... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Štvrtok, 15. Januára 2009, 18:56

pouzil som kapacitor na vykon 200W rms. Bolo to vo felicii. Takze bat nebola nic moc. Svetla mi sice neblikali, ale dal som kapacitor aj tak a pomohlo to pocutelne na dynamike hudby. Dost pocutelne. Kapacitorom urcite nic nepokazis. A to ze niekto nepouziva kapacitor pri montari do 1000W je mozno na zamyslenie. Ak niekto pouzije 1000W zosik od SALu a realny sinusovy vykon je max 200W tak ano. Sinusovy vykon je dany normou pri neskreslenom signale na maximalne mozne vybudenie zosiku po dobu 10 min. To je sinusovy vykon. A nei vykon po dobu par milisekund akou su napatove spicky a prudova ochrana zosiku ju este nevypne. Keby pouzili zosilovac 1000W od MAC AUDIO FEARLES ONE, ktory ma taky vykon realne a nedali by kapacitor, tak kym by dohrala 3minutova skladba, tak by uz nenastartovali na tej bat. Takze je to diskutabilne. A ak ma niekto bat 44Ah a hudbu 1000W rms, tak to proste do seba nejde. A ak ma niekto obsah 4,0 a k tomu prisluchajucu velkost bat, tak do 500W nwmusi riesit nic. A to ze niekto nieco nepouziva, nie je dovod aby to nemohol niekto iny respektive aby to nepomohlo niekomu inemu. Ale pozri si AutoHifi a uvidis, ze bez kapacitoru tam nie je ziadna instalacia. Na dBDragu sa bez toho ani nepohnete a na SQ vam porotcovia nezarataju body, ak vam chyba kapacitor. Takze si treba uvazit, aka je znacka (teda solidnost vyrobku a ako obstoji v labortornych testoch) a nie to co je napisane ako putac na vyrobku. Sory ak som niekoho urazil, ale nebolo to mojim cielom.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Piatok, 16. Januára 2009, 10:55

trunek, pekne napísané
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Piatok, 16. Januára 2009, 11:03

trochu sa vtierknem, na jar budem dávať do auta
http://www.be-loud.ro/produse/Amplifica ... REF_5761A/
:roll: zapojedny bude na 2 x 148W + 1 x 287W, 20qmm napájací kábel,
tiež mi treba kapacitor? :oops:
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Piatok, 16. Januára 2009, 11:07

Mimo napísal:
tiež mi treba kapacitor? :oops:
... najlepšie vždy 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Piatok, 16. Januára 2009, 13:10

trunek napísal:
pouzil som kapacitor na vykon 200W rms. Bolo to vo felicii. Takze bat nebola nic moc. Svetla mi sice neblikali, ale dal som kapacitor aj tak a pomohlo to pocutelne na dynamike hudby. Dost pocutelne. Kapacitorom urcite nic nepokazis. A to ze niekto nepouziva kapacitor pri montari do 1000W je mozno na zamyslenie. Ak niekto pouzije 1000W zosik od SALu a realny sinusovy vykon je max 200W tak ano. Sinusovy vykon je dany normou pri neskreslenom signale na maximalne mozne vybudenie zosiku po dobu 10 min. To je sinusovy vykon. A nei vykon po dobu par milisekund akou su napatove spicky a prudova ochrana zosiku ju este nevypne. Keby pouzili zosilovac 1000W od MAC AUDIO FEARLES ONE, ktory ma taky vykon realne a nedali by kapacitor, tak kym by dohrala 3minutova skladba, tak by uz nenastartovali na tej bat. Takze je to diskutabilne. A ak ma niekto bat 44Ah a hudbu 1000W rms, tak to proste do seba nejde. A ak ma niekto obsah 4,0 a k tomu prisluchajucu velkost bat, tak do 500W nwmusi riesit nic. A to ze niekto nieco nepouziva, nie je dovod aby to nemohol niekto iny respektive aby to nepomohlo niekomu inemu. Ale pozri si AutoHifi a uvidis, ze bez kapacitoru tam nie je ziadna instalacia. Na dBDragu sa bez toho ani nepohnete a na SQ vam porotcovia nezarataju body, ak vam chyba kapacitor. Takze si treba uvazit, aka je znacka (teda solidnost vyrobku a ako obstoji v labortornych testoch) a nie to co je napisane ako putac na vyrobku. Sory ak som niekoho urazil, ale nebolo to mojim cielom.

neviem co sem miesas zosik od salu a vysvetlovanie RMS spickoveho vykonu a nebodaj vykonu v PMPO ci ako to je. Spominas ty FEARLES ONE ma 600watt rms aspon tolko by si mohol vediet bavime sa pri zapojeno do 4 ohmov dufam.
ja len tvrdim to ze radsej ako kupit kapacitor za 2000sk a sadu napajacich kablov za 1000sk tak dam za napajacie kable 2500sk..
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Piatok, 16. Januára 2009, 13:16

trunek napísal:
pouzil som kapacitor na vykon 200W rms. Bolo to vo felicii. Takze bat nebola nic moc. Svetla mi sice neblikali, ale dal som kapacitor aj tak a pomohlo to pocutelne na dynamike hudby. Dost pocutelne. Kapacitorom urcite nic nepokazis. A to ze niekto nepouziva kapacitor pri montari do 1000W je mozno na zamyslenie. Ak niekto pouzije 1000W zosik od SALu a realny sinusovy vykon je max 200W tak ano. Sinusovy vykon je dany normou pri neskreslenom signale na maximalne mozne vybudenie zosiku po dobu 10 min. To je sinusovy vykon. A nei vykon po dobu par milisekund akou su napatove spicky a prudova ochrana zosiku ju este nevypne. Keby pouzili zosilovac 1000W od MAC AUDIO FEARLES ONE, ktory ma taky vykon realne a nedali by kapacitor, tak kym by dohrala 3minutova skladba, tak by uz nenastartovali na tej bat. Takze je to diskutabilne. A ak ma niekto bat 44Ah a hudbu 1000W rms, tak to proste do seba nejde. A ak ma niekto obsah 4,0 a k tomu prisluchajucu velkost bat, tak do 500W nwmusi riesit nic. A to ze niekto nieco nepouziva, nie je dovod aby to nemohol niekto iny respektive aby to nepomohlo niekomu inemu. Ale pozri si AutoHifi a uvidis, ze bez kapacitoru tam nie je ziadna instalacia. Na dBDragu sa bez toho ani nepohnete a na SQ vam porotcovia nezarataju body, ak vam chyba kapacitor. Takze si treba uvazit, aka je znacka (teda solidnost vyrobku a ako obstoji v labortornych testoch) a nie to co je napisane ako putac na vyrobku. Sory ak som niekoho urazil, ale nebolo to mojim cielom.

neviem co sem miesas zosik od salu a vysvetlovanie RMS spickoveho vykonu a nebodaj vykonu v PMPO ci ako to je. Spominas ty FEARLES ONE ma 600watt rms aspon tolko by si mohol vediet bavime sa pri zapojeno do 4 ohmov dufam.
ja len tvrdim to ze radsej ako kupit kapacitor za 2000sk a sadu napajacich kablov za 1000sk tak dam za napajacie kable 2500sk..
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Piatok, 16. Januára 2009, 13:24

este my vysvetlis aky ma kapacitor setriaci efekt ked bez neho auto po 3 minutach nenastartujes ? a snim ano ?
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Piatok, 16. Januára 2009, 20:18

nenastartujes ani s nim. Nie je to setriaci ucel, ale pokrytie spiciek. Snazim sa len pomoct. Radsej ako dat 2000Sk do napajacich kablov by som dal do kapacitoru a svetla ti prestanu blikat. Pouzil som to aj pri zapojeni Pioneeru aktyvnej pumpy s vykonom 200W. Jednalo sa o auto Ford Siera r.v. 96 a motor 2,0D. A kapacitor pomohol. Ano urcite su napajacie kable dolezite, ale povedz mi ako ti stiahnu to stahovanie prudu v aute. Cim budes mat hrubsi kabel v aute, tim menej sa bude zohrievat a tym mensie straty na nom budu vznikat. To znamena ze pri dobrom kabli ak mas na bat 12V, tak pri dobrom vybudeni ti dojde do zosiku tak 11,95V. Ak mas zle kable, tak ti dojde iba 10V. A to sposobi mensi vykon zosilovacu a nie to, ze ti prestanu blikat svetla. Nechcem nikoho urazat, ale treba si nastudovat fyziku a pochopis. Cim hrubsi priemer, tim vacsi vykon zosiku. Keby si mal namiesto kablu aj pásovinu bruhu 10cm zo supravodiveho matrialu a pri absolutnej nule (co je najlepsia vodivost) tak zosik by hral este lepsie a pri vycsom vykone by este viec stahoval svetla v tvojom aute. Takze moje riesenie je kapacitor. Kedze sa nebavime o aute s baterkou 120Ah alebo o hudbe radov kilowaty. Viem, ze Slamcove nazori beriete skor ako moje, tak prosim Slamec, vyjadri sa k tomu. Napajanie s hrubym kablom je super, ale blikanie to nevyriesi. Cim lepsie napajanie mu spravis, tim viac ti bude stahovat prud z baterky. Ty potrebujes dodat vykon (pri najhorsom pokryt iba spicky) a to je tvoj pripad. Nechcel som nikoho urazit, ale je to tak. Zosilovace stavam a vyraba. Aj take, ktore vydrzia skrtatovy prud 150A. Ale ked vam na starom vedeni v dome bude blikat na stene ziarovka, ked nudete mat naplno hudbu s vykonom, tak chyba je v starej instalacii ale aj v tom, ze to vsetko ide na jednu fazu a vykon nestiha. Tak ako ten kto byva pri trafostanici ma vykonu dost a nebude mu blikat ziarovka nikdy. Berte to len ako priklad. Verte ci nie funguje to aj tak vsade vo svete.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Piatok, 16. Januára 2009, 20:20

Mimo napísal:
trochu sa vtierknem, na jar budem dávať do auta
http://www.be-loud.ro/produse/Amplifica ... REF_5761A/
:roll: zapojedny bude na 2 x 148W + 1 x 287W, 20qmm napájací kábel,
tiež mi treba kapacitor? :oops:



suhlasim a odporucam. Vybral si si kvalitne modely. Jeden som instaloval a spokojnost velika.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Piatok, 16. Januára 2009, 20:41

mne je to uplne jasne ja som len chcel vysvetlit tvoje tvrdenie


pouzili zosilovac 1000W od MAC AUDIO FEARLES ONE, ktory ma taky vykon realne a nedali by kapacitor, tak kym by dohrala 3minutova skladba, tak by uz nenastartovali na tej bat. Takze je to diskutabilne. 


si napisal ak by nedali za tri minuty nenastartuje . takze s nim by nastartovat mal ? a hned v dalsom prispevku pises ze to nema na to vobec vplyv co je uplne jasne..
a ides mi tu vysvetlovat vnutorny odpor kablov

a to ze ten zosik ma taky vykon je dalsia perlicka.. ano vsetko co hovoris hovoris dobre ale sam napisal ze ma zosik 300rms takze moj postup je kable baterka.. a az potom kapacitor . nie je to lacne riesenie ale je to to spravne.
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Piatok, 16. Januára 2009, 21:10

tak ako dokazes nastartovat ked startovaci prud je okolo 450 -700 amperov?? tam mas tiez jeden velky kapacitor ?


450a * 12v= 5400w

ty mas svoju pravdu ja mam svoju pravdu..
a kazdy to budeme riesit inak. ale myslim si ze ja ma vacsiu :P

,ale vysledok je taky ANO BLIKANIE SVETIEL vyriesi kapacitorom. no ja by som to riesil inak.... :)
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Nedeľa, 18. Januára 2009, 07:25

priklad. Kupis si lacne reproduktori pri monitor k PC a ked ich vybudis, ledka, ktora signalizuje zapnuty stav, zacne blikat (stahovat svit leddiody). Ak zmenis kable nic sa nedeje, bude to blikat dalej. A preco? Lebo ten malicky trafacik v zadu ledva rozsvieti tu ledku a nie este napajat vsetko to ostatne. Jednoznacne je slaby zdroj. To je aj na sprpad. Riesenie:

1) Ak das viac kondenzatorov paralelne (ta je jeden velky kondenzator), tak sa zlepsi dinamika hudby a dokonca sa zmensi aj blikanie. V lepsich pripadoch uplne zmizne. Ja som robil zosilovac a pouzil sok filtraciu 80000uF. Na audio zosilovac je to vela a filtre s takou kapacitou sa vidi len velmi malo. Vysledny efekt bol ten, ze ked som vypol vypinacom napatie zosik mi este hral asi tak 12s. Takze mal dostatocnu zasobu energie. A to iste sposobi aj kapacitor. 80000uF je 0,08F. Takze kapacitor ma este 100x vacsiu ucinnost.

2) Suhlasim a nikdy som to ani nevyhovaral nikomu, ale pomoze urcite a o tom niet pochyb aj zmena zdroja. V nasom pripade je to vacsia bat. Ano mate pravdu a ja som nikdy nepovedal, ze je to blbost. Ale ak da niekto vacsiu bat do auta, mal by vymenit aj alternator za silnejsi a samozrejme potom aj regulator a nezabudajuc na diodovy usmernovac. Suma sumarom je to drahsie riesenie ako jeden kapacitor.

Kmaratovi som odstranil taketo blikanie kapacitorom s hodnotou 0,33F. A ak by si chcel, tak sa robia aj kapacitori s kapacitou 10F a myslim, ze tu mi da kazdy za pravdu, ze takato zasobaren energie ti pokryje blikanie aj ked zapnes dialkove.

Obe riesenia ti prinesu rovnaky vysledny efekt. Je uz iba na tebe, ktory si vyberies. Ja osobne som to mal 2x a zakazdym uspesne odstranene kapacitorom do cca 65eur (2000Sk). Hovorim zo skusenosti zo zapajani a po skusenostiach vyroby cca 50kusov zosilnovacou, laboratornych zdrojov, spinanych zdrojov, striedacov napatia, menicov napatia. Ver, ze problematika napajanie mi je dobra znama.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Nedeľa, 18. Januára 2009, 07:31

birki napísal:
tak ako dokazes nastartovat ked startovaci prud je okolo 450 -700 amperov?? tam mas tiez jeden velky kapacitor ?


450a * 12v= 5400w

ty mas svoju pravdu ja mam svoju pravdu..
a kazdy to budeme riesit inak. ale myslim si ze ja ma vacsiu :P

,ale vysledok je taky ANO BLIKANIE SVETIEL vyriesi kapacitorom. no ja by som to riesil inak.... :)


450-700A je skratovy prud bateria. A tento prud trva par milisekund. Startovanim sa minimalne rozbehne aj alternator, ktory v pokoji je technicky skrat. Aj preto taky prud. A ked si nechas zapnute svetla, tak pri nastartovani ti tiez bliknu, to preto, lebo velkym odberom prudu klesne napatie. A kedze klesne napatie, tak nemozes pozerat do tvojho vzorcu 12V. Realny prud pocitaj tak max do 500A a prave ked je tento spickovy prud par milisekund, tak prave v tedy je napatie aj pod 8V. Pokial nemas osciloskop s pamatou, tak to ani nikdy vidiet nebudes. V takom pripade je to max 500x8 a to je iba polovica z tvojho vakonu. Ale to sme uz odbocili od temy.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných