a smrdi to za spalenym olejom.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
blana
Príspevky: 284
Registrovaný: 18.11.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 9. Januára 2009, 15:30

nazdar. mne nad 2000ot ked ma turbo nastup je motor ako celok o dost hlasnejsi vo vnutri auta. pred tym ho tak nebolo pocut. moze to byt koli odchadzaniu turba alebo iny problem?
E39 525tds - E39 530i - E65 745i - E61 525d
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Sobota, 10. Januára 2009, 18:20

to bude nieco ine ako turbo....
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Autor témy
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

Re: zničenie turba

Pondelok, 26. Januára 2009, 23:10

chcem sa spýtať..
nedá mi spávať to moje turbo :| - za studena mi trochu píska pri otáčkach 1000-1500..
mimo týchto otáčok ho nepočujem (ak ho ovšem neprehlučí zvuk motora). Ak sa motor zohreje tak je ticho..
Myslíte že je turbo na odchode? mal by som ho dať na repas ? alebo môžem v pohode jazdiť ? olej mi to zatial nežerie (klop,klop), takže neviem čo si mám myslieť... :cry:
 
lajo
Príspevky: 294
Registrovaný: 27.9.2007

Re: zničenie turba

Utorok, 27. Januára 2009, 19:23

Moje turbo odišiel asi pred 2 mesiacmi. Predtým, ako skapal, pískal tak, že som sa vždy obracal, či nejde sanitka. Olej sa mi nestracal. Mierne dymel ma bielo a rozbiehal sa iba od 2000 otačok. Potom som išiel cca 200 km/h, a vtedy odišiel úplne. Biely dym šiel z výfuku, ako lokomotíva a keď som došiel na miesto, kde som chcel, cca. 10 km, tak vytiahol som paličku oleja, a ledva to dotiahlo do oleja. Predtým som mal maximum. Veľa oleja som mal v medzichladiči, takťe som mal šťastiw, že to sa potom nenaťahalo do motora. Odkedy som vymenil, motor mi ide oveľa tichšie, takže aj na to má určite plyv. No a rozbieha sa to pri 1600 ot.
320D E91
ex - 530i Touring E39
ex - 320D E46
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: zničenie turba

Štvrtok, 29. Januára 2009, 21:44

lajo napísal:
Potom som išiel cca 200 km/h, a vtedy odišiel úplne.



cca 200;))) ved to viac ani nejde :D :D :D :D
 
Užívateľov profilový obrázok
2bad
Príspevky: 471
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: BMW 530d e39
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: zničenie turba

Pondelok, 2. Februára 2009, 16:29

a ako je to s HDI motormi som pocul ze je tam nizkotlake turbo.. zvykne aj to casto odchadzat? alebo kedze to turbo netlaci az tolko vydrzi dlhsie?
Felicia "novy xicht" 1.3MPi 50kw ex
BMW e36 M52 320i 110kw ex
BMW e39 M57 530dA 142kw - aktual

Obrázok

http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq ... re=related
 
odklon
Príspevky: 28
Registrovaný: 5.11.2008

Re: zničenie turba

Utorok, 3. Februára 2009, 11:37

volakedy mi pri otackach 2000 zacalo auto zrychlovat rychlejsie.
teraz sa to uz nedeje a zrychluje plynulo. moze to byt nieco s turbom ?
530D E39
316i E36 EX

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných