... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
reklamne predmety bmwklub.sk
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:05

Helldiver napísal:
Alfi ucinnost motora je z velkej casti dana aj jeho kompresnym pomerom a tam sa benziniaky s pomermi okolo 10:1 nemozu naftackym ~20:1 rovnat...


jj, to je pravda, ale to je ucinnost motora... nie ucinnost paliva ;) ... keby sa benzin dal spalovat pri takom kompresnom pomere, tak by si z rovnakeho objemu benzinaku moho dostat este vyssi vykon... ale nato by bolo treba aj viac paliva, pretoze pri vyssom kompresnom pomere by tam bolo viac kysliku a keby sa tam dalo len rovnake mnozstvo paliva, tak by bola chudobna zmes....
Opravte ma ak sa mylim :roll:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:10

uz to zachadza do velmi sofistikovanej vedy:))

Diesel ma proste o 20 az 25 percent vyssiu ucinost, nasiel som to v encyklopedi :D
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:13

Hura ;)... a to je zhruba aj hodnota usporenych litrov/100km ked si to tak preratate ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:24

alfi666 napísal:
jj, to je pravda, ale to je ucinnost motora... nie ucinnost paliva ;) ... keby sa benzin dal spalovat pri takom kompresnom pomere, tak by si z rovnakeho objemu benzinaku moho dostat este vyssi vykon... ale nato by bolo treba aj viac paliva, pretoze pri vyssom kompresnom pomere by tam bolo viac kysliku a keby sa tam dalo len rovnake mnozstvo paliva, tak by bola chudobna zmes....
Opravte ma ak sa mylim :roll:


Ak vzťahuješ účinnosť na množstvo energie , ktoré ti dá palivo z jednotky hmotnosti , tak benzín je na tom lepšie (má väčšiu výhrevnosť).

Ale treba si uvedomiť ako sa tvorí zmes vo vznetovom a v zážihovom motore. Tak isto si treba uvedomiť ako sa reguluje vznetový a zážihový motor (toto je podstatné, prečo má vznetový motor lepšiu celkovú účinnosť, keďže zážihový je regulovaný škrtením = vyšší stratový výkon a vznetový je regulovaný bohatosťou zmesy).

Dúfam, že som sa niekde nesekol :-)

EDIT: ešte k tomu kompresnému pomeru: keď je vyšší KP , tak to neznamená, že do valca napraceš viac vzduchu (kyslíka). :-)
Zatial len "bembe" fanúšik
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:43

svisto napísal:
EDIT: ešte k tomu kompresnému pomeru: keď je vyšší KP , tak to neznamená, že do valca napraceš viac vzduchu (kyslíka). :-)


Ok, vtom mas pravdu - nieje ho tam viac, len je viac stlaceny :roll: moja chyba :oops:

Ale tej strate vykonu vdaka skrteniu moc nerozumiem :roll: ved ked uberies plyn na benzinaku, tak sa tiez nevstrekuje palivo tak ako pri nafte, ked pridas, tak sa vstrekuje tolko, kolko sa vladze spalit.... a pri ustalenej rychlosti motor nieje skrteny :roll: ... chapem, ze benzinak ma skrtiacu klapku, cize okrem mnozstva paliva je nutne davkovat aj mnozstvo vzduchu aby nebola zmes bohata/chudobna.... len nechapem, ze preco by toto malo tak znizit ucinnost benzinoveho motoru :roll:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:06

alfi666 napísal:
Ok, vtom mas pravdu - nieje ho tam viac, len je viac stlaceny :roll: moja chyba :oops:

Ale tej strate vykonu vdaka skrteniu moc nerozumiem :roll: ved ked uberies plyn na benzinaku, tak sa tiez nevstrekuje palivo tak ako pri nafte, ked pridas, tak sa vstrekuje tolko, kolko sa vladze spalit.... a pri ustalenej rychlosti motor nieje skrteny :roll: ... chapem, ze benzinak ma skrtiacu klapku, cize okrem mnozstva paliva je nutne davkovat aj mnozstvo vzduchu aby nebola zmes bohata/chudobna.... len nechapem, ze preco by toto malo tak znizit ucinnost benzinoveho motoru :roll:


Práve tá škrtiaca klapka je pre výslednú účinnosť dost na prd. V tomto je BMW u nových motorov vpredu, kde škrtiaca klapka je len ako sekundárny regulačný orgán, priparne sa motor reguluje už časovaním a zdvihom sacích ventilov (zážihový samozrejme).
Taktiež výhoda vznetového je, že takmer vôbec nebeží na bohatú zmes a prebytok vzduchu pri nezaťaženom motore v pohode dosahuje čísla 4 a viac (extrémne chudobná zmes), čo je dané ako som spomínal druhom regulácie výkonu.

A zisťujem, že píšem ako magyar :-D
Dúfam, že pochopitelné ;-)
Zatial len "bembe" fanúšik
 
Užívateľov profilový obrázok
kraken331
Autor témy
Príspevky: 249
Registrovaný: 26.12.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: TRENCIN

Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:13

Cypo napísal:
to bol tusim
tento?
Obrázok
alebo ten jeho druhy, ten chalan co ju ma ma este jednu taku tmavu , cierne disky natom :D len si nevim spomenut jak sa vola :D


nebola to tato.cervena vr6 kombi z bielou kapotou,BA spz
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:37

svisto napísal:
Ak vzťahuješ účinnosť na množstvo energie , ktoré ti dá palivo z jednotky hmotnosti , tak benzín je na tom lepšie (má väčšiu výhrevnosť).


EDIT: ešte k tomu kompresnému pomeru: keď je vyšší KP , tak to neznamená, že do valca napraceš viac vzduchu (kyslíka). :-)


co sa tyka vyhrevnosti tak teplo je odpadova energia ktora nie je ziadana, preto je lepsi naftak ktory tepla produkuje menej=tym padom viac percent energie je vyuzitych na pohyb nie na teplo
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Pondelok, 29. Decembra 2008, 14:19

Martin46 napísal:
co sa tyka vyhrevnosti tak teplo je odpadova energia ktora nie je ziadana, preto je lepsi naftak ktory tepla produkuje menej=tym padom viac percent energie je vyuzitych na pohyb nie na teplo



Uff už sme riadne OT , ale dovolím si nesúhlasiť s týmto tvrdením.
Zatial len "bembe" fanúšik
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 29. Decembra 2008, 15:31

kraken331 napísal:
nebola to tato.cervena vr6 kombi z bielou kapotou,BA spz


ked je to ten co myslim, tak to sa s tebou este len trosku hral, to auto ide jak jebnute.
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo320
Príspevky: 1608
Registrovaný: 12.8.2007
Auto: BMW E36
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 29. Decembra 2008, 23:45

MOJ nazor 320 sa nechyta na VR6 chlapci preberte sa dobre.
 
Užívateľov profilový obrázok
M3 lover
Príspevky: 1496
Registrovaný: 25.11.2008
Auto: E30
Kraj: Zahraničie

Utorok, 30. Decembra 2008, 01:00

Majo320 napísal:
MOJ nazor 320 sa nechyta na VR6 chlapci preberte sa dobre.


presne tak, prote si priznajte ze VR6 by proste 320 natrhla prdel a hotovo! a zbytocne sa tu riesi KP a neviem co este....vo vseobecnosti plati ze benzin je zivsi.....tak o com sa tu toci este.....
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Utorok, 30. Decembra 2008, 07:57

mne sa tato diskusia pacila, sme prebrali vela zaujimavych OT veci;)
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Utorok, 30. Decembra 2008, 08:48

ako písal
Martin46 napísal:
mne sa tato diskusia pacila, sme prebrali vela zaujimavych OT veci;)


... a hlavne veľa ľudí sa tu niečo nové dozvedelo :lol:

nezabudnite :!:
je rozdiel šprint na 1/4 míle a okruhový závod
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 30. Decembra 2008, 09:32

Tiez si myslim... kazdy kto trochu rozmysla vie, ze VR6 da dole 320d bez problemov... ale prebrali sme kopu zaujimavych veci ;)

No a nakoniec jedno video 330d vs VR6 ;)

http://uk.youtube.com/watch?v=V3IitcvJLsU
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 226 neregistrovaných