... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
Helldiver napísal:Alfi ucinnost motora je z velkej casti dana aj jeho kompresnym pomerom a tam sa benziniaky s pomermi okolo 10:1 nemozu naftackym ~20:1 rovnat...
alfi666 napísal:jj, to je pravda, ale to je ucinnost motora... nie ucinnost paliva... keby sa benzin dal spalovat pri takom kompresnom pomere, tak by si z rovnakeho objemu benzinaku moho dostat este vyssi vykon... ale nato by bolo treba aj viac paliva, pretoze pri vyssom kompresnom pomere by tam bolo viac kysliku a keby sa tam dalo len rovnake mnozstvo paliva, tak by bola chudobna zmes....
Opravte ma ak sa mylim
svisto napísal:EDIT: ešte k tomu kompresnému pomeru: keď je vyšší KP , tak to neznamená, že do valca napraceš viac vzduchu (kyslíka). :-)
alfi666 napísal:Ok, vtom mas pravdu - nieje ho tam viac, len je viac stlacenymoja chyba
![]()
Ale tej strate vykonu vdaka skrteniu moc nerozumiemved ked uberies plyn na benzinaku, tak sa tiez nevstrekuje palivo tak ako pri nafte, ked pridas, tak sa vstrekuje tolko, kolko sa vladze spalit.... a pri ustalenej rychlosti motor nieje skrteny
... chapem, ze benzinak ma skrtiacu klapku, cize okrem mnozstva paliva je nutne davkovat aj mnozstvo vzduchu aby nebola zmes bohata/chudobna.... len nechapem, ze preco by toto malo tak znizit ucinnost benzinoveho motoru
svisto napísal:Ak vzťahuješ účinnosť na množstvo energie , ktoré ti dá palivo z jednotky hmotnosti , tak benzín je na tom lepšie (má väčšiu výhrevnosť).
EDIT: ešte k tomu kompresnému pomeru: keď je vyšší KP , tak to neznamená, že do valca napraceš viac vzduchu (kyslíka). :-)
Martin46 napísal:co sa tyka vyhrevnosti tak teplo je odpadova energia ktora nie je ziadana, preto je lepsi naftak ktory tepla produkuje menej=tym padom viac percent energie je vyuzitych na pohyb nie na teplo